Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies asemassa olevat, HUOMIO!

Vierailija
27.03.2007 |

Ihan sellaista olisin halunnut udella, että ottaessanne/etsiessänne uusia työntekijöitä, millaiset työhakemukset saavat teidän huomionne ja kiinnostuksenne heräämään työnhakijaa kohtaan?

varsinkin olisin kiinnostunut opetuspuolen esimiesten/rehtoreiden näkemyksistä! Mutta laittakaa vaan pliis kaikkienkin alojen esimiehet mielipiteitänne:)

olen päättänyt kokeilla onneani tällä kertaa persoonallisella työhakemus- portfoliolla, jossa on ansioluetteloni lisäksi swot analyysini, kirjoitus otsikolla Kuka minä olen?(kerron perheestäni , tavoitteistani ja aikaisemmista opinnoistani) Ja toinen otsikoituna " minä opettajana" (Sisältäen ajatuksia siitä, millaista hyvän opetuksen tulisi mielestäni olla)

Miltä kuulostaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki mihin haet ja miten eriväristä paperia... toimariksi en hakisi vaaleanpunaiselle paperille kirjoitetulla cv:llä.

Laita mukaan myös oma kuvasi. Ei sen vuoksi että he ulkonäön perusteella sinut sinne ottaisivat, mutta jos pääset haastatteluun asti niin olet jo " tuttu kasvo" haastattelijoille. Myös se, millainen kuvasi on, antaa jo mielikuvia työnantajille.

Näillä saat jo jotain lisämausteita.

Vierailija
2/4 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä kannata mitään kirjoitusta sun alkaa vääntämään jos et osaa mm. yhdyssanoja.. Esimiesasema on yhdyssana, ihan wink wink..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaisia ajatuksia itselläni, ja kannen taustakuvaksi laitoinkin jo oman kuvani(näkyy himmeenä tekstien takana)Kansi on muuten väriltää keltainen..

Kiitos vastauksestasi!

Vierailija
4/4 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että hakemus on lyhyt. On hakijan tehtävä miettiä mikä on olennaista.

Hakemuksen ja cv:n lisäksi max. yksi sivu. Näistä mikään ei saisi olla yli sivun mittainen, eikä edes ahtaasti pienellä laidasta laitaan kirjoitettu sivu. CV:ssä toivoisin kyllä, että työpaikkojen ja opinahjojen lisäksi kertottaisiin, mitä hakija on siellä tehnyt ja kuinka kauan. On tosi turhauttavaa, jos CV:ssä lukee vaikka vuosiluku ja oppilaitoksen nimi, mutta ei mitä opintoja on suoritettu ja onko henkilö valmistunut. Yhdestä tärkeimmästä työpaikasta ja opiskelupaikasta voisi kirjoittaa kokonaisen lauseen, esim. avaintehtävät tai opinnäytetyön nimi ja arvosana.

Kuva on ok ja hakemus saa olla persoonallinen, mutta varo tuhlaamasta lukijan aikaa jonninjoutavaan.

Perheasiat ja tavalliset harrastukset (lukeminen, hölkkä jne.) ei kiinnosta. Jos sinulla on jotain todella mielenkiintoisia, ei työhön liittyviä, harrastuksia tms. kerro niistä lyhyesti ja napakasti, sen verran, että herättävät mielenkiinnon.

Ajattele, että lukijalla on 120 hakemusta ja tunti aikaa valita 10 jatkoon pääsevää. Ole siis selkeä, ytimekäs, myönteinen, persoonallinen, luotettava ja tietysti tehtävään sopiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän