Toivon Revontulet. Todella hyvä sarja! YLE Areena
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Jaksoin katsoa loppuun, mutta ei nyt niin kauheasti kolahtanut. Hieman ylimainostettu ja ennalta arvattava mun mielestä. Sellainen teatterimainen fiilis jäi. Oikeestaan katsoin Dublinin vuoksi, kaikessa rosoisuudessaan viehättävä kaupunki, josta on jäänyt mukavia muistoja.
Mitä tarkoitat ennalta-arvattavuudella? Tuskinpa heti alkusekunneilla olisit osannut kertoa koko tarinan, jota ihan tarkoituksella avataan kerroksittain siten, että katsoja ne ymmärtää. Tuntuu myös hassulta arvioida sarjaa ennalta-arvattavasti kun kyse on kuitenkin enemmän tapahtumien herättämistä tunteista ja ajatuksista kuin siitä, että kykeneekö sarja viihdyttämään ja yllättämään.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehdessä verrattiin normaaleja ihmisiä sarjaan? Onko oikeasti yhtä hyvä? Tuosta nimittäin pidin ihan älyttömästi.
Vaikea verrata, kun ei ole katsonut molempia. Mikä normaaleja ihmisiä sarjasta mielestäsi tekee hyvän?
Vierailija kirjoitti:
Upeita molemmat naispääosat. Punapää ja tumma belgi. Huh huh.
Ja symppis sarja, vähän itkettikin.
N40
Eli siis ihan tavis sarja, jossa tärkeintä hyvännäköinen näyttelijäkaarti.
Tykkäsin sarjasta itsekin surua kokeneena. Ei ole helppoa pukea sanoiksi tuskaansa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kertoo?
Kaikki sarjat ja elokuvat kertovat elämästä! Enemmän tai vähemmän suoraan.
Sarjan tyylilaji on tuttu, mutta toteutus monin paikoin yllättävän heikko; kliseitä, ennalta-arvattavuuksia ja naiiviuksia on suuri määrä.
Viipyilevä ja kuiva, joskin herkkä kerronta ei häiritse, ne ovat läsnä useimmissa suosikkielokuvissani, mutta tässä ne lässähtävät usein hyvin rasittavaksi jankkaamiseksi, toisteisuudeksi ja puuroutuvaksi tahmaksi.
Àineen aikuisrokkaristaili on hölmö; aina sama Led Zeppelin t-paita päällä eikä mikään hänen elämässään viittaa rockin erityisasemaan - ei itseasiassa minkäänlaiseen rockin asemaan elämässään.
Taitaa kuulua niihin joiden mielestä vain on "cool" "pukeutua kuin rockari", vaikka mikään siitä osa-alueesta ei kiinnosta.
Tekstiä voisi laittaa pidempään kuvakerronnasta, käsikirjoituksesta ja puvustuksesta esimerkiksi, mutta saa jäädä.
Peruskohdiltaan hyvä, mutta ei toimi: pyöritään, montako jaksoa niitä olikaan, parin saman asian ympärillä ja vielä niin että ne välillä toistetaan 1:1, siis ilman mitään versiollisuutta, vertaistuksia.
3/10 (0-10).
- TZ
Vierailija kirjoitti:
Upeita molemmat naispääosat. Punapää ja tumma belgi. Huh huh.
Ja symppis sarja, vähän itkettikin.
N40
Mikä ihmeen punapää? Hiuksensa oranssiksi värjännyt! Miten ihmiset eivät erota oranssia ja punaista?
Vaikka sillä ei sarjan kannalta olekaan mitään väliä.
Joo oli ihan hyvä, alku oli aika hidas ja ensin ajattelin että huono sarja mutta katsoin kuitenkin ja olikin ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IMDB arvosana 7.5 eli kollektiivinen mielipide maailmasta on, että ihmiset pitää hyvin keskinkertaisena sarjana.
Tuo on keskiarvo, joten joukossa on todennäköisesti niin kymppejä kuin vitosiakin ja veikkaan, että useimmat huonon arvosanan antaneet on näitä vastaavia kuin tässä keskustelussa, jotka kertoo jättäneensä sarjan kesken jo ensimmäisen jakson aikana. Sarja todella yllättää koskettavuudellaan vasta myöhemmissä jaksoissa.
Ai se on keskiarvo, minä luulin, että kaikki ovat antaneet 7,5.
Ja siellä on kuule 5:n ja 10 lisäksi myös 1-4:a.
Vierailija kirjoitti:
Katsooko kukaan mies tämmöisiä?
Kuka mies viitsii katsoa salkkareita ja kaunareita, on se sääli jos on kaksikymppinen mies, meni ensimmäiset 2000-3000 jaksoa niin sanotusti ohi, no juoni ei muutu, samaa paskaa jo vuosikymmeniä, näin mulle kerrottiin.
Vierailija kirjoitti:
Ylen sarja c jälleen wokea ja komminismia täynnä ???
En usko, että tajuat oikeasta wokesta mitään. Siitä olen 100%n varma ettet tiedä kommunismista yhtään mitään. Jos yritit vain tylsyyksissäsi ärsyttää minua, niin et onnistut. Siinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen sarja c jälleen wokea ja komminismia täynnä ???
En usko, että tajuat oikeasta wokesta mitään. Siitä olen 100%n varma ettet tiedä kommunismista yhtään mitään. Jos yritit vain tylsyyksissäsi ärsyttää minua, niin et onnistut. Siinäkään.
Ja halusit tulla kertomaan olevasi idiootti näin koko seurakunnalle? No eihän siinä omapa on asiasi.
1. jakso oli todella pitkäveteinen, mutta päätin antaa sarjalle mahdollisuuden, koska sitä oli niin paljon kehuttu.
2. jakso olikin jo hyvin koskettava ja olin tyytyväinen, kun jatkoin katsomista. Nyt olen katsonut 4 jaksoa, ja aina välillä tapahtumat junnaavat liikaa. Katson toki loppuun asti, kokonaisuutena hyvä sarja.
Järkyttävää paa YLE näyttää verorahoillamme.
Huono kädikirjoitus, ohjaus, näyttelijät. Pääosan näyttelijä on oikeassa elämässä reilusti yli 30 ja yrittää näytellä jotain kakskymppistä. Ihan kammottavan huono!!!
Vierailija kirjoitti:
Todella vahvasti ajatuksia herättävä ja koskettava.
Aivan hemmetin tylsä. Yritän katsoa ja tosi raskasta settiä. On niin vaikeaa kaikilla että voi voi...
Vierailija kirjoitti:
No eivät edes panneet ne kaksi... Oli kyllä kuuma punapää huhhuh.
Ai oli vai? Minusta lättänä naama näytti kuin olisi seinään juossut ja silmät mollottivat golfpalloina ulkona kuopistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän antaa vielä mahdollisuus. ? Katsottiin jonkin matkaa, mutta ei saatu otetta ja vaikutti tylsältä. Keskeytimme .Mikä siinä oli hyvää?
Kannattaa antaa uusi mahdollisuus. Käsittelee erittäin hyvin rankkoja teemoja.
Liian kliseinen koska mukaan on pitänyt vetää tummat sekä raskaus- ja vauvakuviot. Olisi uskottavampi, jos käsiteltäisiin pelkästään nuoren miehen itsemurhaa ja sen taustoja. Nyt pitää vetää Belgiasta asti suvaitsevaisuutta kehiin ja menee maku ja huvitus.
Parasta sarjassa ovat irkkuenglanti ja Dublinin maisemat. Ja se ihana pappa, joka kuittailee low fat -maidosta kahvilasta lähtiessä.
Iltalehdessä verrattiin normaaleja ihmisiä sarjaan? Onko oikeasti yhtä hyvä? Tuosta nimittäin pidin ihan älyttömästi.