Haluaisin kovasti kissanpennun mutta asun 27 neliön yksiössä
Kissasta tulisi paras ystäväni. Olen muuten aika erakko ja yksinäinen niin saisi hyvää hoitoa ja siitä tulisi minun paras ystävä takuulla. Mutta kannattaako odottaa kunnes muutan hieman isompaan, tuskin kuitenkaan kovin isompaan, ehkä johonkin 35 neliötä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Jos hankit niin ulkoiluta kissaasi
Ei ole mikään pakko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinänaapurina on nuori mies 28m2 yksiössä Siperian Huskyn kanssa. Sitä olen ihmetellyt ja surkutellut eläimen elinoloja, mutta kissa samankokoisessa yksiössä ei liene mikään ongelma, kunhan pääsee välillä ulkoilemaan.
Jos kissan opettaa ulkoilemaan, pitää käyttää sitten päivittäin, se itse vaatii sen. Kissan ei tarvitse päästä ulos, jos sille tarjoaa leikkejä ja virikkeitä
Paitsi jos opettaa, että käydään viikonloppuisin.
Kissa ei osaa ajatella niin, jos opetat ulos, se vaatii joka päivä sitä
Vierailija kirjoitti:
Samaa mäkin olen miettinyt, mulla 38 neliötä. Mahtuisi kyllä kiipeilypuu, mutta minkä verran kissa tarvitsee tilaa?
Meillä 260 neliötä lämmintä tilaa, ei yhtään liian iso kissalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinänaapurina on nuori mies 28m2 yksiössä Siperian Huskyn kanssa. Sitä olen ihmetellyt ja surkutellut eläimen elinoloja, mutta kissa samankokoisessa yksiössä ei liene mikään ongelma, kunhan pääsee välillä ulkoilemaan.
Jos kissan opettaa ulkoilemaan, pitää käyttää sitten päivittäin, se itse vaatii sen. Kissan ei tarvitse päästä ulos, jos sille tarjoaa leikkejä ja virikkeitä
Ei ainakaan minun kissani ole vaatimassa joka päivä. Jostain ne tietävät viikonlopun ja silloin kyllä ilmoittavat halustaan päästä ulos. Arkena ei.
Kissa voi käyttää tilaa ylöspäin.
Meillä on loiva kiipeilysilta rakennettu komeron päälle ja sieltä hyppää sängylle. Olohuoneessa ja lasitetulle parvekkeella kattoon asti ulottuva kiipeilypuu. Pentuaikana oli pienemmät raapimapuut.
Raapimapuut on ehdottomia kissalle ja niihin koulutus, jotta kissa myös käyttää sitä. Lisäksi kynsien leikkuu.
Kaukpunki-alueella jättäisin sen valjas-ulkoilun välistä, liikaa vaaroja, jos kissa pääsee kuitenkin karkuun.
( kokemusta on). Valjaat saa olla hyvät. Tai kärryt.
Oma kissani ei tykkää ulkoilla ja sekin on OK. Kissan koppaan kanttaa harjoitella eläinlääkäri ja hoitola/matkustamista varten.
Kyllä kissa asuu pienessäkin asunnossa, kunhan järjestät suotuisat olot. Ja pyydän, luen joku kissa opas ennen hankintaa.
Asun 300m2 talossa enkä ottaisi kissaa edes sinne. Kolme koiraa on, mutta niillä on lisäksi 1200m2 pihaa, jonne vapaa kulku aina halutessaan ja leikkikavereita ja lenkitykset päivittäin. Kissa joutuisi olemaan vaan sisällä, joten se olisi mielestäni eläinrääkkäystä isossa talossakin. Ei todellakaan mihinkään hikiseen kerrostalokopperoon liikkumaan tehtyä eläintä! Miettikää nyt vähän!
Ehdotan että ap pestautuu kissahoitolaan apukäsiksi ja saa siellä helliä kissoja viikottaisilla käynneillä.
En ottaisi kissaa yksiöön. Kivat sekoilukohtaukset, rapinaa ja meteliä. Kissankusi.
Minunkin tekisi mieli pehmoista lemmikkiä. Kani oli mutta toista niin vaativaa en jaksaisi. Ehken jaksaisi kissaakaan. Tunnen oloni vaan niin usein alakuloiseksi.
Kissan pentukin tarvii raapimapuun, aluksi pienen ja sitten isomman että saa katella ikkunasta ulos. Lattialle voi hommata vielä raapimalaudan, sitten kakkakoppa, leluja, putkilelu on kiva, kissa on siellä piilossa ja hyökkii viuhkaleluun kiinni. Lisäksi pieni karsta, kampa ja staattinen harja, kynsisakset! hoitotoimet kannattaa opettaa heti ja palkita hyvillä namuilla mitä saa vain silloin. Piilopetejä pitää olla missä saa nukkua, ja korkeita paikkoja esim vitriinin päällee oeti. Irtokama sinitarralla kiinni niin ei saa tiputettua alan. Kunnon hyttysverkot ikkunoihin/parvekkeelle. Mulla on minkkiverkko ja tiheä paksu hyttysverkko jota myydään rullana esim puuilosta, siihen kehykset ja eka ikkuna lasitetulla partsilla syrjään ja verkko tilalle, partsilla on iso raapimapuu jossa nukkunapesiä pari, tuuletusikkunoissa on myös paksummat verkot ja metalli välit kiinni. Illalla kun leikität sen kunnolla ja annat ruoan niin tottuu siihn ja nukkuu yöt, aamulla vasta vaatii ruokaa. Napuja on aina tarjolla ja pentuna sai märkäruoan kolmesti pv, nyt kahdesti. Mun pentu oli n puolivuotias, esyltä, kiipesi heti syliin ja tarrasi kiinni, se valitsi minut , leikattiin, rokotettiin, taudit (fiv, yms) tarkastettiin ym, narttu tietenki, uroksille tulee virtsakiviä ym helposti.. Ei kiipeillyt enää verhoihin ym kun oli jo vähän ikää, nyt on yli 10v ja täysi sylikissa. Kyllä se tilaa vie ja vetää rallia montaki kertaa päivässä, leikitys kannattaa, ja hoitotoimet luo hyvän suhteen. Toivottavasti löydät sopivan juttelukaverin ja kainalossa nukkujan.. Ja mitä enemmän juttelet sille niin se juttelee takas, ja kohta ymmärrät mitä mikäkin "mauu" tai "kurrRr" tarkottaa..
Ainiin, nro 31 tässä vielä. En ole opettanut kissaa ulos, koska jos yhdesti vie niin se on koko ajan ovella maukumassa ja livahtaa oven raosta heti kun ovi aukeaa. Koiria olen kuljettanu muutama kymmenen vuotta, nyt on ihana kun saa jatkaa unia kissa kainalossa. Ja nuorempana kotona oli aina kissoja, myös sijoituskissoja eri ikäisiä.. Partsilla tuo tykkää olla lämpimällä ilmalla, välillä käy vessassa ja syömässä, puisto on vieressä eli lintuja ym riittää katseltavaksi. Leluja vaihtelen usein ettei kyllästy samoihin, ja leikitään joka päivä. Joka ikkunalla on oma kyttäyspaikka 😁
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi kissaa yksiöön. Kivat sekoilukohtaukset, rapinaa ja meteliä. Kissankusi.
Ei mahdotonta, jos ottaa selvää mitä kissa tarvitsee ja tekee asunnosta kissaystävällisen, kiipeilypaikkoja, korkeita tähystyspaikkoja.
Siistinä pidetyn hiekkalaatikon, matalia vesiastioita useita, kuiva ja märkäruokaa erillään juomapaikoista.
Sekoilukohtausia ei ole, jos kissaa leikittää tarpeeksi ja huom. Siihen ei käytetä laservaloa. Kissan pitää saada muka pyytää lelua ja saada se kiinnikin.
Vierailija kirjoitti:
Koira pääsee sentään ulos. Minusta on kamalaa että kissat suljetaan sisälle. Meidän asuinalueella asuu joku ihana rebell-mummo, joka antaa kissansa liikkua yöllä vapaana. Lumessa näkyy sen jäljet kun se kiertää meidänkin talon :)
Ei ne neliöt niin vaikuta. Vähän kuramattoe ja tasoja seinille, niin kissa viihtyy pienemmässäkin kämpässä
En tiedä taloudellisesta asemastasi, mutta jokainen eläin jättää jälkensä asuntoon. Jos asut vuokra-asunnossa, voi olla, että joudut korvaamaan revittyjä tapetteja, kynsittyjä jalkalistoja tai ikkunanpuitteita, pissattua parkettia....
Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Kissalle on tärkeämpää kiipeilypaikat kuin miten paljon lattiapinta-alaa on. Ei tuo mielestäni ole liian pieni asunto.
Mikähän verran kissaeläimet luonnossa tarvitsee ja mitä ruokaa ne siellä syövät ???????????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hankit niin ulkoiluta kissaasi
Ei ole mikään pakko
Niikö arvelit. Se on lomto eläin ja sen vapauteen kuuluu iso reviiri juuri ulkona.
Meillä oli kaksi kissaa 20 neliön asunnossa ja hyvin sopivat sinne. Olivat oikein tyytyväisiä. Nehän olivat aina muutenkin juuri siinä huoneessa kuin niiden omistaja, kun myöhemmin muutettiin kaksioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on itsekästä ajattelua eläimen pikku Luukkanen vangitsemista. Tottakai sillä on vapauden kaipuu. Pakkohan sen on tottua jos ihminen sen alistaa.