Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin kovasti kissanpennun mutta asun 27 neliön yksiössä

Vierailija
28.06.2025 |

Kissasta tulisi paras ystäväni. Olen muuten aika erakko ja yksinäinen niin saisi hyvää hoitoa ja siitä tulisi minun paras ystävä takuulla. Mutta kannattaako odottaa kunnes muutan hieman isompaan, tuskin kuitenkaan kovin isompaan, ehkä johonkin 35 neliötä?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinänaapurina on nuori mies 28m2 yksiössä Siperian Huskyn kanssa. Sitä olen ihmetellyt ja surkutellut eläimen elinoloja, mutta kissa samankokoisessa yksiössä ei liene mikään ongelma, kunhan pääsee välillä ulkoilemaan.

Jos kissan  opettaa  ulkoilemaan, pitää käyttää sitten  päivittäin, se itse vaatii sen. Kissan ei tarvitse  päästä ulos, jos sille tarjoaa leikkejä ja virikkeitä

Paitsi jos opettaa, että käydään viikonloppuisin.

Kissa ei osaa ajatella niin, jos opetat ulos, se  vaatii joka päivä sitä

Itse laitat kissan piikkiin ajatuksesi. Enitä ja vähintään asuntoon vangitun eläimen päästä jokapäivä ulos.

Vierailija
42/49 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun otat. Viet sitten piikille jos ei homma toimikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 300m2 talossa enkä ottaisi kissaa edes sinne. Kolme koiraa on, mutta niillä on lisäksi 1200m2 pihaa, jonne vapaa kulku aina halutessaan ja leikkikavereita ja lenkitykset päivittäin. Kissa joutuisi olemaan vaan sisällä, joten se olisi mielestäni eläinrääkkäystä isossa talossakin. Ei todellakaan mihinkään hikiseen kerrostalokopperoon liikkumaan tehtyä eläintä! Miettikää nyt vähän!

Ehdotan että ap pestautuu kissahoitolaan apukäsiksi ja saa siellä helliä kissoja viikottaisilla käynneillä.

Noin iso koti on jo ongelma, koska kissa menee sairastuessaan usein piiloon.

Vierailija
44/49 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutan 40 neliön kaksioon kissan kanssa, joka on tottunut paljon isompaan asuntoon ja vähän hirvittää, miten kisu tottuu. Toisaalta on jo yli 14 vuotta vanha, eikä enää pahemmin riehu, tai leikikään enää. Mutta eniten mietin, miten ylipäänsä sopeutuu uusiin paikkoihin, kun on kovin stressiherkkä kissa. Muutto on kuitenkin ainoa vaihtoehto, kun asun nykyään yksin liian isossa ja kalliissa asunnossa. 

Vierailija
45/49 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20neliö?

Kyllä onnistuu mutta mistä niitä kissoja saa?

Tori.fi myy.

Tuolla niitä liikkuu ulkona, nappaat sieltä yhden...

Vierailija
46/49 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elukat kuuluvat luontoon.

Vierailija
47/49 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kisuja ilman kotia. Teet hyvän työn jos otat yhden ja pidät siitä hyvää huolta koko elämänsä. Muistakaa että kissat elävät pitkään. Ja mieti joku hoitaja jos itse joudut esim. sairaalaan. Lemmikit ovat ihanaa seuraa, monesti voittavat ihmisystävät. 

Vierailija
48/49 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinänaapurina on nuori mies 28m2 yksiössä Siperian Huskyn kanssa. Sitä olen ihmetellyt ja surkutellut eläimen elinoloja, mutta kissa samankokoisessa yksiössä ei liene mikään ongelma, kunhan pääsee välillä ulkoilemaan.

Paremmin husky pärjää pienessä asunnossa kuin kissa. Koira ei oikeasti tarvitse isoa asuntoa, jos se pääsee liikkumaan ulkona tarpeeksi.

Meillä on 100 neliön talo ja useampi sata neliötä aidattua pihaa. Aikuiselle koirallemme riittäisi oikein hyvin 20 neliötä sisätilaa, koska se ei sisällä juuri siirry kuin nojatuoli-vesikuppi-ruokakuppi-väliä. Pihalla liikkuu vähän enemmän, tyyliin kiertää maks. kerran päivässä nuuskimassa tarhan reunat, mutta enimmäkseen sielläkin istuu yhdessä kohdassa vahtimassa etupihaa.

Pennut liikkuvat enemmän leikeissään, mutteivät nekään käytä aktiivisesti esim. koko ulkotarhaa ja juokse jatkuvasti ympäriinsä, vaan pitkälti istuvat ulkoportailla vahtimassa, kaluavat luuta jossain jne. 

Päivittäin käydään kunnon lenkillä, missä pääsevät/joutuvat liikkumaan reippaammin.

En tiedä, onko alle 30 neliön asunto kissalle liian pieni, tuskin, jos sille on järjestetty riittävästi aktiviteetteja, eli kiipeilypuita ym., mutta sen tiedän, että on väärää luuloa, että.koiran pitäminen vaatisi hirveästi neliöitä. Molemmat, koirat ja kissat, tarvitsevat lajityypillistä tekemistä, jota kissalle on hankala tarjota muualla kuin kodin seinien sisäpuolella. Siksi väittäisin, että kissaa varten tarvitaan enemmän tilaa, että kiipeilypuut ym. mahtuvat.

Vierailija
49/49 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se asunto kissalle, itse muuta pihalle pahvilaatikkoon.