Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martina1 :olet ihan oikeassa, että sairaalan siteet ovat aivan kamalia pötkylöitä.

Hyvä kun muistutit, pitää minunkin sitten pakata omia siteitä matkaan mukaan. =)

Tänään on taas masussa käynyt kunnon vilske ja muljahteluja.

Huomenna on neuvola, mukavaa taas kuulla hieman raskauden etenemisestä ja samalla huomenna vaihtuu rv32. =)

Ihanan söpöjä masu kuvia olitte laitelleet.

Mun maha näyttää hirmu suurelta teidän masuihin verrattuna.

Koitan ottaa masusta kuvan ja laittaa sen tänne. =)

Tämän päivän plussat:

+ ihana aurinkoinen päivä

+ pepsi max ia löytyy jääkaapista

+ Vauvan liikkeet tuntuu niin ihanan selvästi

Palailen kunhan saan kuvan otettua.

Vierailija
22/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.aijaa.com/v.php?i=413004.jpg

Tässä mun masu kuva, kuva on kyllä todella huono, kun itse jouduin sen ottamaan ja tuli todella lähikuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiitiäinen, kiva masu on sullakin, hoksasin just, että aika lailla saman kokoiset ja näköiset ainakin noin kuvista, on meillä masut! :) Ja samoilla viikoillakin mennään!

Mua on hirveesti alkanu pelottaan, että tämä pikkupikku tyttö syntyy ennen aikojaan, ku ihmiset kertoo tarinoitaan että " tuossa vaiheessa jos on jo laskeutunut, niin kyllä se saattaa kohta syntyä!" .. Huolettaa vaan kun painoarvion mukaan olis niin pieni.. Haluaisin vähän enemmän vielä tähän viikkoja, niin olis turvallisempaa.. Mulla vihloo ihan hirveesti häpyluuta (liitosta?), ja tuntuu niinkun " alhaalla olis jotain" .. semmonen aika outo ja ei mikään maailman mukavin tunne, kyllä te tiiätte mitä tarkotan. Tuuppimisia tuntuu välillä kylkiluissa ja välillä kyljissä, ihana vaan kun se pienoinen siellä liikuskelee.

Niin ja onko se teidän mielestä vähän, jos sauvaultralla katsoen oli 2,5cm kohdunkaulaa jäljellä? Sain sellaisen käsityksen, että lääkärin mielestä olisi (liian vähän), ja siksi se neuvoi etten sais mitään liikkua tai muuta, pakolliset vaan kävellä. Sitä kun ei itse tiedä yhtään mitä mikäkin meinaa. Neuvolakin on vasta ensi viikolla. Höh.. :(

Eilen oli synnytys-osio perhevalmennuksessa. Olin ilman miestä siellä, ja ihan hyvä että olinkin, oli se sellaista kaunistelua koko synnytyksestä, että ihan huokailutti. Sanoinkin siinä lopuksi, että tuossa ei kyllä tullut mulle mitään uutta, ei siis mitään uutta tietoa, pikemminkin jäi joitain tärkeitä asioita pois. Aivan yhtä tyhjän kanssa, ne ei tienneet mitään eikä osanneet kysymyksiinkään vastata! Ensi kerralla puhuttaisiin imetyksestä, ja päätin jäädä suosiolla pois sieltä. Mulla ei nouse kuin verenpaine siellä sitä pa**** kuunnellessa (anteeksi..:). Sanon kyllä th:lle neuvolassa, että tuosta ei ole ollut mitään hyötyä koko valmennuksesta. Kuvitelkaa, sanoivat että " episiotomiahan sitten tehdään suunnilleen aina, ja se on myöskin paras vaihtoehto" .. ja " jos repeää itsekseen, se paranee tosi tosi paljon hitaammin" . Rohkenen olla eri mieltä, kun olen tutuilta äideiltä mielipiteitä kysynyt.

+vauva muljuaa ja rakastan sitä päivä päivältä enemmän

+vedin puoli levyä rusinapähkinäsuklaata

+ja myöskin yhden kinuskidonitsin :D

sämpylä 31+1

Vierailija
24/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINRA: unohda sen neuvolatädin kommentti. Johan alkaa tädeille kova urakka, jos meinaavat pitää kaikkien raskaanolevien painon jossain tietyssä lukemassa.

Musta kulkaas tytöt välillä tuntuu, että sitä vouhotetaan jostain ihan turhista ja revitään pelihousut pikkuasioista. Eihän me olla samanlaisia muutenkaan ja johan se on iät ja ajat nähty, että raskauden aikan kertyy kiloja hyvinki erilaisia määriä, eikä se mitään tulevasta kerro. Mä olen ite jo riittävän huolestunut monesta asiasta, mutta yhden linjan olen nyt ottanut eli jos jotain uutta tai kiellettyä tai kontrolljea tulee niin niihin on yleensä länsimaisessa skaalassa perustelut ja jos niistä ei kerrota tai tiedetä voidaan olevan vain MUTU tietoa. Jollainhan sitä on itteensä realisoitava muutenhan sitä menis ikä ja terveys.

Huh lähtipä kierroksille...hih

Otetaas rennosti!

Vierailija
25/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tuosta SÄMPYLÄISEN valmennuskäynnistä mieleen, että tää kyllä kurssilla kätilö sano, että itseasias repeämiä tai viiltoja joudutaan tekemään aika harvoin. Voisittekohan nyt viisaammat kokemuksista kertoa? Jutut menee aikalailla ristiin. Ai niin joo ja se sano, että tekevät viillon vain jos on tarvetta, ettei sitä kukaan huvikseen tee, siinähän on vain lisää hommaa. Hmmm mitähän tässä nyt odottelis siitä synnytyksestä...jokohan tässä ollaan repeemäs?

Vierailija
26/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuheli; ja ajattele, meillä ei pitänyt sitä synnytys-osiota valmennuksessa edes kätilö! Se tais olla perhetyöntekijä tai vastaava.. Mitkähän tiedot silläkin oli.. oli se tosin yhden synnyttänyt, mutta iästä päätellen siitäkin on aikaa.

Itse aion antaa synnyttämään mennessä (tai sanon miehelle että sanoo) neuvon, että epparin voi leikata jos näyttää siltä ettei mahdu ja repeää pahasti, mutta muutoin antaa revetä itsekseen. Harvemminhan sitä ilman repeämiä selviää. Eppari vaan on kuulemma kätilölle kätevämpi parsia kasaan takaisin. Ja tietysti eppari on sitten omasta mielestänikin parempi vaihtoehto JOS lapsi on tosi iso-päinen eikä mahdu ilman suuria hallitsemattomia repeämiä ulos.

Anteeksi nyt tämä " ronski" teksti, minä kun en kammoa mitään synnytykseen liittyvää, mutta voisin tietenkin ajatella niitäkin jotka ei moista halua lukea..:) Pisti vaan niin vihaksi sen valmennuksen yleistykset.

Vierailija
27/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Tosta epparikeskustelusta tuli tosiaan mieleen....eli et jos tosiaan syntyy edes päivän ennenaikaisena eppari tehdään aina. Mulla oli ennen ensisynnytystä pelkona just toi epparitekeminen. Pelkäsin sitä, mutta kun poika tuli ennenaikaisesti, se tehtiin kuitenkin. JA MITÄ SIINÄ OLI PELKÄÄMISTÄ??? Ei sattunut missään vaiheessa ja istuin heti peffallani normaalisti. Ei minkäänlaista ongelmaa!!!

Tällä kertaa toivon, että tyttelimme syntyisi yli 3-kiloisena....eli ei tarttis yöllä herätellä 3 tunnin välein syömään, vaan pääsisi heti normaaliin vauva-arkeen.

Ja sit toivon, että tulis raivotarjonnassa...mutta sitä odotellessa...seuraava neuvola rv 33+6 pääsiäisen jälkeen antanee jotain osviittaa, josko olis asettunut. Mutta ehkä vasta rv36...

Semmosia...mutta tsemppiä kaikille...tunnemyrskyt menee ja tulee, yritetään keskittyä mukaviin asioihin. Oma plussat

+ löysin kirpparilta esikoiselle kivoja kesävaatteita

+ rv32 täynnä tänään, kriittisimmät ajat takana

+ pikkuinen möyryää mukavasti

+ miehellä enää 2 päivää töitä ennen puolentoista viikon vapaat

AI niin...Almaeino oli vastustanut Hullujen Päivien kiusauksia! Tapu-tapu! Ja onnea Murmeli kuivausrummusta...ite RAKASTAN kuivausrumpua...tänäänkin pessyt 2 koneellista ja kaikki jo kuivia! Yes!

Mutta nyt leikkimään noiden ihanien miesteni kanssa!!!

Mama2006 rv32 tasan! :D

Vierailija
28/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SÄMPYLÄINEN: Mies tuli kotiin ja muisteli kans, että se kätilö sano synnytykses noin 20-30% repee tai tehään viilto. Yleensä viillon tekee lääkäri sen mukaan kuin kätilö arvelee, että se on parhaaksi tehdä tai sitten kätilö tekee viillon itse. Jaa-a...otapa nyt sitten näistä taas selvää.

Vierailija
29/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoiltu on urakalla, mikäs tuolla auringonpaisteessa ollessa. :) Jatkuis vaan tämmösenä. Tänään aloin tosissaan miettiä, et pian te ensimmäiset alatte tääl poksua.. :D Onpa hurja ajatus! (vähän kateellisena täällä kattelen teidän joidenkin viikkoja.. 34+.. Joo.)

Siskoll oli tänään np-ultra ja kaikki oli loistavasti. Turvotusta oli 0,9 , tismalleen sama kun mulla pojan odotus aikana. :) Vauva oli kyllä ollut kovin laiska. Kysyin sit et söikö jotain makeeta ennen ultra.. ei..

Oli kuulemma ihan ylläri et vois auttaa tohon liikkumiseen. ;D (en varmaan oo koskaan hänelle maininnu... en.. ) Pääasia et kaikki oli kunnossa!!

Emunainen kiva kuulla etten oo ainut jolla kyljet paukkuu.. tai siis eihän se tietty kiva ole. Tätä ei toivois kenellekään. :/ Vasen kylki oli TOSI arka eilen nukkumaan käydessä. Yön aikana kumminkin olo helpottuu. :)

Mulla on tota pituuttakin 170cm.. muutama sentti enemmän kun sulla emunainen. ;)

murmelille onnittelut kuivausrummusta!! :D Itekin kattelen välillä tota pölyn määrää mikä pyykkejä kerätessä pöllyy.. varsinkin nyt kun aurinko paistaa.

nappulanapero oli laittanut masukuvaa myös! Ihanaa. Näitä lisää!! :)

Ihana päästä kurkkimaan muiden masukkeja.

Sämpyläinen: Meillähän on muuten ihan sama la.. ja siis siitä johtuen samat viikontkin. ;) Mulla oli ainakin 4d-ultran aikaan (helmikuun alussa) sauvaultralla katottuna kohdunkaulan pituus 5cm. Siitä ei sen enenpää puhuttu. Joten en osaa tohon mitään sanoa. :(

Mulla jotenkin semmonen käsitys epparista et tehdään nykyään vaan jos on pakko. No tiedä sitten... onneks näin uudelleen synnyttäjälle ei edes ehdoteta synnytysvalmennusta... :D Jättäisin suosiolla väliin, oli aikas puuduttavaa esikoista odottaessa. Mitään uutta ei koskaan kuullut!

( . ) Masussa muljuu ja raajoja ojennellaan. :) Kyljet tänäänkin kipeenä ja ihmetyttää miten tää voi tästä vielä kasvaa...

Alakerran täti huomas tänään mun masun... Tänään vasta?! Tai no okei.. ite vähän vihjasin. Oli ihan kummissaan.. :D Ja puhui että sitten vasta hoikkana pysynkin kun on tuo poika ja vauva vielä. ;) (joo, uskon sen!) Poika ei oo nimittäin rauhallisemmasta päästä..

Nyt mä lähen kehittelee tolle pikku-ukolle jotain iltapalaa. Isompi ukko kun kotiutuu taas vasta 22.30. :/

Ihanaa illanjatkoa ja voikaahan hyvin!! :)

t:tiitiäinen, poika 2v3kk ja Oiva rv 31+1

Vierailija
30/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma :) Näyttää kyllä vahvasti siltä, että ilma ainakin kylmenee viikonlopuksi, toivottavasti ei kuitenkaan takatalvea tule!

Oltiin pikku-miehen kanssa tänään kerhossa, mummu lähti mukaan.

Ei siitä silti mitään apua rattaiden työntämiseen ollut, kun siltä on mennyt käsi sijoiltaa, naurettiinkin että kaksi rampaa ( toisen käsi ei toimi ja toinen ei pysty kunnolla käveleen )

Käytiin vielä päikkyjen jälkeen ulkoilemassa parin kilsan lenkki...

Juu ei naurata enään, nivuset ja alapää yleensäkin ihan tulessa :(

Jalkaa ei pysty nostamaan kunnolla ja olo ei todellakaan ole parhain mahdollinen ( olisipa jo toukokuu!!!! ) Selkäsärytkin ovat ikävä kyllä palanneet ja eipä auta yhtään kun joutuu tuota uhmapuuskassa olevaa poikaa raahaan välillä kainalossa :(

Vali vali....

No, en edes muista mistä täällä on puhuttu, anteeksi!

Parempia vointeja kaikille!

Plussat raavin vielä kasaan;

+ Poika ollut hyvällä päällä ja nukkuin 2,5 tuntia päikkyjä.

+ Aurinko ja lämminilma tietysti!

+ Lähikauppaan oli tullut simaa!!! :)

+ Tein mustikka-vadelmarahkaa, ihanaa!!!

Yksi iso miinus!

Ukko oli kuin perseeseen ammuttu karhu, kun tuli kotiin ja saatiin heti tappelu aikaiseksi! Isot äijät on ihan pyllystä!

OP, Käpy 34+1 ja " Iivari" 1v6kk

Vierailija
31/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa kisastudio täällä; jalkapallon EM-karsintaa ja jääkiekkoa. Meni niin jännäks, että tulin koneelle jäähylle:)

Löysin kaapin pohjalta joskus aloittamani kaulaliinan (en siis osaa kutoa kuin kaulaliinoja:)) ja jatkoin sitä. Olikin pitkästä aikaa oikeen rentouttavaa. Mulla nimittäin jotenkin pinna kiristinyt iltaa kohden, tuntuu, että päivät junnaa ja ei tapahdu mitään=odottavan aika tulee pitkäksi.

Masukuvia oli taas tullut. Teillä on niin somat masut, kävin niitä ihastelemassa:)

Onko muilla koko ajan nälkä? Tuntuu, että koko ajan sais syödä jotain:( Mietinkin, että pitää varmaan ennen nukkumaan menoa tankata puuroa tvs. kun en haluais taas herätä neljän maissa syömään ja sitten olla koko päivä quuppa ihan sekaisin.

Ai niin, lähikaupasta löytyi vaikka mitä ihanaa jätskiuutuutta! Mukaan lähti valikoima ja niistä nyt nautittu yks. Maistui korvapuustilta:) Sitten löytyy mustikkapiirakan makuista, salmiakkia, minttusuklaata ja vanhanajanvaniljaa jne. Ei mikään ihme, että kiloja karttuu. Hirvittää huominen neuvolapunnitus.

Nyt takaisin kisastudioon!

AE taas kerran:)

Vierailija
32/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kysynyt että onko pepsi max:sin juomisesta haittaa sokerin kannalta?

Siinähän ei mun mielestä pitäisi olla sokeria, mutta joitakin makeutusaineita.

Näkyykö nämä pepsin makeutusaineet pississä, kun huomenna on neuvola?

Mulla kun on seurattu molemmissa raskauksissa sokereita.

Joku aika sitten mulla oli lääkärin tarkastus ja silloin oli 3+ sokeria pississä, mutta silloin olinkin juonut sokeri pitoista limua ruoan kanssa.

Onko virtsan karkaaminen normaalia raskaudessa.

Esikoisen aikana mulla ei ollut siitä ongelmaa, mutta nyt joudun käyttämään jatkuvasti pikkuhousun suojia, koska huomaamattani pöksyihin saattaa lirahtaa hitusen pissiä, ainakin hajusta päätellen.

Tämä ei ole kovin mukava haitta. =(

Jollain muullakin oli miinuksena mies.

Samoin meillä tänään, voi sanoa että ukko kritisoi jokaista juttua mitä teen, tänään kina alkoi mehuista, eli ihan turhasta.

Nappulanapero ja muru rv31+6

Vierailija
33/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuo eppari asia on vähän sairaala kohtainen juttu, ja kätilökin. Meille ollaan ainakin sanottu että eppari tehdään vaaan ja ainoastaan kun vauvan koko tai asento sitä vaatii. Eli just sillo ku näyttää ettei vauva ilman kamalia repeämiä tule ulos.

Ja ainakaan helsingissä ei epparia automaattisesti tehdä alle 37 viikkosilla viikoilla synnyttäville. Tunnen monta kaksosten äitiä jotka ovat synnyttäneet 35-36 viikoilla eikä yhdellekkään ole tehty epparia. Että tämäkin vissiin sairaala kohtaisita... Turhapa tuota on stressata, parempi mun mielestä pieni viilto kuin repeämät ties minne asti.

Itse en synnytyksessä onnenks viimeks saanu kuin muutaman pintahaavan joihin tarvittiin 2 tikkiä... Toivottavasti ei nytkään.

Täällä on myös toinen jolla on nälkä jatkuvasti. Vois vaan syödä ja syödä. Onneks kaikki liika sokeri teettää pahoinvoinnin,joten sitä vähän voi rajottaa,mutta hyvinkin vähän. Mut kamalaa tuo nälkä kun mulle tulee heti myös pahaolo jos en jotain syö... ja paino nousee:(

Ihanaa kun on joku muukin jolla lirahtaa... Mulle on tullut tosta ihan tosiaan vaiva, siis virtsan karkailusta.. Ei taida olla alapään lihakset kovinkaan hyvssä kondiksessä vaikka niitä treenannu olenin jonkin verran. Ja kun valkovuoto on hurjaa niin ne kaksi yhdistelmänä on aika moinen määrä eritettä...... Huh huh, kaikkeen sitä nainen suostuukin...

Päätä särkee, mies on ihanasti hakemassa panadolia kun on krapulaansa vetäny kaikki...

Huomiseen

Martina 34+2

34/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä illan pinoa ja ajattelin sekaantua tuohon eppari-juttuun...

Mulle tehtiin eppari esikon synnytyksessä. Mitään en tuntenut (joku sanoi, että aina puudutetaan, mutta en tiedä tehtiinkö sitäkään), kätilö sanoi, että tekee, niin mahtuu paremmin. Vasta sitten ompeluvaiheessa tuntui, vaikka oli puudutettukin. Lisäksi tuli repeämiä, kun ponnistusvaihe oli aika vauhdikas (5 min). Istumaan pystyin kyllä renkaan päällä parin päivän päästä, kun ei enää huipannut (meni litra vertakin, joten hb laski ja pääsin sängyllä osastolle) ja ahkera suihkuttelu paransi haavan parissa viikossa. Jälkitarkastuksessa se vielä tuntui, mutta ei enää haitannut. Repeämät meni siinä sivussa. :)

Kakkosen aikana ei enää epparia tehty, repeämät taas tuli, kun ponnistus oli vielä vauhdikkaampi kuin esikolla (1 min). Istuen kumminkin menin osastolle ja hyvin ne parani suihkuttelulla, suunnilleen viikossa tai kahdessa (jos muistan yhtään sinne päinkään).

Kolmosella ei ollut kumpaakaan, kun ponnistus oli rauhallisempi, mutta silti nopea (3 min). Mua oikein kummastutti, kun heti pystyi istumaan ihan normaalisti, ja kävelin itse osastolle sillä kertaa. Alapää nyt vaan oli muuten vaan turvoksissa muutaman päivän, mutta se ei haitannut olemista.

Äippä

Vierailija
35/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan ajattelin laittaa kuulumisia :) mä olisin kans näillä näkymin tulossa sinne tapaamiseen ens keskiviikkona. Ymmärsinkö oikein, että sinne ei voi lapsia ottaa mukaan?

Sitten hieman neuvola kuulumisia: mulla on kans neuvolakortti jossain en tiiä missä :( masu on kasvanu ja painoa on tullu 0,5kg lisää 3 viikossa eli ihan ok. Meitin neuvolassa vaaka ei oo mitenkään kovin tarkka ja arvio onkin noin sen ja sen verran ehkä puolen kg tai kg:n tarkkuudella :) että sillai :) Hemoglobiini on 120 eli noussut ja vaavin sydän löi mukavasti :)

Ite oon kyllä ihan hirveen väsyny en edes jaksa iltaisin syyä herkkuja kun oon saanu lapset nukkumaan, ei vaan tee mieli väsyneenä syyä. Onneks muksut menee isoäidin luo la-su väliseksi yöksi, niin saan nukkua edes yhden yön kunnolla. Meillä neiti 2v on ollut kipeä ja huudellut vähän väliä pari yötä putkeen ja sitä ennen herätellyt aina silloin tällöin öisin. Mut taas on pakko mennä nukkumaan. Huomenna yritän taas ehtiä edes lukea kuulumisia :)

murmeliitta rv 33+3

Vierailija
36/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostinpas sellaisen pienen kymppimämmin ja ison törpön vaniljakastiketta. Sitten kaadoin kaikki kastikkeet mämmin päälle, lusikoin ne siitä ja heitin mämmin roskiin..Ihanaa tämä raskaanaolo!!!

Mies keksi tänään, että välttyy viemästä pahviroskia pihalle, jos polttaa ne takassa. Vaan matalapaine puhalsi kämpän aivan täyteen savua ja mies vaan heitti lisää pahvia liekkeihin ja hoki, että kyllä se hormi kohta alkaa vetää. Ei alkanut. Siinä minä sitten istuin ulkona portailla kissit sylissä, kun ukko tuuletti kämppää.. On se vaan jotenkin hellunen touhutessaan. Taas rakkauskohtaus lähestyy..

Olo on muikea: Meinaa ihan kyyneleet tulla silmiin, kun tuo pieni jalka työntyy kipeästä kyljestäni ulos. Kankut painavat alimmaisia kylkiluita ja röyhtäily on aika holtitonta tuon närästyksen vuoksi. Mutta on tämä vaan ainutlaatuisen ihanaa!

Halauksia kaikille!

Jansku 33+4 (mahtavaa kirjoittaa kolmosella alkavia lukuja)

Vierailija
37/37 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin iltasaduks käydä teidän jutut lukasemassa, mutta pakko tuohon eppariasiaan kuitenkin kommentoida...ettei tarviis vielä nukkumaan raahautua.. ;)

Esikoisesta tehtiin episiotomia. Kätilö sanoi jo etukäteen että leikkaa vaan jos on pakko,ja pakko tuli kun vauva jäi " jumiin" , mutta tuo leikkaaminen ei tuntunut missään. Kai siinä on jo paikat luonnostaankin puutuneet, kun pää painaa välilihaa.

Toisen lapsen kohdalla ei leikattu, joku minimaalinen repeymä tuli. Silloin toista lasta odottaessa oli puhetta että nykyään eivät tee episiotomiaa kuin jos on pakko ja repeytyisi muuten esim peräsuoleen päin, josta vois seurata myöhemmin ongelmia. Luonnollinen repeymä parantuu nopeammin, kuin suora leikattu haava.

Mutta ilmeisesti käytäntöjä on monia paikasta riippuen, jos ihmisille näin päinvastasia juttuja on kerrottu...

Mutta sen haluan vielä sanoa että tuota leikkaamista/repeytymistä ei kannata pelätä..ei sitä itse synnytyksessä edes huomaa.

Hyvä mieli kun mies oli alkuviikon vapailla ja tehtiin yhdessä kunnon siivous :) Mua tressannut tää sotku ja pölyn määrä minkä aurinko tuonut esiin. Mies pesi ikkunat ja keittiön matot. Ja ähkin imurin ja luutun kanssa...todellakin ähkin, kun sängynalustakin imuroin... ;)

Niin, huomaattekos, alku ja keskiraskaushan meni lepäillessä ja hiljaiseloa vietellen kun supisteli niin paljon...nyt kun loppu lähenee, niin supistuksetkin katoaa ja pystyn taas imuroimaan ja kävelemään koiran kanssakin vähän pidempiä lenkkejä...eli kun tarpeeksi supistanut jo ennakkoon, niin ei taida enää riittää loppuun asti...kokoajan pelännyt ettei syntyisi vielä kun viikkoja liian vähän, mutta tätä menoa menee sit kuitenkin kaks viikkoa yli ja käynnistykseen... ;) Ei, en mä halua sitäkään EN!!! Voisiko sitä tilata synnytyksen vaikka pari päivää ennen laskettua aikaa...antakaa joku numero niin mä soitan ja varaan ajan heti!!! ;)

Joo, nyt nukkumaan...huomiseen ja hyvää yötä.

Ida-Antonia 34+1