Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauhealta kohdun painelu synnytyksen jälkeen tuntuu?

Vierailija
27.03.2007 |

Olen menossa huomenna keisarinleikkaukseen ja nyt on alkanut toden teolla pelottaa tuo kohdun painelu leikkauksen jälkeen. Miten pahasti se sattuu ja miltä kipu tuntuu + miten kauan kestää? Entä painellaanko kohtua yhteensä alle 10 vai yli 10 kertaa? Onko niin tuskaista, että huudan kivusta vai miten menee?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion ikäviä puolia ovat haavan kipu ja kohdun painelusta johtuva kipu.

Itselläni kohtua painettiin noin 5-6 kertaa. Kyllä se sattuu, mutta ei huutamiseen saakka. Kipu helpottaa heti, kun painaminen lopetetaan, eli hetkellisestä kivusta on kyse.

Haavan kipu on ikävä siksi, että ei pääse vaihtelemaan asentoja ja nouseminen on aluksi kivulasta. Kuitenkin joka nousun jälkeen olo helpottuu ja pian nouset jo helpommin. Kannattaa siis heti lähteä liikkeelle.

En kerro kivuista peloitellakseni, vaan siksi, että mielestäni aikuinen voi aikuiselle sanoa rehellisesti asioista.

Vauva on kuitenkin mhtava kivunlievittäjä ja eihän se kipu kauaa kestä, pari-kolme vuorokautta.

Tsemppiä :)

Vierailija
2/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: äsken kirjoittanut kolmen lapsen äiti. Mutta varmaan juuri näin, ettei se onneksi satu kuin sen paineluhetken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap ja onnea! Huomenna tapaat pienokaisesi! :)

Vierailija
4/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan lähinnä tasolla " irvistelee ja ähkii"

Vierailija
5/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a saa hyvät mömmöt kipuun!

Vierailija
6/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoin viidennen painelukerran jälkeen, että nyt piisaa, i kertaakaan enää.

Vierailija
7/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan näiden ihmisten haavojen päältä. Eli sattuu kyllä, mutta onneksi vain sen paineluhetken, eli noin 10 sekuntia kerrallaan.

Vierailija
8/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai haluan kuulla rehellisesti miten pahasta kivusta on kyse. Minusta tuntuu, että kestän kivun helpommin, kun olen etukäteen henkisesti varautunut siihen. Lohduttavaa, mikäli kyseessä on kuitenkin muutamien sekuntien kipu eikä esim. useiden minuuttien yhtäjaksoinen painelu.

Ihanaa, että jaksatte kannustaa minua! Huominen alkoi nimittäin pelottaa niin paljon, että olen täällä melkein itku kurkussa. Ensimmäinen lapsi ja synnytys (vai voiko leikkausta sanoa synnytykseksi) edessä, joten kaikki ihan uutta ja siksi myös pelottavaa. Toki odotan samalla valtavasti oman, rakkaan vauvan näkemistä!

Ap

Vierailija
9/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vuosin verta. Toinen kätilö painoi niin, että olin tuskissani... Mutta todellakin sattui vain sen paineluhetken.

Vierailija
10/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuu vaikka synnytys onkin ohi. Ja siihen vielä epparin ja repeämien ompelut päälle. Hauskaa.

Vierailija
11/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä muista, että kohdun painelu olisi sattunut lainkaan. En muistanut, että sellaista edes tehtiin, ennenkuin tästä ketjusta luin.

Minulle tehtiin hätäsektio, pystysuora leikkausarpi, jos se nyt jotain selittää jostain (en tiedä).

Vierailija
12/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painelu on pieni asia.

Vierailija
13/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kun kätilö painoi koko painonsa vatsalleni ja musersi oman kyynerpäänsä vatsaani. SATTUI!!

Vierailija
14/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi alatiesynnytystä takana, ja kyllähän se sattui kun mahaa runnottiin, mutta tosiaan onneksi vain sen hetken. Ja kipu ei tosiaan ollut luokkaa huuto, vaan ennemmin jonkun kuvaama irvistys ja ähkäys.

Tsemppiä huomiseen, ap! Uskon, että tuota kipua et ehdi paljon ajattelemaan tai potemaan, kun olet saanut vauvan luoksesi. :)

Vierailija
15/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla ainakaan. ehkä sitte täytyykin painaa haavan pältä, jos haava on pystyssä.

enkä muista että mulla erityisemmin olis sattunu. kun vetää henkee sisään just ennen ja sit painamisen aikana puhaltaa ulos, se helpottaa kipua

Vierailija
16/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kun mammat valitti, ja odotin jotain hirveää kohdalleni, mutta ei sattunut yhtään. Enkä ole koskaan syönyt kipulääkkeitä.

Vierailija
17/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taisi mömmöt vielä vaikuttaa siinä vaiheessa, joten ei sattunut.

Kyllä meinaan muuten sattuu jos haavan (jonka alla puolimetriä leikkaushaavaa tikkeineen) päältä painetaan koko painolla.

Ja tosiaan ei se kohdun painelu normaalisti satu. Sektion jälkeen sattui kyllä, mutta kipu oli hetkellistä. Ja vaikka haava olisi bikinirajassa, on koko vatsa arka leikkauksen jälkeen.

Vierailija
18/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että vähän sattuu kun se haavakin siellä alavatsalla on, mutta selviät siitä!!!

Onnea huomiselle...vähänkö oon kade!!

Vierailija
19/19 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana kaksi positiivista kokemusta sektiosta, hyvin se menee! Se painelu kyllä sattuu, mutta vaan hetkellisesti. Ja niinkuin joku muukin sanoi, mirä pikemmin lähdet liikkeelle, sitä parempi. Toipuminen nopeampaa. Samana päivänä yleensä varmaan noustaankin ylös. Alkuun varmaan huippaa kovin, mutta rauhallisesti vaan, kyllä se siitä. =)

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä