TOUKOKUULAISTEN keskiviikko
Kommentit (37)
Täällä taas herätty ennen kuutta, siis poika heräs, en mä! Miehellä kun toi kello soi viiden jälkeen niin välillä tulee sitten näitä heräämisiä pojallekin.
Me käytiin nyt sitten ikeasta ostamassa pojalle se juniorisänky ja on 2 yötä siinä nyt nukkunut ja hyvin on mennyt. Päivisin ei juurikaan itsekseen kiipeä siihen mutta osaa kyllä tulla itse pois sängystä kun on unet loppunut, silloinkin vaan kyllä jos mä oon siinä. Eli poika käyttäytyy vieläkin kun olis pinnasängyssä, ei tajuu että esim päiväunille mennessä siitä vois tulla vaan pois ja kiusata äitiä, vaan jää sinne. Meillä on aina ollut vähän ongelmia ton pojan nukkumaan laiton kanssa, illalla kauheeta taistelua, ja unikouluja on pidetty useampi. Nytkin on unikoulu menossa ja nukkumaanmeno on yhtä itkua ja huutoa. Kyllä ottaa tämän mamman hermoille mutta yritän nyt saada ennen vauvan tuloa tähän vähän selkiyttä vaika unet ehtii vielä tässä välissä muuttua monta kertaa!
No, joo, vielä muuten lisäystä tohon sairaalakassiin eli en muistanu laittaa niitä hygieniatarvikkeita tietty otan mukaan, siellä kun ei oo shampoita ja hoitoaineita joten ne täytyy olla omasta takaa. + tietty dödöt ym mitä päivisin tarvii.
Otettiin eilen pyörä käyttöön pojan kanssa ja meinataan nyt mennä jatkossa sillä kerhoon, on muutes paljon helpompaa toi pyöräily kun kävely! Pyöräileekö muut yhtään? Mulla ainakin supistaa ja kivistää paikkoja paljon enemmän jos kävelen, pyörällä menee kun rasvattu!
Tänäänkin on luvattu ihan törkeen lämmin päivä joten eikun kaikki vaan ulkoilemaan!
t:minnis80 rv 31 tasan!
Täällä on herätty jo monta kertaa: yhdeltä, puoli viideltä (valvottu kuuteen), seiskalta ja piipero puoli ysiltä. Tytölle tuli eilen vissiin kalaruuasta allerginen reaktio ja yö oli sitten levotonta raapimista. Parempi oli jäädä aamulla nukkumaan ja katsotaan josko huomenna menee sitten viimeistä päivää hoitoon. Eipä mullakaan ollut mitään suunnitelmia viimeisille vapaille. Pitänee varata aikaa omalääkärille allergioiden selvittämiseksi, voi pientä.
Olipa eilen taas kaikenlaista juttua tullut. Jaa että joku meinais synnyttää jo kolmen viikon päästä? Itsellä kun on vielä pari kuukautta niin tuntuu utopialta :)
Söpöjä masukuviakin oli ilmaantunut :) Itsellä on varsinainen tuulenhalkoja kun suippona tossa pönöttää. Otin eilen pari kuvaa, saa nähdä kestääkö kantti laittaa niitä julkisiksi. Vaikka omasta ja miehen mielestä kyseessä onkin maailman söpöin pallukka.
Ei täälläkään mitään reippaustalkoita pidetä, ohikulkiessa vähän kohennan paikkoja ja ukkoa patistan imuroimaan. Mulla kunto sanoo hyvin pian, että mitä voi tehdä ja mitä ei. Huvitti ja suututti eilinen kauppareissukin kun miehen perässä hiippailin kaupasta.
Eilen just mietin, että mikä on kun ei ruoka maistu? Jääkaappikylmä hunajameloni on aikas hyvää. Kaikki paistaminen ja keittäminen maistuu puulta vaikka olen siis intohimoinen ruuanlaittaja normaalisti. Jos saisin päättää niin ravintolassa syötäs joka päivä.
Supistuksia tulee levossakin ja tuntuvat jo selässä :( mitenkähän kipeiksi äityvät loppua kohden? Suonen vedotkin ovat vaivanneet harva se yö. Vauva tosiaan puljaa ja venyttelee niin että tuntuu ja välillä tuntuu sellaista pientä kuplintaa alhaalla :)
Nähtäväksi jää keskiviikon tapaaminen, että kuin tämä elo etenee.
Tämmönen romaani tuli het aamusta
rv31+5 aurinkoista päivää
Voi video tätä mun rytmiä: uni loppu tasan klo 4 ja sitten olikin niin kaamea nälkä, etten saanut itseäni uudestaan huijatuksi nukkumaan, vaan kömmin keittiöön juomaan teetä ja lukeen päivän lehtiä. Mä olin suunnitellut lähteväni Hulluille Päiville keskustaan, mutta sitten iski pihiys ja mietin, että miks mä ees menisin sinne, kun a)mitään ei tarvita b)mulla on rahat ihan lopussa c)menee kuitenkin hermot ihmisten ja vessahädän kanssa..Menin sitten tyytyväisenä takaisin nukkumaan ja mies vei koiran mummulaan, kun ne lähti taas mökille. Eli omaa rauhaa ja ulkona aurinkoa. Päivän suunnitelma siis on, että teen kävelylenkin joka huipentuu lähikauppaan ja josta ostan paljon erilaisia jäätelötötteröitä pakastimeen:) Sitten suunnittelin peseväni talvivaatteita..
Tosta pyöräilemisestä. Aluksi poljin kovasti kuntopyörää ja se tuntui hyvältä, mutta nyt on maha tiellä ja oli pakko lopettaa, kun koko ajan pissatti se polkeminen. (En oikeesti tajua kuinka ihmisestä voi tulla näin paljon nestettä ulos, meillä menee vessapaperiakin enemmän ku laki sallii:))
Mua ei enää kauheesti närästytä, kun jätin ruisleivän pois, mutta vichyä voisin juoda koko ajan. Suosikkina on se villivadelma ja eilen noukin Prismasta kärryyni mustikkamaun, joka on ok. Mä kans vedän noita viinirypäleitä (niitä siemenettömiä) ihan himolla. Mulle muutenkin maistuvat hedelmät tosi hyvin, mikä tietty on ihan hyvä asia.
Eipä tässä kummempia. Huomenna ois neuvolaa ja ihme ja kumma ei oo mitään " valitettavaa" . Täytyy vielä kertoa tästä huolimattomuudesta: sunnuntaina hipsin tonne yläkertaan naapurille ja kun mies oli tullut töistä kotiin oli huomannut, että olin jättänyt meidän ulko-oven auki (onneks olin vetänyt välioven kiinni, joten koira oli pysynyt sisällä). Oli sitten ollut auki reilut 30 min., mutta mä aloin heti poteen huonoa omatuntoa siitä kuinka huono äiti mä olen jne. No, eilen kun kaveri tuli hakeen mua lounaalle, niin ihmeteltiin miehen kanssa (joka oli kotona ruokatunnilla), että miten se meille pysty tulemaan sisälle ilman avainta, kun toinen vaan pöllähti meidän keittiöön. Tällä kertaa oli mies jättänyt oven auki. HAH! :)
AE 32+4
Onpas outoa olla yksin kotona. Mies vei tytön hoitoon töihin mennessä ja itse meen iltavuoroon joten tässä saa vielä tunnin istua. Pyykkiä pesin ja nyt en taida tehdä mitään muuta! Vielä 15 työpäivää, sitten alkaa äitiysloma! Yritän jaksaa vielä nuo 15 vuoroa, ihan vaan rahan kiilto silmissä. Pääsiäisen kun on kokonaan töissä niin tulee mukavasti lisiä. Ja eihän tässä mitään isompia vaivoja ole, ei vaan jaksais. Kun on ilta ja aamuvuorot peräkkäin (mitä meillä on aika usein) ja sitten yöllä käy kahden tunnin välein vessassa niin aamuvuoron ajan oonkin ihan pihalla.
Joku oli ihmetellyt miten paljon ihmiseen pissaa mahtuu! Joo, ihmettelen samaa! Onkohan se sitten sitä kun lapsivesi vaihtuu jne. Mut kun en mie varmasti juo näin paljon mitä ulos tulee ja sitten nestettä riittää vielä turvotuksiinkin! Mystinen juttu :)
Taidan kellahtaa sohvalle vaan olemaan ja kuullostelemaan muljahduksia. Ihan vaan sen takia että nyt ei ole pakko tehdä mitään. Tyttö jos on kotona niin sitten pitäis koko ajan askarrella, leikkiä koiraa tai hevosta, tai kommentoida kuinka Ruususella on pitkä tukka (tyttö laittaa pyyhkeen päähän kruunullaan kiinni ja leikkii prinsessaa)
Laiskan letkein terveisin Moskuliini 31+2
Gandalfiina: mä oon kans allerginen, ja vaikka täällä Oulussa ei kai vielä mitään siitepölyjä ole, niin tuo katupölyn määrä on valtava! Koko ajan on ihan nenä tukossa!
Äiti muuten kertoi lukeneensa jostain, että nokkosteetä kannattis alkaa juomaan ajoissa keväällä, se kuulema helpottaa allergiaoireita! No, mä kun en oo muistanu kysyä neuvolasta että mitä mieltä ne tuosta nokkosesta on, niin itsellä se on jääny. Äiti sen sijaan aiko alkaa juomaan, sittenhän se nähään, auttaako se!
Martina: Onpa jännä juttu että tunnet hengittelyt.. Miten ne niin ku tuntuu?=)
Tuntuu tosiaan hurjalta, että ensimmäisen toukoisen vauva on pian maailmassa! Mammuliini on luultavasti sitten ensimmäinen!=) Ja onnea pojasta!!
Sämpyläisen ja tiitiäisen masukuvat oli sulosia! =)
Joskos murmelilla on itkut helpottanu? Kyllähän se ihan tähän raskauteen liittyvää voi olla.. Mullakin tulee välillä niitä aikoija, että kaikki itkettää..
Minnis: mä kokeilin sunnuntaina pyöräilyä ja musta se tuntunu enää yhtää mukavalta.. Jotenki alko heti alapäätä painaan ja muutenki lantiota aristaan.. =/
Mä vein pojan viimestä päivää tarhaan, ja kävin sitten kaupassa samalla. Anoppi ja miehen sisko tulee tänään, niin ajattelin makaroonilaatikon tehä että on mistä syyä.
Hyvät aamupalatkin sieltä mukaan tarttu: simaa ja tonnikalapitsaa (kylmänä herkkua).
Eilen sain paljon aikaseks, tänään jatkan laatikoiden pakkailua. Anoppi ottaa pojan huomenna mukaansa jo, onpa ihanaa viettää sitten aikaa ihan yksinään!
Mullakin muuten alkaa perjantaina äityisloma! Tosin se nyt ei sinänsä tunnu miltään, kun kotona nytkin olen. Mutta hurjalta kuiten että se jo alkaa..=)
Plussat tänään:
+ aurinko
+ se, että ne vieraat tulee
+ illalla taas Greyn Anatomia=)
miitu rv 34+3
Päättelin itsekin pitkittyneen kevätflunssan johtuvan osaksi pölystä yms, joten nappasin aamulla allergialääkettä. Ei vielä vaikutusta:( Alkaa jo ärsyttää tämä väsymys ja tukkoisuus.
Viime yö risainen, koska meillä oli koko poppoo pitkästä aikaa samassa sängyssä. Saatiin illalla yllätysyövieraita:) jotka valloitti lasten sängyt. Suontakin veti vaikka kuinka monesti. Onko muilla sitä, että päivälläkin se reisi/pohje ihan hellänä, mistä on yöllä vetänyt suonta. Mikähän tuohonkin auttaisi... Kalkkia/magnesiumia/vettä olen yrittänyt muistaa ottaa.
PYÖRÄILYSTÄ: Tähän asti se on ollut paljon helpompaa kuin kävely, mutta nyt mahan päälle koukistuminen tekee jo pahaa ja liitoksetkin paukkuu. Onnistuu vielä, muttei mukavaa.
PAHOINVOINTIA täälläkin. Yritän minimoida myös automatkat, koska muutamakin kilometri saa pään sevon ja ruuan kipuamaan ylöspäin.
+ Tämä kevät!!
+ yllätysyövieraat
+ lapsilla menee hoidossa nyt paremmin
+ ananasmehua jääkaapissa
+ sain päivän pakollisen homman (koepäivän kokeet) tehtyä
Ihana ilma:) Ulkoiltua tuli taas vajaa 3 h lasten kanssa.. Onneks tässä on nykyään niin paljon äitejä lapsiensa kanssa niin menee tuo ulkoilukin kuin tyhjää vaan.
Voisiko joku joka osaa näitä tietokone juttuja vähän enemmän niin päivitellä sitä meidän la listaa??? Kun varjokas kait sitä on hoitanut,mutta eikös hällä ole ollut kiireitä ja kaikkee,niin olis kiva saada se ajantasalle, ainakin jotenkin.
Yksi juttu minkä tällä kertaa pakkaan sairaalakassiin mukaan on omat yösiteet!! Ne sairaalan on niin kamalia pötiköitä etteihän niitä pidä erkkikään. Monta pakettia vaan mahdollisimman imukykyisiä niin pystyy nukkumaankin jotenkin.
Mulla on närästys loppunu ku seinään ja samoin nää hengenahdistykset ja sydämmentykytykset. Vauva on selvästi laskenu alas ja on nyt ainakin 4 pv putkeen ollu rt:ssä.... Tuntuu että olis ihan alhaalla kun nyt on liikkeet keskittyny tohon vähän navan yläpuolelle eikä tuohon kylkiluiden läheisyyteen.
Miitu kyseli siitä vauvan hengittelystä. En mä sitä muuten tunne,mutta monesti kun on käsi levänny mahan päällä niin on tuntunu ihan selvästi kuin vauva hengittäis. ja kun on kattonu mahaa tarkasti niin selvästi se nousee ja laskee just siltä alueelta missä on vauvan selkä ollut sillä hetkellä. Mutta kaikki tämä on vaatinut aikamoista tarkkailua:)
Muuten tänne kuuluu ihan hyvää. Suklaa maistuu ja maha turpoo. eipähän hommat lopu sitten ihan kesken ku vauva syntyy, on nää kaikki miljoonat kilot karistettavana.. Viime yö oli levoton, niinkuin tuntuu olevan nykyään kaikki yöt. Vessaa ja kyljenkääntöä, vauvan potkuja ja hikoilua.. Ja nyt väsyttää...
HUomenna onkin neuvola ja lääkäri.. Ihan kiva tietää mitä tonne alapäähän kuuluu. KIvuliaita supistuksia kun ei oikeestaan ole ollut mutta kivuttomia senkin edestä. Niillä mun paikat aukes totaallisesti viimeraskaudessakin..
Nyt banaanisuklaat kutsuu:)
martina 34+2 ja 2 x 2v10kk
Huh.. viikko mennyt ihan pimennossa kun en ole päässyt täällä käymään..
Oon vaan nauttinu tosta auringon määrästä ja istunu kuistilla neulomassa vauvalle haalareita ja ottamassa aurinkoa :)
Maanantaina käytiin neuvolassakin.
Vauva on edelleen perätilassa ja neuvolan tätsy meinas että jos ei ole seuraavalla kerralla kääntynyt ni sitte lähetään äippäpolille kääntämään *pöh*
sf-mitta oli edelleen sama kuin viimekerralla eli sen 28cm.. mutta kuulemma johtuisi juuri tuosta perätilassa olosta.. pää tuntui kuulemma kuitenkin ihan hyvän kokoiselta, vaikka todella pieneksi vauvaksi neuvolantätsy kommentoi..
mutta empä minä itsekkään mikään suuri ole, niin eipä se ole ihme jos vauvakin on pieni (minä 157,5cm)
Painoakin oli tullut viime kerrasta vain 150g eli 75g/vko!
Itse olin vähän huolissani tuosta, mutta neuvolantätsy sanoi ettei ole aihetta huolestua.. joillakin kuulemma rupeaa paino tippumaan loppuvaiheessa.. jahans..
Sämpyläiselle onnittelut tyttöuutisista <3
nyt en muista muuta :D menen nauttimaan taas tuosta kevätauringosta tuonne kuistille ja syömään vähän mokkapaloja :p
+Ihana aurinkoinen kevät!
+supistukset on rauhottunu
+pakastimessa on mokkapaloja *nam*
+talo näyttää suht siistiltä :D
Sussu+Timpu rv 33+4
Mulla onkin tänään vissiin suht hyvä päivä, kun on niin hyvä fiilis, oisko toi ilma......Ihan ekaksi:
Helsinkiläisten ja muittenkin tapaaminen: Olen nyt varannut sitten pöydän 10 hengelle sinne virgin oiliin KESKIVIIKKONA 4.4.07 KLO: 18:00 eli tilaa on vielä, mukaan vaan....multa tulee yksi tuttu mukaan, jolla myös laskettu aika toukokuussa, ei kyllä oo täällä palstaillu, mutta pyysin sen silti mukaan, kun toukokuinen on, mutta kyllä siellä siis silti pitäs olla vielä tilaa, että tervetuloa vaan!!Nähdäänkö me siinä edessä vaikka aluksi ja mennään sitten yhdessä?????? Onneksi meillä on hyvät ja varmat tuntomerkit toisistamme;-)
Mulla kanssa vaihtelee noi mielialat aika hurjasti...eilen oli oikein megaitku päivä ja nyt tuntuu taas tosi hyvältä, mitä ihmettä???
Joku kyseli siitä kylkiluu kivusta, TÄÄLLÄ YKSI!!!!! Mulla on ollu jo tosi pitkään hirmu arat noi alimmat kylkiluut ja kun illalla, kun menee pitkälleen, niin silloin sen huomaa hyvin, kun sattuu niin pirusti ja on vaikea hengittää!!! Kuulemma johtuu kohdun kasvusta tai siis siitä, et se raivaa ittelleen tilaa ja mä kun oon tällänen lyhyt 153cm huimat, niin kai se on ahtaampaa tuolla sisuskaluillakin....
Olikos se mammuliinilla se iso vauva??? Wau, mitkä mitat!!!!!! Munkin ludemus taitaa jäädä kakkoseksi sun kaverille:-) Onnea!!!!
Ärsyttäviä noi ukot välillä....kun ne vaan on töissä ja sit tulee kotiin nukkumaan....Ei kai....kyllä mä arvostan tosi paljon, et tekee töitä ja jaksaa mua vielä siihen päälle, mut on vaan niin ärsyä, kun odottaa toista koko päivän, sit se tulee ja nukahtaa sohvalle ja oon taas yksin, ihan itketti eilen sekin.....
( . ) Tonneppa kuuluu taas kunnon muljausta....valvoin viime yönä 2 tuntia, kun se riehui niin, ettei pystyny olemaan makuuasennossa ja olin ihan poikki ja paijailin sitä, että rauhottuisit nyt vähän, mut se vaan melskas ja en mä voinu sille olla vihanen, mä vaan itkin ja juttelin sille, et ei se haittaa, äiti voi nukkua sit päivällä ja se muksi menemään.....Se on niin kamalan rakas jo nyt ja haluisin sen jo mun syliin paijattavaksi.......Kai tässä joku hormooniryöppy taas on tulossa, koittakaa kestää mammat!! Mutta kiitos, että ootte täällä ja teille voi aina avautua, IHANAA JA KORVAAMATONTA!!!!
Ihanan aurinkoista päivää kaikille!!!! Ja paljon halauksia!!!!!
-Emunainen ja ludemus 32+4-
väsyttää niin, että parempi mennä hetkeksi nukkumaan...
Miitulta vaan piti kysyä, että mitenkäs sulla alkaa " vasta" perjantaina ä-loma, ku mulla alkaa huomenna?? Ja siis samoilla viikoillahan mennään?
Tänään pitäiskin vielä soittaa työkkäriin ja ilmoittaa, että työttömyys on LOPPU NY! Äitikin naureskeli eilen, että voi voi kun et mitään töitä löytänyt, vaikka niin ahkerasti niitä etsit! =) (Joo siis koitin olla hissukseen ettei vaan kukaan tarjoaisi mitään!!!=)
Mutta nyt pötköttämään!
-Alpukka rv34+3
Joo kyllähän siis mullaki alkaa huomenna se äipäloma, Alpukka.. =) Jotenkin vaan olin ajatellu että se päivä ois perjantai kun se alkaa.. =)
miitu
tsih..*tirskuu iloissaan* mulla on kuivausrumpu..
Kiva päästä eroon märästä pyykistä..kivempi kuitenkin päästä eroon pölystä ja irtokarvasta. Terveisin herra kersantti kullervo karvajalan soul mate.
ring ring..No Upi täs taas terve..emäntä on keksiny, että...ja sitten sen maha on kasvanut aivan järkyttäväksi mutta se ei näy herkkupala tilissä millään tavoin..epäilen sen syövän salaa jossain.. ja jotain se höpöttelee sille mahallensa siis tavalla jolla se yleensä puhuu vain mulle...niin tässä vaan huolettaa kun isäntäkin on alkanu höpisee sille sen mahalle..et jos toi tarttuu niin mäkin oon kohta juttelemassa hei haloo emännän navalle..onhan nää keskustelut täysin luottamuksellisia..naps
käväisemässä, kun kohta taas viedään kuin naapurin possua... Ohjelmaa piisaa tälle illalle.
Taidan olla vähän suuruudenhullu tai jotain, piti taas eilen aloittaa uutta neuletyötä, tällä kertaa torkkupeittoa paloista. Löysin kaapista monta kerää yhtä lankaa eri väreissä, ja suunnittelin siitä sitten mallia... 165 palaa pitäis tehdä (10x10cm), 9 on jo valmiina... Ettei vain kävis kuten niille puseroille... Palat on valmiina, mutta kasaamaan en oo vielä ehtinyt. Muka. Höh!
Ja sitte päivän plussat!
+ aurinko
+ kävin parturissa taas pitkästä aikaa
+ viinirypäleitä löytyy
+ mahassa kaikki hyvin
Äippä 33+3
Mullakin on ollut pitkä väli, etten ole päässyt kirjoittelemaan.
Viikolla 32+2 kävin naikkarilla istukan takia kontrollissa ja sainkin tietää että kohdunsuu on auki jo 2-3 senttiä ja pehmeää on....
Rennosti olen yrittänyt ottaa ja sehän tosi helposti sujuu 3 lapsen kanssa !!!
Lääkäri sanoi kuitenkin että kun pääsee 34 viikolle niin ei enää hätää ja nyt voinkin olla taas normaalisti. Kokoarvio oli silloin jo 2.5 kiloa ja nyt menen sit seuraavan kerran kontrolliin 36 viikolla, jos vaan on pysynyt masussa vielä. Jännää kyllä on, mulla kun toinen lapseni syntyi jo viikolla36+1
Supistelee kyllä kovasti muttei kipeästi. enää se ei kyllä hermostuta ollenkaan, kun tietää ettei hätää enää olisi. Mullakin on joko käynnistys tai leikkaus edessä viikolla 38 niinkuin oliko se Mammuliinilla.. Mulla meinaan poika jäi viime synnytyksessä kiinni hartioista ja nyt pelkään samaa kun iso vauva on.
Mukavaa lueskella teidän juttuja ja välillä kirjoitella itsekin. Aika vaan tuntuu olevan niin kortilla mutta olette mielessäni.
vernerimaija 34+4
Tänään on laiskottanut. Eihän se tietenkään mitään, kun on vaan aikaaaaaaaa... Pihalle tietysti ois voinu raahautua, mutta teidän jutut viikonlopulta oli houkuttelevampia ja parit meilit kavereille. Ehtishän sitä viäkin.
Mun mielestä pitäs kieltää noi ruoasta puhumiset...joku oli kirjottanu yhdestä S:llä alkavasta herkusta ja tietysti sitä piti laatikosta hakea. Ostin tarjouksesta paljo sitä herkkua, kun miehellä niin rankkaa ja voin sitten laittaa vähän evääksi. Joo tosi uskottavaa. Ite kattelen, mitähän makuja meillä viä on.
Uskomatonta kyllä, että osa meistä pian jo jakautuu. Ei muakaan haittais, että sais sen nyytin jo käsiinsä, mutta vielä tässä pitäs sinnitellä. Se 34viikko tuntuu jotenkin sellaselta seuraavalta rajapyykiltä. Pienihän se sillonkin on, mutta elimet jo kehittyneet.
( . ) kasvaa kasvamistaan, on korkeella ja painaa palleaan. Olo muuten samaa rataa, joku hetki hyvin, sit taas pahoinvointia, mielialat vaihtelee, levottomat jalat vispaa...siis se normaali lista ja maha-asukki muistaa myllertää hurjasti.
+voi laiskotella, kun laiskottaa
+onneksi on netti, että voi kommunikoida
+mukavat muistot viikonlopusta lämmittää vieläkin
Huuheli 32+4
Itkettää ja väsyttää...
Piiperon kanssa meni siihen asti ihan hyvin kun tuli päiväuniaika, ei nukuttu ei. Ja mä oon yön valvomisesta jo ihan poikki :( Mitenhän mä pärjään tän pari kuukautta ja sit varsinkin kun vauva syntyy?
Ja itku tulee siitä kun sisko soitti ja kertoi, että veljen vaimo oli saanut pojan tänään päivällä, nyt niillä on tyttö ja poika! Veli ei ole mun kanssa väleissä kun pitää itteään jotenkin parempana, no johan sille kruunua päähän aikanaan mummo ja äiti kilvan sovitti. Oon siis todella iloinen heidän vauvastaan, mutta samalla katkera kun piipero ei tutustu serkkuihinsa. Ja minäkin haluan pienen pojan, hei siis enkö ookkin lapsellinen? Vaan itkettää silti. Ja auuu nyt supistaakin.
Hitto minkälaista myllinkiä on ihmiselo.
Tyhmä aurinko ja tyhmä kevät :(
On se vaan aina yhtä ihanaa kuulla nuo sydänäänet! Mies oli mukana ja liikuttui melkein kyyneliin,kun vauvalla oli hikka.
Kaikki on masuosastolla hienosti. Kokokasvu on hiukan hidastunut, sf-mitta kasvanut viikossa vain 0,5cm. Ihan hyvä, olemme nimittäin yhä aikalailla yläkäyrän yläpuolella.
Vauva on yhä raivotarjonnassa ja laskeutunut jo aika alas. Paineet on hyvät ja oma paino laskenut 175g. Ihan hyvä vaan, että hiukan tuo painonnousu vähän hidastuu. Kaikki siis valtakunnassa hyvin!
MURMELI: Kiitos vinkistä! säntäsin heti apteekkiin ostamaan sitä Gavisconia. Kovasti koettivat vaan tyrkyttää sitä Rennietä, vaikka sanoin, ettei auta. No, sain kuitenkin uutta rohtoa ja nyt vaan kokeiluun!
ALMAEINOko puhui noista " minusta tulee huono äiti" -fiiliksistä? Luulen, että taitavat olla aika tavallisia esikoista odottavilla. Mulla ainakin tulee moisia oloja mitä ihmeellisimmistä jutuista. Neuvolakortti, kun kerran katosi, tuli järkyttävä paniikki. Soitin miehelle, joka oli keikkareissulla, ja itkin, että olen surkea äiti ja lapseni huostaanotetaan jo ennen syntymää, kun en edes saa yhtä yhtä neuvolakorttia pidettyä tallessa. Mies sai mut lopulta rauhoitettua ja korttikin löytyi mutta kyllä ahdistus oli kauhea! Kai näille sitten jälkikäteen naureskelee..
+Uusi närästyslääke
+vauva voi hyvin
+taidan syödä vähän lisää suklaata, kun painokin on pudonnut ;)
Hyvää vointia kaikille!
Jansku 33+4
Parasta oli, että painoa oli tullut +200 g/vk. Silti lähtöpainoon jo yli sallittujen, kymmenen kiloa saa tulla nlatädin viime koulutusuutisten mukaan. Rasvaimua tänne kiitos.
Kolme viikkoa pitäisi olla jalat ristissä, mut rv 34 saa ihan vapaasti synnyttää... Äippäpolille lähti lähete, katsovat sitten, onko sokerivauva vai ei. Menee varmaan sinne rv 36 asti.
Niin, tutti ja rintakumi, jos tarpeen, kannattaa pakata sairaalapakkaukseen/vauvan kotiintulovarustuksiin. Ilmeisesti tutteja on pihistetty tms. En rintakumia ole kyllä käyttänyt ikinä. Mutta näin Seinäjoella.
No niin, söis suklaata, lakua ja silleen :-) Lenkillekin saisi mennä, mutta eiköhän sohvallamakuu ole jumpista paras :-)
Minna, rv 31+3
Tässä vielä eilinen viesti Janskulille:
Janskulille helpotusta närästykseen.
Gaviscon !!!!!! maku kuin orvokkinen kosteusvoide..mutta pystyy nielee.
Mulla ei ainakaan mitkään imeskely renniet auta mutta tämä Gaviscon auttaa tosi tehokkaasti hetkessä. Ne käyttää mammaosastolla sairaalassa tätä, näin sano myyjä apteekissa.
Ellet ole jo kokeillu niin lämpimästi suosittelen.
Olet kenties huomannutkin, että kannattaa nukkua hiven pystyasennossa.
-----------------------------------------------------------------------
Niin...eipä kertynyt montaakaan tuntia unta tälle yötä mutta mitä siitä, voinhan nukkua päivällä. Huomenta ja hei teille muille.
Murmeli ja hymyilevä sokerikohokas 33 rv.
Jösses mitä lempinimiä me keksitään lapsukaiselle sitten kun tyllerö on navan tällä puolen.. ehkäpä se liittyy kimppaan koiramme kanssa jonka toisinaan epäilemme soittelevan oikeutta kotieläimille järjestööön, jotta: Upi täs taas terve ..no nyt on keksinyt että mua voi .... :) ..no nyt ne yrittää saaha mut...no terve taas ..ne tosiaan kuvittelee, että mä tosiaan suostun...:)