Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaisen ei kuulu käyttäytyä sopimattoamasti tarratoimikuntaa kohtaan. Näin on kuitenkin ehkä tapahtunut

Vierailija
28.06.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2c165e26-9285-4c7b-b3e5-b047f9dfad11

Jos joku jakaa tarroja niin sitä ei saa laittomasti estää.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei sateenkaariväki voi vaan pitää omilla arvoillaan, julistuksillaan, tarroillaan yms. omia eriseuroja tai mikä ikinä se tapahtuma olisikaan sitten nimeltään, ihan omassa rauhassaan eri paikassa kuin nuo Suviseurat? Tehköön sateenkaariväki omissa kodeissaan omilla kehoillaan ja tarroillaan ja seksielämällään mitä lystäävät, ei suurinta osaa ihan oikeasti kiinnosta heidän yksityinen seksielämänsä ja taipumuksensa yhtään, kuten ei kuulukaan.

On todella epäkunnioittavaa mennä väkisin lätkimään tarroja tapahtumaan, jossa vanhemmat nimenomaan tahtovat varjella lapsiaan vääriltä ja hämmentäviltä opetuksilta.

Jos todella tahtoo tulla kuulemaan Jumalan Sanaa, olkoon silloin tervetullut kristittyjen seuroihin, ja tulkoon myöskin vilpittömästi, ilman tarroja ja tausta-ajatuksia omien arvosaarnojen pakkosyötöstä.

Lapset ja nuoret on lahkon armoilla. Lahkon joka heittää helvettiin kaikki ei-lestadiolaiset. 

Vierailija
42/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuvaisin jokaisen tarran, palkkaisin siivousfirman poistamaan ne - tekisn rikosilmoituksen ilkivallasta ja laittaisin laskun Tarratoimikunnalle. Tai oikeuteen. 

Ihan samalla tavalla toimintaan mm. grafitien kanssa. Tarrojen liimaaminen toisen omaisuuteen on yksikäsitteisesti laitonta, siinä missä graffaaminenkin.

Teetkö saman Jehovantodistajille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuvaisin jokaisen tarran, palkkaisin siivousfirman poistamaan ne - tekisn rikosilmoituksen ilkivallasta ja laittaisin laskun Tarratoimikunnalle. Tai oikeuteen. 

Ihan samalla tavalla toimintaan mm. grafitien kanssa. Tarrojen liimaaminen toisen omaisuuteen on yksikäsitteisesti laitonta, siinä missä graffaaminenkin.

No sä ny varmaan tekisit kaikkee kyllä juu... 

Eli voisin lätkiä suomen sisun tarroja sen takia että lasku menee niille?

Kiitos ideasta. 

Et taida olla se terävin kynä? Rikosilmoitus tehdään juuri sen tutkinnan takia. Jos joku satunnainen uuno liimailee Sisun tarroja, se syyte ei ehkä kohdistu Sisuun. Mutta kun nämä neropatit on itse julistaneet liimailemavansa tarroja ko. paikassa ko. aikaan, se on aika helppo tutkinta. 

Välistä se ihmetytt

Me ei olla edes samassa penaalissa. 

Puhuit meinaa just ittes pussiin. 😂

Vierailija
44/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö saman Jehovantodistajille?

Jaa mitäs tarroja ja minne he liimailevat?

Vierailija
45/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piispa Mari Leppänen puhuu todella inhottavasti. Toivottavasti erotetaan tuommonen Raamatun sanan vastaisia puhuva piispa.  

Hienosti puhui!

Leppänen on väärä paimen. Eikä naisen edes kuuluisi olla pappi, saati piispa.

Tätä on aito lestadiolainen vallankäyttö ja seksismi. 

Tarrakompaniaa tarvitaan tulevaisuudessakin paljastamaan lestadiolaisuuden mätä ydin! 

Vierailija
46/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei sateenkaariväki voi vaan pitää omilla arvoillaan, julistuksillaan, tarroillaan yms. omia eriseuroja tai mikä ikinä se tapahtuma olisikaan sitten nimeltään, ihan omassa rauhassaan eri paikassa kuin nuo Suviseurat? Tehköön sateenkaariväki omissa kodeissaan omilla kehoillaan ja tarroillaan ja seksielämällään mitä lystäävät, ei suurinta osaa ihan oikeasti kiinnosta heidän yksityinen seksielämänsä ja taipumuksensa yhtään, kuten ei kuulukaan.

On todella epäkunnioittavaa mennä väkisin lätkimään tarroja tapahtumaan, jossa vanhemmat nimenomaan tahtovat varjella lapsiaan vääriltä ja hämmentäviltä opetuksilta.

Jos todella tahtoo tulla kuulemaan Jumalan Sanaa, olkoon silloin tervetullut kristittyjen seuroihin, ja tulkoon myöskin vilpittömästi, ilman tarroja ja tausta-ajatuksia omien arvosaarnojen pakkosyötöstä.

Sinä valehtelet ja vääristät. Lestadiolaisuus kaikki eivät todellakaan alista pikkutyttö jään, vaan suurin osa suojelee heitä Rakkaudella. Teet väkiväkivaltaa jakamalla väärää tietoa.

Ihan sattumalta vain säännöt on tehty naisten alistamiseen.

Vierailija
47/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin tarratoimikuntaa. Ideologisista ja uskonnollisista syistä ehkäisykielto ja loputon raskaana oleminen ei vaan ole tätä päivää. Ja silti ajattelen että lapset on suuri siunaus ja lahja. Mutta ei iso lapsiluku ole tässä maailmanajassa monellekaan mahdollinen tai järkevä esim. taloudellisista syistä. Vähemmistöt on yhtä arvokkaita kuin muutkin. Jumalan taideteoksia kaikki. Vanhoillislestadiolaisten ajatukset on todella vanhoillisia. 

Uskova feministi

Vierailija
48/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tyyppejä nuo ovat olleet, jotka ovat toimineet törkeästi ns. tarratoimikuntaa vastaan? Jossakin oli, että yhtä olisi kutsuttu v....n lesboksi. Särähtää korvaan ja myös ihmetyttää, koska en äkkiä muista tavanneeni yhtäkään VL:ää, joka olisi käyttänyt v-tyyliä puheessaan, ehkä poislukien yksi lapsen tasolla oleva kehitysvammainen, joka saattoi kiroilla. 

En kannata tuota tarratouhua, jolla häiritään uskonnollista kesätapahtumaa, mutta mikään alatyylinen huutelu tai roskien tms. heittely ei tietenkään ole millään tavalla hyväksyttävää. Jos näkee jonkun sotkevan, siitä voi ilmoittaa järjestyksestä vastaaville ihmisille ja itsekin poistaa tarroja.

VL

Vierailija
49/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka uskonnollisuus on jonkinlaisessa nosteessa erityisesti nuorten miesten elämässä niin itse keski-ikää lähestyvänä naisena petyn suomalaiseen uskonnonharjoittamiseen yhä useammin. Arvoristiriidat aiheuttaa vain ahdistavaa oloa kun ihmiset ei pysty hyväksymään toisten arvoja ja kuitenkin jaetaan yhteinen usko. Se on raskasta eikä millään tavoin tue hengellistä kasvua, paitsi kauemmas uskonnollisista yhteisöistä.

Uskova feministi

Vierailija
50/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ideasta. 

Et taida olla se terävin kynä? Rikosilmoitus tehdään juuri sen tutkinnan takia. Jos joku satunnainen uuno liimailee Sisun tarroja, se syyte ei ehkä kohdistu Sisuun. Mutta kun nämä neropatit on itse julistaneet liimailemavansa tarroja ko. paikassa ko. aikaan, se on aika helppo tutkinta. 

Välistä se ihmetytt

"Se on aika helppo tutkinta."

Toivottovasti et oo poliisi. Näillä sun metodeilla ei olis kun lestadiolaiset vapaana. 

Vierailija
51/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin tarratoimikuntaa. Ideologisista ja uskonnollisista syistä ehkäisykielto ja loputon raskaana oleminen ei vaan ole tätä päivää. Ja silti ajattelen että lapset on suuri siunaus ja lahja. Mutta ei iso lapsiluku ole tässä maailmanajassa monellekaan mahdollinen tai järkevä esim. taloudellisista syistä. Vähemmistöt on yhtä arvokkaita kuin muutkin. Jumalan taideteoksia kaikki. Vanhoillislestadiolaisten ajatukset on todella vanhoillisia. 

Uskova feministi

Aikuiset puolisot hei varmasti kykenevät tuon asian keskustelemaan ihan keskenään. Jos on eri näkemys, niin eri teille. Jos nainen ei tahdo tai kykene terveyssyistä enää synnyttämään, rakastava mies kyllä ymmärtää tämän. Jos ei ymmärrä, niin poliisi tai sosiaaliviranomaisten paikalle. 

Hyvin moni nainen tahtoo itse olla suurperheen äiti, myös lestadiolaisuudessa, jos terveys sen sallii. Kyllä he osaavat valita ihan itse puolisokseen muunlaisen miehen kuin suurperhettä toivovan lestadiolaismiehen, mikäli eivät itse ole valmiita samaan.

Lestadiolaisuudessa on myös lapsettomuutta, valittua tai tahatonta.

Vierailija
52/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jonkun tarrojen jakoa ei saa laillisesti estettyä, niin sitä ei kuitenkaan saa laittomasti estää. Ei heittää kivillä, vedellä, räkiä päälle jne.

ap

Sano tuo muslimeille.

Hekö siellä suviseuroilla häiriköivät?

Vierailija
53/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ideasta. 

Et taida olla se terävin kynä? Rikosilmoitus tehdään juuri sen tutkinnan takia. Jos joku satunnainen uuno liimailee Sisun tarroja, se syyte ei ehkä kohdistu Sisuun. Mutta kun nämä neropatit on itse julistaneet liimailemavansa tarroja ko. paikassa ko. aikaan, se on aika he

No hei neropatti, avaisitko vähän tätä argumenttisi logiikkaa? Ei meinaan ihan aukea näin perus matemaatikolle.

Älä huoli, en odota vastausta...

Vierailija
54/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on paljon nuoria ja he ehkä provoisoituneet ja käyttäytyneet sopimattomasti tarrojen liimaajia kohtaan. Eivät ehkä ole uskomassa, vaan muuteen vaan mukana ja nähneet mahdollisuuden rähinään.

Itse asiassa ovat samanlaisia kuin tarrojen levittäjätkin.

"Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu".

Vierailija
55/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ideasta. 

Et taida olla se terävin kynä? Rikosilmoitus tehdään juuri sen tutkinnan takia. Jos joku satunnainen uuno liimailee Sisun tarroja, se syyte ei ehkä kohdistu Sisuun. Mutta kun nämä neropatit on itse julistaneet liimailema

Tämä siis oli tarkoitettu "viestille #44"

(Kiitos tämän forumin surkea alusta...)

Vierailija
56/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskova feministi

Meidän kylän lessut lopetti vasta kun kahdestoista lapsi kuoli synnytyksessä. Perheen isä piti oikein ison metelin asiasta että naapurit toi ruokaa, mutta ei perheen mies edes maininnut vaimon taistelevan myös hengestään osastolla ennen kuin asiasta kysyttiin erikseen. 

Eli noinkin paljon naiset tuntuu tässä uskonnossa kiinnostavan. Sen aikaa kun synnytys kestää saat arvostusta. 

Eli mitenkäs tää kultti on naisten puolella? Selittäkää nyt ihmeessä. 

Vierailija
57/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka uskonnollisuus on jonkinlaisessa nosteessa erityisesti nuorten miesten elämässä niin itse keski-ikää lähestyvänä naisena petyn suomalaiseen uskonnonharjoittamiseen yhä useammin. Arvoristiriidat aiheuttaa vain ahdistavaa oloa kun ihmiset ei pysty hyväksymään toisten arvoja ja kuitenkin jaetaan yhteinen usko. Se on raskasta eikä millään tavoin tue hengellistä kasvua, paitsi kauemmas uskonnollisista yhteisöistä.

Uskova feministi

Niin olen pettynyt minäkin. Sateenkaariväki on tunkenut lapsuuteni kirkkoon ja pilanut sen. En voi enää edes kotikirkkooni mennä. Enkä pidä siitä, että siellä on lähes vain naispapit äänessä. Minä haluaisin miespapit takaisin. 30 vuotta olen naispappejakin kuunnellut ja köykäisiksi havainnut. Viran avaaminen naisille oli virhe.

Vierailija
58/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on paljon nuoria ja he ehkä provoisoituneet ja käyttäytyneet sopimattomasti tarrojen liimaajia kohtaan. Eivät ehkä ole uskomassa, vaan muuteen vaan mukana ja nähneet mahdollisuuden rähinään.

Itse asiassa ovat samanlaisia kuin tarrojen levittäjätkin.

"Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu".

Mites ne 50 vuotiaat jotka hyökkää tarrojen liimailijoita kohtaan? Isoo esimerkkiä kaikille 28 lapselle. 

Vierailija
59/107 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei olla edes samassa penaalissa. 

Puhuit meinaa just ittes pussiin. 😂

No hei neropatti, avaisitko vähän tätä argumenttisi logiikkaa? Ei meinaan ihan aukea näin perus matemaatikolle.

Älä huoli, en odota vastausta...

PS. Oli henkiseti pakko saada kohdistettua oikein tuon suuhengittäjän kommentiin. 

PSS. Toimituksen kannataisi maksaa TKT fuksille pari satasta tämän alustan fiksaamisesta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi