Miten teatterin näyttelijät ja esiintyvät artistit jaksaa illasta toiseen sitä samaa?
Tätä en lakkaa ihmettelemästä. Yleisölle esitys on aina uusi, mutta esiintyjä on vetänyt sen samanlaisena jo toistasataa kertaa. Miten siinä jaksaa pysyä innostuneena ja motivoituneena ja tarjota maksaville katsojille parastaan?
Kommentit (11)
Pointti on se että se on heille maksava ammatti. Se voi työttömälle lokille tulla yllätyksenä
En minä jaksaisi laulaa samoja biisejä, ellei ne ole itselle läheisiä. Ihmettelen siis eniten laulajia.
Onhan siinä se vuorovaikutus kollegoiden ja yleisön kanssa. Se tapahtuu kaikki siinä hetkessä. Keskittyminen.
Miten kaupan kassa jaksaa?
Miten kuka vaan jaksaa samoja rutiineja.
Viinalla jaksaa. Onhan suurin osa näyttelijöistä alkoholisteja.
Jokainen esitys on ainutkertainen ja näyttelijät myös itse kehittelevät pikku vivahteita pitääkseen itsensä ja vastanäyttelijät vireessä.
Vierailija kirjoitti:
En minä jaksaisi laulaa samoja biisejä, ellei ne ole itselle läheisiä. Ihmettelen siis eniten laulajia.
Useimmilla artisteilla on sen verran paljon biisejä että niistä rakentaa vaikka kuinka monta erilaista ohjelmistoa. Kysymys on siis siitä, että kappaleita vaihdellaan. Lisäksi artistit ovat yleensä sellaisia henkilöitä, jotka pitävät musiikista ja sen soittamisesta eli heille se ei edes tunnu työltä.
Vierailija kirjoitti:
No niinhän melkein mikä tahansa muukin työ on. Sitä samaa päivästä toiseen.
Joo mutta moniko suorittaa työpäivät täysin samalla kaavalla aina antaen parastaan. Aika harva perinteinen asiakaspalvelija esimerkiksi on joka päivä hymyilevä ja mukava asiakkailleen, vaikka kyllähän senkin roolin voisi periaatteessa esittää aina samalla tavalla.
No niinhän melkein mikä tahansa muukin työ on. Sitä samaa päivästä toiseen.