Yksityisyrittäminen lisääntynyt?
Näppituntumalla fiilistelemällä yksityisyrittäminen on lisääntynyt. Eikö ihmiset osaa tehdä enää yhteistyötä?
Kommentit (8)
Pakkoyrittäjyyttä varmasti suurin osa. Itse olen samassa tilanteessa: työnantaja sanelee tuntihinnan, minä kannan riskit ja paiskin töitä ilman lomia ja työterveyttä. Ala on vieläpä akateeminen, eikä esim. raksatyömaa.
Väärinhän tämä on, mutta ei ole muuta vaihtoehtoa kun on 200k asuntolaina niskassa.
Vähenee koko ajan kiitos yrittämisen kurjistamisen. YEL-muutos viime hallituskaudella oli monelle viimeinen niitti.
Alkukesällä lupiinit, palsamit ja kurtturuusut
Kesällä mustikat ja vadelmat
syksyllä sienet ja puolukat
Jouluna joulupukin roolitustyöt
Talvella käsilumi ja lumenpudotustyöt
kevät vaikka lomaa
Alkukesällä lupiinit, palsamit ja kurtturuusut
...
Vierailija kirjoitti:
Pakkoyrittäjyyttä varmasti suurin osa. Itse olen samassa tilanteessa: työnantaja sanelee tuntihinnan, minä kannan riskit ja paiskin töitä ilman lomia ja työterveyttä. Ala on vieläpä akateeminen, eikä esim. raksatyömaa.
Väärinhän tämä on, mutta ei ole muuta vaihtoehtoa kun on 200k asuntolaina niskassa.
Mitä teit ennen asuntolainaa?
Firmat eivät halua työllistää, mielummin palkataan laskutussuhteella. Helpompi päästä eroon eikä ole työntekijäkulurasitteita.
Vierailija kirjoitti:
Firmat eivät halua työllistää, mielummin palkataan laskutussuhteella. Helpompi päästä eroon eikä ole työntekijäkulurasitteita.
Se palkka mitä saa laskutussuhteessa kuulostaa korkealta verrattuna palkolliseen, mutta kun siitä vähentää kaikki kulut niin käteen ei jää paljoa enempää. Vielä vähemmän jos on sairaana (menee omasta pussista), saatikka jos jotain suurempaa tapahtuu (ei työterveyttä yms).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se palkka mitä saa laskutussuhteessa kuulostaa korkealta verrattuna palkolliseen, mutta kun siitä vähentää kaikki kulut niin käteen ei jää paljoa enempää. Vielä vähemmän jos on sairaana (menee omasta pussista), saatikka jos jotain suurempaa tapahtuu (ei työterveyttä yms).
Se on juurikin noin. Jos laskuttaa vaikka 70 euroa tunti niin siitä pitäisi kuitata kaikki yrityksen kulut, sairauspäivät ja sukan varteen jättää jotain.
Suomessa, ei 🤣