Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuluttajilla ei usko talouteen Ekonomistit ihmeissään

Vierailija
27.06.2025 |

"Joku kumma jarruttaa" - Voisiko olla massivinen työttömyys. Työttömyyskorvaus on 590 euroa kuussa, kyllä se vähän jarruttaa kuluttamista.

https://www.iltalehti.fi/talous/a/4a9e145c-e88d-4528-b32d-b306b16c8934

Kommentit (296)

Vierailija
261/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talouden paskominen alkoi heti kun maanpetturihallitus pääsi valtaan.

Tähän voi tehdä seuraavissa vaaleissa muutoksen, jos viitsii vaivautua sinne äänestyspaikalle.

Höpölöpö, äänestämällä et työllisyyteen vaikuta. Kaikki puolueet ja poliitikot yhtä vihamielisiä suomalaista työvoimaa kohtaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-tuula-haatainen-lahtee-in…

Ministeri Tuula Haatainen SDP lähtee Intiaan hakemaan apua työvoimapulaan: "Siellä on valtavasti osaamista yli 260 miljoonaa työikäistä, jotka eivät työllisty sinne"

ei kannata sössöttää Haataisesta kun Satonen (kok.) kävi Filippiineillä asti hakemassa työvoimaa.

Satonen:

https://radiosun.fi/2024/10/01/suomi-naivettyy-ilman-maahanmuuttoa-ulko…

Vierailija
262/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yrityksillä tuntuu olevan varaa jätti osinkojen jakoon vuodesta toiseen eli kyse on pohjimmiltaan kapitalistisen pohjattomasta ahneudesta.

Perusta yritys ja jaa osinkoja itsellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kela maksoi työttömyysturvaa yhteensä 1,91 miljardia euroa vuonna 2024."

https://tietotarjotin.fi/uutinen/1178571/kelan-maksamien-tyottomyystuki…

Kelan kokonaismenot ovat 18 imljardia josta 11 miljardia euroa vuodessa menee työelämän ulkopuolella olevien elintason nostoon. Työeläkeläiset saavat rahansa työeläkeyhtiöiltä. Suomi on muoodotunut oleskeluyhteiskunnaksi jossa työnteko on yliarvostettua. Töitä toki halutaan mutta lähinnä palkan ja sosiaalietujen vuoksi.

Enkö sanonut, että lopeta se valehtelu! Nykyiset työssäkäyvät maksavat nykyisten eläkeläisten eläkkeet. Palkkatyöläisen palkasta neljännes (25-27%) on työnantajan maksamaa eläkemaksua, joka menee boomerien eläkkeisiin!

Vierailija
264/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kysymys on ihan siitä, että normaalit säännöt eivät päde enää. Jos minua ei palkata enää alta viisikymppisenä hakemiini työpaikkoihin, niin tämä maailma rupeaa kaatumaan,

En tietenkään kuluta tai käytä palveluita. Lasken tilini saldoa. Minut on pakko palkata palkkatyöhön, jotta rupean kuluttamaan. 

Ihan vaan tiedoksi, että työkkäri ei laita minua mihinkään. Jos minua ei palkata työttömyyteni takia, niin työttömyyteni tulee jatkumaan.

Perusta firma.

Ensin pitää olla kysyntää. Harva 40+ voi alkaa instabeibeksi, eikä niistäkään suurin osa tienaa mitään.

Vierailija
265/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kysymys on ihan siitä, että normaalit säännöt eivät päde enää. Jos minua ei palkata enää alta viisikymppisenä hakemiini työpaikkoihin, niin tämä maailma rupeaa kaatumaan,

En tietenkään kuluta tai käytä palveluita. Lasken tilini saldoa. Minut on pakko palkata palkkatyöhön, jotta rupean kuluttamaan. 

Ihan vaan tiedoksi, että työkkäri ei laita minua mihinkään. Jos minua ei palkata työttömyyteni takia, niin työttömyyteni tulee jatkumaan.

Perusta firma.

Perusta kuule ihan itse

Vierailija
266/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusta firma.

Ensin pitää olla kysyntää. Harva 40+ voi alkaa instabeibeksi, eikä niistäkään suurin osa tienaa mitään.

Luuletko että ainoa teollisuudenala maailmassa on instabeibe? Luuletko että se oli mitä Steve Jobs teki?

Vierailija
267/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talouden paskominen alkoi heti kun maanpetturihallitus pääsi valtaan.

Tähän voi tehdä seuraavissa vaaleissa muutoksen, jos viitsii vaivautua sinne äänestyspaikalle.

Höpölöpö, äänestämällä et työllisyyteen vaikuta. Kaikki puolueet ja poliitikot yhtä vihamielisiä suomalaista työvoimaa kohtaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-tuula-haatainen-lahtee-in…

Ministeri Tuula Haatainen SDP lähtee Intiaan hakemaan apua työvoimapulaan: "Siellä on valtavasti osaamista yli 260 miljoonaa työikäistä, jotka eivät työllisty sinne"

ei ka

Kaikki poliitikot on samoja.

Vierailija
268/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusta firma.

Perusta kuule ihan itse

En uskalla koska olen palkkatöissä. Vihervasemmistolaisten mukaan se on kuitenkin helppoa ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Siksi kummastelenkin miksi ette ryhdy tuosta vain rikkaiksi.

Vierailija
269/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusta firma.

Perusta kuule ihan itse

Pienten ja keskisuurten yritysten (pk-yritykset) konkurssit ovat olleet kasvussa Suomessa.

Vuonna 2024 konkurssihakemusten määrä kasvoi viisi prosenttia edellisvuodesta, ja viiden vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna kasvu oli kolmanneksen, kertoo Cityrahoitus.com. Tämä kehitys johtuu osittain hitaasta talouskasvusta ja siitä, että monet yritykset ovat vaikeuksissa liiketoimintansa kanssa. 

Vierailija
270/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ja purrapersutynkä

"Perussuomalaisten kannattajista jopa 51 prosenttia leikkaisi ensisijaisesti julkisia menoja. Kokoomuksen kannattajista 46 prosenttia olisi valmis leikkaamaan julkisista menoista.

Kokoomuksen kannattajista 19 prosenttia ja perussuomalaisten kannattajista 25 prosenttia korottaisi veroja puolustusmenojen rahoittamiseksi.

Rahkonen muistuttaa, että perussuomalaisten kannatus on puolittunut eduskuntavaalien jälkeen. Hänen mukaansa oikeistolaisten äänestäjien jääminen puolueeseen näkyy myös kyselyn tuloksissa.

Tämä on se porukka, joka hyväksyy leikkaukset ja saksien [tai Keskisarjan vesurin] heiluttelun. Soinilaiset ja vennamolaiset ainekset ovat virranneet Sdp:hen ja nukkuviin, Rahkonen arvioi.

Hänen mukaansa kyseessä on ikään kuin perussuomalaisten tynkä, joka menee kokoomuksesta oikealta ohi. Tällä linjalla perussuomalaisilla ei Rahkosen arvion mukaan ole asiaa suurten puolueiden joukkoon."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011324297.html

Saa nähdä saako purrapersut vielä houkutettua köyhällistöä, työttämiä ja duunareita kokoomusta oikeistolaisemman veropupulismin ja hyvinvointivaltion vesurointi-alasajon taakse.

Vierailija
271/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusta firma.

Luuletko että ainoa teollisuudenala maailmassa on instabeibe? Luuletko että se oli mitä Steve Jobs teki?

Suomen markkinoiden vertaaminen amerikan 360 miljoonan ihmisen markkinaan on kuin vertaisi jotain paimentolaissaaren markkinoita johonkin new yorkiin. Toisekseen onpa ne tyhmiä siellä amerikassa ne jotka asuu autoissa, yli miljoona. Miksei ala vuolla kultaa perustamalla yrityksen hemmetti sehän on sama kun suomessa voi vaan mennä töihin. Tai ainakin sanoja julkkarilla koko työuran oleskeltua on käsitys työmarkkinoista.

Vierailija
272/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu Keskisarja: Köyhien sosiaaliturvan leikkauksilla hallitus pelastaa seuraavan sukupolven köyhät

SuomiAreenassa Teemu Keskisarja: Köyhien sosiaaliturvan leikkauksilla hallitus pelastaa seuraavan sukupolven köyhät

Joten nyt tarvitaan Teemusta saksien tilalle vesuri köyhällistön sosiaaliturvan ja hyvinvointivaltion raivaustöihin. Avohakkuun jälkeen uusi taimisto, vähän kuin Gazassa.

Vierailija
273/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teemu Keskisarja: Köyhien sosiaaliturvan leikkauksilla hallitus pelastaa seuraavan sukupolven köyhät

SuomiAreenassa Teemu Keskisarja: Köyhien sosiaaliturvan leikkauksilla hallitus pelastaa seuraavan sukupolven köyhät

Joten nyt tarvitaan Teemusta saksien tilalle vesuri köyhällistön sosiaaliturvan ja hyvinvointivaltion raivaustöihin. Avohakkuun jälkeen uusi taimisto, vähän kuin Gazassa.

Eliitti tarvitsee vielä kolmannenkin veroale jytkyn

Vierailija
274/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta että persujen kolmas PetosJytky!, ihan mahdollinen sekin kun seuraa lammaskansan juttuja. Nostaako työläiskansa vielä kokoomustakin oikeistolaisemman purrapersujen tyngän. Huh, huh, eivät vähällä opi..jos koskaan.

Vierailija
275/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkarien ja persujen mielestä firma kannattaa perustaa, koska valtio lapioi niihin valtavasti tukia. Ei tarvitse kuin paperi täyttää niin rahaa sataa tulvimalla vuoden ajan. Sen jälkeen firma kukoistaa ja asiakkaita riittää.

Vierailija
276/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta steve jobsista vielä, on selvästi sen tason idiootti ettei ole mitään perustanut. Pelkkä keulahahmo, niinkuin muut elonit.

Vierailija
277/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusta firma. Katso itse konkurssilistaa

HV.

Vierailija
278/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus ja purrapersutynkä

"Perussuomalaisten kannattajista jopa 51 prosenttia leikkaisi ensisijaisesti julkisia menoja. Kokoomuksen kannattajista 46 prosenttia olisi valmis leikkaamaan julkisista menoista.

Kokoomuksen kannattajista 19 prosenttia ja perussuomalaisten kannattajista 25 prosenttia korottaisi veroja puolustusmenojen rahoittamiseksi.

Rahkonen muistuttaa, että perussuomalaisten kannatus on puolittunut eduskuntavaalien jälkeen. Hänen mukaansa oikeistolaisten äänestäjien jääminen puolueeseen näkyy myös kyselyn tuloksissa.

Tämä on se porukka, joka hyväksyy leikkaukset ja saksien [tai Keskisarjan vesurin] heiluttelun. Soinilaiset ja vennamolaiset ainekset ovat virranneet Sdp:hen ja nukkuviin, Rahkonen arvioi.

Hänen mukaansa kyseessä on ikään kuin perussuomalaisten tynkä, joka menee kokoomuksesta oikealta ohi. Tällä linjalla perussuomalaisilla ei Rahkosen arvion mukaan ole asiaa suurten puolueiden joukkoo

Hyödyllisiä ID ootteja löytyy.

Vierailija
279/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Touhu jatkuu kunnes työttömät menee barrikadeille.

Vierailija
280/296 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko työttömien olevan tyhmiä. %Eivät muuten ole,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan