Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäinen olit, kun some todenteolla rantautui Suomeen ja otetaan vaikka vuosi 2007 ajankohdaksi, koska silloin kaikki ryntäsi Faceen

Vierailija
29.06.2025 |

Niin, minkä ikäinen olit vuonna 2007?

Ja elitkö nuoruutesi eli sanotaanko teinivuotesi parikymppiseksi ilman somea?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Facebook tuolloin vielä ollut mikään ilmiö Suomessa. 2010 kyllä.

Vierailija
2/7 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2008 liityin faceen, ei ollut suomeksi vielä silloin. Olin 19v. 2015 käyttö vähentyi radikaalisti ja ehkä tulee 5v nyt kun en käytä Facea, instaa, toktokkeja, snäppejä jne ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuolloin jo yli 30v. Ja en todellakaan rynnännyt faceen. En ole vieläkään missään tuon tyyppisissä someissa. 

Vierailija
4/7 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 33 vuotias, enkä rynnännyt heti faceen, se oli typerää nuorten hömpötystä. Mun pikkusisko oli silloin 18v. ja hänen mielestäänkin se oli typerää, kuulemma vanhojen ihmisten mesta.

Molemmat mentiin sinne sitten kuitenkin, sisko ei taida olla ollut enää vuosiin. Minä menin koska sain kaksoset ja halusin laittaa kuvia sukulaisille ja ystäville. Edelleen olen facessa, eikä ole kavereita kuin sukulaiset, perheenjäsenet ja ystävät, mitkään puolitutut ei ole koskaan olleet. Olen yli 300:ssa ryhmässä, niitä on paljon hyödyllisiä.

Vierailija
5/7 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ilmeisesti ollut vielä syntynytkään vuonna 2007. Eihän silloin ollut Facea edes saatavilla suomeksi. Vasta 2010 siitä tuli jonkinlainen juttu Suomessa. Eikä sinne silloinkaan kaikki rynnineet. 

Vierailija
6/7 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin Facebookiin vasta 2015, 35-vuotiaana. Some ei edelleenkään ole olennainen asia elämässäni. 

Vierailija
7/7 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "minkäikäinen" ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi