Ei ikinä kannata kertoa psykiatrille mitään-kaikki menee vain pahemmaksi
Oletteko huomanneet saman? Miten voikaan olla ammatti joka nostaa isoa rahaa ja jonka kuuluisi periaatteessa tehdä hyvää, auttaa, vaan ei, kaikki tietävät että asia on päinvastoin ja monen elämä on tuhottu. Välttäkää viimeiseen asti kuin ruttoa. Kauan kestää päästä sitten takaisin jaloilleen kun aivokemia on pilattu, vaikkei ongelma ollut siinä. Törkeää.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut psykiatrin hoidettavana nyt vuoden verran. Hän tyrkyttää minulle koko ajan masennuslääkkeitä, vaikken edes ole masentunut. Joka kerta hän kysyy kuin uuden kysymyksen: Mitä? Miksi et halua masennuslääkkeitä? Perustelut?
Yhdessä kohtaa sorruin vähäksi aikaa kokeilemaan, ja lääkkeistä tuli kova pahoinvointi. Psykiatri tuumasi sen varmasti vain tarkoittavan, että lääke toimii.
Sanoin, että haluan lopettaa lääkkeen ja psykiatri oli järkyttynyt, kun kerran lääke on niin upeasti toiminut (?!). Toivuttuaan järkytyksestä hän kysyi, että kai nyt sitten olet valmis kokeilemaan jotain toista masennuslääkettä.
Mitä? Ai mikset? Perustelut?
Olipas ammattitaidoton psykiatri. Varmaan hyvä esimerkki kirjaviisaasta. Päässyt erikoislääkäriksi vanhat lääketieteen kirjat lukemalla, mutta oikea viisaus ja ammattitaito puuttuu täysin.
Vierailija kirjoitti:
En. Erotatteko muuten psykiatrin, psykologin ja terapeutin toisistaan?
Tarkoitat tuossa varmaan psykoterapeuttia. Nimikettä terapeutti voi käyttää kuka vaan.
Joku tutkimus oli, että jostain nettikeskustelusta sai yhtä paljon hyötyä kuin psykiatrilla käynnistä. En nyt tiedä kenen kanssa keskustelu se oli. Mutta siihen sai osallistua nimettömänä.
Minulle määrättiin masennuslääkitys 6 vuotta sitten, muutaman kerran piti käydä keskustelemassa ammattilaisen kanssa. Sen jälkeen reseptin uusiminen omakannan kautta satunnaisten lääkärien toimesta, ei minkäänlaista seurantaa. Lopetin itse lääkityksen pari kolme vuotta sitten koska en koe olevani masentunut ja paino nousi. Lääkityksen lopettamista ei ole yksikään terveydenhuollon ammattilainen kommentoinut tai edes huomannut asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut psykiatrin hoidettavana nyt vuoden verran. Hän tyrkyttää minulle koko ajan masennuslääkkeitä, vaikken edes ole masentunut. Joka kerta hän kysyy kuin uuden kysymyksen: Mitä? Miksi et halua masennuslääkkeitä? Perustelut?
Yhdessä kohtaa sorruin vähäksi aikaa kokeilemaan, ja lääkkeistä tuli kova pahoinvointi. Psykiatri tuumasi sen varmasti vain tarkoittavan, että lääke toimii.
Sanoin, että haluan lopettaa lääkkeen ja psykiatri oli järkyttynyt, kun kerran lääke on niin upeasti toiminut (?!). Toivuttuaan järkytyksestä hän kysyi, että kai nyt sitten olet valmis kokeilemaan jotain toista masennuslääkettä.
Mitä? Ai mikset? Perustelut?
Olipas ammattitaidoton psykiatri. Varmaan hyvä esimerkki kirjaviisaasta. Päässyt erikoislääkäriksi vanhat lääketieteen kirjat lukemalla, mutta oikea viisaus ja ammattitaito puuttuu täys
Missä pääsee psykiatrille useammin kuin kerran?
En. Erotatteko muuten psykiatrin, psykologin ja terapeutin toisistaan?