Mökit ovat liian kalliita vuokrattavaksi. Mitä luulette, voisiko jonkun kanssa sopia hinnasta mikäli tarjoaisin siivousta rahan sijaan?
Olen tätä pohtinut kovasti.
Haluan valtavan paljon mökkeilemään vaikka viikoksi. Olen yksin, siisti, rauhaa rakastava ja pidän puuhastelusta.
En vaadi paljoa, olisi sauna, pääsisi uimaan ja olisi sähköä. Sellainen mukava mökki missä viihtyä.
Voisin hyvin siivota vaikka koko mökin laittiasta kattoon, pestä matot ja ikkunat. Tottakai maksaisin jotain mökistä siitä viikosta mutta jos saisin alennusta tällaisella vastapalvuksella.
Mitä luulette, suostuisiko kukaan?
Kommentit (16)
Meillä olis mökki ja tuo diili kelpaisi mutta kun meidän mökillä ei ole sähköä. Harmi.
Jos jonkun tuollaisen diilin saat, niin muista ottaa jotain mustaa valkoiselle. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, kun vuokraaja "muistelee" korvauksia vaatien, että sinunhan kuului remontoida vaja, korjata katto, maalata seinät, hommata nuohooja jne.
Vierailija kirjoitti:
Loppusiivous kuuluu asiakkaalle joka tapauksessa, joten ei onnistu. Toisekseen ne vuokramökit ovat bisnestä, joten tuskin kiinnostuisi muutoinkaan.
No kyllä loppusiivous tottakai kuuluu, se on ihan perustason siivousta kuitenkin vain. Minä siivoaisin kuitenkin kunnolla kaikki pinnat, matot, ikkunat, ruohonleikkuu jne. Mitä nyt olisi siivottavana.
-Ap
Muistelen, että jossain mökkiryhmässä viime kesänä näin tällaisen pyynnön ja kyllä hänelle joitain yksityisviestejä asiasta laitettiin. Siitä en tietenkään tiedä, mikä niiden sisältö oli ja päätyivätkö diiliin.
Ne mökkeilee kenellä on massia. Rahan takia niitä vuokrataan eikä minkän puuhastelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppusiivous kuuluu asiakkaalle joka tapauksessa, joten ei onnistu. Toisekseen ne vuokramökit ovat bisnestä, joten tuskin kiinnostuisi muutoinkaan.
No kyllä loppusiivous tottakai kuuluu, se on ihan perustason siivousta kuitenkin vain. Minä siivoaisin kuitenkin kunnolla kaikki pinnat, matot, ikkunat, ruohonleikkuu jne. Mitä nyt olisi siivottavana.
-Ap
No siitä vaan kokeilemaan. Tuskin onnistut.
Pohjoisen mökit on kesällä halpoja. Esim Ylläs, Saariselkä.
Mikäs loma sellainen on, että siivoat viikon?
Juuri tänään ajattelin että tuntisimpa Auri Kanasen, mökkiäni ei ole siivottu vuosiin. Kaikkialla tuhkaa ja pölyä, katosta roikkuu hämäkinverkkoja joihin tarttunut jopa lehtiä ja muuta roskaa.
Helposti voisin antaa jonkun olla mökilläni viikon täällä Kalajoen lähellä, hiekkaa täällä valtavasti ja mökkiin vanha kalastajien asumus hiekkarannalla. Tätä mökkiä ei ole siivottu oikeastaan koskaan
Voithan sinä vaikka tarjota karvaista kääretorttuasi, mutta ei sillä mökin ylläpitokustannuksia hoideta.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tänään ajattelin että tuntisimpa Auri Kanasen, mökkiäni ei ole siivottu vuosiin. Kaikkialla tuhkaa ja pölyä, katosta roikkuu hämäkinverkkoja joihin tarttunut jopa lehtiä ja muuta roskaa.
Helposti voisin antaa jonkun olla mökilläni viikon täällä Kalajoen lähellä, hiekkaa täällä valtavasti ja mökkiin vanha kalastajien asumus hiekkarannalla. Tätä mökkiä ei ole siivottu oikeastaan koskaan
Minä voisin hyvin tulla! Olisi mukavaa.
Täällä palstalla ei kuitenkaan nyt mitään tietoja viitsi tietenkään laitella. Ehkä laitan myöhemmin ilmoitusta facebookin ryhmiin.
-Ap
Aika epätodennäköistä keskellä kesää. Jos kyselet lomakauden loputtua niin silloin on vähemmän hyvin maksavia asiakkaita, ja parempi todennäköisyys että joku antaisi sulle alennusta vastineena siivouksesta.
Tämä olettaen että sun työsi ei liity mökkien siivoukseen. Jos sä teet töitä siivoojana, kiinteistönhuollossa, tai rakennusalalla, niin silloin sulla on paljon parempi mahdollisuus neuvotella.
Kaikkea sitä voi haluta Ap taitaa mökkisi pysyä haaveena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin hyvin tulla! Olisi mukavaa.
Täällä palstalla ei kuitenkaan nyt mitään tietoja viitsi tietenkään laitella. Ehkä laitan myöhemmin ilmoitusta facebookin ryhmiin.
-Ap
No mikä ongelma on laittaa sähköposti tänne? Teet nyt vain pikaisesti jonkun ihan tätä varten. Ei varmaan ole suuri ongelma, jos oikeasti haluat mökkeilemään?
Itse kokisin riskinä päästää joku tuntematon siivoamaan paikkoja. Jos on osaamaton ja pilaa esim. puulattian. Mutta jos voisin luottaa siivoustaitoon päästäisiin kyllä. Jos olisi varmasti osaava ja siivoaisi mökin tyyliin katosta lattiaan saisi olla siellä ilmaiseksi vaikka kaksi viikkoa. En omista mökkiä.