Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska viimeksi söit mahan täyteen?

Vierailija
28.06.2025 |

Muistatko?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just söin.  Päivällä yhden korvapuustin ja nyt vasta ehdin oikean ruuan.  Täyteen tuli maha.

Vierailija
22/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just äsken. Lautasmallin mukaan puolet kasviksia ja loput hiilihydraatteja+proteiinia. Salaatissa vesimelonia, josta tulee mulle aina hetkeksi ähky olo (en ole kuullut muilta samaa).

Se vesimeloni nostaa verensokerin pikavauhtia ylös, siitä varmaan ähkytunne. Siinä on vielä suurempi GI-arvo kuin keitetyllä perunalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Ihan ähkyä yritän välttää. Välillä siihenkin lankean. Onneksi syön kuitenkin runsaasti kasviksia. 

Vierailija
24/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin syön kylläisyyden tunteeseen saakka, koska sitten seuraa ähky vähän ajan päästä. Käytännössä minulla on jatkuvasti pieni näläntunne, jos asiaa ajattelen. Olen normaalipainoinen ja pidän ruoasta kyllä, mutta mahaa en syö täyteen lähes koskaan. Eli vastaus kysymykseen - en muista.

Vierailija
25/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannusaattona söin ihan liikaa , ähkyyn. Juuri söin illallisen, lopetin ennenkuin vatsa täyttyi.  Yleensä lopetan ennen kylläisyyttä.

Vierailija
26/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aina vatsan täyteen, eikä tule ähky. Mitä järkeä on edes syödä, jos tarkoitus on jäädä nälkäiseksi?

Vierailija
27/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ähkyyn asti, mut sopivasti, omatekemää pizzaa tunti sitten.

Vierailija
28/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla on maha täynnä, koska syötiin pari tuntia sitten päivällistä, ei ähky. Yritän aina välttää sitä että söisin itseni ähkyyn, koska se kestää sitten 6-8h ennenkuin helpottaa. Lopetan yleensä syömisen siinä kohtaa kun alkaa tuntua että maha on täynnä, eli ei olee enää nälkä. Ei minua kyllä nälän tunne haittaa yhtään, onhan se mahakipu ikävä tunne, mutta se menee ohi, ja hyvin nopeasti jos vähän juo jotain. Ei tule nälkäkiukkua, eikä huonoa oloakaan vaikka olisin 16h syömättä. 

Painan 130kg, ja ihmiset jotka on minua paljon hoikempia syö useimmiten paljon enemmän, ainakin määrällisesti.

N50

Vierailija
29/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken. Syön 3 kertaa päivässä vatsan täyteen. Ei ole sitten tarvetta napostella. 

Vierailija
30/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi on savustimessa, varhaisperunat kiehumassa ja tomaatti-balsamicosalaatti pöydällä. Kohta syödään, mutta ei näistä mitään ähkyä tule.

Vierailija
31/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoin syön kylläisyyden tunteeseen saakka, koska sitten seuraa ähky vähän ajan päästä. Käytännössä minulla on jatkuvasti pieni näläntunne, jos asiaa ajattelen. Olen normaalipainoinen ja pidän ruoasta kyllä, mutta mahaa en syö täyteen lähes koskaan. Eli vastaus kysymykseen - en muista.

Mä inhoan tuota pientä nälän tunnetta. Tulee ajateltua ruokaa ja voi sortua naposteluun. Vatsa täynnä on hyvä.

Vierailija
32/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just äsken. Lautasmallin mukaan puolet kasviksia ja loput hiilihydraatteja+proteiinia. Salaatissa vesimelonia, josta tulee mulle aina hetkeksi ähky olo (en ole kuullut muilta samaa).

Se vesimeloni nostaa verensokerin pikavauhtia ylös, siitä varmaan ähkytunne. Siinä on vielä suurempi GI-arvo kuin keitetyllä perunalla.

Höpö höpö. 

Vierailija
33/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesimeloni sisältää runsaasti foodmap hiilareita, jotka aiheuttaa turvotusta ja sitä kautta ähkyä oloa.

Vierailija
34/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. 

Etsipä jostakin Rick Gallopin kirja GI-dieetti. Siinä on kattavat GI-arvotaulukot. Toki netistäkin löytyy, kun kaivelet. Sinulle asiaa näköjään ymmärtämättömälle: GI-arvo on suomeksi elintarvikkeen sokeristumisarvo.

Vierailija
35/35 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohi on savustimessa, varhaisperunat kiehumassa ja tomaatti-balsamicosalaatti pöydällä. Kohta syödään, mutta ei näistä mitään ähkyä tule.

Maha täynnä ja ähky ovat aivan täysin eri asioita.