Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hemmetin kakarat nykyään auttamisammateissa

Vierailija
27.06.2025 |

Siis kun ne ei tajua että jos jollakulla on avainlukulista sekä vanhanliiton nokian luuri, niin se maksuvahvistus tulee silloin tekstarina siihen puhelimeen. Avainlukulistasta katsotaan tekstarissa lukevan numerosarjaa vastaava koodi joka naputellaan koneelle. Ja jos se puhelin annetaan potilaan mukaan sairaalaan varsinkin kun odotettavissa on pitkä sairaalahoito, niin minä en voi maksaa vuokraa enkä sähköä koska se vahvistusviesti menee silloin siihen puhelimeen. Ja puolisolla kaihi ettei hän näe mitään! Siis kun eivät ymmärrä! Minä annan toisen puhelimen potilaan mukaan jotta se välttämätön puhelin jäisi kotiin niin eikun vänkää vaan että "et sä voi toisen puhelinta omia". Olemme aviopari. Minä nostin sen avainlukulistan toiseen käteen ja puhelimen toiseen. Sanoin että "tämä tässä on puhelin. Kun olen syöttänyt pankkiin käyttäjätunnuksen ja salasanan niin sieltä tulee tekstiviesti tähän puhelimeen joka minulla on nyt kädessäni. Sitten minä otan tämän avainlukulistan ja kirjoitan numerosarjan jota tekstarissa kysytään. Jos tämä puhelin tässä, lähtee potilaan mukaan, niin se tekstiviesti tulee sinne sairaalaan jolloin en voi vahvistaa maksua koska en tiedä mitä tekstiviestissä lukee. Jos tuo puhelin lähtee potilaan mukaan niin täällä katkeaa sähköt eikä vuokraa saa maksettua". Sitten hoitaja oli että "no voithan sinä netin kautta ilmoittaa sinne pankkiin uuden puhelinnumeron tai soittaa sinne". Kerroin että txt vahvistusviestin uudistaminen ei onnistu muutakuin käymällä paikanpäällä pankissa. Ja minä uskon etten voi uskottavasti esiintyä pankissa puolisonani". Puolisoni sanoi että hänelle on aivan yksi lysti mikä puuhelin hänellä on mukana vai onko mitään kunhan nyt pääsee hoitoon". Mutta eikun on niin jääräpäinen hoitaja. Oli kirjoittanut raportin että kotiinjäävä puoliso väittää ettei voi muka maksaa laskuja ilman sairaalaan lähtevän puhelinta vaikka hänellä on kotona toimiva läppäri ja älypuhelin".

Voi taivahan vallat! Pitääkö tässä lähteä vihreämmille laitumille kun ei noi pennut tajua mitään. Harmi kun en ottanut jotain vanhanliiton "korppua" käteen ja sanonut että "tällä minä voin teleportata puolisoni puhelimen heti hänelle sairaalaan kunhan olen maksanut laskut". 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä teidän ongelmanne on siis nämä nuoret työntekijät? Siis oikeasti?

Vierailija
2/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edunvalvontavaltuutus se tämänkin ratkaisisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä teidän ongelmanne on siis nämä nuoret työntekijät? Siis oikeasti?

Jos ei tuossa ammatissa olevat ihmiset tuollaista tiedä niin johan on ihme. Ja jos aviopuolisoni itse sanoo että se puhelin jää minulle kun hänellä on toinenkin, niin mitä se hoitaja siinä vänkää? Soittaisi poliisit, mieluummin vielä karhuryhmä paikalle että selvitellääs nyt tämä asia. -Ap

Vierailija
4/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä pitäisi olla omat pankkitunnukset ja puhelimet. Teet rikoksen kirjautuessasi puolison pankkitunnuksilla verkkopankkiin.

Vierailija
5/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen tunnusten käyttäminen on rikos. Vaikka se toinen istuisi siinä vieressä. 

Se mitä teidän olisi pitänyt tehdä jo aikapäivää sitten, niin maksaa laskuja yhteiseltä tai käyttöoikeustililtä, kumpikin omilla tunnuksillaan.

Vierailija
6/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaiseen tilanteeseen ylipäätään joudutaan, että joku avustaja päättää mitä sairaalaan pakataan mukaan?

Vierailija
7/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaan se älyluuri ja lataa pankin sovellus. Ei kannata pullikoida vastaan. Kehitys kehittyy ja turha itseään stressata vanhoilla systeemeillä.

Vierailija
8/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä pitäisi olla omat pankkitunnukset ja puhelimet. Teet rikoksen kirjautuessasi puolison pankkitunnuksilla verkkopankkiin.

Mutta kun minulla on siihen lupa. Ja puolisoni on hyvin selkeästi sen kaikille kertonut. - Ap

Vierailija
9/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitäpä ei tule ihan jokaisena kauniina kesäpäivänä mietiskeltyä. Ei ole syytä olettaa että huomenna varmaan sattuu jotain. Ja jos sattuu niin minulla on lupa hoitaa hänen tilillään olevia raha-asioita jotka ovat pakollisia. -Ap

Vierailija
10/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ongelma ihan jossain muualla

Vierailija
11/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitäpä ei tule ihan jokaisena kauniina kesäpäivänä mietiskeltyä. Ei ole syytä olettaa että huomenna varmaan sattuu jotain. Ja jos sattuu niin minulla on lupa hoitaa hänen tilillään olevia raha-asioita jotka ovat pakollisia. -Ap

No siksi nämä pitää hoitaa kuntoon hyvän sään aikana! Haloo! Pitäähän ihmisen varautua. Nyt sitten riehut ihmisille, joilla ei ole mitään osaa ja arpaa tilanteeseen, johon olette itse joutuneet. 

Vierailija
12/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole lupaa.

Vierailija
13/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän meillä onkin! Puolisollani on oma tili ja minulla oma. Puolisollani on puhelin johon maksun varmistusviestit tulevat. Lisäksi on vielä yksi puhelin jolla ei periaatteessa tee mitään mutta siinä on toimiva sim kortti ja ihmisten yhteystiedot valmiina. Sitten on minun puhelin jota myös tarvitsen asioiden hoitamiseen netissä.  Ollaanko täällä nyt ihan tosissaan sitä mieltä että jos puoliso sanoo että hänen puhelin saa jäädä kotiin jotta asiat saa hoidettua niin hoitaja päättää sen asian vastoin potilaan tahtoa kun kyseessä on aviopuoliso eikä joku serkun kaveri?? Saankohan minä edes ajaa hänen autollaan ilman että kannan jonkun valtakunnan valtakirjaa. Sairasta. Ja kyse kun ei ollut mistään perheväkivalta tilanteesta tai olisi syytä epäillä että puolisoni pelkää minua. Ei ole sellaista historiaa ollenkaan. Eikä minulla rikosrekisteriä, mt- ongelmia eikä mitään hälyyttävää -Ap

Vierailija
14/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän ap, että pankkitunnukset ovat henkilökohtaisia. Sinä mitä ilmeisimmin yrität käyttää puolisosi pankkitunnuksia, kun kerran vahvistuskoodi tulee puolisosi puhelimeen.

Pankista saa myös pyydettyä käyttöoikeudet toisen tiliin ja sitä varten henkilökohtaiset pankkitunnukset itselle. Tällöin ei riko niitä pankkipalvelusopimuksen ehtoja.

Vierailija
15/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minulla on siihen lupa. Ja puolisoni on hyvin selkeästi sen kaikille kertonut. - Ap

Se, että puolisosi antaa luvan, ei auta. Ne pankkitunnukset on annettu henkilökohtaiseen käyttöön ja PANKKI ei salli sitä, että niitä käyttääkin joku toinen henkilö.

Vierailija
16/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaiseen tilanteeseen ylipäätään joudutaan, että joku avustaja päättää mitä sairaalaan pakataan mukaan?

Kysyppä sitä ensihoidolta. He päättävät potilaan puolesta joka on täysissä järjissään. Puolisoni olisi saanut apua vaikka kuinka paljon aiemmin jos hoitaja olisi ollut vaan että "ok, tämä selvä". Ilmeisesti kyseessä oli nyt jonkinlainen valtataistelu tai sitä hoitajaa rupesi hävettämään oma typeryytensä. -Ap

Vierailija
17/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän meillä onkin! Puolisollani on oma tili ja minulla oma. Puolisollani on puhelin johon maksun varmistusviestit tulevat. Lisäksi on vielä yksi puhelin jolla ei periaatteessa tee mitään mutta siinä on toimiva sim kortti ja ihmisten yhteystiedot valmiina. Sitten on minun puhelin jota myös tarvitsen asioiden hoitamiseen netissä.  Ollaanko täällä nyt ihan tosissaan sitä mieltä että jos puoliso sanoo että hänen puhelin saa jäädä kotiin jotta asiat saa hoidettua niin hoitaja päättää sen asian vastoin potilaan tahtoa kun kyseessä on aviopuoliso eikä joku serkun kaveri?? Saankohan minä edes ajaa hänen autollaan ilman että kannan jonkun valtakunnan valtakirjaa. Sairasta. Ja kyse kun ei ollut mistään perheväkivalta tilanteesta tai olisi syytä ep

Kyllä sinulla on ongelmia. Ja toivottavasti näille sinun toimillesi on sitten kirjallinen sopimus, jompikumpi on kohta muistisairas

Vierailija
18/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikö sitä vänkäämistä voisi ajoittaa vaikka johonkin muuhun ajankohtaan kuin siihen että toinen makaa kivuissaan jalka poikki paareilla?? - Ap

Vierailija
19/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen lupa ei ole laillinen. Hoitaisitte asiat kuntoon.

Vierailija
20/49 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putosin kärryiltä. Ensihoito tai mikä lie vaati potilaan mukaan Nokia 3110 , potilas ja ap olisivat ottaneet mukaan iPhone 16 ? 

Yleisesti suoraveloitukseen ei tarvitse olla latvasta laho. En koe olevani ja kaikki suoravelotuksessa jo vuosia( kymmeniä). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän