Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ootko tyytyväinen lomasi ajankohtaan?

Vierailija
30.06.2025 |

Koska sulla on loma ja miksi juuri silloin? Ootko tyytyväinen loman ajankohtaan?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin pitää loman silloin kun haluan, joten kyllä. Ainakaan en voi syyttä valinnasta muita kuin itseäni.

Vierailija
2/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä koska mulla on loma, toivottavasti tänä vuonna. Viimeiseen 7 vuoteen ei ole ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen. Lapsella rippijuhlat ja lomalla on aikaa leipoa ja laittaa kahvikestit. Mulle säästä viis lomalla,töihin ei tartte mennä on pääasia. Ja usein lomilla olen pohjoisessa, et kyllä sinne kesällä saa telttailuun aina villa vaatetta pakata mukaan.

Vierailija
4/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään eka työpäivä neljän viikon loman jälkeen. Loma oli aivan täydelliseen aikaan! Sää oli todella hyvä, ei olisi parempaa voinut toivoa.

Saan itse valita lomani ajankohdan ja yleensä se on kesäkuu, toisena vaihtoehtona elokuu. Heinäkuussa en lomaile koskaan.

Vierailija
5/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrkkä ehkä. Työnantajan määräämä heinäkuu on ideaali loman ajankohta, mutta mielummin pitäisin viikon lomia ympäri vuoden, kuten edellisessä työpaikassani 20 vuotta.

Vierailija
6/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tyytyväinen. Jo 13. vuosi lomaillessa menossa. Lomaillessa pysyy köyhänä vähemmin vaivoin kuin kuin vaivaamalla itseäni jollain työntyperyydellä.

Vierailija
7/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tyytyväinen. Taas olin se, joka joutui joustamaan, kun ei ole enää lapsia kotona. Toiveeni oli pitää isompi osa lomasta heinäkuussa, mutta nyt lomailen lähinnä elokuussa.

Ymmärrän kyllä päiväkoti-ikäisten lasten vanhempien lomatoiveet, jos sijaispäiväkoti on hankalan matkan päässä, mutta kyllä lukiolaisen pitäisi jo osata lomailla ilman äitiä edes osa lomistaan.

Vierailija
8/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko lomajärjestelmä pitäisi uudistaa. Kuukauden loma heinäkuussa on muinasjäänne ajalta, jolloin kaikilla oli mökit, autot, piti elää heteronormatiivisesti kaapissa ym, eikä ketään haitannut, jos Suomi meni heinäkuuksi kiinni. Maailma on muuttunut ja loma tuntuu olevan monille lähinnä etelään lentämistä, kun mitään muutakaan ei osata eikä voi tehdä. Ihminen kaipaa lomaa ympäri vuoden ja se pitäisi kaikille sitä haluaville mahdollistaa ympäri vuoden. Sekin on älytöntä, että uudessa työpaikassa aloittavilla lomaa ei ole. 

Vierailija
9/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen, itse saan lomat suunnitella. Juuri tänään alkoi 2 viikon loma, ja tämä ihan perheen yhteisen ajan kannalta hyvä ajankohta. Sitten pidän vielä elo- ja syyskuussa viikon. 

Vierailija
10/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen tyytyväinen että nyt on loma koska olen 2500 km suomesta etelään eikä sateista ole tietoa

Vierailija
11/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, 21. heinäkuuta alkaa neljän viikon loma. Kyllähän tässä jo loman tarpeessa alkaa ollakin...

Vierailija
12/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Nyt olen lomalla kaksi viikkoa, syyskuussa kaksi viikkoa ja yhden viikon marraskuussa sekä toukokuussa olin viikon lomalla. 

Vierailija
13/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lomalla koko ajan, joten, kyllä, olen tyytyväinen. Katson netistä halvat lentoliput ja lennän useamman kerran vuodessa etelään, en ole ajankohdasta riippuvainen.

Vierailija
14/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko lomajärjestelmä pitäisi uudistaa. Kuukauden loma heinäkuussa on muinasjäänne ajalta, jolloin kaikilla oli mökit, autot, piti elää heteronormatiivisesti kaapissa ym, eikä ketään haitannut, jos Suomi meni heinäkuuksi kiinni. Maailma on muuttunut ja loma tuntuu olevan monille lähinnä etelään lentämistä, kun mitään muutakaan ei osata eikä voi tehdä. Ihminen kaipaa lomaa ympäri vuoden ja se pitäisi kaikille sitä haluaville mahdollistaa ympäri vuoden. Sekin on älytöntä, että uudessa työpaikassa aloittavilla lomaa ei ole. 

Mietihän asiaa uudelleen. Ei yhteiskunta pyörisi, jos kaikki halukkaat lomailisivat ympäri vuoden. Itse teen opetusta. Mitäs jos minä päättäisin olla lomalla syys-lokakuun? Tai jos olisin lomalla vaikka joka viikon to-pe. Minusta on ihan hyvä käytäntö, että joka maassa on lomakuu, milloin enemmistö lomailee. Nyt on jo ihan tarpeeksi haasteita, kun Suomessa tämä kuukausi on heinäkuu ja Keski-Euroopassa elokuu.

Vierailija
15/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä lomaa ole mikään pakko pitää heinäkuussa. Ja moni pitääkin jonakin muuna ajankohtana tai useammassa erässä. Olet itse vain unohtunut tuonnet muinaishistoriaan tapoinesi. 

Vierailija
16/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa ottaa lomat ihan mihin aikaan vaan vuodesta. Työkaveri pitää lomaa tammikuussa, kun lähtee Thaimaahan. Tuo varmaan siis riippuu työpaikoista, kun ei meillä ole mitään loma-aikarajoitteita, että mihin aikaan ne lomat on pidettävä. 

Vierailija
17/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitajana terveysasemalla joka pistettiin kiinni kesäksi. Joten ei, en voinut valita loman ajankohtaa. Työnantaja myös määräsi pitämään mahdollisimman paljon lomaa kesällä. Mieluummin olisin pitänyt muinakin vuodenaikoina. Aika absurdia ettei sitten esim.palkatonta lomaa saanut. Olisi työnantajakin säästänyt. Päätös sulusta tehtiin niin myöhään ettei kukaan pystynyt enää varaamaan mökkejä, matkoja, ei mitään. Mieskin pitää eri aikana joten eipä tullut perhelomaa minulle eikä monelle muulle. Juu, työhyvinvointi on tällä hetkellä nolla tässä puljussa. Soteuudistus on syvältä.

Vierailija
18/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain mitä halusin, mutta säät ei näytä toimivan vaikka on perinteisesti kesän paras ajankohta.

Vierailija
19/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa oli ja olin tyytyväinen. Itse halusin siihen. En olisi jaksanut enää kauempaa ja juhannuksen jälkeen on aina niin hiljaista, että en halua olla just silloin pois, kun on kerrankin rauhalliset kuukaudet töissä. 

Vierailija
20/64 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiertävä loma. Olen tyytyväinen, tämä on tasapuolisin tapa. Mutta olen tyytymätön siihen, ettei saa pitää enempää kuin 3 viikkoa yhteen putkeen.