Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneksi ei tarvitse enää veneillä

Vierailija
25.06.2025 |

Kyllä on ihanaa, kun ei tarvitse enää kesiä viettää miehen pakkomielteisen veneilyn parissa. Varsinkin näin sateisena kesänä olisi todella vmäistä viettää viikko/viikkoja ahtaassa pienessä tilassa, josta ei niin vain pääse mihinkään. Ja varsinkaan silloin ei pääse, kun mies suuttuu jostakin ja päättää ankkuroida veneen koko päiväksi keskelle järveä.

Kyllä olen niin helpottunut, että olen päässyt tuosta touhusta eroon. 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä hurahti veneilyyn uuden miehensä kanssa ja julkaisee hienoja kuvia Itämereltä, saarista, kallioisista rannoista, historiallisista kohteista ja kuplivista skumppalaseista retkihuovan päällä. Sehän on pelkkää idylliä? 

Vierailija
22/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen kyllä tykännyt. Mutta käyn yksin purjehtimassa tai purjehdusporukan kanssa. Mies on maakrapu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun oli pakko osallistua veneilyyn?

Vierailija
24/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö AP:lla ole mitään omia harrastuksia? En minäkään tunge itseäni kaikkiin eukon harrastuksiin mukaan, ja ihan siitä syystä kun ne ei kiinnosta minua. Eikä eukon tarvii olla minun harrastuksissa mukana jos ei kiinnosta. Meillä on omia ja myös yhteisiä harrastuksia. Sillä se asia korjaantuu?

Mietin samaa että miksi on mennyt vapaaehtoisesti sinne veneeseen jos ei edes tykkää?? Luulis aikuisen toimivan toisin.

Vierailija
25/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ylipäänsä vaikutti mulkulta. Pakottiko hän sinut mukaan, vai miksi olit siellä paatissa? Kyllä parisuhteessa kummallakin voi olla eri mielenkiinnon kohteet, ja homma voi silti toimia ihan hyvin.

Vierailija
26/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä "daysailereita" ei enää harrasteta. Nykyään kun täysin kokematon kysyy neuvoa venepalstalta niin toiset kopissa istuvat suosittelee kymmenmetristö ettei heti käy pieneksi.  Sitten ajetaan koneella ja välillä vähän tuuletetaan purjetta. Kesä on sitten sitä veneessä asumista ja kun se iso vene ei enää mahdu minnekään niin ahtaat palvelusatama tulevat tutuksi.

Me lähdettiin heti vähänneri linjalle ja ostettiin huokea käytetty pikkuvene jossa juuri ja juuri yöpyy. Teemme enimmäkseen päiväretkiä, helteellä se on toki mukava asuinpaikka. Mies usein purjehtii veneen kesäksi mökille.

Vierailija
27/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä hurahti veneilyyn uuden miehensä kanssa ja julkaisee hienoja kuvia Itämereltä, saarista, kallioisista rannoista, historiallisista kohteista ja kuplivista skumppalaseista retkihuovan päällä. Sehän on pelkkää idylliä? 

On idylliä silloin harvoin kun tyyni. 

Vierailija
28/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ylipäänsä vaikutti mulkulta. Pakottiko hän sinut mukaan, vai miksi olit siellä paatissa? Kyllä parisuhteessa kummallakin voi olla eri mielenkiinnon kohteet, ja homma voi silti toimia ihan hyvin.

Mies oli varmaan mustasukkainen alkkis ja idiootti. Otti akan varmuuden vuoksi mukaan juopotteluretkelle veneeseen, niin ei tarvinnut miettiä, että paneeko se naapurin Jorma sitä par'aikaa kotosalla...

Vierailija
29/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veneily on typerää istumista, joumista ja syömistä. Harrasta mieluummin jotain terveellistä liikuntaa.

Esimerkiksi soutamista!

Vierailija
30/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja jossain moottoriveneessä? Purjevenettä teillä ei ole, sen huomaa sun aloituksesta koska olet vain kyydissä. 

Vierailija
31/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikkoja jossain moottoriveneessä? Purjevenettä teillä ei ole, sen huomaa sun aloituksesta koska olet vain kyydissä. 

Korjaan: viikkoja jossain järvellä. Ei -tana

Vierailija
32/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö AP:lla ole mitään omia harrastuksia? En minäkään tunge itseäni kaikkiin eukon harrastuksiin mukaan, ja ihan siitä syystä kun ne ei kiinnosta minua. Eikä eukon tarvii olla minun harrastuksissa mukana jos ei kiinnosta. Meillä on omia ja myös yhteisiä harrastuksia. Sillä se asia korjaantuu?

Sori kun asia ei mennyt noin. Minä en nimenomaan tunkenut mihinkään, vaan minulle suututtiin, jos en halunnut lähteä mukaan. Olisin halunnut tehdä omia juttujani, mutta kun oli tällainen mies, jonka mielestä lomat vietetään yhdessä ja veneily on se juttu. 

Vierailija
33/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäpä tosiaan. Niinhän mekin veneiltiin niin Suomen sisävesissä kuin Itämerellä ja oli skumppaa, valkoviiniä, olutta, sisäfileetä, kuhaa...

Todellista idylliä. Totuus on, että se oli  iltaisin yhtä ryyppäämistä, aamuisin hirveää krapulaa ja päivisin jatkuvaa naimista. Kuka sitä jaksaa. 

Vierailija
34/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa että miksi on mennyt vapaaehtoisesti sinne veneeseen jos ei edes tykkää?? Luulis aikuisen toimivan toisin.

Ai vapaaehtoisesti? Kuka niin on sanonut?

Vierailija
35/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa suhteissa ei voi olla eri mielenkiinnonkohteet. 

Vierailija
36/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan parhaillaan veneellä täällä Saimaalla. Ihan kivaa on, vaikka aurinko ei paistakaan. Voi ottaa muuten vaan rennosti. Hiljakseen uistella ja nauttia maisemista, antaa ajatusten virrata... Kyllä mieli lepää. 

Vierailija
37/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eno veneessä? 

Vierailija
38/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpä tosiaan. Niinhän mekin veneiltiin niin Suomen sisävesissä kuin Itämerellä ja oli skumppaa, valkoviiniä, olutta, sisäfileetä, kuhaa...

Todellista idylliä. Totuus on, että se oli  iltaisin yhtä ryyppäämistä, aamuisin hirveää krapulaa ja päivisin jatkuvaa naimista. Kuka sitä jaksaa. 

Mäkin haluun. Kuulostaa kivalta. :) 

Vierailija
39/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan parhaillaan veneellä täällä Saimaalla. Ihan kivaa on, vaikka aurinko ei paistakaan. Voi ottaa muuten vaan rennosti. Hiljakseen uistella ja nauttia maisemista, antaa ajatusten virrata... Kyllä mieli lepää. 

Ja nusasetteko joka välissä siinä?

Vierailija
40/49 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten eroaa veneily purjeveneellä ja moottoriveneellä? Anteeksi typerä kysymys, mutta en ole venetietäjä.