Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lattialämmöt kesällä

Vierailija
28.06.2025 |

Voiko kosteiden tilojen lattialämmön ottaa KOKONAAN pois kesäaikaan tai olisko suositeltavaa jättää maltillinen lämpö päälle, eli päälle vaiko kokonaan pois ?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä lattialämmitystä kosteista tiloista pois. Laitat sen vaikka hiukan pienemmälle, mutta ei kokonaan pois paitsi tietenkin jos haluat jotain homekasvustoa kasvatella kesän kunniaksi 

Vierailija
22/25 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli kylpyhuoneessa on rättipatteri tms. niin lattialämmityksen voi laittaa pois päältä. Muussa tapauksessa kannattaa käyttää ainakin suihkun jälkeen lämmitystä.

Mieluummin kannattaa ottaa se rättipatteri pois päältä. Lattialämmitykselle on syynsä, miksi se on kosteisiin tiloihin asennettu. Lattialämmitys kuivaa lattiat kaikkein tehokkaimmin, kun se vaan on päällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me otetaan pois vain silloin, kun kesällä on yli 30 asteen helteitä. Ei ole järkeä lämmittää yhtä tilaa samalla, kun ilmalömpöpumppu huutaa kovalla teholla toisessa huoneessa.

Kai sulla ovi kiinni on? 

Vierailija
24/25 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oen aina pitänyt lattialämmitystä pois kesällä ja talvella laitan sen päälle kun kylpyhuoneen lämpötila laskee alle 20c. Olen toiminut näin 1990 luvulta lähtien.

Miksi se pitää olla päällä aina? 

Vierailija
25/25 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kanta nyt voitti, päälle myös kesällä tai pois päältä kesällä, jo on kirjavaa seurakuntaa yhteen ja samaan kysymykseen. Itse sitä mieltä, että EI POIS KOSTEISTA TILOISTA KOSKAAN, muualta talosta voi ottaa jos ei ole vara maksaa sähkölaskuja, kysymys sitten siihen, miksi valitsi sellaisen lämmitysmuodon jota ei ole vara ylläpitää ?