Tapauksesta O. Stubb useita kanteluita
On se hassua:
"Kuohunta jatkuu Stubbin pojan ympärillä Peräti 6 kantelua"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/21948f8e-e9f6-4716-911f-7d609ea17…
Ja melko ylivoimaisesti sopivin oli Stubb koska "Tasavallan presidentin Alexander Stubbin ensimmäistä vuotta yliopistossa opiskeleva poika Oliver Stubb valittiin Ulkopoliittiseen instituuttiin (UPI) tutkimusavustajaksi 59 hakijan joukosta."
Tosin paljon helpommalla olisi päästy jos paikkaan henkilöä haettaessa hakijalle eduiksi olisi katsottu se että hakijan isukki on pressa tai että hakijan sukunimi on Stubb.
Kommentit (2923)
Neposen mummy ja papa menivät käymään Kiovassa ja saivat heti kaipaamansa palkinnot, vastapalkinnot, kun ensin kestitsivät täällä vastaaviaan ja yksityisillanvietossa antoivat omat mitalit heille. Jotenkin niin läpinäkyvää hyväveli- ja hyväsiskomeinikiä, että oksettaa ja naurattaa yhtaikaa! - Kysehän on siitä, että pönkittävät omaa itsetuntoaan ja yrittävät kiillottaa omaa kuvaansa peilissään, kun peili on huurtunut.
Tätä samaa olivat mm. tilapäiseen virka-asuntoon avoimet ovet -tilaisuus ja kesämökin avoimet ovet -tilaisuus.
Kyllä on epätoivoista yritystä! Kuitenkin suurin osa kansasta on huomannut tämän Oliver-neposuhmuroinnin ja, kun tällaisen huomaa, sitähän ei unohda.
Suomalaiset olisivat arvostaneet parhaiten suoruutta ja rehellisyyttä, asiaan ajoissa puuttumista, virheiden oikaisua itse kultakin asiaa suhmuroinneelta.
Nyt on jo liian myöhäistä. Kuinka kauan mitali mieltä lämmittää? Kuinka paljon sillä voi itsetuntoa parantaa?
Voi tuota nepovauvaa. Ei sitten ymmärtänyt luopua paikasta kun ymmärsi että sai sen korruptiosyrjinnän tuloksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
12.09.2025 | 22:34
Neposen mummy ja papa menivät käymään Kiovassa ja saivat heti kaipaamansa palkinnot, vastapalkinnot, kun ensin kestitsivät täällä vastaaviaan ja yksityisillanvietossa antoivat omat mitalit heille. Jotenkin niin läpinäkyvää hyväveli- ja hyväsiskomeinikiä, että oksettaa ja naurattaa yhtaikaa! - Kysehän on siitä, että pönkittävät omaa itsetuntoaan ja yrittävät kiillottaa omaa kuvaansa peilissään, kun peili on huurtunut.
Tätä samaa olivat mm. tilapäiseen virka-asuntoon avoimet ovet -tilaisuus ja kesämökin avoimet ovet -tilaisuus.
Kyllä on epätoivoista yritystä! Kuitenkin suurin osa kansasta on huomannut tämän Oliver-neposuhmuroinnin ja, kun tällaisen huomaa, sitähän ei unohda.
Suomalaiset olisivat arvostaneet parhaiten suoruutta ja rehellisyyttä, asiaan ajoissa puuttumista, virheiden oikaisua itse kultakin asiaa suhmuroinneelta.
Nyt on jo liian myöhäistä. Kuinka kauan mitali mieltä lämmittää? Kuinka paljon sillä voi itsetuntoa parantaa?
Se on juuri noin. Mitali lämmittää mieltä vain hetken verran. Mutta ulkokultaisille ihmisille ulkoiset asiat, kuten mm. pokaalit ja mitalit ynnä muut konkreettiset palkinnot, ovat hyvin tärkeitä. He yhdistävät mielessään sellaiset palkinnot omaan ihmisarvoonsa: mitä enemmän arvostettuja palkintoja omistaa, sen arvostetumpia he ovat ihmisinä omasta mielestään. Sama juttu ylistyspuheiden kanssa: mitä enemmän heitä hehkuttaa, sen parempia he kuvittelevat olevansa "muihin" verrattuina. Niin simppelisti he tuppaavat usein ajattelemaan, eivätkä edes näe siinä mitään naurettavaa.
Stubbeista sellainen asenne on alkanut loistaa poikkeuksellisen voimakkaasti sen jälkeen, kun Santerista tuli presidentti: millään muulla ei näytä olevan mitään väliä, kunhan perheen ulkoinen status säilyy (maan) "parhaana". Santeria ulkokultaisempaa kukkoilijaa ei ihan hetkessä löydy Suomen politiikasta. Hän on aivan omaa luokkaansa (Santerin kannattajille varmuuden vuoksi tiedoksi, että tämä ei sitten ole kohteliaisuus!).
Sauli Niinistöä jäi kyllä kaipaamaan. Jennistäkin oli mediassa älykkäämpiä juttuja kuin jatkuvat kantaaottavat tai uniikit asuvalinnat, ja on toki myös edelleen.
Oliver Stubbin omaa kannanottoa itseensä liittyen tässä nepotismikeississä lienee tässä vaiheessa turha edes odottaa. Olisi tehnyt sen reilusti jo toukokuun lopussa tai kesäkuun alussa kun keissi nousi julkisuuteen, niin ei tarvitsisi enää nyt piilotella omien vanhempien selän takana, aikuinen mies.
Noin pitkäaikainen mykkyys kertoo tosin itsessään omaa kieltään perimmäisestä totuudesta. Syytön ihminenhän olisi puolustautunut voimakkaasti heti ensimmäisen julkisyytöksen jälkeen ja pyrkinyt oikaisemaan asiat mahdollisimman pian. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#hejsanmaiju
#daddy
#mamá
Vierailija kirjoitti:
Itsellä henkilökohtaisesti tekee myös todella tiukkaa seurata perhettä muutenkin. Isä eli presidentti ollut koulun kaikista pahin koulukiusaaja ja äiti opettaa yliopistossa korruptioon "puuttumista". Tämä pressavalinta on märkä rätti kaikille Suomen koulukiusatuille. Oliver itse näyttäytyy viattomana hölmöläisenä. Tulevaisuus näyttää mitä tulee vielä hämäräbisnestelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä henkilökohtaisesti tekee myös todella tiukkaa seurata perhettä muutenkin. Isä eli presidentti ollut koulun kaikista pahin koulukiusaaja ja äiti opettaa yliopistossa korruptioon "puuttumista". Tämä pressavalinta on märkä rätti kaikille Suomen koulukiusatuille. Oliver itse näyttäytyy viattomana hölmöläisenä. Tulevaisuus näyttää mitä tulee vielä hämäräbisnestelemään.
Minulla tuli tällä viikolla jostain syystä mieleen Ollie-boy, kun näin Aleksanteri (ex-Julius) Kivimäen omahyväisen lehtikuvan, joka oli napsaistu oikeustalon pihalla. Mietin, että siinä olisi varsinainen kaksikko, jos alkaisivat yhteistyöhön. Molemmilla klopeilla on samanlainen tunteeton ja häikälemätön kylmä katse silmissään, molemmat ovat tasan yhtä ahnaita materialle ja julkihehkutukselle, JA molemmat ovat ns. paremman perheen poikia. Yllättävän paljon yhteistä, siis.
Mietin myös, että jos maailmassa päästäisiin yleisesti ottaen yli siitä mielikuvasta, että rahallinen varakkuus on synonyymi hyvälle perheelle, niin tämä planeetta voisi henkisesti himpun verran paremmin. Loppuisi turhakkeiden palvonta. T. 2886
Juu, itsellä syyttömyys-syyllisyys -aspektiin liittyen tuli myös mieleen Vastaamon Kivimäki. Häneltä kysyttiin videohaastattelussa, "onko tää ollut raskasta" (prosessi + aika vankilassa) niin kaveri vastaa: "Nii ja näin. Onhan tää ärsyttävää ollut toki, mutta mieluummin olisi jossain muualla." Anteeksi mitä? Eikö syytön ihminen vastaa: "Ei herranjumala oon syyttömänä istunut nyt x vuotta ja mua on kuulusteltu jopa myöhään iltaan asti!!! En voi tajuta miksi sitä oikeeta rikollista ei ole saatu kiinni!!!!"
Tässä Stubbin pojan vai pitäisikö sanoa perheen tapauksessa on juuri tämä sama logiikka. Syytön älähtäisi, että "hetkinen! Minä oon kyllä paikkani ansainnut asioilla x, y ja z!!!" Samaa piilottelua, kuin Orpolla kaksi kesää sitten piilotteli jossain perunakellarissa, vaikka Suomessa oli vakava kriisi.
Vierailija kirjoitti:
Juu, itsellä syyttömyys-syyllisyys -aspektiin liittyen tuli myös mieleen Vastaamon Kivimäki. Häneltä kysyttiin videohaastattelussa, "onko tää ollut raskasta" (prosessi + aika vankilassa) niin kaveri vastaa: "Nii ja näin. Onhan tää ärsyttävää ollut toki, mutta mieluummin olisi jossain muualla." Anteeksi mitä? Eikö syytön ihminen vastaa: "Ei herranjumala oon syyttömänä istunut nyt x vuotta ja mua on kuulusteltu jopa myöhään iltaan asti!!! En voi tajuta miksi sitä oikeeta rikollista ei ole saatu kiinni!!!!"
Tässä Stubbin pojan vai pitäisikö sanoa perheen tapauksessa on juuri tämä sama logiikka. Syytön älähtäisi, että "hetkinen! Minä oon kyllä paikkani ansainnut asioilla x, y ja z!!!" Samaa piilottelua, kuin Orpolla kaksi kesää sitten piilotteli jossain perunakellarissa, vaikka Suomessa oli vakava kriisi.
Kyllä, juuri näin. Kun ihminen on kapaloikäisestä lähtien aivopesty uskomaan, että hän on jotain parempaa ainesta kuin "kaikki muut", niin lopputulos on aina materialistinen, kylmä, tunteeton, omahyväinen ja itsekeskeinen aikuinen, jonka sosiaaliset taidot ovat erittäin heikolla tasolla. Sellaiset eivät muun muassa tajua omaa vastuutaan pienissä rikkeissä saati vakavissa rikoksissa. He luovivat ylipäätään elämässään eteenpäin ainoastaan sellaisten ihmisten kustannuksella, joista he kokevat hyötyvänsä. Mitään muuta merkitystä kyseisistä ihmisistä ei heille olekaan. T. Sama
Miten tällainen korruptio on meillä Suomessa mahdollista?
Eikö Suomen pitänyt olla jonkinlainen mallivaltio?
Tykkään tästä ketjusta paljon. Tästä ketjusta huomaa, että suomalaiset (kansa) pitää toistensa puolta ja ovat tarkkoja oikeudenmukaisuuden toteutumisesta. En tykkää yhtään, että tietyt koneistot eri suunnilta ovat saaneet kansaa jakautumaan kahtia. Itse koitan olla menemättä mukaan tuohon keinotekoiseen vastakkainasetteluun, koska tiedän, että "Hajoita ja hallitse" -taktiikka on ikivanha ja toimiva strategia saada huomio kääntymään valtaapitäviin kohdistuvasta kritiikistä poispäin. Tämä ketju on paljastanut itseasiassa miten samoilla linjoilla Suomen kansa on perustavanlaatuisista arvokysymyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tällainen korruptio on meillä Suomessa mahdollista?
Eikö Suomen pitänyt olla jonkinlainen mallivaltio?
Juu, Suomi on virallisesti maailman onnellisin maa. Syy moiselle tittelille piilee oletettavasti siinä, että vaikkei täällä juuri olekaan näkyvää korruptiota, niin piilokorruptiota eli hyvä veli-verkostoja sun muuta kulisseissa tapahtuvaa suhmurointia on sitäkin enemmän. Jos Suomen siloista pintaa vähän raapaisee, niin huomaa kyllä selvästi että tämä maa pyörii lähes kokonaan pelkän piilokorruption voimalla. Jopa kaikkein pienimpiin työtehtäviin valikoituu vähintään naapurin tyttö tai poika, jos omasta perheestä lähisuvusta ei löydy tarpeeksi sopivaa tyyppiä. Jopa kierouteen ja vääryyteen sorrutaan herkästi, jotta "paras" tulisi varmasti valituksi.
Ulkopoliittisen instituutin harjoittelupaikat on tarkoitettu presidenttien ja suurlähettiläiden lapsille. Se nyt vain on hiljaista perimätietoa. Suomen lainsäädännöstä viis.
Vierailija kirjoitti:
#nepovauva
Hänhän on vauva "emme kommentoi lapsiin... pidämme lapset poissa julkisuudesta." Vauvat hyvä pitää pois julkisuudesta vielä eläkeiässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, juuri näin. Kun ihminen on kapaloikäisestä lä
Sitä ei tiedä vaikka parempaa ainesta oleva upseerismies lähtisi puolustamaan Ukrainaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei tiedä vaikka parempaa ainesta oleva upseerismies lähtisi puolustamaan Ukrainaa.
Miten erinomaisen ylivertainen ajatus! Kannatetaan!
Onko media saanut haastattelut niiltä, jotka neposyrjinnän takia jäivät rannalle?