Miten puette pojat virpojiksi?
HEi,
Haluaisin vinkkejä , miten olette ajatelleet pukea pojat perinteiseen tapaan (ei siis spider-maniksi/HArry POtteriksi tmd.) pääsiäisnoidaksi?
Olin ajatelut, että noidat ovattyttöjä ja olisin pukenut pojalleni (kesällä 5v) hameen,huivin, luudan jakahvipannun, nyt poika ilmoitti haluavansa olla poikanoita. Ideoita vaatetukseen....?
Kommentit (8)
meillä on ollut virpomisessa ajatuksena " naamiaiset" - joskus tyttö on ollut noita, joskus prinsessa, kissa tai pupu. Poikani oli nallekarhu. Tänä vuonna luulen, että tyttö on taas prinsessa ja poikakin varmaan haluaisi olla prinsessa ;D kotona meinaan isosisko pukee mekon molemmille ja tanssivat iloisesti ...
kaveri pukee poikansa röllipeikoiksi - hauska idea mielestäni
Mä olen antanut lasten itse päättää miksi haluaa pukeutua. Ehkä se on niin kivointa kuin pakottaa noidaksi? Muutenkin perinteitä sovelletaan tilanteiden mukaan ja hyvä niin. Ehkä tässä kulttuuri kohtaa ja vaikutteita tulee jenkkien halloweenista - silloinhan hekin keräävät herkkuja ovelta ovelle hurjiin/naamiaisasuihin pukeutuneina - vaikkakin juhlana aivan eri, mutta näin ne tavat sekottuu.
Oma poika ei kyllä vielä lähde virpomaan, mutta viime vuonna mietin, miksi pojat puetaan perinteisiksi noita-akoiksi.
Minusta hyvä idea olisi sellainen Merlin-tyylinen noidan ja taikurin välimuoto. Vaatteiksi korkea ja leveälierinen noidan hattu sekä viitta. Tuollaisia hattuja on kyllä näkynyt kaupoissa joka vuosi, esim. Tiimarissa ja ihan marketeissakin. Ja viitan voi improvisoida vaikka isosta huivista, jos ei halua ihan varta vasten hankkia viittaa tai sopivaa kangasta.
pojasta tulee kissa noita-akan seuraan. Osa lapsista on vielä niin pieniä että käydään virpomassa vain tuttuja mummeja ja kummeja ym. Meillä mies oli sitä mieltä että poikaei voi ola noita-akka. Minä kyllä hänet olisin akasi pukenut =).
Hei,
minä aion pukea nyt tytön ja pojan, kunhan vähän varttuu, kissaksi tai pupuksi. Noidaksi en häntä suostu pukemaan, ei sovi mielestäni ortodoksiseen perinteeseen, jossa toivotetaan hyvää onnea.
joka vuosi on täällä ollut isot tohinat siitä, saako ylipäänsä virpoa ei-niin-tuttuja naanpureita. Minä olen aiemmin ollut sitä vastaan, mutta nyt 4-vuotias tyttö niin kovasti haluaa mukaan, että olen luvannut, että saa virpoa ok-alueen naapureita - jos malttaa tehdä huolellisesti virpomaoksat ja opetella lorun :-)
Hei,
minä aion pukea nyt tytön ja pojan, kunhan vähän varttuu, kissaksi tai pupuksi. Noidaksi en häntä suostu pukemaan, ei sovi mielestäni ortodoksiseen perinteeseen, jossa toivotetaan hyvää onnea.
joka vuosi on täällä ollut isot tohinat siitä, saako ylipäänsä virpoa ei-niin-tuttuja naanpureita. Minä olen aiemmin ollut sitä vastaan, mutta nyt 4-vuotias tyttö niin kovasti haluaa mukaan, että olen luvannut, että saa virpoa ok-alueen naapureita - jos malttaa tehdä huolellisesti virpomaoksat ja opetella lorun :-)
puen varmaan ihan perinteiseksi noidaksi, jos tänä vuonna menee sukulaisille virpomaan.
Veljeni virpoivat aikoinaan pienempinä ihan perinteisinä noitina ja isompina velhoina. Musta viitta selkään ja vaikka kartongista velhohattu. (sellainen teräväkätkinen.) Tosi hienon näköisiä olivat ja sopivat hyvin pääsiäiseen.
...puetaan vanhoiksi ukoiksi ja tyttö noidaksi. Pojille siis laitan jussipaidan ja mustat housut ja saappaat (haalari alla toimii toppauksena) sekä päähän oman isäni vanhat lätsät. Sekä tietysti maalataan viikset. Tytölle laitan mustalaishuivin ja vanhan hameen ja liivin. Oli söpöt tuon reilun vuosikkaan päällä.:)
Meillä ei lapset käy trullina kuin mummoloissa ja tuolla naapurintädillä.
Purina:
Mietiskelin samaa viikonloppuna kun tytär teki virpomisoksia. Virpomis- ja trullausperinteet ovat jo niin iloisesti sekaisin, että pääasiana taitaa olla se hassun pukeutumisen ilo.
Miten olis maalatut viikset, lierihuopahattu, pitkät saappaat, komea vyö? Tämä tuli mieleen pohojanmaalaisista häjyistä, siellä kun on tuota trullausperinnettä. Ehkä vielä tumma viitta päälle lisärekvisiittana.
Omat pojat on vasta kolmen ja tykkäävät siskonsa mekoista, joten heille taidan vielä laittaa huivit ja hameet. Kerrankin saavat julkisesti kekkaloida mekoissa :) Sopivat korit vielä " palkkaa" varten.