Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä kannata kertoa psykiatrille mitään-kaikki menee vain pahemmaksi

Vierailija
28.06.2025 |

Oletteko huomanneet saman? Miten voikaan olla ammatti joka nostaa isoa rahaa ja jonka kuuluisi periaatteessa tehdä hyvää, auttaa, vaan ei, kaikki tietävät että asia on päinvastoin ja monen elämä on tuhottu. Välttäkää viimeiseen asti kuin ruttoa. Kauan kestää päästä sitten takaisin jaloilleen kun aivokemia on pilattu, vaikkei ongelma ollut siinä. Törkeää.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Erotatteko muuten psykiatrin, psykologin ja terapeutin toisistaan? 

Vierailija
22/27 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut psykiatrin hoidettavana nyt vuoden verran. Hän tyrkyttää minulle koko ajan masennuslääkkeitä, vaikken edes ole masentunut. Joka kerta hän kysyy kuin uuden kysymyksen: Mitä? Miksi et halua masennuslääkkeitä? Perustelut?

Yhdessä kohtaa sorruin vähäksi aikaa kokeilemaan, ja lääkkeistä tuli kova pahoinvointi. Psykiatri tuumasi sen varmasti vain tarkoittavan, että lääke toimii.

Sanoin, että haluan lopettaa lääkkeen ja psykiatri oli järkyttynyt, kun kerran lääke on niin upeasti toiminut (?!). Toivuttuaan järkytyksestä hän kysyi, että kai nyt sitten olet valmis kokeilemaan jotain toista masennuslääkettä.

Mitä? Ai mikset? Perustelut?

Olipas ammattitaidoton psykiatri. Varmaan hyvä esimerkki kirjaviisaasta. Päässyt erikoislääkäriksi vanhat lääketieteen kirjat lukemalla, mutta oikea viisaus ja ammattitaito puuttuu täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Erotatteko muuten psykiatrin, psykologin ja terapeutin toisistaan? 

Tarkoitat tuossa varmaan psykoterapeuttia. Nimikettä terapeutti voi käyttää kuka vaan.

Vierailija
24/27 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä erotan.

Vierailija
25/27 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tutkimus oli, että jostain nettikeskustelusta  sai yhtä paljon hyötyä kuin psykiatrilla käynnistä. En nyt tiedä kenen kanssa keskustelu se oli. Mutta siihen sai osallistua nimettömänä.

Vierailija
26/27 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin masennuslääkitys 6 vuotta sitten, muutaman kerran piti käydä keskustelemassa ammattilaisen kanssa. Sen jälkeen reseptin uusiminen omakannan kautta satunnaisten lääkärien toimesta, ei minkäänlaista seurantaa.  Lopetin itse lääkityksen pari kolme vuotta sitten koska en koe olevani masentunut ja paino nousi. Lääkityksen lopettamista ei ole yksikään terveydenhuollon ammattilainen kommentoinut tai edes huomannut asiaa.

Vierailija
27/27 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut psykiatrin hoidettavana nyt vuoden verran. Hän tyrkyttää minulle koko ajan masennuslääkkeitä, vaikken edes ole masentunut. Joka kerta hän kysyy kuin uuden kysymyksen: Mitä? Miksi et halua masennuslääkkeitä? Perustelut?

Yhdessä kohtaa sorruin vähäksi aikaa kokeilemaan, ja lääkkeistä tuli kova pahoinvointi. Psykiatri tuumasi sen varmasti vain tarkoittavan, että lääke toimii.

Sanoin, että haluan lopettaa lääkkeen ja psykiatri oli järkyttynyt, kun kerran lääke on niin upeasti toiminut (?!). Toivuttuaan järkytyksestä hän kysyi, että kai nyt sitten olet valmis kokeilemaan jotain toista masennuslääkettä.

Mitä? Ai mikset? Perustelut?

Olipas ammattitaidoton psykiatri. Varmaan hyvä esimerkki kirjaviisaasta. Päässyt erikoislääkäriksi vanhat lääketieteen kirjat lukemalla, mutta oikea viisaus ja ammattitaito puuttuu täys

Missä pääsee psykiatrille useammin kuin kerran?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi