Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaateasiaa, päiväkodin touhuja

Vierailija
27.03.2007 |

Hei,

Meinasin eilen saada pikku raivarit, kun hain lapseni päiväkodilta.

Lapsellani oli uudet ulkohousut jalassa, muuten sopivat, mutta vyötärönauhaa olisi aikuisen pitänyt kiristää, jotta pysyvät kunnolla päällä. No sitä ei sitten ollut kiristettu, joten housut olivat laahanneet maata ja menneet toisen puntin suusta rikki.

Eilen aamulla kun vein lapset ajattelin, että pitäisikö sanoa, että katsovat, etteivät housut laahaa maata, mutta ajattelin sitten, että eiköhän he nyt sen verran itsekkin tajua.

Eivät sitten tajunneet. Kyllä ottaa päähän!!!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan KÄTEVÄ äiti, joka ymmärtää realiteetit!

Vierailija
22/34 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olisi ollut tarjolla housuja missä on alhaalla kuminauhat ja valitsin suorapunttiset, koska miellyttivät silmääni enemmän. En ajatellut käytännöllisyyttä tai siis luulin, ettei nauhan sitominen ole niin iso juttu tädeille, mutta nyt totesin, että on se :(. Eli ei voi muuta kuin niellä kiukkunsa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuhuomautuksena...

Meillä kohta 7v ei osaa sitoa vielä naruja itse joten ostan sillekin sellasia housuja jotka on kuminauhalla.

Vierailija
24/34 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulle ei ole tullut mieleenkäään ohjeistaa päiväkodin ihmisiä lapseni (3v) pukemisessa. Huolehdin, että mukana on keliin sopivaa vaatetta ja märällä kelillä vaihtovaatteet ja he katsovat lämpötilan ja muun sään ja pukevat sen mukaan.

Joskus olen miettinyt, että aika paljon tuppasivat päälle (pikkupakkasilla sekä toppapuku että villahaalari ja villalapaset topparukkasten sisällä), mutta enpä ole moisesta jaksanut alkaa huomauttelemaan, kun useimmiten vaatetus on ihan samanlainen kuin olisin itsekin pukenut.

Vierailija
25/34 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta minulle ei ole tullut mieleenkäään ohjeistaa päiväkodin ihmisiä lapseni (3v) pukemisessa. Huolehdin, että mukana on keliin sopivaa vaatetta ja märällä kelillä vaihtovaatteet ja he katsovat lämpötilan ja muun sään ja pukevat sen mukaan.

Joskus olen miettinyt, että aika paljon tuppasivat päälle (pikkupakkasilla sekä toppapuku että villahaalari ja villalapaset topparukkasten sisällä), mutta enpä ole moisesta jaksanut alkaa huomauttelemaan, kun useimmiten vaatetus on ihan samanlainen kuin olisin itsekin pukenut.

Tyhmä olet tosissaan, jos et sitä tajunnut.

Vierailija
26/34 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli siitä, ettei hienojen housujen naruja oltu laitettu kiinni.

Jotkut äiti ostaa päiväkotiin vaatteet jotka on lapselle mukavat ja helppo pukea. Olkoonkin, että äiti tykkäisi enemmän suoralahkeisista housuista....

Eli naruhousuja passaa ostaa sitten kun saa ne narut kiinni.

Vierailija
27/34 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tädit oikeasti varmaan muuten edes ajattele että housuissa ois joku naru, jos lapsi kuitenkin ite pukee.

Mulla on ollut kolme lasta hoidossa enkä itse ole koskaan antanut ohjeita vaatteista enkä myöskään valittanut nidien pukemisesta. Ihan niin kun joku tossa totesi, että ei hankalaa ole se, että on monta lasta, vaan se, että kaikilla vanhemmilla on omat toiveet. Yhdelle ei missään tapauksessa jotakin mikä toisella taas on ihan pakollinen.

Olen huomannut, että lapseni kyllä sanovat jos on liian kuuma tai liian kylmä tai märkä ja se riittää. Joskus päiväkodissa menee rikki jotain vaatteita, ei sille voi mitään. Lapsemme ovat olleet neljässä eri päiväkodissa joten olisi melkoista sattumaa, jos nämä kaikki olisivat jotenkin erityisen hyviä pukemisen suhteen.

Vierailija
28/34 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä te jotkut kyllä marisette tahallanne, että on huononlaiset housut ostettu. Meillä myös hoikat JA PITKÄT lapset, ja KAIKKI housut ovat olleet aivan turkasesti liian isoja vyötäröstä. Olen yrittänyt hankkia jonkun helpon vyön minkä lapsi osais ite laittaa.

Vierailija
29/34 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis marisette turhaan, että olisi tahallaan ostettu..... jne

Vierailija
30/34 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa lapselle päiväkotiin sellaiset vaatteet, jotka lapsi osaa itse pukea helposti päälleen. Useimmissa päiväkodeissa isommat lapset pukevat itse, vaikka kotona saisivatkin äideiltä pukemispalvelua. Eikä se johdu tätien laiskuudesta vaan siitä, että kannustetaan lasta omatoimisuuteen ja tuetaan karkeamotorista kehitystä.

Meillä ainakin huomaa kolmevuotiaan vaatetuksesta, että on ihan itse halunnut pukea eikä paljon apua suostu vastaanottamaan. Eilenkin oli haettaessa saappaat väärissä jaloissa mutta eipä siitä sitten tullut mieleen valittaa ;)

Vierailija
31/34 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tarranauhalliset lenkkarit. Ja ajattelin tässä asiassa pk tätejä että eipä olisi mukavaa laittaa n. 10 lapselle nauhat kiinni jos ei itse osaa.

Vierailija
32/34 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain joskus voi käydä niin, että YHDEN kerran jää naru sitomatta, varsinkin kun on uudet housut kyseessä. Sitten ihmettelisin, jos viikon ajan joka iltapäivä housut roikkuis ja kukaan ei olis sitä narua sitonut. Olisi muuten kannattanut aamulla mainita niille tädeille, että viitsittekö sitoa tämän nauhan, kun lapseni ei sitä vielä itse saa, kuten ei muuten moni muukaan tuon ikäinen. Luulen, että ihan mielellään auttavat=)

Vierailija
33/34 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nölliset. Eli siis ne tyhmät kuminauhat ovat jatkossa siellä puntin suussa. Kiitos vastauksista!

Vierailija
34/34 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tin kyllä pojalle, ettei vika ole hänen, mutta näin, että häntä harmitti todella kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi