Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan palovaroittimia

Vierailija
30.06.2025 |

Taloyhtiöömme tuli nyt nämä taloyhtiön omat palovaroittimet kun laki muuttui. Ei siinä mitään, mutta nämä isännöitsijän asentamat ovat sellaista mallia jossa patteri on pultattu sisään eikä niitä hälytintä sammutettua. 

Asuntoni on pieni yksiö jossa kaikki vesihöyryt keittiönurkasta tai suihkun jälkeen vessasta leviää helposti. Asunnossa on pieni käry jos pitää paistaa asioita pannulla, liedestä huolimatta. Tämän takia käyn jakkaralla ottamassa hälyttimen pois virrasta ja laitan takaisin, kun kokkaukset on ohi. Nyt tätä ei voi tehdä.

Varhain aamulla keitin kananmunia ennen aamuvuoroa, niin johan tuo alkoi vinkumaan kl 4:30 aamusta kattilan vesihöyryistä. Anteeksi naapurin lapset. Viime viikolla tuo alkoi vinkumaan kun olin nostamassa uunista vuokaa, säikähdin ja poltin käteni.

Vihaan palovaroittimia. Vinkuvat aina silloin kun todellista vaaraa ei ole. Vähän kuin autojen varashälyttimet jotka sekoaa silloin, kun autossa on vika eikä varas. En toisaalta ole koskaan todistanut tulipaloa tai autovarkautta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ei minulla tuo ole kertaakaan ruennut piippaamaan jostain vesihöyrystä ja vastikaan tähänkin asuntoon vaihdettiin sellainen uusi hälytin.

Vierailija
2/9 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänvikainen nyt VIHAA mitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painat siinä hälyttimessö olevaa nappia vaan ja kuittaat sen hälytyksen.

Vierailija
4/9 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä napautin napakalla iskulla varoittimen irti. Ostin kaksi perinteistä alkoviin ja laitan ne aina pois kun alan paistaa lettuja.

Vierailija
5/9 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat irti ja laitat kaappiin/tiiviiseen laatikkoon kuten muutkin.

Vierailija
6/9 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä,  että taloyhtiö alkoi hoitaa eikä asukas itse.  Olen jo vanha enkä voi kiivetä keittiötikkaille.  Aiemmin piti soittaa sukulaispoika apuun.  Nyt voi soittaa vaan huoltomiehelle.  

Vierailija
7/9 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi vain ja versio että saa sammuksiin jotenkin. En tiedä kuinka herkkiä eri taloissa ne ovat, se onkin toinen kysymys.

Vierailija
8/9 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin voi ostaa kupuja päälle. Googleta itse.

Vierailija
9/9 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitin pitäisi pystyä sammuttamaan lattian tasolta ilman kiipeilemistä pöydälle tai tikkaille.

Ulkomailla oli varoitin, joka piipitti jonkin sikaa hiljaisella äänellä ja myöhemmin vasta niin että koko talo heräisi ääneen, jos käry ei jatkunut pitkään, ääni lakkasi kokonaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi