Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laitat puuroon aamuisin?

Vierailija
30.06.2025 |

Olen tosi huono syömään aamupalaa mutta jos nyt lomalla yrittäisi puuroja opetella syömään niin millainen on just sun herkkupuuro?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain voita 

Vierailija
2/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain voita 

No näin minäkin olen lapsena oppinut puuron syömään mutta sitten somessa näkee sellaisia upeita smoothiekulhojen tyyppisiä joista nyt aloin haaveilemaan että osaisiko sitä itse tehdä tai maistuisiko. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön puuron iltapalaksi banaanin ja voisilmän kanssa.

Vierailija
4/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuurohiutaleita - niitä suuria, soijarouhetta, sokeria, vähän pakastimesta mustaherukkamarjoja ja vähän jotain mango tai omenasosetta.

Sitten maitoa päälle ja hetkeksi mikroon.

Valmstus kestää minuutin ja mikrossa menee 3 minuuttia, eikä tule paljoa tiskiäkään ja lautanen on suuri muovinen jossa nostokorvat, saa hyvin kiinni eikä kuumene liikaa, esim keraamiset syvät lautaset eivät tässä oikein toimi.

Vierailija
5/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoja. Joko itse kerättyjä tai kaupasta ostettuja.

Vierailija
6/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lusikan...

Vierailija
7/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aamupalaksi puuroa ole ikinä, vaan kunnon ravintorikasta syötävää eikä viljoja.

Vierailija
8/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle marjoja (pakasteesta mustikkaa tai mustaherukkaa tai mansikkasurvosta), pähkinöitä, valmista hedelmäsosetta, marjakeittoa... Puuro tehdään meillä maitoon ja hyvistä isoista hiutaleista.

Vierailija
9/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkasurvos on hyvä. Jos tarvitsen ekstraenergiaa vaikkapa vaelluksella, niin laitan myös maapähkinävoita. 

Vierailija
10/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelen voita, mustikoita, mansikoita, banaania, hilloa, chia-limaa, pellavarouhetta ja raejuustoa. 

Vierailija
11/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi väkisin puuroa syödä jossei maistu?

Äsken söin kreikkalaista jugurttia ja sinne sekaan paloittelin yhden banaanin. Sopivan kevyt ja kuitenkin ravitseva aamupala. Puuroa ei tekisi mieli syödä.

Vierailija
12/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuustoa ja tuoreita marjoja. Yleensä mansikoita ja pensasmustikoita, kun niitä on hyvin tuoreina saatavilla tarvellakin

Vierailija
13/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan yleensä nokareen voita ja ripottelen ihan tavallista sokeria päälle. Ei ehkä kaikkein terveellisin mahdollinen vaihtoehto, mutta eikö kaurapuuro itsesään ole jo niin terveellistä, että se kompensoi voin ja sokerin käytön?

Vierailija
14/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äsken söin kreikkalaista jugurttia ja sinne sekaan paloittelin yhden banaanin. Sopivan kevyt ja kuitenkin ravitseva aamupala. Puuroa ei tekisi mieli syödä.

No kun nyt mulla tekisi mieli puuroa mutta mitään tarpeita ei tietenkään ole kun yleensä en syö mitään aamuisin. Alkoi loma sopivasti niin olisi aika tuhdata kunnon aamiaisia ja vaikka jotain tuorepuuroakin tms. ap

Vierailija
15/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilloa tai margariinia. Se nyt vaihtelee fiiliksen mukaan. Joskus jugurttia.

Vierailija
16/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro vinettosilmällä niin lähtee koneet käyntiin mukavasti, silmän kokoa voi säätää tilanteen mukaan !

Vierailija
17/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun nyt mulla tekisi mieli puuroa mutta mitään tarpeita ei tietenkään ole kun yleensä en syö mitään aamuisin. Alkoi loma sopivasti niin olisi aika tuhdata kunnon aamiaisia ja vaikka jotain tuorepuuroakin tms. ap

Hyvää puuroa jos haluaa niin minusta pitää ensimmäiseksi lähteä liikkeelle siitä itse puurosta. Se pitää keittää laadukkaista hiutaleista ja oikein kattilassa pitkän kaavan kautta.

Yleensä ensimmäinen virhe huonoon puuroon on ostaa kaupasta niitä halvimpia pikahiutaleita ja niitä sitten säteilytetään mikroaaltouunissa täydellä teholla pari minuuttia. Ei ihme jossei tule häävi puuroelämys! Ei sitä edes tuoreilla marjoilla pysty pelastamaan.

Vierailija
18/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarakuutioita ja raaka kananmuna tekee kaurapuurosta ruokaisamman. Jaksaa työmies tehdä työnsä.

Vierailija
19/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään puuroon marjoja, mangososetta tai maitorahkaa.

Vierailija
20/22 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macajauhetta, maapähkinävoita, kookoshiutaleita, banaania ja kanelia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän