Ilta-Sanomat: Tämä etnisen ruokakaupan mainos oli liikaa: Hankalalta asiakaalta viiletään kurkku auki ja laitetaan ruumispussiin
Joensuulaisen Onni Marketin omistaja Hama Safir julkaisi TikTokissa videon, jossa parodioitiin hankalaa asiakasta - ja vietiin tämä lopulta jätesäkissä ulos kaupasta. Videolla asiakas arvostelee baklavaa, minkä jälkeen leikillinen "kurkun leikkaus" -ele vihjaa väkivaltaan. Lopulta "ruumis" kannetaan pois jätesäkissä, josta pilkottaa pinkki hiha. Mainonnan eettinen neuvosto totesi videon ihmisarvoa loukkaavaksi. Safir itse puolustautuu toteamalla, että kyse oli mustasta huumorista ja että video sai pääosin positiivista palautetta. Hän ei ole poistanut videota, vaikka huomautus annettiin. Safirin videot ovat keränneet suurta suosiota TikTokissa ja hänen huumorinsa on ollut provosoivaa aiemminkin.
Jos suomalainen kauppias olisi julkaissut videon, jossa asiakkaalle käy 'kalpaten', poliisit olis jo oven takana ja someraivo infernaalinen. Mutta nyt kun tekijä on Hama, se on 'mustaa huumoria' ja kaikki selitetään sillä, että hänellä on seuraajia. Ei sillä, etteikö huumorilla saisi leikata, mutta leikataanko huumoria kaikille samalla veitsellä? Onko Suomeen syntynyt uusi koskemattomien luokka, joka saa rikkoa pelisääntöjä koska 'he eivät tienneet' tai 'se oli heidän kulttuurissaan hauskaa'? Monikulttuurisuus ei saa tarkoittaa monisääntöisyyttä. Pitäisikö suomalaisenkin kokeilla huumoria, jossa 'asiakas päätyy säkkiin'? Vai olisiko putka auki jo ennen TikTokia?
Kommentit (37)
Kantasuomalainen sushipaikan omistaja ei halua olla ruma, ei ole herättänyt sen suurempaa huomiota. Kertoo olevansa mieluummin tyhmä kuin ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tulee se muslimien kantisviha taas esille. Etenkin kantisnaiset ovat pohjasakkaa heille.
Mua on muslimi haukkunut koiraksi. Käveli koko kauppareissun ajan kaupassa perässä ja haukkui koiraksi. Kun laitoin tiskillä ostoksia kassiin, siinä vieressä aukoi päätänsä.
Myyjät oli ihan hiljaa, eivät uskaltaneet muslimiukolle mitään sanoa. Enkä ikinä mennyt juuri siihen Lidliin uudestaan.
Lidlihän on "turvallinen tila", just näille ei junan- vaan lentokoneentuomille.
Mä olisin kyllä itse nostanut äläkän ja antanut korkojen kera takaisin (alkujärkytyksestä toivuttuani). Tai sanonut edes myyjille, jotka sen siis myös kuuli. Tuskin se ukko nyt sentään turpiin olisi lyönyt. Ja jos olisikin, sitten olis voinu soittaa poliisit ja tehdä rikosilmotuksen pahoinpitelystä.
Kun Valtaoja järkytti vihervasemmistoa mainitsemalla esimerkkiluonteisesti sen kielletyksi leimatun n-alkuisen sanan ja kun sitten osoittautui, että mielensä pahoittanut kurdinainen oli itse viljellyt samaa sanaa ahkerasti, mustaan väestöön kuuluva tapakouluttaja sivisti meitä suomalaisia kertomalla, että sanaa saa käyttää, kunhan puhuja on itse tarpeeksi tumma.
Näin edistetään kaksoisstandardeja, jotka ovat itse asiassa vastoin niin kansallisia kuin kansainvälisiä lakeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää sietää? Eikö nämä semiryssät pitäisi ajaa helvettiin Suomen lippua häpäisemästä?
Vasemmisto tukee terroria. Se vain odottaa aikaansa.
No ihmekö tuo, kun marketin omistajan nimi on HamaS...
Reconquista on edelleenkin Espanjassa juhlapäivä. https://fi.wikipedia.org/wiki/Reconquista
"Mainonnan eettisen neuvoston mukaan mainos oli kuitenkin ihmisarvoa loukkaava siitä huolimatta, että mainoksessa on pyritty humoristiseen ilmaisuun."
Onpas Joensuun skinit nyt kovin huolestuneita m-a-m-u-naisten kohtelusta mainoksissa :D Olette te pellejä :D
Tässä tämä kauhia mainos mistä skinipoika veti pallinsa rusetille :D
https://www.facebook.com/reel/1939554426799134
Eihän tässä muuten niin, mutta kun he itse ovat täysin tosissaan. Onko vaikea joidenkin ymmärtää, että heillä on oikeasti tavoitteita joossa keinona on katkaista.. pää. Tottakai tämä nyt on vitsi. Mutta sitten on samalainen asia joka ei ole vitsi. Itseasiassa justan alotettiin katkominen Iranissa.
Väestö vaihtuu hyvää vauhtia tässä, suomalaiset auttaa siinä kun eivät lisäänny enään. Voidaan olla pian vähemmistö jolloin täällkin tuo laki tuodaan käytäntöön.
Rikkaus ja unelma. Ei saa antaa pelolle valtaa.
Mitä ählämeiltä voi odottaa kuin sairasta huumoria
Jos ois toisinpäin, niin ois jo syyte kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.
Espoon betoniset porsaat piti raahata pois kun ne olivat niin loukkaavia. Huumorin varjolla ne voitaisiin taas palauttaa katukuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Espoon betoniset porsaat piti raahata pois kun ne olivat niin loukkaavia. Huumorin varjolla ne voitaisiin taas palauttaa katukuvaan.
Tämä oli suwakkiuden huippu takavuosina: porsaat piiloon ettei k unniavieras häiriinny.
Täähän on hauska mainos ja jollain huumoripuutteisella on mennyt herne nenuun