Jengi jaksaa oikeesti lesota jollain omistusasunnolla tai autolla?
Onko noi ihmiset henkisesti noin tyhjiä ja sieluttomia?
Kommentit (4)
Ne on niitä minä minä minä ihmisiä. Velkaelviksiä.
Ei kai kukaan enää halua vuokralla asua? Asunnot nyt halpoja.
Mulla on yksi tuttu, opiskelukaveri, joka lesoilee omistusasunnollaan. Ja eipä siinä, se toki sijaitsee yhdellä Helsingin arvokkaimmalla alueella. Hän ei siis lesoile suoraan, mutta saa kyllä asian ujutettua aina tasaisin välein keskusteluun.
Tämä henkilö on yksi erikoisimmista tapaamistani ihmisistä, siis persoonaltaan. Hän on patologinen valehtelija. Mulla kesti muutama vuosi oppia edes sietämään häntä, mutta jotenkin hän vain asettui sellaisten ihmisten joukkoon, joita haluaa suojella ja puolustaa. Hän ei ole koskaan kertonut elämäntarinaansa (jos sellaista nyt ihmisellä edes on) suoraan, mutta erilaisista jutuista, lauseenpuolikkaista ja vihjailuista olen (tai en pelkästään minä yksin, vaan muutama kaverin yhdessä) päätellyt, että hänellä on ollut jollain tavalla emotionaalisesti etäiset vanhemmat ja hänen sisaruksensa on ilmeisesti kuollut lapsena.
Nyt pitää muistaa, että henkilö on patologinen valehtelija, joten päätteleminen ei ole ihan helppoa. Hän lakkaa valehtelemasta, kun tutustuu ihmisiin, mutta jos vaikka seuraan tulee uusia ihmisiä, valehteleminen saattaa alkaa. Joka tapauksessa kyseessä on henkilö, joka harvoin keskustelussa on luonnollinen, vaan hänellä on yleensä joku agenda, jonka tarkoituksena on jollain tavalla pönkittää häntä ihmisenä. Hänen ei tarvitsisi sitä tehdä, hän on ammatillisesti menestynyt, hänellä on perhe ja huomattavaaa varallisuutta.
En sanoisi, että hän on henkisesti tyhjä ja sieluton, mutta kyllähän hän jotain tyhjyyttä sillä lesoamisella paikkaa.
Kyllä.