Kuinka paljon 3 lapsen yksinhuoltaja saa tukia? Tuttu asuu omakotitalossa, omistaa 3 autoa ja mökin
Kommentit (43)
Mun vuokralaisella on 4 lasta. Maksaa 1000€ vuokrasta itse 400€. Sähköt, vedet, yms maksaa Sossu.
4 lasta elatustuki? 500€. Yh korotus? 100= 600€ + toimeentulotuki.
+ Elarit. Minimissään jää se 2000€ netto/kk.
Asumisen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulla kela maksaa 2000€/kk vuokran ja pari tonnia karkkirahaa
Ei maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä asuu, jossain Helsingissä voi saada 5000€ kuussa
Ei voi.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117
Kyllä voi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa.
Kyllä maksaa
Mä olin kolmen lapsen totaaliyksinhuoltaja. Lapsista sain korotetun lapsilisän, en mitään muuta. Ihan itse kakarani elätin.
Vierailija kirjoitti:
Vain sinun voimaantumisfantasioissasi. Oikeassa elämässä pk-seudulla asumistuki 2000€/kk vuokralla ja kolmella lapsella on noin 850€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän riippuu ihan siitä, millainen tilanne yh-äidillä noin muuten on. Jos tilillä on vaikkapa 200k perintörahoja, tukia ei tipu senttiäkään.
Työttömyystukea saa vaikka olisi 100 miljoonaa tilillä
Kuinka todennäköistä on, että ihminen pitäisi edes yhden miljoonan tavallisella tilillä? Montako sellaista tästä maasta löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä asuu, jossain Helsingissä voi saada 5000€ kuussa
Ei voi.
Tilastot paljastavat, ketkä nostavat yli 5000 e/kk Kela-tukia Ylärajaa ei ole
Vierailija kirjoitti:
Mun vuokralaisella on 4 lasta. Maksaa 1000€ vuokrasta itse 400€. Sähköt, vedet, yms maksaa Sossu.
4 lasta elatustuki? 500€. Yh korotus? 100= 600€ + toimeentulotuki.
+ Elarit. Minimissään jää se 2000€ netto/kk.
Asumisen jälkeen
Ei maksa mikään sossu. Tuet on maksanut Kela jo 20 vuotta. Eikä toimeentulotuki ole mikään automaatio, jota kaikki saavat. Vähän nyt valoja päälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain sinun voimaantumisfantasioissasi. Oikeassa elämässä pk-seudulla asumistuki 2000€/kk vuokralla ja kolmella lapsella on noin 850€.
Kuka puhui asumstuesta? Toimeentulotuessa on ihan eri rajat
Ehkä se myy seksiä sivubisneksenä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan vielä, se on pari tonnia karkkirahaa per piltti.
Vanhemmalle sitten bilerahaa niin paljon kuin tarvitsee (näin kesällä kun 3 krt vkossa terdellä, 2500 ja lastehoitaja yön yli on tarpeen... baila baila)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä puhuin. Eikä toimeentulotukeen ole mitään rajoja. Sitä maksetaan tarpeen mukaan. Esim. tuo 850€ asumistukea vähentää suoraan saadun toimeentulotuen määrää. Vain idioottien fantasioissa toimeentulotuki on 4 000€/kk.
Talo perähikiältä, viimeiset rempat 80-luvun alussa... Hinta 26 000, 3 25-30 v vanhoja 1.yliäkäsiä helmaruosteisia kulkupelejä á 300 euroa, "mökki", kuivan maan lautahirvitys, läpimätä, hinta 10 000.
Kyllä tuollaisen tosiaan oikein pihi voi hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kultapieni, kun sä et saa mitään toimeentulotukea, jos et ole ensin hakenut ensisijaisia tukia, kuten asumistukea, työmarkkinatukea jne. Ja jos satut jotain noista ensisijaisista saamaan, ne vähentävät saadun toimeentulotuen määrää euro eurosta periaatteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa.
Kyllä maksaa
ja varmasti tuosta uutisesta luit muutakin kuin otsikon? Esim. lapsimäärästä jne.?
On mahdollista, jos
- avioerossa on saanut rahaa ja omaisuutta.
- on saanut perintöä vanhemman, isovanhemman, lapsettoman lähisukulaisen kuoltua
- lasten isällä on kunnon tulot ja maksaa kunnon elarit.
Eipä kuulu meille.
Miksi et ap ryhtyisi kolmen lapsen yksinhuoltajaksi? Pääsisit sinäkin nauttimaan niistä massiivisista etuuksista :D
Ei voi.