Ahdistaa ja masentaa elämä
Kaikenlaisia ongelmia. Ikää kohta 40 v mies. On vakityö ja parisuhde se ok, mutta kaikenlaista tässä. Elämänilo menny ja masentaa. Velkaa joku yli 45 tuhatta. Makselen velkaa mut ei lyhene.. tuntuu turhauttavalta käydä töissäkin. Kavereita ei oikein ole. Ne monet käyttää alkoholia enkä jaksa niitä.
Kommentit (81)
No sulla ei olekkaan yli 40 tuhatta velkaa.
mikset lähde naisesi kanssa reissuun?
Niinhän se masentaa suurinta osaa, mutta niin me täällä vain rämmitään :'D
Pitää keksiä jotain piristystä aivoille joka päivä tai yrittää haastaa itseä. Tekee vaikka jotain pelottavaa ns. "poistuu mukavuusalueelta".
Itse huomasin sen että jos "jumittuu" paikoilleen, esim sama ympäristö, samat ruuat, samat tapahtumat joka päivä, se masentaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se masentaa suurinta osaa, mutta niin me täällä vain rämmitään :'D
Pitää keksiä jotain piristystä aivoille joka päivä tai yrittää haastaa itseä. Tekee vaikka jotain pelottavaa ns. "poistuu mukavuusalueelta".
Itse huomasin sen että jos "jumittuu" paikoilleen, esim sama ympäristö, samat ruuat, samat tapahtumat joka päivä, se masentaa.
Mua masentaa ku pelannu niin isot velat. En saa elämässä hienoa autoa
Mua hävettää kun tilanne on tälläinen
No ei voi mitään. En taida olla normaali
Yritä keskittää ajatukset kaikkeen mitä hyvää elämässäsi on. Kirjoitit että vakityö - erinomaista, eipä ole kaikilla. Parisuhde ok - sekin on hieno saavutus, ei ole helppoa nykypäivänä suhdemarkkinoilla. Keskity vaikka parisuhteeseen ja saat lohtua rakastavalta ihmiseltä, hellyyttä ja kosketusta ja kuuntelevan ja ymmärtävän ihmisen vierelläsi.
Joku 40 tuhatta on pieni velka. Moni ikäisesi elää taloköyhänä satojen tonnien velat niskassa jotta sen oman akan perinteinen avioliitto-lapset-asuntovelka-agenda on saatu täytettyä ja akka on saavuttanut paikkansa naisten keskinäisessä hierarkiassa. Sitten tulee ero, akka vie osituksessa vähintään puolet ja jäljelle jää velkaa, elatusmaksut ja viikonloppuisyys. Asiasi ovat itseasiassa ihan ok, ja voit omalla toiminnallasi parantaa asemaasi helposti kunhan olet kärsivällinen ja päättäväinen etkä alistu mihinkään kotikuriin tai laskunmaksajan rooliin.
Voimia täältä, mieheltä miehelle.
Joo hirvee velka on ja tässä elämisessä ei ole mitään järkeä.
Nytkin taas maksoin korot. Laina ei lyhene ja tulee vain lisää.. miten asiat menny näin
Vierailija kirjoitti:
Vinkkejä miten päästä elämässä eteenpäin?
Tule tänne. Täällä on ihana paikka jossa ei ole ahdistusta eikä itkua. Odotan sinua avosylin🧡. O
- Miki L.
En tiedä miksi aina pilaan kaikki ja otan velkaa ja kusen asiani..
En ymmärrä mikä minua vaivaa, nyt sit makselen velkaani palkasta ei se lyhene ollenkaan.. makselen vain korkoja.. ikuinen helvetti tämä on
Ei ole kavereitakaan oikein.. ennen tilanne oli parempi viime kesänä oli velkaa vielä paljon vähemmän varmaan 9000 €
Pari vaihtoehtoa tulee mieleen, ystävyydellä:
Olet ehkä sairastumassa masennukseen, kilpirauhasen vajaatoimintaan, diabetekseen tai sinulla on D-vitamiinin tai raudan puutostila.
tai
Olet ehkä tottunut hyvään, tasaiseen elämään, etkä näe kuinka hyvin sinulla asiat ovat. Et ole yksinäinen (parisuhde OK), sinulla on asunto, saat palkkaa etkä elä Kelan orjana kitkutellen, et ole alkoholisti etkä huumeriippuvainen etkä sairasta kuolemaan johtavaa sairautta.
tai
Olet laiminlyönyt omat kiinnostuksesi kohteet. Mistä pidit ennen, lapsena, nuorena?
tai
Keskityt liikaa itseesi. Aloita vapaaehtoistyö. On paljon poikia, jotka tarvitsisivat turvallisen mieshahmon elämäänsä. Suojele luontoa tai lahjoita Pelastusarmeijalle.
ja lopuksi: jos koskaan olette harkinneet tehdä niin, niin nyt olisi hyvä aika tehdä lapsia
En tiedä mitä tässä tehdä osittain jo pilannut elämänsä velkaantumisella
Pelkään että kohta menee autoki alta ja parisuhdekkin vielä.
En voi luottaa itseeni kun pilaan aina kaikki ja velkaannun sitten lisää.
Minua ei masenna. Olen työtön ja rahaa on riittävästi. Teen välillä töitä ja mutta kesällä makoilen mielummin. Elämä on pääosin mukavaa ja suunnittelen jo ensi vuotta kovaa vauhtia sillä lähen 2 kuukaudeksi polkemaan fillarilla norjaan ja sieltä suomeen.