Te joiden mielestä pesu kuluttaa hiuksia valtavasti
Miten oikein rääkkäätte niitä hiuksianne pestessä, jotta saatte ne kärsimään? Itse pesen hiukset joka päivä ja ne on kiiltävät ja hyväkuntoiset.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pitkiä hiuksia varmaan kuluttaa eniten märkien hiusten selvitys hiustenkuivaajan käyttö, ei se pesu niin paljoa.
Kun on sopiva shampoo ja hoitoaine sekä tarvittaessa suhaus hiusöljyä, ei niitä hiuksia tarvitse selvittää. Minulla on helposti takkuuntuva hiuslaatu, vaikka ei kovin kihara olekaan. Siksi en mitä tahansa aineita niihin laita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten valitetaan kun rahat ei riitä ruokaan kun valutetaan sitä joka päivä viemäristä alas.
Likaisenako pitää hiusten olla? Ja päänahan tulehtua? 😄
Älä raavi päänahkaasi, ettei se tulehdu. Hiukset eivät likaannu mutta päänahka voi rasvoittua. Rasva taas ei terveessä päänahassa haittaa - päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten valitetaan kun rahat ei riitä ruokaan kun valutetaan sitä joka päivä viemäristä alas.
Likaisenako pitää hiusten olla? Ja päänahan tulehtua? 😄
Älä raavi päänahkaasi, ettei se tulehdu. Hiukset eivät likaannu mutta päänahka voi rasvoittua. Rasva taas ei terveessä päänahassa haittaa - päinvastoin.
Olen eri mutta esim Suomessa hyvinkin yleinen seborroinen ekseema on ihon ominaisuus jonka käytännössä ainoa hoitomuoto on tiheät hiustenpesut. Joillekin suositellaan jopa päivittäistä. Toki siinä ohella voi olla sienilääkeshampoota ja tarvittaessa kortisoniliuosta, mutta koska kyseessä on enemmänkin ihon taipumus kuin sairaus niin ei se sieltä mihinkään häviä millään ihmelitkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pitkiä hiuksia varmaan kuluttaa eniten märkien hiusten selvitys hiustenkuivaajan käyttö, ei se pesu niin paljoa.
Onko joku syy, miksi hiukset pitää selvittää märkinä? En tee koskaan niin. Onko vain joku kiharatukkaisten juttu?
Dorka, sinulla on joko semmoiset 15 hiusta päässäsi tai ne eivät ole kunnolla pitkät. -eri
Olen eri. Minulla on hyvä hoitoaine, joten hiukset selvittelee pesun jälkeen helposti. Hoitoaineen jälkeen jo pelkkä hiusten huuhtelu selvittelee hiukset suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se mulla ainakin kuluttaa. Ennen meinaan saanut ennen millään tukkaa kasvamaan polkkapituuden yli, latvat meni ohueksi ja hauraaksi siitä eteenpäin. Kokeilin sitten sitä, että pesen hiukset vain kerran viikossa. Johan alkoi latvatkin säilymään kasassa pidemmässäkin hiuksessa. Hiustyyppinen on ohut, laineikas ja pörröisyyteen taipuvainen (huokoinen, porous), tosi herkkä katkeilemaan ja haaroittumaan jos vähänkään kovakouraisemmin käsittelee esim. froteepyyhe, märkänä kampaaminen, föönit ja suoristusraudat, harjaaminen. Kun pesu ja föönaus on nykyään vain kerran viikossa, tukka kestääkin jotain.
Niin. Itsekin olet siis sitä mieltä, että pesu ei kuluta hiusta vaan kaikki tuo muu riuhtominen ja kovakourainen käsittely.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku syy, miksi hiukset pitää selvittää märkinä? En tee koskaan niin. Onko vain joku kiharatukkaisten juttu?
Dorka, sinulla on joko semmoiset 15 hiusta päässäsi tai ne eivät ole kunnolla pitkät. -eri
Olen eri. Minulla on hyvä hoitoaine, joten hiukset selvittelee pesun jälkeen helposti. Hoitoaineen jälkeen jo pelkkä hiusten huuhtelu selvittelee hiukset suihkussa.
Mulla on paksut hiukset ja parhaimmillaan ne on olleet vyötärömittaiset. Hiukset harjataan ennen pesua, pestään oikeanlaisella shampoolla, kuivataan enimmät vedet mikrokuitupyyhkeeseen, laitetaan hyvää hoitoainetta, selvitetään hiukset sen avulla, kääräistään hiukset päälaelle ja annetaan hoitoaineen vaikuttaa suihkussakäynnin ajan. Pesun jälkeen hiukset kuivataan sileäpintaiseen pyyhkeeseen hankaamatta eikä ainakaan venytetä minkään froteeturbaanin sisällä. Kuivatellaan hetki ja sen jälkeen föönataan kuivaksi. Ei tule takkuja.
Ap
Mulla pesu kuluttaa hiuksia, sillä päänahka täytyy saada puhtaaksi ja tottahan siinä hiukset kärsivät. En pese hiuksia, vaan päänahan.
Pitkät hiukset.
Likaset hipit🤮