Lattialämmöt kesällä
Voiko kosteiden tilojen lattialämmön ottaa KOKONAAN pois kesäaikaan tai olisko suositeltavaa jättää maltillinen lämpö päälle, eli päälle vaiko kokonaan pois ?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mikäli kylpyhuoneessa on rättipatteri tms. niin lattialämmityksen voi laittaa pois päältä. Muussa tapauksessa kannattaa käyttää ainakin suihkun jälkeen lämmitystä.
Mieluummin kannattaa ottaa se rättipatteri pois päältä. Lattialämmitykselle on syynsä, miksi se on kosteisiin tiloihin asennettu. Lattialämmitys kuivaa lattiat kaikkein tehokkaimmin, kun se vaan on päällä.
Vierailija kirjoitti:
Me otetaan pois vain silloin, kun kesällä on yli 30 asteen helteitä. Ei ole järkeä lämmittää yhtä tilaa samalla, kun ilmalömpöpumppu huutaa kovalla teholla toisessa huoneessa.
Kai sulla ovi kiinni on?
Mä oen aina pitänyt lattialämmitystä pois kesällä ja talvella laitan sen päälle kun kylpyhuoneen lämpötila laskee alle 20c. Olen toiminut näin 1990 luvulta lähtien.
Miksi se pitää olla päällä aina?
Mikä kanta nyt voitti, päälle myös kesällä tai pois päältä kesällä, jo on kirjavaa seurakuntaa yhteen ja samaan kysymykseen. Itse sitä mieltä, että EI POIS KOSTEISTA TILOISTA KOSKAAN, muualta talosta voi ottaa jos ei ole vara maksaa sähkölaskuja, kysymys sitten siihen, miksi valitsi sellaisen lämmitysmuodon jota ei ole vara ylläpitää ?
Ei ikinä lattialämmitystä kosteista tiloista pois. Laitat sen vaikka hiukan pienemmälle, mutta ei kokonaan pois paitsi tietenkin jos haluat jotain homekasvustoa kasvatella kesän kunniaksi