Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako mistään apua kesälomalle?

Vierailija
27.06.2025 |

Olen ollut puoli vuotta työtön, tein toukokuussa lyhyen työpätkän koska ajattelin että parempi edes jotain tehdä kuin maata kotona. Työstä saadun palkan vuoksi en saanut tässäkuussa työttömyysetuuksia enkä toimeentulotukea. Toukokuussa saatu palkka meni toukokuun laskuihin ja velkoihin. Nyt kesäkuussa en ole saanut mitään. Laskut maksamatta ja olin luvannut lapsilleni telttailuretken mutta nyt ei ole varaa lähteä autolla minnekään. Lisäksi jouduin ottamaan lainaa 300e koska kissani sairastui ja piti käyttää lääkärillä.

Mistä voisin saada apua että saisin lapsilleni jotain kivaa lomalle? Itkettää kun muut käy huvipuistoissa ja laivalla ja hotelleissa ja itse en saa edes yhtä telttaretkeä järjestettyä. (telttaillaan kesäisin kotialueella ja olin luvannut heidät hienompiin maisemiin tänäkesänä)

Nyt olen vaan toisten lasten lähes ilmainen hoitaja koska olenhan minä vaan kotona kokoajan niin joudan vahtimaan. Seurakunnasta on saanut joskus ruoka apua mutta saisiko mistään vaikka bensalahjakorttia? Läheisiltä olen jo lainannut joten he eivät voi enempää auttaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hulppea palkka on viime kuussa ollut, jos tässäkään kuussa ei ole edes (soviteltua) työttömyysettuutta saanut. 

Tai sitten jotain jää kertomatta... 

Eipä sen tarvitse iso olla. Itse teen koulunkäynninohjaajan töitä osa-aikaisena ( 25 tuntia vko) ja kesäkuulta ansiosidonnaishakemus tuli eilen hylättänä takaisin. 

Vierailija
22/25 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toukokuun tienestit vaikuta kesäkuun työttömyysturvaan. Sitä tosin ei ole vielä edes voinut saada, kuukausi ei ole lopussa. 

Vai tarkoititko, että et saanut toukokuulta etuutta, koska sait palkkaa ja sehän se on ihan kamalan väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toukokuun tienestit vaikuta kesäkuun työttömyysturvaan. Sitä tosin ei ole vielä edes voinut saada, kuukausi ei ole lopussa. 

Vai tarkoititko, että et saanut toukokuulta etuutta, koska sait palkkaa ja sehän se on ihan kamalan väärin?

En ole ap. mutta ainakin Aarian työttömyyskassasta voi hakea kahden viikon työttömyysjakson jälkeen. 

t. aiempi koulunkäynninohjaajan kokemuksesta vastannut

Vierailija
24/25 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa pitää myydä jotta rahaa säästyy.

Vierailija
25/25 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi telttaretkeltä tarvitaan auto ja bensaa? Omassa lapsuudessani kun ei ollut rahaa lomailla, isä laittoi teltan parvekkeelle. Olimme siellä telttaretkeltä. Teetä termoksesta ja näkkileipää eväänä. Kaikilla oli kivaa. Pelattiin pelejä ja katseltiin yöllä taivasta.