kuka saa elää pihallasi?
Tulipa tubessa mainio video pihan hyviksistä ja pahiksista. Katso, sitä ampparia tai hämistä ei kannata listiä: https://youtu.be/M0LjLvp7Ns4?si=euqpe5VIKShBJjV1
Kommentit (35)
Milloin peruskoulussa on ryhdytty väittämään, että eläimistä pitää käyttää persoonapronomineja myös kysymyksissä?
Ampiainen ei ole pölyttyjä eikä sillä ole muuta virkaa kuin tappaa kärpäsiä ja pölyttäviä kimalaisia.
Kaikki saa olla pihalla, sisään tulleet öttiäiset tapan, mutta pihalla ne saa olla rauhassa. En kyllä tykännyt kun entisen kodin villiviini houkutteli amppareita pihalle, mutta pihalla vain väistelin niitä jos ne tulivat lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Milloin peruskoulussa on ryhdytty väittämään, että eläimistä pitää käyttää persoonapronomineja myös kysymyksissä?
Hyvä, ettei eläimiä opetella kohtelemaan kuin esineitä.
Kiitos, olipa hyvä ja tasokas tube-videoksi, lähes tv-kamaa.
Meidän pihal ei rehuja kasva, sooon näin
Olen ihan sydän syrjälläni nyt, kun varpuslapset ovat näköjään päässeet pesästä. Emo oli kovasti vahtimassa. Kunpa kaikki menisi hyvin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki saa olla pihalla, sisään tulleet öttiäiset tapan, mutta pihalla ne saa olla rauhassa. En kyllä tykännyt kun entisen kodin villiviini houkutteli amppareita pihalle, mutta pihalla vain väistelin niitä jos ne tulivat lähelle.
Minä kuljetan sisään tulevat ulos.
Mehiläisiä, kimalaisia, myyriä, kyitä, noin esimerkiksi.
Kuka vaan, jos en tarvitse ampua itsepuolustuksena. Räksät, harakat ja muut vahinkoeläimet ammun.
Kaikki öttiäiset saa elää mun pihalla. Ihmiset ovat ainoita, joiden ei tarvi kutsumatta tulla.
Kärppä perhe navetan halkopinon alla ja pääskyset pesii myös.
Kaikki eläimet ovat tervetulleita.
Kaikki on tervetulleita ja ruokitaan ja annetaan raikasta vettäkin. Sekä eläimille, että ihmisille. Tällä viikolla pihalla on näkynyt Hiiriä, kettuja, pikkulintuja,rastaita, harakoita, oravia, jäniksiä, kauriita, hyttysiä, kimalaisia, pethosia, sudenkorentoja, sisiliskoja, naapureiden kissoja, oma koira jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, ettei eläimiä opetella kohtelemaan kuin esineitä.
Lain silmissä ne on esineitä.
Jänis, kettu joskus, harakat, tiaiset, käpytikka, hyönteiset varsinkin perhoset ja leppäkertut
Vaikka dinosaurus jos pysyy ulkona ja ei tee mulle vahinkoa jos menen itse ulos.
meillä on sisiliskoperheitä useampia, kohta tulee uusia poikasia