**MAALISmasujen tiistai**
Ja eilisiin pääsee tästä
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9921814&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (11)
Täällä ollaan, ja ei kipeitä supistuksia ' olleskaan' vointi oikeastaan aika mukava, sen su-ma yön järkytyksen jälkeen. Aattelin lähteä tuohon ulkosalle nautiskelemaan auringosta ja keväästä .. Eihän tässä muutakaan voi .. Yön nukuin sikeästi (zzzzzzz) mietin, että miten se on edes mahdollista, mutta toki tyytyväinen olen :-))
Missä on toiset maalikset ? Jätittekö mut yksin tänne mahani kera ;-))
Kaikille onnea ja terveisiä ! t. emmi 40+2
Niinkuin arvata saattaa. On se kumma kun on vielä maaliskuu ja tuntuu että kaikki muut (paitsi mä) on jo synnyttänyt. Höh......
Aia rv 41+4
Muutaman päivän tauon jälkeen.
Neiti tuossa ottaa päivä torkkuja,joten ajattelin tulla katsastamaan että mitä tänne kuuluu..
Emmikin siis vielä täällä....
Vanhasta tottumuksesta tää odotus puoli on se " koti" mitä pitää seurata, ja tuntuu jotenkin uskomattoman haikeelta kun maaliskuu loppuu ihan kohta.Viime kesästä tänne asti on niin mahdottoman pitkä aika.
Vielä en ole kerennyt sinne vauva puolelle, ja niinkuin Tappi tuossa (eilenkös se oli?) uhkasi pysyvänsä tällä puolella loppuun asti,ni kyl mäkin uskollisena seuraan " tilannetta" niin kauan kunnes kaikki maalismasukit ovat syntyneet:)
Onnea ja paljon voimia kaikille masukeille tulevaa varten,hengessä olen mukana!
Tapille äärettömän suuret onnittelut kovasta urakasta!!!
Palkinto kuitenkin on sen arvoinen et homman vois vetää uusix,eix vaan? ;) Onnittelut vielä tuoreelle isällekin.
Ja Rimmallahan se vasta olikin ollut hurja synnytys reissu, paljon onnea Rimmallekin ja koko perheelle!!
Tänään on niin tavattoman kaunis ilma,että taidetaan ottaa rattaat käyttöön ja mennään kokeilemaan mitä tyttö tykkää ulkoilusta.Vähän jännittää kyllä.Noi rattaat on ollut jo niin kauan tossa lähtövalmiina,etten tiedä uskallankos ollenkaan.
Isoveli on osoittanut vähän mieltään heittäytymällä " vauvaksi" .Eilenkin piti hieroa riitaa ihan turhasta, ja sitten se tuli mun syliin,kuin vauva,itkemään,että kun kukaan ei enää rakasta ja kaikki vaan huutaa hänelle.
Mä yritin olla naama peruslukemilla kun kuuntelin toisen sydäntäsärkevää " valitusta" ,mutta nauruksihan se meni,kun poikakin rupes nauramaan omalle ulinalleen.
Mä ymmärrän kyllä ettei varmasti ole helppoa kun on saanut olla ainut lapsi 6 vuotta ja sitten syntyy pikkusisko.
Ja tuokin siis vielä että kun vauva on tyttö eikä poika,ni poika meinas ettei siitä tytöstä ole hänelle kaverix.Katotaan vaan kun tyttö kasvaa vähän tosta ni kuinka lujaa ne oikein yhdessä paineleekaan menemään;)
Mutta jos nyt söis jotain ja valmistuis siihen ulos menoon kun tyttö herää.
Hanan ja neiti 4 päivää
olen taustailija, ja karvistelen taalla viikoilla 40+5. Pitaisi kai enemman kirjoittaa, kun muuten taalla jutut harvenee harvenemistaan. Toistaiseksi nyt kuitenkin vain tama ilmoittautuminen, MEITA siis PIISAA!
Hananin kanssa yhtä aikaa oltu " töissä" ..
Onnea kaikille vauvan saaneille, olen lukenut nuo pinot ja voi kuinka moni..no odotettavissakin oli..on saanut vauvansa :)
Poika syntyi siis 23.3, klo 18.59 mitat 4100g ja 53cm.. Synnytys oli itsessään helppo, kirjoitan kokonaisuudessaan paremmalla ajalla tuonne omaan maalisten pinoon, oli siinä isojakin ongelmia lopussa mutta vauva siis syntyi hyvin ja voi hyvin ja äitikin tässä toipuu :)
Sinna
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!! Mäkin täällä maalismasuna taustailen (la 31.3), en ole jaksanu kirjotella kun väsyttää, turvottaa, kiukuttaa jne...
Mut onneksi on noin ihana ilma nyt, tekis mieli mennä ulos mutta kun ei mahdu mitkään kengät jalkaan, mahti turvotus :((
Vähän jännittää mulla käynnistetään huomenna aamulla synnytys, tai niin lääkäri lupas ja mä pidän siit kiinni, en suostu enään takas kotiin lähteen. On lievä raskausmyrkytys epäily kokoajan, muutaman viikon jo ollu ja onneksi ne nyt armahtaa mut, en jaksa enään tätä tukalaa olotilaa. En varmaan saa ens yönä nukuttua kun mietin huomista kokoajan, et miten se käynnistys sujuu. Toivottavasti ei yhtä nopeesti kuin mun keskimmäisen kanssa v.-93, se oli tippa käteen, kerran lisättiin vähän volumia ja koko homma alusta loppuun kesti 1,5h.
Mutta nyt syömään taas nälkä, jaksuja kaikille!
Aivan ihania uutisia oli sillä välin tänne tullut, mää jo oottelinkin Hananin synnäriterkkuja-siis todella paljon onnea pienestä tyttövauvasta, ei sitten ollutkaan poika ;-)) Nauttikaapa koko perheen voimin pienestä ihanuudesta !!!
Ja kuin myös Sin-nalle perheineen onnea poikuudesta !!!
Duppiksen poitsulle onnea leikkaukseen !!! Ajatuksissa olette ....
Kävin aamusella lukemassa synnärikertomuksia taas kerran ja eihän siinä voinnut kuin itkeä tirauttaa, kun jokaisen tarina on niin koskettava .. Onnea teille kaikille vauvan saaneille !!!
Ja kiva kiva, että uusia maaliksia ilmestyy, käykäähän kirjoittelemassa tänne palstalle,pls .. Etten ihan omaan yksinäisyyteen jää ..
Jokos Jouhi, Telma, Möhkis, ja Leanna ovat lähteneet synnyttämään ?? Entäpä TiiaRiikka-muuten nyt kun olin kättärillä silloin su-ma yön niin kyselin lääkäriltä siitä Willebrandtista enemmän, ja kyllä se niin on, että meille voidaan antaa epiduraali, jos tämä verenhyyd.lääke on annettu 30min aikaisemmin, joten ehtiihän sen tuikata hyvin !!!
Nyt taas hei kaikille t. emmi
Leikkaus on siis ohi ja meni hyvin. Tänään ei enää päästä poikaa katsomaan kun on heräämössä sen sulkemiseen saakka ja tehon vierailuaika loppuu seitsemältä. No, huomenna sitten. Kiitos kaikille tsemppauksista ja suuret onnittelut vauvansa saaneille!
Jaksamisia viimeisille mohikaaneille :)
Lilia, Möhkis ja Leanna on sentään tainnu hoksata, mitä näillä viikoilla kuuluu tehä. Aialle paljon tsemppiä, varmaanki pääset pian (huomenna?) yliaikaiskontrolliin, niin jospa siellä keksittäis käynnistää!
Eilinen ja viikonloppu oli kyllä allekirjottaneella henkisesti tosi rankkoja, ku koko perhe alko olla kireenä ku viulunkieli, mutta tänään ku järjesty koko päivälle ohjelmaa, niin heti on parempi mieli. Huomenna on perhekerhopävä, ja sitte torstaista eteenpäin pitääki oikein keksimällä keksiä tekemistä ja sopia tapaamisia, ettei mee oottamiseksi tää aika, ku se ei kerran mun mielenlaaulle sovi. Ens viikolla ei oo muskaria eikä kerhoa, joten sillon sopis maata laitoksella. Kuhan vaan pääsis pääsiäiseksi kotia!
Tervetuloa takas Tappi ja paljon onnea taas tällä välin synnyttäneille!
Udidi ja Dumbo rv 40+3
...vaikka poju on jo toista viikkoa kotosalla.. :P
Oma olokin alkaa olla jonkinlainen, eikä ihmiset enään säikähdä niin kovasti, kun on tuota väriä hieman naamassakin. Alkoi jo vähän ärsyttää, kun ihmiset katso mua hieman säälien ja kysyi aina varovasti, että mitenkäs se synnytys meni. Neuvolan täti kävi tänään eka kertaa ja poju oli kasvanut aika reippaasti, joten maitoa riittänee... Jos tämä herra kasvaa tätä tahtia niin hankin sille kesäksi polkupyörän :) On nimittäin kohta kilon isompi kuin syntyessään :P Ikäähän on jo kokonaiset 2 vk ja yksi päivä! Masukivut vaivaa pientä, mutta eilinen iltajumppa ja kylpy näytti rauhoittavan pikkumiestä aikalailla. Relatippoja on käytetty jo kohta viikonpäivät, mutta ne kuulemma vaikuttaa aika hitaasti, joten sitä odotellessa jumpataan.
Tappikin on kotiutunut, onnittelut pojasta :) Ja sinnakin oli kotiutunut pojan kanssa, joten onnittelut sinnekkin ja lisäksi kaikille muillekkin vauvatuneille onnitteluja ja muille jaksamisia ja kuten eräs minulle sanoi kun oli supistellut pari päivää, että: Kaikki ne on sieltä ulos tullut, ei oo kukaan vielä sisään jääny! (Todella lohduttavaa...)
Tappi sai varmaan saman pistelijän kun minäkin laitoksella, kun spinaalia laittaessa väänty useampia neuloja ja mies ois varmaan pian sen lääkärin heittäny seinään jos lääkäri ei sitten vihdoin ois saanu sitä onnistumaan. Supistuksista mulla ei enää siinä vaiheessa ollut mitään käsitystä, kun selkäkipu oli sen verran kova. Mies joutu pitämään mua kiinni spinaalin laiton ajan, kun itse olin niin kipeä, etten edes tiennyt mitenpäin olin siinä sängyllä. Mutta sitten kun se spinaali alkoi vaikuttamaan... kaikki kivut lähti ja mies vain sano mulle aina kun supisteli(katto siitä koneelta)... en muuten ole ollut niin " kivuton" vuosikausiin !!! Päänsärkyähän siitä tuli viikoksi, mutta se oli pientä verrattuna siihen mitä se selkäkipu oli. Osastolla muuten pelkäsin, että mitähän mun selälle on tapahtunut kun kipu ei oikein loppunut missään vaiheessa, mutta sitten se lähtikin kun sain yhden yön nukkua kotona!
Mutta jospa kurkkis tuonne vauva puolellekkin ja jos jossain vaiheessa sais jotain tuosta maraton(ainakin jos lasketaan siitä kun alko supistelemaan kipeästi) synnytyksestä kirjotettua tuonne synnytys puolelle.
t. punkeli ja poju 2vk1pv
Joko ne loputkin on nyt synnyttämässä kun on näin hiljaista heti aamusta??
Tappi: Muista terrorisoida myös tuolla vauva puolella. Siellä on nyt alkuun ollut viikkopino mutta kunhan vauhtiin pääset niin siirrytään päiväpinoihin...
Ja onnittelut isosta urakasta!!
Dumle ja neiti 3 viikkoa