Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voitko kertoa, miten se on sinulta pois jos joku haluaa elää samaa sukupuolta olevan kanssa?

Vierailija
27.06.2025 |

En siis voi ollenkaan ymmärtää miten se voi kiinnostaa niin kovin? Mietitkö muutenkin esimerkiksi hetero työkavereittesi seksi- tai muuta elämää ja saatko myös siitä pään vaivaa? 

Joo pride kuukausi on, mutta on niitä paljon kauheampiakin "juhlapäiviä"?

Kommentit (710)

Vierailija
301/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle, joka piti suviseuroja minimaalisena hihhulijuhlana prideen verrattuna. Tässä tekoälyn laatima laskelma siitä, kuinka suuria ne ovat. Suviseurat on viisi kertaa suurempi tapahtuma. 

3 Tulokset

Kävijätunnit (vrt.henkilötyötuntien laskentatapa)

Suviseurat 2,880,000

Helsinki Pride 600,000

4 Mitä näistä luvuista voi päätellä?

Suviseurat muodostavat paljon suuremman kävijätuntikuorman, koska kävijät ovat paikalla monipäiväisesti ja pitkään.

Pride taas on lyhytaikainen mutta erittäin väkirikas, mikä aiheuttaa hetkellisesti erittäin suuren kuormituksen etenkin tietyillä tunneilla.

Tämä selittää myös eroja esim. ruoka- ja juomatarpeissa sekä palveluiden mitoituksessa.

Vierailija
302/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuule ap! Mua ei häiritse millään tavalla kenenkään seksuaalinen suuntautuminen tai kokemus omasta sukupuolesta. Se sitävastoin häiritsee, että siitä tehdään numero kailottamalla asiasta julkisesti, liputtamalla, järjestämällä kulkueita ja tapahtumia. Tunnen voimakasta ärtymystä ja myötähäpeää, kun ei ymmärretä, että tietyt asiat on yksityisiä, eikä niitä ole sopivaa julkisesti mainostaa. 

Sinä nyt et kuitenkaan päätä mikä on sopivaa ja mikä ei. Koska kyseessä on yksi Suomen suurimmista, jos ei suurin yleisötapahtuma niin selvästikin se on suuren yleisön mielestä myös sopivaa. 

Eiköhän samaan aikaan Suviseuroissa ole enemmän ihmisiä kuin tuolla. Koska, jos Hgissä olisi yhtä paljon ihmisiä, missä on liikennekaaos, ylimä

Suviseuroihin osallistuu n. 80 000 henkeä, joten ei Pride nyt kymmenkertaisesti sitä voita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evvk miten joku elää, mutta toi mainostaminen mikä on kunkin seksuaalinen suuntautuminen on jotenkin absurdia. En minäkään mene banderollien kanssa julistamaan heterouttani. Ymmärrän tavallaan että johtuu siitä, että on ollut aina ihmiskunnan historiassa kiellettyä ja nyt sallittua ja sitä julistetaan, mutta eikö se ole jo sallittua, niin miksi enää. Kukaan ei enää reagoi onko lesbo, homo vai hetero. Ainakaan länsimaissa. 

Sä et nyt tajua. Sun hetetous on se oletus eikä kukaan kyseenalaista sitä. Mutta kun kuulut seksuaalivähemmistöön, niin ihan joka paikassa oletetaan, että olet hetero.  Se on ahdistavaa ja kiusallista. Ja sitten ei edes tiedä kenelle uskaltaa tulla kaapista, kun aina on näitä homofoobikkojakin. Esimerkiksi minusta oli kiusallista, kun työkaverit kyselivät onkos minulla miestä. Heille ei tullut mieleenkään, että minulla olisi nainen. Prideä tar

Voi iik, valtaväestö ei heti oleta että olet jotain muuta ja se on nyt niiiiiiiiin traumaattista? Ole se hiton aikuinen ja sano että ei, minulla on naisystävä äläkä uhriudu kuin pahainen kakara jostain ihan normaalista asiasta. 

Vierailija
304/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnostakaan ja se onkin se pointti. Ei kiinnosta! Minua ei kiinnosta kuka kuksii kenenkin kanssa ja kuka rakastaa ketäkin. Silti sitä hierotaan naamalleni joka päivä. 

Parisuhteisiin liittyviä uutisia ja mukauutisia hierotaa ihmisten naamalle jatkuvasti riippumatta siitä ovatko homoja vai heteroita. Miten se liittyy aiheeseen?

Kukaan ei maalita minua jos sammutan television kun en jaksa katsoa parisuhdesisöltöä.

Pride ja toimittajakunta maalittavat minut jos parin hengen lautapeli RY:ni ei liputa ja sponsoroi tapahtumaa.

Vierailija
305/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiukuttaako ap:ta, kun muslimimaissa ei liputeta pervoprideä? :)

Tietysti liputetaan. 

Missä maassa? 

Vierailija
306/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuule ap! Mua ei häiritse millään tavalla kenenkään seksuaalinen suuntautuminen tai kokemus omasta sukupuolesta. Se sitävastoin häiritsee, että siitä tehdään numero kailottamalla asiasta julkisesti, liputtamalla, järjestämällä kulkueita ja tapahtumia. Tunnen voimakasta ärtymystä ja myötähäpeää, kun ei ymmärretä, että tietyt asiat on yksityisiä, eikä niitä ole sopivaa julkisesti mainostaa. 

Sinä nyt et kuitenkaan päätä mikä on sopivaa ja mikä ei. Koska kyseessä on yksi Suomen suurimmista, jos ei suurin yleisötapahtuma niin selvästikin se on suuren yleisön mielestä myös sopivaa. 

Eiköhän samaan aikaan Suviseuroissa ole enemmän ihmisiä kuin tuolla. Koska, jos Hgissä olisi yh

Suviseuroihin osallistuu n. 80 000 henkeä, joten ei Pride nyt kymmenkertaisesti sitä voita. 

Ei voitakaa, vaan Suviseurat voittaa Priden viisinkertaisesti laskelman mukaan. 

Vierailija
307/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi iik, valtaväestö ei heti oleta että olet jotain muuta ja se on nyt niiiiiiiiin traumaattista? Ole se hiton aikuinen ja sano että ei, minulla on naisystävä äläkä uhriudu kuin pahainen kakara jostain ihan normaalista asiasta. 

Ihan normaalia se onkin. Mene sinä vouhkaamaan homofoobikoille, eipä ole minun vikani että niitä riittää joka paikassa. Siksi prideä tarvitaan. 

Vierailija
308/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on luonut rakkauden miehen ja naisen välille. Kahden naisen tai kahden miehen välillä ei voi olla rakkautta. Homot ja lesbot elävät pelkässä huoruuden himossa ja kiimassa nussien toisiaan hirveässä himossa kerta toisensa jälkeen.

Tää nyt on paksua paskaa! En voi sietää pridea, mutta ihan yhtä paljon tällainen tapahtuma ärsyttäisi, jos se olisi heteroiden järjestämä. Jokainen saa toteuttaa seksuaalisuuttaan haluamallaan tavalla, eikä se kuulu kenelkekään, eikä siinä ole mitään pahaa. Sinä et määrittele mikä on oikeaa tai väärää seksuaalisuutta muuten kuin ihan itsesi kohdalla. Minä olen hetero, mutta jos naapuri on homo, niin mitä se mulle kuuluu? Ainoa ärsyttävä asia on siinä, että yksityiasioita ei ymmärretä pitää yksityisinä. Jos seksuaalivähemmistöt kokisivat tarvetta vaikka järjestää jonkinlai

Pride-jutuissa en pidä siitä, että vaaditaan valitsemaan puoli ja jos joku on jotenkin eri mieltä, alkaa kauhea kalkatus.

Jännää miten minua ei ole kukaan koskaan pyytänyt valitsemaan mitään puolia tai edes kysynyt mitä mieltä olen asioista mitkä eivät millään tapaa ulkopuolisille kuulu. 

Vierailija
309/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti saatte elää, kun ette yritä tyrkyttää mieltymyksiänne meille heteroille ja jätätte kouluissa lapset rauhaan. 

Ja vielä yksi toivomus, älkää tappako toisianne. 

Vierailija
310/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pride on kymmenen kertaa suurempi kuin joku hihhuliseuran kesäjuhla."

🤣 Pridehän ON hihhuliseuran kesäjuhla. 

Lisäksi Pride hihhulijuhla kaappaa käyttöönsä maamme keskeisimmän alueen, kun toiset hihhulijuhlat järjestetään itse rakennetuissa ja vuokratuissa fasiliteeteissa. 

Juuri näin. Muilla hihhuleilla on tosiaan sentään jonkunlaiset käytöstavat rajoittaa toimintansa vain tietylle alueelle tiettynä aikana, mutta sateenkaarihihhulit katsovat oikeudekseen levittäytyä tukkimaan kaiken keskeisellä paiklla ja lisäksi vaativat että jokainen hiton pulju markkinoi ja liputtaa kulttia vielä lisäksi, jotta hormonien sun muiden mömmöjen ja turhien leikkausten myynti pysyy hyvänä jatkossakin ja amerikan pääkonttorissa ollaan tyytyväisiä.

Vierailija
311/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää pride/sateenkaari jutut luovat sellaista mielikuvaa, että seksuaalivähemmistöjen elämässä seksi on jotenkin ylikorostunutta. Ihan kuin heillä ei olisi muuta elämää ollenkaan, ja koko heidän persoonallisuutensa ja identiteettinsä olisi vain ja ainoastaan seksiin ja seksuaalisuuteen sidottu. Fanaattisuus kaikissa asioissa on vastenmielistä, ha tämä on juuri sitä!

Hassua kun minulle se ei luo lainkaan sellaista mielikuvaa. Ettei vaan olisi ihan omassa päässäsi ne seksin ylikorostukset?

Vierailija
312/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme keskustelu taas! Jos mun pitäis näin heterona valita että kumpaan menisin, Prideen vai Suviseuroihin niin Pride voittaa 6-0.

Kivat bileet, kiitos järjestäjille!

Vierailija
313/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voitko kertoa miten pedofiilikarnevaalit liittyy homojen oikeuksiin?

En tiedä. Kerrotko sinä puolestasi miten tuo liittyy tämän keskustelun aiheeseen?

Ihan kuin et tietäisi. Jatka pääsi työntämistä santaan, strutsi. 

Jatka sinä sen verisen aidskyrvän lutkutusta, persu. 

Vierailija
314/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse, mutta he tunkevat minun Jumalani taloihin hakemaan siunausta synneilleen minun Jumalaltani. Samalla he pilkkaavat minun Jumalaani ja hänen pyhää sanaansa. 

Sinun Jumalasi on satuolento joten on ihan hevonvitun se ja sama mitä joku sille tekee. 

Vierailija
315/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyisivät vain siellä kaapissa tai sitten parantuisivat. Jos on kikkelit syntyessään olet silloin poika sanoipa mielesi mitä hyvänsä muuta ja hyväksy se ja jos sulla on pimppi ja kohtu ja munasarjat olet silloin tyttö eli hyväksy se tai parannu. 

Mennyvittuun jo ääliö. Olet ihan vitunmoinen idíootti. Hyväksy se tai tapa ittes. 

En mahdu sinne enää. Ja tuo mitä kirjoitin on ihan totta etkä voi sitä muuksi muuttaa!!

Juu, se on ihan totta että olet totaalinen idíootti eikä sitä voi mikään muuksi muuttaa. 

Vierailija
316/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan mitään pois, mutta en halua nähdä sellaisia vaikkapa kauppareissullani.

Minäkään en halua nähdä sinua yhtään missään, joten pysyttelethän ystävällisesti lopun elämääsi neljän seinän sisällä. 

Vierailija
317/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse, mutta he tunkevat minun Jumalani taloihin hakemaan siunausta synneilleen minun Jumalaltani. Samalla he pilkkaavat minun Jumalaani ja hänen pyhää sanaansa. 

Rakenna sille jumalallesi uusi talo, jossa voi asua. Voit sitten olla portinvartijana, ettei sinne tule kukaan ei-toivottu hakemaan jumalaltasi mitään ei-toivottua.

Ai et pysty vai? Ei oo rahaa vai? Ei jumalasi auta sua vai? Voi harmi.

Rukoilen puolestasi että Herra Jeesus Kristus ottaisi suomut ja peitteet silmistäsi. Avaisi silmäsi näkemään oman syntisyytesi ja antaisi sinulle vahvan synnin tunnon sydämmeen ja mieleen. Herra avaa tämän henkilön silmät ja sydän anna hänelle synnin tunto ja vedä häntä armoosi ja pelastukseen. Vaikuta hänessä että hän kääntyisi Herra sinun puoleesi ja tekisi parannuksen. Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä. Aamen.

Vierailija
318/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eihän nuo pridekouhot halua yhtään huomiota himostelulleen... juu ei missää nimessä haluta huomiota... kaunis ja herkän lyyrinen yksityisasia...

Vierailija
319/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia se onkin. Mene sinä vouhkaamaan homofoobikoille, eipä ole minun vikani että niitä riittää joka paikassa. Siksi prideä tarvitaan. 

"Siksi prideä tarvitaan" on yhtä vääristelevä mantra, kuin se teidän "ihmisarvo ja tasa-arvo" mantrannekin. Sateenkaariliike on yhtä kaukana ihmisarvon kunnioituksesta kuin ihminen Marssista. 

Vierailija
320/710 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä vertaillaan Suviseuroja ja Prideä? Suviseurat perustuvat primitiiviseen keskiaikaiseen taikauskoon, kun taas Pride on tiukasti kiinni reaalitodellisuudessa ja perustuu ihmisten synnynnäisiin ominaisuuksiin. Eihän näistä pitäisi puhua edes samana päivänä!