Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona taas aurinkoa ja pyykit koneessa, että saa ne ulos kuivumaan. Kävin äsken etsimässä kantoliinan, sekin pitää vielä pestä.

Kävin tässä aamulla neuvolassa PYÖRÄLLÄ. Matkaa on ehkä n.3km suuntaansa, mutta tuota noin... aikas hankalaa se pyöräily oli. Ei kovin kivalta tuntunut istua satulassa ja minä kun kuvittelin, että pojankin kanssa vielä ajellaan lenkkejä ennen vauvan syntymää. Ei taideta kyllä ajella. Välillä piti tahtia hidastaa, kun tuntui, että hengitys ei kulje ja kunto on todella huono juuri nyt. Heh. No, jos se auttaisi vaikka synnytykseen kuitenkin. Taidan piruuttain pyöräillä joka päivä!

Neuvolassa kaikki jees. Pissa puhdas, painoa tullut 160g/vk, sf-mitta 30 (eli ei mitään hätää, jollain muullakin oli pieni sf-mitta ja se ei kyllä kerro mitään. Uskokaa. MInulla vk 38 ultran mukaan tulossa 3300g vauva), hb 110 (rautaa...) ja verenpaineet 88/128. VAuvan syke 135. neuvolan täti sanoi, että vauva on huomattavan alhaalla, todella suuri ero viime kertaan. On kuulemma erittäin selvästi laskeutunut. Ihmetteli kovasti miten muka pyöräilin vielä?

No, eipä muuta. Esikoisella viikon toinen tarhapäivä. Loppuviikon onkin taas kotona. Ulkona ihana ilma. Täytynee lähteä jotain kuoputtelemaan sinne vähäksi aikaa. Sitten lähdetään ostamaan pojalle serkkujen vanha polkupyörä.

Plussat:

+ Neuvolassa kaikki hyvin

+ vauva todella alhaalla. Selittää oudot jalkakrampit ja vessakiireet

+ Hain kaupasta sulkia ja kreppipaperia. Pitää tehdä virpomavitsat.

+ Poika saa tänään ensimmäisen polkupyörän.

t.hannah81 rv 39+3

Vierailija
22/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille huhtimammoille!

Palstaa olen lukenut aktiivisesti, mutta en ole itse kirjoitellut listallenne. Nyt on menossa rv 35+6 eli aika loppukuusta pitäisi olla h-hetki, tosin neuvolan täti veikkasi viikko sitten, ettei vaavi välttämättä viihdy masussa loppuun asti (sen verran paljon supistelee, on supistellut jo tammikuusta asti). No, vielä en uskalla laskea sen varaan, että vaavi syntyisi piakkoin. Tämä on meidän toinen lapsemme, esikoinen on 2v 4kk.

Gallupissa kyseltiin, mitä aikoo tehdä/syödä heti vauvan syntymän jälkeen: itse himoitsen mozzarellajuustoa, jota olen välttänyt, vaikka sanotaankin, että pastöroidusta maidosta tehtyä voisi syödä, ja hyvää punaviiniä kunnon pihvin kanssa. Ja kyllä se kuiva omenasiiderikin maistuisi - ainakin tällaisilla keleillä kylmä siideri houkuttaisi;-) Monet mainitsivat mahalla nukkumisen, mutta itselläni se ei esikoisen syntymän jälkeen onnistunut, kun tissit olivat niin täynnä maitoa, että mahallaan olo pakotti niitä oikein tosissaan.

Meillä on esikoisen jäljiltä kaikki vauvatavarat tallessa ja hyvässä kunnossa, joten en ole hankkinut kuin muutaman vaatteen. Esikoinen on tyttö ja jos tämä on poika (emme siis tiedä vielä sukupuolta), niin sitten tulee varmasti hankittua vaatteita lisää. Ai niin, ergo-kantoreppu saatiin joululahjaksi ja vaunuihin seisomalauta. Ergossa voi sitten kantaa jompaa kumpaa lapsista (mukana myös sellainen vauvatuki ihan pienille vauvoille), jos esikoinen ei jaksa itse kävellä.

Tämä raskaus on kyllä ollut paljon raskaampi kuin ensimmäinen. Supisteluita oikein riesaksi asti (saikulla tammikuun lopulta asti) ja pitempi kävelymatka tuottaa jo tuskaa. Esikoisen kohdalla kävelin vielä päivää ennen synnytystä reilun tunnin reipasvauhtisen kävelylenkin (päivittäin tällaisia lenkkejä viimeiset 2 vkoa), nyt en kyseiselle lenkille uskaltaisi edes lähteä.

Niin ja ne plussat:

+ kohta lääkäri, jossa näkee taas ultrassa vauvan ja kuulee, missä mennään kohdunsuun kypsymisen suhteen

+ aivan uskomattoman ihana ilma - olen kevät- ja kesäihminen:-)

+ jääkaapissa hyvää suklaakakkua

+ kämppä siisti

+ kaveri tulee illalla käymään

-aurora 35+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin tullut taas ulkoiltua oikein urakalla. En huomannut edes alkaa esikoista houkuttelemaan sisälle, ennekuin itse mainitsi että olis jo nälkä. Muutenkin tänään olen ollut aamusta asti ihmeen pirteenä, kun kymmeneen mennessä olin saanut jo pyykit pestyä, imuroitua ja tiskattua. No nyt poika nukkuu, joten taidan kohta itsekin mennä pienille unille. (Supistuksia ei muuten kuulu, vaikka kuinka touhuaisi)

G: Me saatiin esikoiselle melkein kaikki käytettyinä, en ostanut silloin muuta kuin sängyn uutena. Nyt on tullut muutama isompi hankinta tehtyä. Tuplarattaat ostin, vaikka pitkään mietin niiden tarpeellisuutta, mutta tykkään lenkkeillä tosi paljon, joten pääsevät sitten molemmat lapset mukaan. Sitten ostettiin uusi turvakaukalo. Vaatteita en ole vielä juurikaan ostanut, kun tuo sukupuoli ei ole vielä tiedossa. Kantoliinankin ostin, sitten tietysti kaikkea tavallista, eli pari tuttipulloa, tutteja yms.

G: Ruuista eniten kaipaan minäkin tuorejuustoa ja maksamakkaraa. Joskus tekisi mieli Lonkeroa, mutta se saa vieläkin odottaa aika kauan, kun en imetysaikanakaan ole uskaltanut juoda alkoholia, ehkä sitten juhannuksen kunniaksi. Tuo mahallaan ja selällään nukkuminen olis munkin mielestä ihanaa, mut ainakin viimeksi rinnat olivat varsinkin ainakin alkuun niin kipeät, ettei mahallaan voinut nukkua muutamaan kuukauteen.

Ekassa raskaudessa mullakin synnytys alkoi alaselkäpoltoilla. Nytkin ne vähäiset kipeät supparit mitä on ollut, ovat tuntuneet pääosin selkäpuolella.

+aloittelin eilen illalla jo pihatöitä

+melkein kaikki kotihommat tälle päivälle tehty

+la lauantaina

t:Joikkuli 39+3

Vierailija
24/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että uusiakin tulee kun vanhat jakaantuu:).

Sain kuin sainkin vielä sitte alakerrankin siivottua ja oltiin poitsun ja sen kaverin kera liki pari tuntia tossa pihallakin...nyt olen entistä väsyneempi, jalat aivan poikki.

Ruoka-galluppiin: Ite himoan graavi ja kylmäsavulohta...maksamakkaraa ja jotain tuoremehua, kun mulla närästys aivan karmea kaikista mehuista, niin olen juonut vaan vettä, vaikka en yleensä mehuja kauheasti jois muutenkaan.

Olikohan timpura joka mainitsi et supparit olleet lähinnä selän puolella, mulla sama homma. Esikon synnytyksestä jäi just mieleen polttelu alaselässä ja loppua kohti tietty jalkoihin asti ja lantioon...ei kyllä olleskaan mahakipua mulla ollut.

Noista himoista muuten....aivan kuten huiskutin, odotan kesäistä pikavisiittia terassilla...olen enempi olut-ihminen, mutta kesällä kylmä päärynä siideri on bueno:).

Ja sitten kaipaan kunnon olutta kuten miksukka, mietin jo miten mökillä saa saunakaljan terassilla vilvotellessa, aah.

Ja kuitenkin vauva toki ensisijalla, mutta kyllähän sitä jo tässä pisteessä odottaa niitä OMIA nautinnon hetkiään, kun olo on kuukaus tolkulla tosi rajoittunut;).

Lähettävä touhuumaan poitsun kanssa. Isäntä TAAS työmenolla iltaan asti, tulee joskus myöhällä vasta....

Inkkarityttö, edelleen 37+1

Vierailija
25/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Päivät menee jotenkin vauhdilla, ei oo ehtiny kirjottelemaan. Lukenut kyllä oon kaikki pinot :)

Tänään oli neuvola

Hb 121, noussut edellisestä reilusti

RR 126/70

sf 32

paino +800 g/vko

syke 140-150

Vauveli oli vaihtanut kylkeä kuten epäilinkin, potkut on nyt muutaman päivän tuntuneet oikealla puolella kun aiemmin oli vasemmalla.

Aika alas oli jo laskeutunut.

Nyt alkaa väkisinkin jo vähän jännittämään, esikoinen syntyi 37+0, eihän tämä välttämättä samoin mene, mutta suoritin kyllä vähän alustavia lapsenvahtitiedusteluja, kun mummo lähtee viikonlopuksi reissuun.

G1: uutena on hankittu itkuhälytin, kun esikolla ollut on n. 10 v vanha ja otti aika mukavasti kaikki ohi ajavat rekat ym häiriöt. Lisäksi hankittiin imetystyyny ja vähän vaatetta. Uusi sitteri ehkä pitäisi hankkia, kun esikon oma annettiin lainalle ja on vähän reissussa rähjääntynyt. Tietysti sitten tuttipulloja ym. on tullut ostettua.

G2: Raskausajan jälkeen maistuu varmaan saunaolut, olen kyllä nyt ottanut saunan jälkeen alkoholittoman siiderin, joka mun mielestä maistuu yhtä hyvältä kuin tavallinenkin. Lisäksi haluan pitkästä aikaa oikein kunnon juoksulenkille, ei ehkä ihan heti, mutta jossain vaiheessa.

Meillä oli muuten eilen illalla vähemmän miellyttävä tilanne, ainakin näin raskaana olevalle, nimittäin likakaivo tuli täyteen ja vessareissuja piti rajoittaa. Meillä menee noi vessavedet umpikaivoon ja tyhjäys on sovittu n. 4 viikon välein aina sille viikolle. Yleensä toi 4 viikkoa on riittänyt hyvin, mutta nyt on sattuneesta syystä ollut enemmän käyntejä. Illalla sitten soitettiin tyhjääjälle, mutta sanoi pääsevänsä vasta aamulla. No, pakkohan sitä oli asioilla käydä, mutta vain viimeisessä hädässä ja sitten jätettiin vetämättä. Auto tuli onneksi aamulla 9 aikaan, joten nyt elämä ok. Näin sitä oppii arvostamaan elämän pieniä asioita. Ajattelin kyllä jo välillä käydä pihan perukoilla...

Niin ja plussia

+ mahtava keli jatkuu

+ saa käydä huoletta vessassa

+ masukilla kaikki ok

+ synnytys saattaa olla jo tosi lähellä, tai sitten vapun jälkeen

amulet 36+4

Vierailija
26/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin pikaisesti pinoutua kun pääsin suht rauhassa koneelle. Eilen kirjoitin pitkän litanian mut poika pirulainen painoi jostain ja teksti häipyi jonnekkin. Eipä sit innostanut kirjoittaa uudelleen kun toinen nyppi vieressä...

Masukki tuntuu nyt tosi ylhäällä ja illalla ei saa millään nukuttua kun tuntuu et happi loppuu. Sit kun nukahtaa niin herää omaan järisyttävään kuorsaukseensa. Tyyny polvien välissäauttaa siihen ettei selkä ole enää kipeä. Hitusvinkula on tullut taas kipeäksi ja tuntuu olevan aika turvoksissa. Liekö sitten niitä suonikohjuja vai mitä kun niin jomottelee. Ilmeisesti ei veri kuitenkaan kierrä kun vauva painaa. Tai jotain. Ihan uutta mulle kun ei esikoisesta ollu mitään vaivaa.

Jotkut on kirjoitelleet harrastaneensa sitä mukavinta S:ssää mut ei tulis kyl mieleenkään. Miehelle just sanoin et voi suakin ressua kun on ihan ilman joutunu olemaan. Sillon varmaan sait viimeks kun tää on pantu alulle. Lohdutti vaan et kai sitä nyt sentään senkin jälkeen on harrastettu ;) Musta kyllä tuntuu ettei haittaa miestä yhtään. Esikoisenkin odotusaikana tunnusti ettei uskalla jos vauvaan sattuu.. Sama juttu vissiin nytkin enkä ole sit liiemmin ahdistellu.

Esikoisen kanssa olötiin tänään lääkärissä ja todettiin korvassa tulehdus. Laatuaan meillä ensimmäinen. tyytyväinen saa olla kun ikääkin on jo 1v8kk.

G: aiemmin oli ikäerosta, meillä tulee noin 1v9kk

Esikoiselle on ostettu aikanaan uutena kaikki ja nyt saa tämä toinen niitä käyttää. Käytettynä olen muutaman punaisen vaatteen varalle ostanut vaikka luulen et poika sieltä taitaa tulla kumminkin.

Onneksi ei montaa viikkoa tarvi jännittää sitäkään. Mulla olis maanantaina synnytystapa arvio lääkäri ja mietin josko kysyisin jos näkee sillä tk:n ultralla ylipäätään...

Mutta nyt lopettelen

ai niin

+ ihana aurinkoinen ilma

+ poika sai lääkityksen korvaansa vaikka luulin meneväni turhaan lääkäriin (ehkä hieman ihme plussa-aihe mut kuitenki)

+ huomenna perhekahvilaan missä poika saa leikkiä ulkona muiden kanssa

Papaija 35+1

Vierailija
27/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on supistukset tuntunut joka kerta nimenomaan enemmän selässä ja lantiolla, eikä niinkään vatsalla. Nyt on neljäs lapsi tulossa viikot 38+4 ja taas on tänäänkin jomottanut supistukset selkää...

Synnytyksessä auttoi tosi pitkälle lämmin kaurapussi selän päällä..;)

Zandrah82 ja masu 38+4

Vierailija
28/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli se kauan odotettu äitipoli käynti. Mieskin oli mukana. Käyrää otettiin vähä reilu 10min ja hyvältä kuulemma näytti. Siihen ei onnistunut tuleen yhtään supistusta. Sit kätilö ultras tarkaan ja huolella ja selitti juurta jaksain meille kaikkea. Vauvan painoarvio n.3100g eli kyl taitaa velipoikansa mittoihin yltää. Lääkäri olikin sit taas negatiivisempi kokemus. Sen luona meni pari minuuttia. Oli tyyliin housut pois, ronkkimalla tutkimus ja hei-hei:(. Kohdunsuu oli pehmentynyt, sormelle auki ja 1,5cm jäljellä. Käski sit varata ajan lasketun ajan tietämille eli vielä ois 20.4. aika äitipolille. Hartaasti toivon, et sinne en enään mene vaan siinä vaiheessa nautin jo vauvastani:)!

Päivä ollut kaiken kaikkiaan positiivinen ja mennyt kivasti vaik selkä on ihan sikakipee ja liitoskivut aika mahtavia väliin:(. Oon ollut pojan kans pariin otteeseen reilu tunnin ulkona ja ilma on ollut ihan loistava. Kyllä kummasti toi aurinko ja lämpö piristävät!

Gallupeihin: Ollaan hankittu uutena autoon kaukalo, ku esikoisella oli lainakaukalo kummeilta. Sit oon ostanut käytetyn tosi hyväkuntosen sitterin. Muut onkin sit esikoisen peruja. Muutaman bodyn oon ostanut tulokkaalle. Synnytyksen jälkeen haluun suklaata/suklaisia kakkuja ja paljon!!! Sitä on tehnyt mieli, mut ei voi syödä, ku tässä tilassa aiheuttaa huonoa oloa:(. Sit makasruokia tekee mieli ja äitiltä taidankin tilata jauhemaksapihvejä;). Kesän koittaessa toki pitää jossain välissä saada se kylmä siideri. Tupakkaa on tehnyt mieli ihan mielettömästi aina vaikeimpina päivinä, mut vielä edessä imetys, joten siitä pidättäydyn ja toivon TOOOSI hartaasti, etten edes sorru ensimmäiseenkään, koska siitä se taas alkaa ja sit harmittaa vietävästi:(. Ootan myös sitä, et voi kääntää kylkeä ilman, et tarttee herätä sen takia. Mahallaankin ois kiva nukkua, mut kuten joku jo toteskin multakaan ei onnistunut imetysaikana, koska rintoihin koski ihan mielettömästi, joten sitä joutuu kans ootella.

Nyt tarttee lähtee laittaan poika nukkuun.

Senny rv 36+3