Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on kimppakyyti?

Vierailija
27.06.2025 |

Tuli tilanne, että työn takia jouduin kulkemaan kahtena päivänä normaalia pidemmälle töihin. Työnantaja lupasi maksaa kulut bussin mukaan, joka oli ok, koska bussilla olisi hyvin päässyt. Monet päättivät sitten mennä omilla autoilla, kuten minäkin, ja kimppakyytejä sovittiin. Minäkin sovin yhden työkaverin kanssa, joka asuu lähelläni ja puhe oli kimppakyydistä.

Mentiin ekana päivänä minun autollani ja oletin, että seuraavana päivänä minä saisin olla kyydittävänä. Kun jätin työkaverin kyydistä niin tämä totesi, että olen tässä (bussipysäkillä) taas aamulla odottamassa. Kysyin, että eikö mentäisi huomenna sinun autollasi niin tämä vastasi ettei hänellä edes ole autoa! Maksoi minulle kyllä jalomielisesti työnantajalta saamansa muutaman euron niistä lähes 60km, jotka mukanani kulki 2 päivän aikana.

Vahingosta viisastuneena otsikon kysymys kiinnostaa! Itse miellän kimppakyydin niin, että kumpikin kuljettaa toista vuorollaan. Jos taas kuljetaan vain toisen autolla niin eikö silloin kysytä, että pääseekö kyydillä? Täytyy sanoa, että ihan bussimaksulla en olisi työkaveria kyytiin ottanut, mutta omaa tyhmyyttä kun kuvittelin ettei mitään rahoja edes käsitellä enkä osannut alkujaan lyödä hintaa pöytään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakyyti on sitä kun lasket housut alas kauppatorilla ja polvistut siihen muutamaksi tunniksi, tapahtuipa mitä tahansa...

Vierailija
22/26 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahessa on lestadiolainen antikvariaatti vai . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se bussilipun hinta on aika hyvin maksettu. Raahe-Oulu väli rahalla maksettuna on 20e/sivu, eli  40e/pv. Jollakin sarjalipulla saa jotain alennusta. 

Google mapsin mukaan Raahe-Oulu väli on 75 kilometriä. Vuoden 2025 verottajan laskema kilometrikorvaus on 0,59 euroa kilometriltä eli 85 kilometrin matkalta 44,25 euroa.

Vierailija
24/26 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhahhahaaa, köyhät taas kinastelee siitä paljonko auton pitämiseen menee rahulia ja mitä kimppakyytiläisten pitää maksaa. Kustannuksiin lyödään sitä ja tätä, kun oma lompakko tyhjänä ja jääkapista löytyy pelkkä valo. Lapsetkin menee naapuriin syömään. Ei pidä olla hyväksikäytettynä, mutta ei pidä myöskään ahneeksi alkaa, tunarit.

Vierailija
25/26 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne! 

Oli hyvä huomata, että eri ajatusmaailmoja tämänkin termin kohdalta löytyy. Kuten sanoin, vahingosta viisastuneena, osaan jatkossa kysyä kenen autolla kuljetaan.

Kun puhuin muutamasta eurosta niin tarkoitin muutamaa euroa eli ihan kaupungin bussilla olisi päässyt paikalle. Moni halusi kuitenkin mennä omilla autoilla ajan säästämiseksi. Katsoin Mapsista niin tajusin, että matkoista oli melkein 10km (2,3km lenkki omalta reitiltäni hakea/viedä työkaveri bussipysäkilleen, josta käveli kotiin) pelkästään työkaverin kuskausta.

En ole ikinä maksattanut muilla kulkemisiani enkä aio aloittaakaan. Itse olen aina maksanut reilusti jos jonkun kyydillä olen kulkenut, mutta mielelläni menen omalla autollani. Ja kyllä huomioin muutakin kuin polttoainekulut.

Te, jotka olitte sitä mieltä, että samallahan siinä kuskaa toista kuin yksin ajaa niin ei, se ei ole sama. Mieluummin menen sitten yksin ja voin vaikka kierrellä omia reittejäni tai käydä vaikka uudessa kahvilassa matkan varrella. Menköön työkaveri ensi kerralla bussilla ja nauttikoon pidemmästä bussiajelusta (vrt. h-a) työpäivän kylkeen.

Terkuin aloittaja

Vierailija
26/26 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se bussilipun hinta on aika hyvin maksettu. Raahe-Oulu väli rahalla maksettuna on 20e/sivu, eli  40e/pv. Jollakin sarjalipulla saa jotain alennusta. 

Google mapsin mukaan Raahe-Oulu väli on 75 kilometriä. Vuoden 2025 verottajan laskema kilometrikorvaus on 0,59 euroa kilometriltä eli 85 kilometrin matkalta 44,25 euroa.

Eli kyytipummin omat kulut olivat jo 6e (10km).