Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hemmetin kakarat nykyään auttamisammateissa

Vierailija
27.06.2025 |

Siis kun ne ei tajua että jos jollakulla on avainlukulista sekä vanhanliiton nokian luuri, niin se maksuvahvistus tulee silloin tekstarina siihen puhelimeen. Avainlukulistasta katsotaan tekstarissa lukevan numerosarjaa vastaava koodi joka naputellaan koneelle. Ja jos se puhelin annetaan potilaan mukaan sairaalaan varsinkin kun odotettavissa on pitkä sairaalahoito, niin minä en voi maksaa vuokraa enkä sähköä koska se vahvistusviesti menee silloin siihen puhelimeen. Ja puolisolla kaihi ettei hän näe mitään! Siis kun eivät ymmärrä! Minä annan toisen puhelimen potilaan mukaan jotta se välttämätön puhelin jäisi kotiin niin eikun vänkää vaan että "et sä voi toisen puhelinta omia". Olemme aviopari. Minä nostin sen avainlukulistan toiseen käteen ja puhelimen toiseen. Sanoin että "tämä tässä on puhelin. Kun olen syöttänyt pankkiin käyttäjätunnuksen ja salasanan niin sieltä tulee tekstiviesti tähän puhelimeen joka minulla on nyt kädessäni. Sitten minä otan tämän avainlukulistan ja kirjoitan numerosarjan jota tekstarissa kysytään. Jos tämä puhelin tässä, lähtee potilaan mukaan, niin se tekstiviesti tulee sinne sairaalaan jolloin en voi vahvistaa maksua koska en tiedä mitä tekstiviestissä lukee. Jos tuo puhelin lähtee potilaan mukaan niin täällä katkeaa sähköt eikä vuokraa saa maksettua". Sitten hoitaja oli että "no voithan sinä netin kautta ilmoittaa sinne pankkiin uuden puhelinnumeron tai soittaa sinne". Kerroin että txt vahvistusviestin uudistaminen ei onnistu muutakuin käymällä paikanpäällä pankissa. Ja minä uskon etten voi uskottavasti esiintyä pankissa puolisonani". Puolisoni sanoi että hänelle on aivan yksi lysti mikä puuhelin hänellä on mukana vai onko mitään kunhan nyt pääsee hoitoon". Mutta eikun on niin jääräpäinen hoitaja. Oli kirjoittanut raportin että kotiinjäävä puoliso väittää ettei voi muka maksaa laskuja ilman sairaalaan lähtevän puhelinta vaikka hänellä on kotona toimiva läppäri ja älypuhelin".

Voi taivahan vallat! Pitääkö tässä lähteä vihreämmille laitumille kun ei noi pennut tajua mitään. Harmi kun en ottanut jotain vanhanliiton "korppua" käteen ja sanonut että "tällä minä voin teleportata puolisoni puhelimen heti hänelle sairaalaan kunhan olen maksanut laskut". 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä ei ole omissa puhelimissa pankkisovellusta?

Vierailija
42/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttämättä ei tarvitse ottaa heti mitään puhelinta mukaan. Isäni joutui sairaalaan, kun puhelin oli vielä latauksessa ja vein sen hänelle sairaalaan seuraavana päivänä. Hoidin myös isäni pankkiasioita, mutta jo hyvissä ajoin kävimme pankissa ja sain tunnukset isäni tiliin ja vahvistan maksut omalla puhelimellani. Kun isäni kuoli, tili suljettiin ja samoin oikeuteni käyttää tiliä. Halusin näin itse, ettei tule mitään väärinkäytösepäilyjä. Toki olisi voitu valita tai -tili, jolloin olisin voinut jatkaa pankkiasioiden hoitoa isäni kuoleman jälkeen.

Kun miehesi pääsee sairaalasta hoitakaa tämä asia kuntoon. 

Minä ainakin väärinkäytän kaikkien tilejä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että muiden vika, ettei edes toisten pankkitilejä saa vapaasti käytellä. Ovatpa nihkeitä.

Vierailija
44/49 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisollakin on on oikeus yksityisyyteen (viestintäsalaisuus). Siksi et saa sitä puhelinta. Pankkitunnuksia ei saa antaa kenellekään. Ei kenellekään. Ei edes puolisolle.

Vierailija
45/49 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edunvalvontavaltuutus se tämänkin ratkaisisi. 

Ehkä joku muu voisi olla edunvalvoja kuin ap. Jotenkin vaan tuli sellainen tunne.

Vierailija
46/49 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edunvalvontavaltuutus se tämänkin ratkaisisi. 

näyttää kumpikin tarvitsevan edunvalvontaa.

Vierailija
47/49 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ap maksaa laskut omalta tililtään. Kuulostaa siltä, että laskut voisivat tulla vielä paperisina ja muuten niiden tiedot varmaan selviävät soittamalla laskuttajalle.

Vierailija
48/49 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes despoottihoitajan kuullen piti asiasta mainita, toinen puhelin vaan mukaan? Tässä maassa toki kytätään ihan hullujakin juttuja, että en ihmettele jos joku random hoitajakin alkaa tehdä päätöksiä puhelinten olinpaikoista, mutta jatkossa kannattaa muistaa tehdä nämä ah-niin-vakavat rikokset piilossa. 

Minua tällainen kyllästyttää. Ja ärsyttää ketjun sormi ojossa tärkeilevät pillupoliisit, joiden mielestä orwellilainen kyttäily on vaan reippaasti jokaisen omaksi parhaaksi!

Vierailija
49/49 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä pitäisi olla omat pankkitunnukset ja puhelimet. Teet rikoksen kirjautuessasi puolison pankkitunnuksilla verkkopankkiin.

No niinhän meillä onkin! Puolisollani on oma tili ja minulla oma. Puolisollani on puhelin johon maksun varmistusviestit tulevat. Lisäksi on vielä yksi puhelin jolla ei periaatteessa tee mitään mutta siinä on toimiva sim kortti ja ihmisten yhteystiedot valmiina. Sitten on minun puhelin jota myös tarvitsen asioiden hoitamiseen netissä.  Ollaanko täällä nyt ihan tosissaan sitä mieltä että jos puoliso sanoo että hänen puhelin saa jäädä kotiin jotta asiat saa hoidettua niin hoitaja päättää sen asian vastoin potilaan tahtoa kun kyseessä on aviopuoliso eikä joku serkun kaveri?? Saankohan minä edes ajaa hänen autollaan ilman että kannan jonkun valtakunnan valtakirjaa. Sairasta. Ja kyse kun ei ollut mistään perheväkivalta tilanteesta tai olisi syytä ep

Se hoitaja päättää saatko ajaa sillä autolla vai et. Et sä sille mitään voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi