Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvikset voisi olla kiva tapahtuma

Vierailija
26.06.2025 |

Tuli lapsena käytyä helluntailaisten juhannuskonferenssissa. T. Valis 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on semmonen useamman päivän kestävä turvallinen tilaisuus.

Kuin pienoiskaupunki, eikä ihan pienikään.

Vierailija
2/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin vasta nyt että ne on jossain Riihimäen lähistöllä.  Luulin että Räyskälä on jossain Lapissa. Olis ollut kiva käydä katsomassa, kun en oo kertaakaan ollut. Nyt ehdin jo järjestää muuta ohjelmaa viikonlopuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on semmonen useamman päivän kestävä turvallinen tilaisuus.

Kuin pienoiskaupunki, eikä ihan pienikään.

Niin. Samankaltaisia olivat helluntailaisten juhannuskonferenssit. Isoja telttoja, puheita, ruokajonoja yms.ap

Vierailija
4/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä katsomassa jos vaan pääsee. Itse en tänä vuonna päässyt mutta olen käynyt suviseuroissa lähemmäs 30 kertaa elämäni aikana. Hyviä muistoja sieltä. 

Vierailija
5/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävän liikaa ihmisiä, pelkkä ajatuskin...Hrrr!!

Vierailija
6/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mites ihmeessä sä TUONNE menisit, kun ne hampaat? Et edes elokuviin pysty menemään ja tuolla todennäköisyys joutua puhumaan ihmisille on tuhatkertaisempi...

Vierailija
7/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa painajaiselta. Uskontopakotusta äärikonservatiivisten "Jumalan valittujen" keskellä ala-arvoista ruokaa jonottaen hyttysten syötävänä.

Vierailija
8/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä katsomassa jos vaan pääsee. Itse en tänä vuonna päässyt mutta olen käynyt suviseuroissa lähemmäs 30 kertaa elämäni aikana. Hyviä muistoja sieltä. 

Itse taas en kaipaisi sinne mitään ulkopuolisia pällistelijöitä, jos olisin siellä. Isäni on vl, ja hänkin on sanonut ettei tykkää tästä, kun nykyään kentällä näkyy niin paljon epäuskovaisia (luultavasti vl-perheiden liikkeestä lähteneitä lapsia).

Ymmärrän tuon kyllä, sehän on vanhoillislestadiolaisten tapahtuma ja voi tuntua oudolta ja ärsyttävältä, jos itse on siellä tosissaan, ja jotkut tulee sinne uteliaana pällistelemään tai muuten vaan tunnelmoimaan vaikka eivät usko eivätkä ole kiinnostuneita uskosta. Tai jopa pitävät vl-elämäntyyliä typeränä, huonona tms.

Vierailija
9/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mites ihmeessä sä TUONNE menisit, kun ne hampaat? Et edes elokuviin pysty menemään ja tuolla todennäköisyys joutua puhumaan ihmisille on tuhatkertaisempi...

Miksi joutuisi puhumaan, jos ei tunne sieltä ketään? Elokuviin mennessä joutuu sen sijaan varmasti puhumaan, jos ja kun morottaa elokuvateatterin työntekijää ja näyttää lipun.

Vierailija
10/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en kaipaisi sinne mitään ulkopuolisia pällistelijöitä, jos olisin siellä. Isäni on vl, ja hänkin on sanonut ettei tykkää tästä, kun nykyään kentällä näkyy niin paljon epäuskovaisia (luultavasti vl-perheiden liikkeestä lähteneitä lapsia).

Ymmärrän tuon kyllä, sehän on vanhoillislestadiolaisten tapahtuma ja voi tuntua oudolta ja ärsyttävältä, jos itse on siellä tosissaan, ja jotkut tulee sinne uteliaana pällistelemään tai muuten vaan tunnelmoimaan vaikka eivät usko eivätkä ole kiinnostuneita uskosta. Tai jopa pitävät vl-elämäntyyliä typeränä, huonona tms.

Minä en koe asiaa ollenkaan noin. Minusta on ihanaa että suviseuroissa on monenlaisia ihmisiä  monenlaisista taustoista ja elämäntilanteista. Suviseuroihin ovat kaikki tervetulleita ! T.vl

Vierailija
11/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en koe asiaa ollenkaan noin. Mi

Joo, tervetulleita toki, mutta jos suhdeluku alkaa käydä isommaksi, olisi heidän syytä ottaa myös työvuoroja. 

Vierailija
12/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joutuisi puhumaan, jos ei tunne sieltä ketään? Elokuviin mennessä joutuu sen sijaan varmasti puhumaan, jos ja kun morottaa elokuvateatterin työntekijää ja näyttää lipun.

Mietitääs hetki...Ensinnäkin, jos ajattelee sitä ihmismäärää mikä on elokuvateatterissa ver. suviseurat. Tilanne, että elokuvissa on tapana olla hiljaa ainakin sen elokuvan ajan, eikä siellä yleensä ihmiset muutenkaan tuosta vaan ala keskustella toisin kuin tilanteessa, jossa on tuhansia ihmisiä ympärillä ja ehkä haluavat keskustella ihan vaikkapa säästä.

Tai kysyä ystävällisesti, mistäs päin olette/ oletteko ensim. kertaa paikalla?

Lisäksi, jos haluaa ostaa ruokaa tms., jota ei elokuvissa edes myydä.

Mutta tiedoksi, että tämä keskustelu on aivan turhaa jos tiedät aloittajan eli Valiksen.

Se vaan tekee lisää, lisää ja lisää aloituksia aiheista, joista saa valittaa ja saa siten huomiota.

Sitten se valittaa siitä, kun sille ollaan ilkeitä vaikka se ei ikinä tee asioille mitään...

Vierailija
13/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne, että elokuvissa on tapana olla hiljaa ainakin sen elokuvan ajan, eikä siellä yleensä ihmiset muutenkaan tuosta vaan ala keskustella toisin kuin tilanteessa, jossa on tuhansia ihmisiä ympärillä ja ehkä haluavat keskustella ihan vaikkapa säästä.

Olen käynyt aika monta kertaa elämässäni Suviseuroissa, eikä siellä ole tapana alkaa keskustelemaan tuntemattomien kanssa yhtäkkiä vaikkapa säästä. Siellähän voi tuntea itsensä maailman yksinäisimmäksi, jos ei ole kavereita ja tuttuja joiden kanssa moikkailee ja juttelee.

Vierailija
14/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tämä aloittaja on täällä jo monet kerrat valittanut, miksi ei just sen hampaattomuutensa takia voi mennä edes parturiin, kahvilaan, elokuviin...

Älä kommentoi, kun et asiaa tunne🤦

Vierailija
15/24 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän kerroit, että oot nykyään ateisti...Millaistahan se olis olla tuolla ateistina? Kertoisitko mielipiteesi noille...

Vierailija
16/24 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, suviseurat on mukava tapahtuma, jos tykkää isoista massoista. 

Vierailija
17/24 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa painajaiselta. Uskontopakotusta äärikonservatiivisten "Jumalan valittujen" keskellä ala-arvoista ruokaa jonottaen hyttysten syötävänä.

Ja kauheat lapsikatraat jokaisella, kyllä varmasti ääntä lähtee. Joo ei kiitos.

Vierailija
18/24 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole mitään uskontopakotusta. Kukaan ei tule pakottamaan yhtään mihinkään.  

Vierailija
19/24 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun tämä aloittaja on täällä jo monet kerrat valittanut, miksi ei just sen hampaattomuutensa takia voi mennä edes parturiin, kahvilaan, elokuviin...

Älä kommentoi, kun et asiaa tunne🤦

Sua se vaivaa mun hampaattomuus. Olen päättänyt pärjätä ilman hampaita. Kävin juuri eilen ostamassa lääkkeitä ilman hampaita ja jouduin puhumaan.ap

Vierailija
20/24 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena mukavinta oli mennä kerran päivässä kioskille. 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä