Luonnonkiharat hiukset elottomat ja hampsuiset. Miten ihmeessä pelastan minun hiukset? Kertokaa ihanat ihmiset.
Rakastan hiuksiani mutta en ole hoitanut niitä valitettavasti tarpeeksi hyvin. Kampaajalla pitäisi käydä mutta ei ole nyt varaa.
Miten saisin näihin eloa ja luonnollista kiharaansa takaisin? Ovat jopa suoristuneet jonkin verran ja todella kuivat.
Kommentit (14)
Kosteuttava shampoo ja hoitoaine. Älä värjää! Yritä harventaa pesuväliä. Älä kuivaa froteepyyhkeellä. Pesun jälkeen joku hiuksiin jätettävä hoitoaine, joka levitetään hiuksiin sormin samalla selvittäen hiukset latvaan saakka. Kun rahavarat antavat myöden, käy leikkaamassa kuivat latvat pois.
Pesen kosteuttavalla shampoolla, puristelen pyyhkeellä enimmät vedet pois ja laitan vasta sitten hoitoaineen, niin kuin kampaaja tekee. Käytän välillä vielä kuiviin hiuksiin kosteuttavaa suihketta tai öljyä.
Ei kampaaja niistä terveempiä pysty taikomaan, latvat voit leikata itse.
Hiuksiin jätettävät oman hiustyyppisi hoitoaineet auttavat, vältä lämpökäsittelyjä ja valkaisua/värjäystä.
Silloin on kyllä jotakin hyvin pahasti vialla elämäntavoissasi tai mielenterveydessäsi jos et osaa omasta luonnollisesta hiuksestasi huolta pitää.
Silkkityynyliina. Ei satiinia tai muuta vastaavaa.
Leikkauta kuivat latvat pois, tehohoito hiuksiin lämpimän pyyhkeen alle vaikuttamaan. Älä hiero pyyhkeellä kuivaksi vaan taputtele, onhan sulla harva kampa millä kammata, älä harjaa. Öljyhoito toimii myös lämpimän pyyhkeen alla, kummasta itse tykkäät. Jos hiukset on paksut ja raskaat niin mitä pidemmät ovat, sen loivempi kihara. Ohuthiuksisilla pysyy pitemmissäkin kihara.
Itselleni sopii elvitalin pump up shampoo ja hoitoaine, lilat purkit. Tuuheuttaa ja selvittää kiharat hyvin. Joskus ihan perusvoiteisilla käsillä puristelen, kun ovat vielä kosteat. Tulee kauniit kiharat.
Luonnonkihara tarvitsee kosteutusta kosteutuksen perään. Miten pitkät hiukset sinulla on? Suosittelen sitä kampaamokäyntiä, leikkauta reilusti kuivat pois vaan. Sitten vältä kaikkea lämpökäsittelyä ja niitä värjäyksiä, mistä täällä on jo sanottu.
Samoja ongelmia, mutta pahempana. Vaalensin muutaman asteen ja kuivat hiukset osin katkesivat, osin karheutuivat ja suoristuivat. En halua leikata enää lyhyemmäksi! Nyt olen ennen pesua laittanut öljy- tai kosteuttavan hoidon, pessyt miedolla shampoolla päänahan ja vielä jätettävä hoitoaine. Tilanne on vähän parempi, vain ihan hampuimmat kohdat hankalia enää.
Curly girl metodi, mutta hyvin laiskan tytön versiona on minun tapa. Käytän muotovaahtoa, kuivatan hiukset aina pikkumyytyylin nutturassa. En IKINÄ harjaa hiuksia kuivana.
Elvitalin oranssi shampoo ja hoitoaine sopii myös luonnonpörrölle hyvin.
Älä leikkaa itse, ellei sinulla ole kampaamotason sakset. Kotisaksilla saat vaan haarahiuksia!
Ne hamput on vaan ihan pakko leikkauttaa pois, tämä sinulle, jonka hiukset kärsivät vaalennuksesta. Toki se ärsyttää kun hiukset lyhenee, mutta se hamppu ei korjaannu millään hoidolla. Nimimerkillä kokemusta on. Kun olet leikkauttanut ne kuivat ihan reilusti pois, niin voit aloittaa puhtaalta pöydältä. Kärsivällisyyttä!
Curly girl -metodi.