Kuluttajilla ei usko talouteen Ekonomistit ihmeissään
"Joku kumma jarruttaa" - Voisiko olla massivinen työttömyys. Työttömyyskorvaus on 590 euroa kuussa, kyllä se vähän jarruttaa kuluttamista.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/4a9e145c-e88d-4528-b32d-b306b16c8934
Kommentit (296)
Vierailija kirjoitti:
- Ei työpaikkoja
- ei vakituisia työsopimuksia
- ei palkkaa
- ei kunnon palkkaa
- jos ei palkkaa - ei asuntolainaa - ei asuntokauppaa
- jos ei palkkaa - ei ostovoimaa - kauppojen tulos hiipuu, tulee konkursseja jne
- jos ei tuloja - tukien hakijat lisääntyy - rasittaa yhteiskuntaa kaikin tavoin
Listaa voisi jatkaa loputtomiin, tämä katsaus ruohonjuuritasolta....
Olkaa hyvät herra ekonomistit, ihan tällainen tavis yo-merkonomi tietää mistä johtuu. Pitäisi teidänkin
Niinpä. Ja ne syyt taitaa olla aika pitkän päälle juuri näissä ekonomeissa ketkä koittaa ohjata tätä suomilaivaa noilla opeillaan. Tollot ekonomit neuvoo tolloja päättäjiä. Hyvin selkeä syy ja seuraus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ei työpaikkoja
- ei palkkaa
- ei kunnon palkkaa
- jos ei palkkaa - ei ostovoimaa - kauppojen tulos hiipuu, tulee konkursseja jne
- jos ei tuloja - tukien hakijat lisääntyy - rasittaa yhteiskuntaa kaikin tavoin
Olkaa hyvät herra ekonomistit, ihan tällainen tavis yo-merkonomi tietää mistä johtuu. Pitäisi teidänkin
Niinpä. Ja ne syyt taitaa olla aika pitkän päälle juuri näissä ekonomeissa ketkä koittaa ohjata tätä suomilaivaa noilla opeillaan. Tollot ekonomit neuvoo tolloja päättäjiä. Hyvin selkeä syy ja seuraus.
Suomen päättäjät ja virkarälssi elää omassa rinnakkaistodellisuudessaan ja tekee päätöksiä sen mukaan. Yhtä poliitikkoahan haastateltiin ja oletti työttömyyskorvauksen olevan jotain 3 tonnin luokkaa ja selkeästi luulee kaikki poliitikot että töihin vaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
- Ei työpaikkoja
- ei palkkaa
- ei kunnon palkkaa
Itsellä kaikki nuo kunnossa, ei valittamista. Kaikki eivät ole luusereita
Yhteiskunnassa päättäjät vaan hylkäsi massiivisen määrän suomalaisia edistäessään globalisaatiota eli muuhunmaattoa. Jokainen tehkööt omat johotpäätökset- Äänestämällä ei mikään muutu.
Mitä! Eikö kuussa olekaan juustoa? Ja viime vuonna kuulin että Joulupukki onkin naapurin setä. Eikö mihinkään voi enää luottaa.
T: epäilevä ekonomi.
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki nyt. Nyt ei jäädä eläkkeelle, vaan jatketaan töissä. Kukapa ei palkkaisi 65-vuotiaita!! 55-vuotiaatkin on kaikki haluttuja. Maksaja vaan puuttuu, kun yrityksillä ei ole rahaa.
Mun äiti laski jo alle 40-vuotiaana vuosia, että pääsee eläkkeelle. Samasta työpaikasta sitten lopulta jäi 2000-luvun alkuvuosina, juuri silloin kun oli laskenut.
Minä olen nyt päälle 40 ja tiedän, että eläkeikääni on 26 vuotta aikaa. Melko varmasti jään paljon sitä ennen pitkäaikaistyöttömäksi ihan vain iän takia. Olen korkeakoulutettu ja koulutustani vastaavassa työssä - toistaiseksi.
EK valitsi nykyhallituksen politiikan.
Ei kiinnosta kansantalous, tai Suomrn kansan etu ainoastaan että verorahoilla loisivien yrityksien miljardituet eivät katkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan ekonomisteilta vaadittiin suurempiaen asiakokonaisuuksien hahmotuskykyä. Siitä heille palkka maksetaan. Vetoaminen "johonkin kummaan" on kyllä jotain ennenkuulumatonta ekonomistin suusta.
Tulosta siitä että ovat samassa oikeistolaisessa kuplassa kuin hallituskin. Eivät ymmärrä ihmisten tulevaisuudenuskon merkitystä. Luulevat että pelkkä keppi ilman porkkanaa auttaa suuria massoja, suuryrityksille puolestaan pelkkää porkkanaa ilman keppiä.
Mitä tulevaisuutta on yhteiskunnalla jonka kaikki verotulot menevät velkojen korkoihin? Tämä siis maailman kireimmästä verotuksesta huolimatta.
Kiitä Purraa joka halusi maksaa maksimikor
Lopeta valehtelu. Suomen valtionvelka on syntynyt 30 vuoden aikana jolloin kokoomus on ollut kahta hallitusta lukuun ottamatta pääministeri- tai valtiovarainministeripuolue. KOKOOMUS ON SYNNYTTÄNYT SUOMEN NYKYISEN JÄTTIVELAN.
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki nyt. Nyt ei jäädä eläkkeelle, vaan jatketaan töissä. Kukapa ei palkkaisi 65-vuotiaita!! 55-vuotiaatkin on kaikki haluttuja. Maksaja vaan puuttuu, kun yrityksillä ei ole rahaa.
Itseasiassa yrityksiltä ei rahaa puutu. On jo vuosikymmeniä saanut yritystukea ja ostanut kokoajan omia osakkeita miljardeilla. Yritykset omistavat osakkaat miljardöörit on rikastuneet yllättäen sen saman verran kuin tavalliset ihmiset on köyhtyneet..
AP:n mielestä talous vetää jos kaikki ovat työttömiä ja taikaseinästä nostetaan vastikkeetta 1000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti laski jo alle 40-vuotiaana vuosia, että pääsee eläkkeelle. Samasta työpaikasta sitten lopulta jäi 2000-luvun alkuvuosina, juuri silloin kun oli laskenut.
Minä olen nyt päälle 40 ja tiedän, että eläkeikääni on 26 vuotta aikaa. Melko varmasti jään paljon sitä ennen pitkäaikaistyöttömäksi ihan vain iän takia. Olen korkeakoulutettu ja koulutustani vastaavassa työssä - toistaiseksi.
Ikävä kertoa että eläkeikääsi on kylläkin 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellyttävää että on vielä 80-luvulta eteenpäin syntyneitä jotka kuvittelevat saavansa tässä maassa eläkettä.
Et saa. Et tule saamaan euroakaan. Pajatso tyhjenee kauan ennen kuin sinä olet apajilla, kannattaa tehdä omat eläkesuunnitelmat, valde ei sinulle niitä hoida.
Vierailija kirjoitti:
AP:n mielestä talous vetää jos kaikki ovat työttömiä ja taikaseinästä nostetaan vastikkeetta 1000€/kk.
Työttömyyskorvaus on 590e ei edes 1000 eur joka on laiskan varhain dementoituneen mielesi tulos. Ja kyllä vaan sitä hyvinvointia pitäisi sen poistamisen sijaan kyetä jakamaan suomalaisille eikä muunmaalaisille.
Vierailija kirjoitti:
EK valitsi nykyhallituksen politiikan.
Ei kiinnosta kansantalous, tai Suomrn kansan etu ainoastaan että verorahoilla loisivien yrityksien miljardituet eivät katkea.
Kaadan mielummin miljardeja loisiviin yrityksiin kuin loiaiviin vasemmistolaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskorvaus on 590e ei edes 1000 eur joka on laiskan varhain dementoituneen mielesi tulos. Ja kyllä vaan sitä hyvinvointia pitäisi sen poistamisen sijaan kyetä jakamaan suomalaisille eikä muunmaalaisille.
Nimenomaan. Milestäsi talous nousee kun taikaseinästä nousee enemmän rahaa. 590e on vain liian vähän, pannaan tonniin tai miksei vaikka miljoonaan. Töihinhän ei pidä mennä eikä arvoa kuulu luoda.
Kyllä kysymys on ihan siitä, että normaalit säännöt eivät päde enää. Jos minua ei palkata enää alta viisikymppisenä hakemiini työpaikkoihin, niin tämä maailma rupeaa kaatumaan,
En tietenkään kuluta tai käytä palveluita. Lasken tilini saldoa. Minut on pakko palkata palkkatyöhön, jotta rupean kuluttamaan.
Ihan vaan tiedoksi, että työkkäri ei laita minua mihinkään. Jos minua ei palkata työttömyyteni takia, niin työttömyyteni tulee jatkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kysymys on ihan siitä, että normaalit säännöt eivät päde enää. Jos minua ei palkata enää alta viisikymppisenä hakemiini työpaikkoihin, niin tämä maailma rupeaa kaatumaan,
En tietenkään kuluta tai käytä palveluita. Lasken tilini saldoa. Minut on pakko palkata palkkatyöhön, jotta rupean kuluttamaan.
Ihan vaan tiedoksi, että työkkäri ei laita minua mihinkään. Jos minua ei palkata työttömyyteni takia, niin työttömyyteni tulee jatkumaan.
Perusta firma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ei työpaikkoja
- ei palkkaa
- ei kunnon palkkaa
Itsellä kaikki nuo kunnossa, ei valittamista. Kaikki eivät ole luusereita
No sitten vaan kuluttamaan meidän kaikkien muiden edestä, niin ekonomistien ei tarvii ihmetellä.
Ja itsellänikin on nämä (tällä hetkellä) kunnossa ,mutta säästän, koska nykyhallitus on vienyt luottamukseni omaan talouteeni.
Kyllä yrityksillä tuntuu olevan varaa jätti osinkojen jakoon vuodesta toiseen eli kyse on pohjimmiltaan kapitalistisen pohjattomasta ahneudesta.