Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voit tehdä että maailmasta tulee parempi paikka?

Vierailija
28.06.2025 |

Yksilönä, lopulta muiden kanssa. Ja vanhat huonot asiat poistuvat. Oletko yrittänyt?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaa kaiken uutismedian seuraamisen. Et voi tehdä nille asioille yhtään mitään, eikä 99,999% siitä kosketa konkreettisesti itseäsi kuitenkaan. 

Maailma on parempi, kun jokaine pitää huolen vain omista asioitaan ja käyttää energiansa perheensä ja kavereidensa kanssa ajasta nauttimiseen. 

Vierailija
22/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaa ihmiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunnellun taudinaiheuttajan ja päästää sen irti.

Vierailija
24/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantaa traumani, jättää ihmiset rauhaan, kunnes osaan kohdella heitä oikein. Olen omistanut tälle koko aikuiselämäni. Ehkä jossain vaiheessa myös jaan, mitä olen oppinut, jos se sattuisi auttamaan jotakuta toista.

Vierailija
25/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen ihmisiä. 

Vierailija
26/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmisto puolueet lakkautetaan lailla.

Vierailija
27/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shabotaasshhia nykyisiä vallanpitäjiä kohtaan.

Vierailija
28/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilönä tärkein on olla empaattinen muita kohtaan ja ylläpitää oikeutta ja tasa-arvoisuutta. 

Maailman ongelmia ei voi ratkoa yksin, mutta jokainen pystyy yksilönä vaikuttamaan hyvän puolesta maailmassa kun liittyy erilaisiin järjestöihin, jotka tekevät työtä köyhien, lasten, sairaiden, vanhusten, syrjittyjen, pakolaisten, sodan uhrien, laittomasti vangittujen, yms. puolesta.

Itse voi tehdä vapaaehtoistyötä tai voi rahoittaa ym. järjestöjä. Ihmisoikeusjärjestöillä voi olla kampanjoita, joihin voi osallistua ja vaikuttaa vain allekirjoittamalla netissä. Jotkut järjestöt ovat kansainvälisiä, toiset ovat Suomessa valtakunnallisia, kolmannet paikallisia. Apua, lahjoituksia, tukea ja vapaaehtoistyötä on tarjolla paljon. Suomessa on mm. paljon terveys- ja sosiaalialan järjestöjä ja yhdistyksiä, joissa voi olla kannatusjäsenenä eli maksat vain vuodessa pienehkön summan ja se auttaa aina jotain ihmisiä. Voi mennä myös jonnekin konsertteihin tai muihin tapahtumiin, joiden tarkoitus on tukea jotain asiaa. Joillakin on lähistöllä joku apua tarvitseva henkilö, jota voi auttaa. Pelkkä ihmisten kohtaaminen ystävällisesti tervehtien on osa maailmanparantamista. Jos on tarpeen korottaa ääntään ja vastustaa vääryyttä, se on myös tärkeä teko. 

Kun tekee edes jotain pientä maailman parantamiseksi, se on jo parempi kuin ahdistua. Sun ahdistus tai syyllisyys tai hiljaisuus ei auta ketään.

Itse olen ollut nuoresta jo mukana kaikenlaisessa. Olen ollut vapaaehtoistyössä, mukana järjestötoiminnassa, ja tukenut rahallisestikin muutamaa järjestöä säännöllisesti. Sitten kun sairauden takia omat voimat loppuivat eikä rahaakaan ole ollut paljon, olen allekirjoittanut kampanjoita ja ollut mukana pienellä summalla rahoittamassa mikrolainoja ympärimaailmaa pienituloisille. SPR:lle voi silloin tällöin laittaa pikkusumman katastrofirahastoon. Joskus olen ostanut varakkaille sukulaisille joululahjaksi aineettomia lahjoja. 

Vierailija
29/29 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🎵Joku tsiigaa mua,

se on mun anxsiety 😭👌🏻🥀🎵

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän