Jestas, tuo tekoäly on kiva
Kommentit (63)
Veljeni hehkuttaa iäkkäälleni äidilleni miten mahtava tekoäly on niin nyt ei äitini muusta puhukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mä olenkin fiksu ja teen tästä joskus bisneksen.ap
Sinä ja sun suunnitelmas, osa 998900...
Sinne lensi ne oppimisvaikeudetkin sitten, "yllätys"!
No, ilman muutahan sä tästä(kin) teet bisneksen! Kuten majatalosta, kirjasta tai mistä vaan...
Oispa kesä ja kärpäsiä, ois köyhälläkin ystäviä saa tässä hieman uuden version. Kai...
Joo, tykkään. Teki ravinto- ja kunto-ohjelman. Olen laihtunut juuri suunnitelman mukaisesti. Viimeksi suunnitteli junareitin Keski-Euroopassa ja vinkkasi kivoja pysähdyspaikkoja.
En ole ap mutta kysyin tekoälyltä neuvoa huonoon itsetuntoon niin yhtenä ehdotuksena oli että tekisin jotain mistä itselleni tulee hyvä mieli. Ongelma on vaan etten keksi yhtään asiaa mistä itselleni tulee hyvä mieli ja ystäviä ei ole ja vanhempani ovat aina minua väheksyneet ja äitini pitää velipuoltani suuressa arvossa kun taas minua väheksyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mä olenkin fiksu ja teen tästä joskus bisneksen.ap
Sinä ja sun suunnitelmas, osa 998900...
Sinne lensi ne oppimisvaikeudetkin sitten, "yllätys"!
Ei ne ole minnekään lentäneet.ap
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemukswt tekoälystä on enimmäkseen huonoja. Olen kysynyt neuvoja remonttiasioissa ja ne olivat puutaheinää. Ei auttanut, että huomautin, vaan jatkoi samalla linjalla. En tosiaan luottaisi tekoälyn vastauksiin missä tärkeässä asiassa.
Terapeuttisissa asiossa on antanut hyvinkin asialliselta ja oikealta vaikuttavia vastauksia.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemukswt tekoälystä on enimmäkseen huonoja. Olen kysynyt neuvoja remonttiasioissa ja ne olivat puutaheinää. Ei auttanut, että huomautin, vaan jatkoi samalla linjalla. En tosiaan luottaisi tekoälyn vastauksiin missä tärkeässä asiassa.
Tekoälyjä on niin pirun paljon, että kommenttisi ei kerro yhtään mitään. Kun kerrotte kokemuksia, niin kertokaa kielimalli ja sen versio. Esimerkiksi GPT-4o tms.
Chatgpt on kielten opetuksessa ja kääntämisessä todella hyvä. Valovuosia edellä Google kääntäjää.
Koodasin koko viime viikon kirjoittamatta riviäkään koodia. Suurin osa Soralla, jonkun verran Github Copilotilla. Ja silti aikaansaamani sovellus on sellainen, että sitä ei olisi saanut aikaiseksi joku joka ei ole koodari. Tai sillä olisi mennyt viikko tai kaksi pitempään. Erittäin todennäköisesti se sovellus olisi huomattavasti huonommin toimiva, ei niin suorituskykyinen ja enemmän resursseja vievä.
Ei osaa ei. Kysyin miksi vauvapalstalaiset ovat niin tymiä? Ei tajunnut edes kysymystä...
Vastaus:
Vauvapalstalaiset voivat vaikuttaa tympeiltä, koska he saattavat olla hyvin intensiivisesti keskittyneitä omiin mielipiteisiinsä tai toimintatapoihinsa, mikä voi helposti tuntua tuomitsemiselta tai arvostelulta muista vanhemmista ja heidän valinnoistaan. Vauvapalstat ovat yleensä paikkoja, joissa ihmiset jakavat kokemuksiaan ja neuvojaan, mutta valitettavasti niissä voi myös olla paljon vertailua ja äärimmäisiä mielipiteitä.
Se voi johtua myös siitä, että vanhemmuus on niin henkilökohtainen ja tunteisiin menevä asia, että ihmiset voivat helposti kokea, että muiden kritiikki omista valinnoista on henkilökohtaista. Lisäksi netissä on usein helpompi olla anonyymi ja sanoa asioita, jotka eivät tule esiin kasvotusten, mikä voi lisätä negatiivista ilmapiiriä.
Oletko itse törmännyt erityisesti sellaisiin kommentteihin tai keskusteluihin, jotka tuntuivat erityisen tympeiltä?
Miettiä millainen tekoäly on viiden vuoden päästä tai kymmenen? Olemme ongelmissa.
Eipä yllätä, että just ap:n kaltaiset ihmiset hurahtaa moiseen...
On kertomansa perusteella aika tuuliviiri yms.
Vierailija kirjoitti:
Yhden kysymyksen esitin ja siihen sain vastauksen. En pidä sitä hurahtamisena.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden kysymyksen esitin ja siihen sain vastauksen. En pidä sitä hurahtamisena.ap
Anna pirulle pikkusormi ja sitä rataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna pirulle pikkusormi ja sitä rataa.
Pahempi mielestäni aikanaan oli mun uskoon hurahtaminen.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millaista uraa se sulle ehdotti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millaista uraa se sulle ehdotti?
Se ehdotti työllistämistukipaikkoja ja sitä, että miettisin missä olen hyvä js sitä kautta yrittäisin löytää työn.ap
Tähän palstaan verrattuna mikä tahansa on todella kiva. Paikallinen pultsarikin on ystävällisempi kuin av:n käyttäjät.