Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen tässä ollut hieman murheissani lapseni kohtalosta.

Vierailija
27.03.2007 |

5-vuotiaani on menossa neurologille adhd-epäilyn takia. No tänään aamulla tuli ajatus päähäni että minut on katsottu sopivaksi äidiksi hänelle. En ole varma lähettikö sen itse Jumala, mutta rauhoittavalta tuntuu.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOten kyllä mustakin tuntuu että joku johdatus siinä on, että erityislapset saavat tavallista mahtavammat vanhemmat

Vierailija
2/11 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

JOten kyllä mustakin tuntuu että joku johdatus siinä on, että erityislapset saavat tavallista mahtavammat vanhemmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset asiat/oireet teillä herättivät tutkimaan asiaa? Itselläni on melkein 5-vuotias vilkas poika, josta juuri eilen kerhotäti eilen sanoi, ettei istu hetkeäkään paikallaan. Poikani häiritsee kerhokavereita, ei kuuntele ohjeita ja keikkuu tuolillaan, niin että lopulta putoaa, jos ei muuta keksi. Kotonakaan hän ei pysy kauaa aloillaan. Pitäisikö lähteä eteenpäin tutkituttamaan asiaa?

Vierailija
4/11 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se on niinkin päin joskus että tietyt vanhemmat aiheuttaa lapsilleen näitä adhd-tapauksia.

Mulla ainakin veljen lapset on suvun ainoita diagnosoituja " ongelmalapsia" ja kun olen läheltä seurannut niin voin sanoa että sekä rajat että rakkaus on puuttunut siitä kodista. Jos lapsi saa määrätä perheen asiat jo vauvasta lähtien, niin tuleehan niitä ongelmia kun hoidossa tai koulussa joku yrittää laittaa lapsen toimimaan sääntöjen mukaan.

En sitten yleistä että kaikki adhd:t olisi " itseaiheutettuja" mutta monet ongelmalapset nykyään on musta liian hyvin ymmärrettyjä ja vanhalla kunnon kasvatuksella olisi ihan normaali lapsi.

Vierailija
5/11 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun vikasi jos lapsellasi on adhd. Ajattele enemminkin niin et se on lapsesi parhaaksi tulevaisuuden kannalta et saa ajoissa apua ongelmiin, eikä leimaudu vaan joksikin häiriköksi.

Vierailija
6/11 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty vääränlainen kasvatus pahentaa tilannetta. ADHD-lapsilla pitää olla rutiiinit ja rajat , mutta ihan sellaine Super Nanny taktiikka ei ole oikea.

Vierailija
7/11 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
8/11 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pienelle vauvalle ei koskaan diagnosoida adhd:tä mutta oireet olivat selkeästi näkyvillä heti ensi kuukausista lähtien. (Synnytyksen aikana olleella pienellä hapenpuutteellakin saattaa olla asiaan vaikutusta, kukaan ei voi olla koskaan siitä varma. Voimme vain arvailla...)

Miten aikaisin minun olisi pitänyt alkaa lastani kasvattaa jotta olisimme välttyneet kyseiseltä diagnoosilta? Heti kun raskaustesti näytti plussaa????

Meillä muuten ylivilkkaus onkin ongelmista pienin. Valitettavasti säännöt ja tiukat rajat kun eivät ole taikasana tähän juttuun. Olisipa, olisin ikionnellinen.

Adhd kun on muutakin kuin ylivilkautta, itseasiassa osa heistä on hyvinkin rauhallisia osa jopa LIIAN rauhallisia.

Vierailija
9/11 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta kyllä se on niinkin päin joskus että tietyt vanhemmat aiheuttaa lapsilleen näitä adhd-tapauksia.

Mulla ainakin veljen lapset on suvun ainoita diagnosoituja " ongelmalapsia" ja kun olen läheltä seurannut niin voin sanoa että sekä rajat että rakkaus on puuttunut siitä kodista. Jos lapsi saa määrätä perheen asiat jo vauvasta lähtien, niin tuleehan niitä ongelmia kun hoidossa tai koulussa joku yrittää laittaa lapsen toimimaan sääntöjen mukaan.

En sitten yleistä että kaikki adhd:t olisi " itseaiheutettuja" mutta monet ongelmalapset nykyään on musta liian hyvin ymmärrettyjä ja vanhalla kunnon kasvatuksella olisi ihan normaali lapsi.

Samaa mieltä!

Vierailija
10/11 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla asenteella en haluaisi sinua lasten ja perheiden pariin.

Oikea ammattilainen erottaa kyllä milloin on kyse adhd-lapsesta ja milloin ns. kurittomasta. Kuriton lapsi ei saa diagnoosia, on siinä sen verran tarkka seula ja läjä tutkimuksia välissä... Ainakin jos homman hoitaa ammattilaiset.

Vierailija
11/11 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykytiedon mukaan äidin raskaudenaikaisen vähäisenkin alkoholinkäytön epäillään aiheuttavan tuota adhd:ta. Siis olevan yhtenä mahdollisena aiheuttajana, en väitä että ainoana.

Opiskelen nimittäin yliopistossa alaa jossa tehdään paljon työtä päihdepuolella, ja tämä tieto tuli sieltä. Kyllä säikäytti, minulla on itselläni kaksi lasta molemmissa raskauksissa olen silloin tällöin sen yhden lasillisen ottanut. Nyt kun minulla on tämä tieto, niin jos vielä hankin lisää lapsia niin en varmasti koske alkoholiin raskauden aikana, en vilkaise pulloon päinkään.