Mitä ajattelet 30 vuotiaasta joka ei ole ikinä ollut töissä tai koulussa?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei lapsenakaan ollut koulussa? Mietin että opetettiinkohan häntä sitten kotona kun suomessa on oppivelvollisuus ja sossut varmaan innoissaan jos lapsi ei mene kouluun eikä hänelle kotona opeteta koulussa opittavia asioita.
Tarkoitin että ei ole pakollisen peruskoulun jälkeen ollut missään koulussa
ap
No tuo muuttaa jo ainakin hieman omaa mielikuvaani hänestä. - Eihän siitä ole montaakaan vuotta kun oppivelvollisuusaikaa pidennettiin. Suomessa on hämmästyttävän paljon heitäkin joilla puuttuu kokonaan oppivelvollisuuden jälkeiset opinnot tai ne ovat syystä tai toisesta jääneet kesken ottaen huomioon sen miten joulutus uskovainen maa Suomi on. - Nyt sitten eletään aikaa, että mihin sijoittaa ne lähinnä nuoret, joilla on vaikeuksia löytää oma jatko-opsikelu paikkansa yhdeksän ensimmäisen vuoden jälkeen. Ja mitä he tevät niisssä paikoissa, koissa heidät on rumasti sanottuna dumpattu. On ikävä ajatella, että jos muodostuisi tulevaisuudessa paikkoja, joista ensimmäinen mielikuva on, että se tai ne ovat on paikkoja, jonne nuoriet olsivat lähinnä pakotettu ilman, että nuorta tai juuri ketään ao paikassa olevaa nuorta ei kiinnosta pätkän vertaa ja mitä se tekee yleisemmin tämän alan maineelle? Tai niidenkin opiskelijoide osalta opiskelumotivaatiolle jotka mahdollisesti ovat alusat asti olleet siitä kiinnostuneita tai kiinnostuvat ja innostuvatkin siitä. Mutta erittäin heikon tai hyvin heiksoti opinnoista suoriutuvien jyrätessä ao paikassa saatiaaan mahdollsiesti joutua kysymään yhä useaamin, että tulikio alan vaatimustasoa laskea roimasti, että edes osa sen opiskeloijoisata saisi tutkintotodistuksen vaikka opiskeluaika olisi mennyt lähinnä muita häirikoidessä ja lintsatessa ja samalla vai kuinka?
- Sori eksyin vähän aiheesta
Pätkätöihin tuomittu maisteri.
Pätkätöihin tuomittu maisteri
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun asiani pohtia, miksei ole ollut töissä.
Samanlainen siellä?
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammainen?
Onko autismi kehitysvamma?
Ajattelen yleensä, että ko. henkilöllä on jotain vaikeuksia.
Hyvä ja pitkä lapsuus. Jatka mahdollisimman pitkään.
Ehkä apinoiden tai alkuasukasryhmän kasvattama villi-ihminen, joista yleensä saamme vain lehdistä ja kirjoista lukea.
Ehkä jäänyt jumiin johonkin vaiheeseen.
Kaikki tuntemani tuollaiset on vakavasti mt-ongelmaisia. Yksi erittäin tyhmäkin on.
Ajattelen että aika luuseri. Tai ehkä jälkeenjäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei lapsenakaan ollut koulussa? Mietin että opetettiinkohan häntä sitten kotona kun suomessa on oppivelvollisuus ja sossut varmaan innoissaan jos lapsi ei mene kouluun eikä hänelle kotona opeteta koulussa opittavia asioita.
ap
Ja silti sanot, että ei ole IKINÄ ollut koulussa. Itsestäsi taidat kirjoittaa. Et vaikuta erityisen fiksulta, tosin eihän fiksut jätäkään kouluja peruskoulupohjalle. Anteeksi abröö, mutta sinä tulet aina mieleeni näistä tällaisista... Itse en oikein ymmärrä että miten ihmistä ei hävetä, että on pelkkä peruskoulu opintoina. Vaikka Anna on tehnyt töitä vuosikaudet, niin kyllä minua silti hänen asemassaan hävettäisi. Minulle oli tosi kova paikka, kun peruskoulun jälkeiset opinnot venyivät milloin mistäkin syystä (mutta ei koskaan laiskuudesta, vaan asioista joille en paljonkaan mahtanut.) Nyt olen valmistunut ja suuri taakka on pudonnut harteiltani. Syksyllä haen korkeakouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ja silti sanot, että ei ole IKINÄ ollut koulussa. Itsestäsi taidat kirjoittaa. Et vaikuta erityisen fiksulta, tosin eihän fiksut jätäkään kouluja peruskoulupohjalle. Anteeksi abröö, mutta sinä tulet aina mieleeni näistä tällaisista... Itse en oikein ymmärrä että miten ihmistä ei hävetä, että on pelkkä peruskoulu opintoina. Vaikka Anna on tehnyt töitä vuosikaudet, niin kyllä minua silti hänen asemassaan hävettäisi. Minulle oli tosi kova
No Anna on miljonääri. Aika hyvin peruskoulupohjalta. Itse taidat olla köyhä.
Mitä ajattelet 18 vuotiaasta kuka hyppii yhellä jalalla liukuprtaissa
Oon ite kohta 40 v ja oon samanlainen. Nytkin juon kaljaa ja teen mitä haluan. Ongelmia?
Kyllähän Suomessa tietty porukka useinkin eläköityy ennen 30 ikävuotta.
Siis se tyyppi jota oli kiusattu koko peruskoulun ajan ja lukiossakin.
Sitten armeijassa sai vittuilua myös osakseen ja keskeytti sen heti ja päätti kostaa kaikille sillä että laittaa kaikki ihmiset maksamaan hänen elämänsä.
Mutta hän on jo viisikymmentä ainakin.
Ei ole minun asiani pohtia, miksei ole ollut töissä.