Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*.*TouKoKUisten TIisTaI*.*

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoimpa minäkin ilmoittautua, on ollut jotenkin tosi vetämätön ja kumma olo...

Tultiin äskön ulkoa ja ihana ilma siellä, poika oli papan kanssa takapihan laatikolla ja minä reippailin lähikauppaan ostaan postimerkit ja laittaan muutaman meille sopimattoman vaipan postiin. Olin rohkea ja otin tuon meidän hurjan hurtankin matkaan ja arvatkaapa mitä, uros seurasi kuin herran enkeli!!! Oli ihanaa olla sen kanssa ulkona, kun ei repinyt yhtään, mua tosin rupes supistaan ja pistään kyljestä takasin tulo matkalla :(

Neuvolassa olin tänään;

Kaikki hyvin, vauva oli vain vaihtanut kylkeä, ei siis ollut poistunut rt:sta.

Hemppa oli nousussa ( 118 ) ja paineet hyvät, pisu puhdas ja vauva voi hyvin. On kuulemma jo tosi alhalla, joten ei ihme että nivuset on kovilla ja häpyliitokset huutaa annihelenaa aina yöllä kun yrittää vaihtaa asentoa.

Siitä tiputteluvuodosta sanoi vain, että seuraile tilannetta. Mainitsin myös limaklöntistä jonka bongasin viikonloppuna, sanoi että voipi olla jo limatulppaakin...

Mammuliinillekkö oli isoa poikaa lupailtu? Voi kun ihanaa, jos et joudu odottaan nyyttiiä enään kuin 3 viikkoa!!

Sämpyläiselle onnittelut hyvin menneestä ultrasta ja tyttöuutisista!! :) Ihana maha muuten :) Ja kateellisena katselin siroja jalkojasi, itsellä nykyään kuin tukit ja reidet täynnä raskausarpia :(

Kiloja oli tullut muuten vain 700g/2 viikkoa!! Viimeksi kilo per viikko tahtia, joten nyt parempi mieli sen suhteen. Meni tosin 80 kiloo rikki!! Esikoisesta painoin melkein 90!! Heh!! :)

Mitähän muuta...

ahkeria olette ainakin olleet kun en muista enään mitään mitä piti kommentoida...

Unelmaa huhuilen; Oletteko jo muuttaneet Manseen?

Jos olette niin tule ihmeessä tapaamiseen 3.4. klo. 18.00 The Grilliin.

Onko muilla muuten ilmennyt ruokahaluttomuutta??

Mä olen nyt pari päivää kärsinyt kuvottavasta olotilasta ja mitään ruokaa ei tee mieli.. Pitäs kuitenkin syödä jotain ja kaikki ruoka etoo :(

Neuvolassa sanoi tämänkin olevan normaalia...

Työnantajaltakin tuli vihdoinkin paperit mitkä pitäs palauttaa ennen ä-loman alkua, muuten hyvä, mutta ä-loma alkaa jo 30.3 ja mä olen jo pari kuukautta yrittänyt hoitaa asiaa kuntoon. Vein tänään postilaatikkoon odottaan aamun tyhjennystä, joten ei ole mun vika jos ei ehdi perille tarpeeksi nopeeta. Kela mulle muutenkin kaikki rahat maksaa...

Simaa on saatava, sinä kurja joka siitä mainitsit!! ;)

Eilen hain kaupasta vesimeloonia ja satsumia, ne on malkein ainoita mitä pystyn nyt syömään ja voi turkanen kun ovatkin hyviä :)

Oikein aurinkoista tiistain jatkoa kaikille ja hyvät voinnit!

OP, Käpy 34+0 ja " iivari" 1v6kk

Vierailija
22/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuherkkyys on nyt jotain ihan omaa luokkaansa..itkeskelin taas tovin..ja sitten toisen tovin. Varsinaisesti en liitä masennukseen tätä, itkua on saanu pidätellä jo monta päivää..meinaa vaan itkettää. Kyllä siinä aina jokin syykin on nähtävillä..mietin vaan onkohan nyt oikeasti syynä ne asiat mitkä just sillon pyörii vai henkinen uupumusko se siellä ilmoittelee olostaan. En usko olevani sen uupuneempi kuin te muutkaan mutta hakisko tuo mieli palanssia..serotoninit on erilaiset ja raskaushormonit sekottaa vielä lisää..

On hyvä kun voi tänne palstalle marista...läheiset pääsee pikkasta helpommalla..ja erehtyvät pitämään minua oikein hyvin voivana :) no ei kyllä nekin osansa saa.

Ei oo taattu, ettenkö vielä heiluisi täällä tänään. Valituskone kiittää lukijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martina kyseli tuosta meidän pojan suuresta koosta... Eipä siihen ole mitään syytä löytynyt muuta kuin geenit! :) Sokerirasituksessa olin ja kaikki arvot oli ihan ok ja muutenkaan en oikein ole minkään namujen tai suklaan suurkuluttaja. Mun mies on ollut syntyessään 4,5kg ja meidän esikko oli melkein 4kg kun synty vaikka synty ennen l.a:ta. Kuopus painoiki sitten yli 4,5kg ja synty 4 päivää l.a:n jälkeen. Joten kai me sitten saadaan vaan suuria lapsia... :)

Mammuliini rv35

Vierailija
24/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tämän päivän tarinat luettua ja huomiseksi jää sitten viikonlopun jutut. Ne jotka haaveili pienestä matkasta/kylpylästä tai jotain vaihtelua...SUOSITTELEN lämpimästi. Me tehtiin viikonloppumatka Budapestiin.(asutaan keski-euroopassa) Automatkat oli vähä rankkoja, kun maha painaa ja jos penkin kallistaa närästää, mutta muuten jaksoin hyvin viä kävellä kaupungilla pari päivää. Hieno kaupunki! Mieltä piristi kummasti, kun pääsi täältä neljän seinän sisältä pois ja mikä parasta laatuaikaa miehen kans, kun sekin jätti koulu/työ huolensa kotiin. Tosin nyt sitten kahta kauheampi stressi, mutta mukavat muistot lämmittää.

Eilen alkoi synnytysvalmennuskurssi, vai mikä sen oikea nimi vois olla? Alkaa tuntua sen myötä, että lähestytään vihdoin ja viimein sitä H-hetkeä.

Suurista vauvoista muistan mummuni kertoneen, että voi mennä myös suvuittain eli naiselta tyttärelle, mutta ei enää äidiltä pojalle. Tiä sitä sitten onko vanhan kansan juttuja vai jotain perää. Itse se on synnyttänyt 4-5kg lapsia ja sen sisko kans saman kokosia ja sen siskon puolelta kaikki tyttäret synnyttäneet yli 4kg lapsia. Voihan se olla sattumaakin.

Mukavaa tiistai-iltaa!

Huuheli 32+3

Vierailija
25/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMMULIINILLE onnittelut pojasta! Saatkohan kunnian olla ensimmäinen toukomamma, joka poksahtaa:) Vai ehtiiköhän ONNIPAPUNEN ensiksi, toi pieni vuoto ja mahdollinen limatulppa vois kyllä enteillä jotain.

Ihana masukuva SÄMPYLÄINEN!

MAMA2006 tahtoo kanssa siivoojan! Kyselit miten me muut jaksetaan siivota, no mä en ainakaan jaksa ja sitten kun lapset jaksavat koko ajan kovasti sotkea, niin lopputulos ei voi olla kovin kummoinen. Ensi viikolla on otettava itseään niskasta kiinni ja siivottava pääsiäistä ja 9v-pojan synttäreitä varten ja sitten yritettävä ylläpitää siisteyttä toukokuulle asti. Olisi sitten kivempi tulla sairaalastakin kotiin, kun olis siistiä.

EMUNAINEN varaa vaan se pöytä suoraan 10 henkilölle, jos vaikka tulis vielä jokunen lisää, niin ei sitten tartte kokoajan muuttaa varausta.

Nyt on mentävä leipomaan kakkuja ensi viikonlopun lasten koulun myyjäisiä varten.

Kolmeplusyks ja 34+6

Vierailija
26/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti vaan tulin kurkkaan kesken ruuan laiton. Pitää ukolle tehdä evästä ku se on huomenna aamusta iltaan töissä.. Äippäki tuli tänään Oulusta muuttoavuksi. Meillä on tosiaan perjantaina se muutto mutta mää en taida päästä (=jaksaa) tiistaina sinne treffeille. Meillä on synnytysvalmennus/sairtaalaan tutustuminen sillon iltapäivällä ja pitäs aika lailla suoraan sit lähtä treffeille enkä usko että jaksan. Ja en tiiä onko äippä vielä sillon meillä ni en viiti koko päivää huidella jossain. Aamusta on vielä neuvolakin. Mutta heti seuraaville treffeille tulen ihan varmasti! :) Liekö sillon on jo jollain meistä vauva kainalossa :) Mutta oikein mukavia treffejä teille, mää alan tässä pikku hiljaa muuttohommiin.. Huomenna muuten vika työpäivä, sit alkaa ÄIPPÄLOMA! :)

Vierailija
27/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan taas pitkään aikaan ollut täällä.

Pitäisköhän välillä tsempata vähän enemmän. =)

Raskaus on edelleen edennyt hyvin, mitä nyt liitoskivut vaivaa.

Tänään olin esikoisen ja koiran kanssa metsälenkillä.

Meinasin liukastua ja arvatkaa vaan sattuiko hieman liitoksiin.

Toivonmukaan ei taas yöllä ole vaikeaa kääntyä sängyssä.

Viime kerralla neuvolassa sf mitta oli 26cm, se oli samalla lääkäri käynti ja kaikki oli hyvin.

Nyt torstaina on uusi aika neuvolaan ja saan taas lisää tietoa raskauden etenemisestä. =)

Esikoiseen verrattuna tuo sf mitta on ehkä hieman suurempi.

Pitäisköhän munkin laittaa plussia tänne.

+ aurinko paistaa ja on lämmintä

+ vauva muljahtelee kovasti masussa

+ Laskettuaika lähenee kovaa vauhti. (24.5)

Nappulanapero ja muru rv31+5

Vierailija
28/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tänään kyläilemässä pojan pikkuserkkujen luona. :) (pojat 1v3kk ja 2v10kk) Lähdettiin aamulla klo 9 aikaan ja oltiin kotosalla 19 aikaan. Mukavaa oli ja naatiskeltiin ihanasta ilmasta ulkosalla. Oli vaan vähän hönö olo kun ei ollut varautunut ihan näin lämpimään päivään.. ;)

Hui..mammuliinilla voi olla nyytti jo 3vk:n päästä!! <3 Hurjaa. Itellä kun tuli tänään vasta 31 rikki.. :D

Onnipapunen mainitsi vesimelonin... voih.. huomenna kauppaan! ;) Viinirypäleitä vedetään pojan kanssa kilpaa. (ehdottomasti on oltava kivettömiä!!) :)

Unelmalla alkaa huomisen jälkeen äippäloma.. Onnittelut jo etukäteen! :)

Sämpyläiselle onnittelut hyvin menneestä ultrasta ja tyttöuutisista!! <3

Ja ihana massu-kuva. :)

Itsekin otin tossa just kuvan (siitä johtuu huono kuva.. :D)

http://www.aijaa.com/v.php?i=410842.jpg Eli tuolta löytyy päivitystä. :)

Apua..anteeks, unohtu nyt kyllä kaikki muu kommentoitava..

(. ) Täällä myös potkut muuttunu pepun työntelyks ym. venyttelyks. ;)

Justiinsa mietin et mitenköhän muilla. Kamalan kipeiks on tullu alimmat kylkiluut (?!) ja näin tunnustellessa vähän ylemmätkin..Vauva ei sinne mitenkään erityisemmin potki tms.. Onko kellään samaa? Inhottavan tukala olo varsinkin näin istuessa.

+ Aurinko paistanut niiiin ihanasti!

+ Ens kuussa ostetaan uudet rattaat. :)

+ Poika herännyt kahtena aamuna VASTA 6.30!! ;) *kop,kop*

Nyt poistun pitkälleni.. kyljet paukkuu. (ei siis vauvan potkuista) Ja mieskin kohtapuoliin kotiutuu töistä. :)

Hyviä öitä ja huomiseen!

t:tiitiäinen, poika 2v3kk ja Oiva rv 31

Vierailija
29/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipäs vielä tulla hiukan jutulle, kun mies lähti hakemaan vichyä. Närästys on taas sen tuntuista, että ensi yönä ei nukuta. Rennie ei tehoa ja apteekissa ei ole tehokkaampaa, jota voisi vauvamahainen käyttää...Vichy ja kaikki kupliva yleensä helpottaa edes vähän..

Vetämättömästä olosta: Kai tämä kahden kuljettaminen samoissa nahoissa alkaa käydä tosissaan voimille. Päivät menisi helposti sohvalla torkkuen, jos ei pakottaisi itseään ylös ja ulos.

Mulla oli myös hirveä himo ananakseen ja vetelin tuoreananasta kuin simo hilloa, kunnes lopulta kieli paloi ihan rakkuloille. Sen jälkeen on pitänyt tyytyä purkkikamaan ja limsaan.

Mammuliinille onnea pojasta! Ihanaa, ensimmäinen meistä(?) on jo lähellä maalia!

Huomenna neuvolaan, jipii!

Nukkukaa hyvin!

Jansku 33+3

Vierailija
30/31 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaviscon !!!!!! maku kuin orvokkinen kosteuvoide..mutta pystyy nielee.

Mulla ei ainakaan mitkään imeskely renniet auta mutta tämä gaviscon auttaa tosi tehokkaasti hetkessä. Ne käyttää mammaosastolla sairaalassa tätä, näin sano myyjä apteekissa.

Ellet ole jo kokeillu niin lämpimästi suosittelen.

Sori kun en aiemmin muistanut informoida vaikka mielessä oli.

PS. Apteekissa minua palveli tuolloin nuori mies, mukava sille sitte närästyksestä ..varsinkin kun oli vähän asiakkaita niin muut myyjät seuras koko ajan tilannetta..noh listalla oli myös jokin tehokas voide raskausarpiin, pitihän siitäkin sille sitten...neljä naismyyjää hymyili leveästi tiskin toisella puolella kun seurasivat miten homma sujuu...voih vaan meidän molempien puolesta.

Vierailija
31/31 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kahlattua teidän viestit läpi ja nyt olen jo ihan kuollut informaatiotulvasta ja tästä päivästä. Meillä on taaaaas poitsu kipeänä ja tietysti kotona. Tänään tuntui taas pojalla virtaa riittävän, vaikkei vielä ihan terve olekaan, joten tämän mamman energiat meni taas päivän sujumiseen.

Miragelle nyt kovasti voimia masennukseen. Onneksi olet avoimesti puhunut nyt tästä ongelmasta. Toivottavasti et kuitenkaan saa synnytyksen jälkeistä masennusta. Eihän se onneksi varmaa ole, vaikka riskisi onkin kohonnut. *halaus*

Murmelille tsemppiä sokerien kanssa. Ei varmaan muuta pyöri mielessä kun ruoka, kun sitä ei saa syödä. Onneksi ei ole enää kauhean monta viikkoa, vaikka tuntuu varmaan ikuisuudelta.

Jotenkin tuntuu nyt supparit olevan aika herkässä, joten en nyt uskalla mitään varmaa sanoa tosta ensi viikon Helsingin tapaamisesta. Tulisin mielelläni. Katson mitä lääkäri sanoo perjantaina Naikkarilla ja mitä olo tykkää julkisilla liikkumisesta.

Mulla on myös masu sen oloinen kun olisi jo laskeutunut. Lohduttavaa lukea, etten ole ainut. Sämpyläisellä on vielä viikkojakin samat kun täällä. Mietin itsekseni, että onko masu laskeutunut, mutta sitten mies sanoi saunassa, että hänestä on ja tänään anoppikin sanoi samaa. Kuitenkin tuntuu, että vauveli on koko ajan joko pää kylkiluiden reunassa tai poikittain. Eli ei tietoakaan mistään laskeutumisesta oikeaan asentoon. Liikkeet on kyllä jo melko napakoita.

Sairaalakassia en ole vielä edes ajatellut, mutta nyt keksinkin pari juttua mitä pitää hoitaa. Eli ne imetysliivit pitää kyllä hommata, kun ei tissit nytkään meinaa enää mahtua noihin vanhoihin. Ostan siis etukäteen jonkun toppimallisen, jossa on varaa venyä. Ihan vaan, että pysyisi ne liivisuojat sitten paikoillaan. Ostan sitten lisää parempia, kun tiedän mitä kokoa pitää ostaa. Lisäksi pitää katsoa, että kamera on paraatikunnossa koko ajan. Yleensä siitä on akku loppu tai jotain, kun pitäisi lähteä johonkin juhliin tms. Muut mukaan otettavat on mullakin varmasti sellasia hygienia juttuja, joita tarvitsen päivittäin. Pitää varmaan kirjottaa joku lista, jonka muukan voi sitten h-hetkellä pakata :)

Oli varmaan paljon muutakin mitä mun piti kommentoida, mutta nyt lyö sen verran tyhjää, että lähden nukkumaan.

Laru rv 30+6 tai kellohan on kyllä jo yli 12 eli 31+0