Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää että tiistaista tulee yhtä aurinkoinen kuin eilisestäkin.

Yöllä heräilin taas supistuksiin, jotka tulivat suhtkoth säännöllisinä tunnin ajan, ja sitten loppuivat. Joten kasassa ollaan ja varmaan pysytäänkin vielä jonkin aikaa.

Ihanaa tänään hierojalle heti aamusta.(siksi olen hereillä tähän aikaan) Ehkä olo vähän helpottuu kun nikamat saa taas paikoilleen. Sitten on myös hammaslääkäri tänään, se ei ole ihan yhtä kivaa, mutta pysynpäs ainakin kireisenä. Sain eilen pestyä esikoisen matkarattaatkin. Kun ne olivat viime syksystä jääneet pesemättä, ja vaunut on jo vauvalle valmiina, niin esikon kanssa ei hirveän pitkiä kävelyitä ole voinut tehdä kun ei reppis jaksa kauhean pitkälle. Pyörä olisi tarkoitus ostaa tänä kesänä, mutten ihan vielä ajatellut sitä hankkia.

G: Meillä ei tälle vauvalle ole tullut ostettua oikeastaan kuin joitain lakanoita, uusi hoitopöytä(esikoisen oma oli tosi epäkäytännöllinen) ja uusi itkuhälytin. Kaikki muu on esikoiselta jäänyttä, jolle kaikki ostettiin uutena. Muutimme silloin ulkomailta takaisin Suomeen kun olin viikolla 32, joten aikaa käytettyjen etsimiseen ei oikeastaan ollut, kun piti löytää asunto ja kalustaakin se :)

Plussat:

+Kevät tulee ja kesä, ja pakkohan joskus vauvankin on tulla

+Naprpaattille tänään

+Uusia perunoita saa kuulemma aikaisin tänä vuonna :)

Nyla 38+4

Vierailija
2/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonzku80: toivotaan että saat hyviä uutisia isältäi, voimia. Saas nähdä kumpi meistä ensin luopuu mahastaan..mullakin sellanen tunne että yli mennään ja pahasti :)

Taas aika katkonainen yö takana..asiat pyörii mielessä ja heräilen useasti niitä sitten miettimään :/ onneks saa päivällä vähän levätä kun poika hoidossa.

Joku kyseli puutumisesta, mullakin ollut tässä raskaudessa ongelmana varsinkin kun nukun. Siksi saakin asentoa vaihtaa jatkuvasti kun kädet puutuu niin herkästi.

( o ) Kova on vauva hikottelemaan, edellisessä raskaudessa en huomannut että olis vauva hikotellut mutta tämä poika tekee sitä monta kertaa päivässä ja on aika inhottavaa varsinkin jos kestää kauan. Muuten tämä olotila pysyttelee ihan samanlaisena.

G: meillä esikoiselle ostettiin vaunut uutena muuten tuli käytettyjä tavaroita ostettua, mutta kylläkin todella hyvä kuntoisia joten ne (pinnasänky, turvakaukalo..) siirtyy uudelle tulokkaalle. Uusimmat hankinnat on imetystyynyt ja unipussi, käytettyjä.

Iski kamala nälkä joten taidan lähteä syömään..

parit plussat vielä

+ mies vei töihin mennessään pojan hoitoon :)

+ menen tänään ihan yksikseni jumboon liiviostoksille

+ kaunis päivä tulossa taas, IHANAA

+ mennään pojan kanssa iltapäivällä kaverin luokse leikkimään

tulipas monta :)

Aurinkoista kevät päivää masuille!!!

Sanna rv 36 *POKS*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttää... :/ Taisin nukkua yöllä tunnin verran ja senkin ajan näin ahdistavaa painajaista. Eilinen muutaman tunnin kävely kaupungissa sai aikaan kauheet suonenvedot ja jalkasäryt. Huomenta nyt kuitenkin, jospa saisi vedettyä kunnon päiväunet tänään.

Eiliseen puutumiskeskusteluun. Täälläkin puudutaan ja tuntuu että pahenee vaan. Mulla se on melkein ainoastaan ylävartalon vaiva (kädet, olkapäät, pää) ja epäilen vahvasti että liittyy jumiin menneisiin hartioihin. :( Samaa puutumista on tapahtunut ilman että on ollut raskaana ja sillon se ainakin johtui hartioista. Kunpa jaksaisi iltaisin vähän venytellä, niin saattaisi helpottaa.

Ja gallup. Tälle vauvalle ei ole hankittu mitään uutta (no eilen ostin yhden lelun miehen isyyspakkaukseen). Anoppi on kyllä tuonut jo ajat sitten valtavan kuorman vaatteita ja luulen että niitä tulee vielä lisää. Vaikka olen sanonut, että esikoiselta jäi aivan käyttämättömiäkin vaatteita... Esikoiselle ostettiin lähes kaikki uutena tai lähes uutena, joten eipä ole tarve hankkia mitään isompaa tälle toiselle. Anopin tuomat vaatteet on muuten kaikki vaaleansinisiä... Esikoinen oli tyttö, eikä tämän sukupuolta tiedetä. Ehkä anoppi olettaa että toinen on automaattisesti poika. :D Itselläni on muuten näin loppumetreillä vahvistunut tyttö-olo.

Omaan oloon ei mitään uutta auringon alla. Selkää jomottaa, supistelee vähimmästäkin liikkeestä ja vauva on edelleen laiska liikkumaan. Torstaina on vasta seuraava neuvola. Terkkari oli " hauska" viime viikolla, ei meinannut antaa uutta aikaa kun oli sitä mieltä että synnytän ihan pian. Hmm, sillon oli viikkoja kuitenkin vasta 38 tasan.

Huippukivaa tiistaita kaikille!

Pyrrhyla 38+6

Plussia on aina vaan vaikea keksiä. Eilinen oli kyllä melko persiistä, joten

+ onneksi ei ole enää maanantai :D

+ kaveritapaaminen

Vierailija
4/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin heräsin jo 7.00 laittamaan esikon kouluun..ja tietysti kakkonen herää siinä samalla aina.Silmät ihan ristissä=(Mulla tuo ulkona oleilu saanu yöt sujumaan paremmin,ihan vaan illallakin istuin tunnin tuossa pihalla ja kattelin kun poika leikki,niin johan nukahdin hyvin.

Mulla on sormet ihan turvoksissa,sormuksenkin otin pois,kun tuntuu pahalta..kivahan ois jos osa tästä painosta oiskin turvotusta,ja häipyis kun synnytän..taitaa olla toiveajattelua=)

Synnyttämään haluisin jo kovasti,tosin se kivun hallitsemattomuus pelottaa,kakkosen aikaan menin sellaseen shokkiin kivusta,ettei kukaan saanu muhun mitään kontrollia..sitä pelkään nytkin=(

Ja 2 kertaa oon saanu epiduraalin,mutta en oo tuntenu siitä hyötyvän,kun silti tuo kipu synnytyksistä päällimmäinen muisto..aattelin jos nyt vaan ois ottamatta yhtään mitään,kun sattuu kuitenkin=)

G:Vauvalle ostettu uudet vaunut,kaukalo,sänky,leikkimatto yms.pientä kamaa.Sitteri,syöttötuoli,rintapumppu yms.isompien vanhoja.

Nyt ollu taloudellinen tilanne parempi kun noitten isompien aikoihin,ja niillä oli käytettyjä melkein kaikki ja nyt sitten tällä pikkusella kaikkea uutta ihanaa=)Vaatteita oon ostanu jo ennen raskautta alennuksista yms.ja kirppariltakin löytänyt ihan kivoja.Kunhan tämä nyt varmistuu varmasti pojaksi,ostan jotain ihania pikku shortseja=)Tytön vaatteita mulla ei oo yhtään=)Mutta kyllä saa mies lähteä mekkokauppaan jos yllätystyttö tuleepi=)

Huiskutin 38+0...ja poksuu

Vierailija
5/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea manunen pojasta!! Jo on pinot lyhentyneet ja hiljentyneet...onko tosiaan niin, että suurimmasta osasta huhtikuisia tuleekin maaliskuisia?? Kuitenkin kaikille synttämässä oleville ja meneville paljon tsemppiä!! Ihan kateudesta vihreenä luen näitä vauvauutisia...haluisin itekkin jo päästä synnyttämään, mutta tää vauva pysyy täällä ihan varmaan ainakin vappuun asti.

Mullakin on ollu pari päivää hiljaiseloa palstailun kanssa, ei oo saanu aikaseksi kirjottaa. Oon koko ajan ihan väsy ja viime yönäkään en varmaan neljää tuntia enempää nukkunu, kun piti taas rampata viis kertaa vessassa...todella rasittavaa!! Nyt alkaa olla sellanen olo, että kiitos ja hei tälle masulle ja vauveli kainaloon. Joka päivä supistelee tosi lupaavasti, mutta aina ne lopahtaa. Eilenkin illalla kolme tuntia tuli ihan kiitettävän kipeitä suppareita 10min välein, mutta sitten ne loppu ja alkoi yöllä ennen viittä uudestaan, mutta taaskin ne loppu.

Mieli on muutenkin maassa, kun meillä neiti tuli taas kipeeksi. Kuumetta ja tosi kova yskä ja korviaan valittaa ja mennään yhden jälkeen lääkäriin. Olihan se melkein kaks viikkoa terveenä. Ja just nyt tuli kipeeks, kun ulkona on mitä hienoin ilma. Nyt sitten nökötetään taas sisällä. Täytyy varmaan ite lähteä nyt aamulla kävelemään, kun mies on iltavuorossa niin en sitten iltapäivällä pääse mihinkään.

Masukki säikäytti viikonloppuna, kun ei tuntunut liikkeitä koko viikonloppuna kunnolla, muutama satunnainen potku tuli eikä edes reagoinut kun tönin ja tuupin. Eilen aamulla kävin sitten käyrällä ja heti kun lyötiin vyöt masun ympärille niin johan alkoi möyriminen ja sydänäänet oli tosi hyvät. Kyllä helpotti mieltä ja nyt ei oo poitsu paikallaan ollutkaan vaan myllää taas koko ajan. Kaippa se piti parin päivän lepotauon, että jaksaa taas pitää äidin tyytyväisenä.

Kaippa se on lopeteltava ja alettava saamaan jotain aikaiseksi tänään. Täytyy kyllä varmaan alkaa ottaa kolme ässää pian käyttöön jos vaikka jossain vaiheessa pääsis synnyttämään.

Plussia ei oikeen irtoo tälle päivää, pää on niin sumunen kun väsyttää.

Päivänjatkoa huhtiksille! Koitetaanhan vielä jaksella masujemme kanssa!!

Helinä+poitsu 37+2

Vierailija
6/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetääs tähän alkuun linkki tuohon esittelypinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9651820&p=&mpage=1&tmode=…

Mahtoiko mennä oikein..no katotaan :) Täällä ihan hyvin mennyt yö takana, mitä nyt yhtä vessassa ravaamista, mutta muuten hyvin. Selailin tuota esittelylistaa ja paljon on porukkaa " kadonnut" , toivotaan että kaikki tulee takasin hyvien uutisten kanssa :)

Plussat:

+ grillataan tänään, NAM :)

+ siskon kanssa iltapäivällä kävelylle

+ vauva liikkuu ja voi hyvin, kuten muukin perhe :)

Nyt viihdyttämään esikoista ja sitten ulos! Jaksuja kaikille masu-ulokkeiden kanssa!

Sanna 36+5

Vierailija
7/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihana auringonpaiste senkun jatkuu.. Tosin saas nähdä päästäänkö tänään ulos esikoisen kanssa ollenkaan.. Taitaa poika olla vähän kipeenä. On koko aamun valitellut masuaan, kuumetta ei tunnu olevan, mutta veto on pois ja yskä.. Ja yökin oli kehnonlainen.. Meillä kun esikoinen on nukkunut liki heräämättä jo reilun parin vuoden ajan (paitsi kun on kipeenä) niin viime yönä kolme-neljä kertaa heräili.. Eli se on merkki että jokin mättää.. Katselee nyt Disney Channelia sohvalta pitkälleen, eikä aamupalakaan ole maittanut.. Harmi, että just tänään tuli tuollainen olo, kun ollaan iltapäiväksi suunniteltu kaverin luo kyläilyä.. Täytyy katsella muuttuuko tuo olo tuosta mihinkään..

Itsellä olo on taas ihan ok.. Vaikka esikoinen herätteli aika ajoin yöllä, niin muut ajat nukuin kuin tukki.. Nyt sitten tajusin aamulla, että se lima, mitä on muutamana päivänä erittynyt vessareissulla, taitaa olla limatulppaa... ehkä se synnytyskin olis jo tuloillaan.. ;)

G: Meillä ei tälle uudelle vauvalle ostettu uutena ku sitteri..Esikoinen hajoitti omansa kun puolivuotiaana oli sellainen sätkyukko, että riehumalla sai sen rikki.. EN kyllä ymmärrä miten se on mahdollista?! Niin.. ostettiin me se turvakaulalo pussikin uutena nyt.. Lumikids.. Kaikki muu on esikoiselta jäänyttä.. Esikoiselle valtaosa ostettiin uutena, saatiin hyviä alennuksia.. Yhdistelmät halus mun vanhemmat ostaa, sillä ehdolla, että ne on uudet.. Esikoinen on molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi.. Käytettynä ostettiin vaan matkarattaat, hyppykiikku, vaatetta ja jotain muuta pientä.. Silloin tais olla parempi taloudellinen tilannekin.. Mutta onpahan nyt sitten hyvässä kunnossa tälle kakkosellekin.. :)

Mulle on muuten alkanut tulla samanlaisia ajatuksia kuin esikoista odottaessa (silloin tosin vasta rv 40 jälkeen..) että illalla nukkumaan mennessä sitä ajattelee, että josko tänä yönä lähdettäis synnyttämään ja aamulla herätessään sitä herää hieman pettyneenä, että ei sitten mentykään.. jotenkin sellaine olo, että taas olis yölähtö edessä.. Mutta saas nyt sitten nähdä..

+ ihana ilma

+ synnytys lähestyy (hitaasti, mutta varmasti..)

+ sovittiin kavereiden kanssa ruokailu+leffa tapaaminen huomiselle

Timpura 38+1

Vierailija
8/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee näköjään plussat heti alkuun:

+ Nukuin todella hyvin, heräsin vasta tunti sitten eli olo on ihanan pirteä

+ Yksi parhaista ystävistäni oli kylässä eilisen illan ja oli todella kivaa

+ Miehen kanssa on mukavaa ja harmonista

+ vauva alkaa tuntua päivä päivältä rakkaammalta ja ihanammalta

Muuten tänne ei ihmeempää kuulu. Olo on tasaisen hyvä, vauva vaan kasvaa eli samalla vatsa, mutta muita vaivoja ei vieläkään oikein ole. Paino on kyllä noussut varmaankin taas kilon, ehkä mukana on aavistuksen verran turvotustakin, sillä vihkisormus alkaa tuntua jo piukalta. Kuten varmaan aikaisemminkin kirjoitin niin meillä tää vauva on vasta ensimmäinen, joten saan ottaa tän äippäloman ennen vauvan syntymää ihan loman ja lepäilyn kannalta, ihaillen luenkin täältä niiden kirjoituksia, jotka huolehtivat samalla esikoisistaan tai jopa useammista lapsistaan!

G: Meillä on vauvalle ostettu kaikki uutena. Ainoastaan itkuhälytin ollaan saatu miehen työtoverilta. Mulle on ollut jostakin syystä tärkeää saada kaikki uutena (uutta ostetaan kyllä itsellemmekin) ja malleista+väreistäkin olen ollut tarkka. Sovittiin itse asiassa jo ennen raskautumistani miehen kanssa tästä jutusta, sillä en halunnut alkaa vääntää kättä siitä sitten raskausaikana. Jos joskus saatais toinen niin voi olla, että olisi vähän löysempi suhtautuminen...

Mulla on myös yksi gallupkysymys:

G2: Mitä ruokaa ja/tai juomaa haluat syödä tai juoda mahdollisimman pian vauvan synnyttyä?

Itselläni listalla on tuorejuustot ja juustokakku (joita en ole listeriavaaran vuoksi syönyt ollenkaan raskausaikana)! Mies aikoo tuoda täytetyt briepatongit heti seuraavana päivänä ja siskoni käy ostamassa juustokakkuviipaleen, NAM! Viiniäkin olisi kiva maistaa lähitulevaisuudessa.

Aurinkoista tiistaipäivän jatkoa!

LiinaMeri 38+6

Vierailija
9/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vähän jälkeen yhdeksän heräsin niin pää on vieläkin aivan pökkyrällä. Tuntuu mahdottomalta, että kello voisi olla melkein yksitoista.

Näin unta, että minun hampaat lähti suusta suurina palasina. Ja sehän unien tulkitsijoiden mukaan tietää joko sairautta tai kuolemaa. Sitten vielä heräsin tekstiviestiin, joka tuli minun exältä ja josta en haluaisi kuulla yhtään mitään. Nyt kyseli tietoja elämän tilanteestani enkä haluaisi niitä hänelle antaa. Vainosi minua eron jälkeen. Tieto raskaudestani voi kyllä aiheuttaa ongelmia, mutta en tiedä miten vältän kertomasta siitä.

Plussia en kyllä oikein keksi kun en ole vielä edes herännyt kunnolla.

+ aurinko paistaa

Leivänkannikka ja Olivia joka jää asumaan yksiöönsä.

Vierailija
10/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt kyllä väsyttää ihan armotta. Ja tekis mieli valittaa kaikesta:(. En tiedä iskikö nyt joku synnytystä edeltävä masennus, heh, kun olo on tänä aamuna ollu aivan surku. Itkettäs joka hitsin asia ja tuntuu kun maailma kaatuis just mun päälle, vaikkei huom mitään järjellä ajateltuna järisyttävää ole edes tapahtunut!

Nooh, esikon kun sain köpöteltyä eskariin itkin tuola sohvan nurkassa kunnon parut....helpotti vähän. Sain sitte jo kuitenkin yläkerran imuroitua ja veskin pestyä ja heiluin pölyrätinkin kans. Pitäs vielä jatkaa sama homma täällä alhaalla...

Jonzku80:lle voimia ja tsemppiä, toivottavasti isän uutiset olis postitiivisia. Sanzu kommentoi vauvan hikkaa, mulla oli esikoinenkin kova hikottelemaan ja hikotteli aluks paljon synnyttyäänkin, tämä masuvauva on aivan samanlainen, olen tosi varhasesta tuntenut hänen hikottelut ja ne tuntuu välillä inhalta:/.

G: Aikanaan esikoiselle hankittiin aivan kaikki uutena, silloin ei mistään ois tutuilta ollu saamisia, kun kaveripiirissä oli vauva eka. Isovanhemmat sponsas paljon hankintoja. No nyt tän tulokkaan kanssa on pyritty hankkimaan " uudenveroista" ja vähän käytettyä mahollisimman paljon, vaikka rahaa varmasti olis, niin jotenkin haluttu järkeistää hankintoja, säästää muuhun tähellisempään;). Vaunut meillä on esikoiselta tallessa, kaukalo, matkarattaat ja sitteri ostettiin käytettyinä, alle vuoden vanhat kaikki. Hoitopöytä ostettiin uutena, sänky ostettiin kaverilta, jonka vauva ei koskaan nukkunut siinä:).

Vaatteita on hankittu uutena ja käytettynä.

Feonia taisi kysellä synnytyksen käynnistysvinkkejä;). Kuulin eilen kaverilta vanhan olikohan espanjalainen uskomus, et ananas käynnistäis synnytyksen, siis pitää syödä kokonainen ananas!

Ei kun koklaamaan!

Plussat:

+ aurinko paistaa

+ alotin jo siivoilla, vaikka tosi ankea masis aamu

+......vaikea, kun mieli maassa....pojalle tulee tänään iltapäiväks kaveri, pääsen itte helpommalla

+ huomenna alkaa hullut päivät! ja äiti tulee meille!

Inkkarityttö 37+1

Vierailija
11/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonzku: mäkin mietin tänään että toivottavasti olet saanut kuulla hyviä uutisia. Peukutan täällä sulle :)

Nukuin sit viime yön sohvalla. Poika sai yöllä jonkun hepulin, vaikka on nyt nukkunut niin hyvin, ja halus meidän sänkyyn nukkumaan. Mäkin yritin vähän aikaa mutta just kun sai taas unen päästä kiinni heräsin kun poika huitas jalat mun naamalle. Me ei siis yksinkertaisesti mahduta kaikki kolme tohon sänkyyn enää..

Katsoin siis parhaaksi siirtyä tyynyn kanssa sohvalle ja tässä sit nukutti kyllä suht hyvin, mutta välillä kävin vielä makkarissa hyssyttelemässä poikaa ja vessareissuilla.. Aika katkonainen yö siis kaikenkaikkiaan.

Tänään on mun mummin uurnanlasku ja mennään sen jälkeen mun isän ja sen naisystävän kanssa keskustaan syömään. Ja on nätti ilma joten on varmaan kiva kävellä hautausmaallakin vähän aikaa. Pääsee samalla käymään mun ukin haudalla pitkästä aikaa :)

Mutta se on vasta kolmelta ja jotain muutakin pitäis kai keksiä. Jos vaikka tossa pihalla menis käymään. Yritin vähän siivoillakkin ja availin ikkunoita raittiin ilman toivossa. Nyt vaan vihloo niitä menkkamaisia kipuja selkään, supistuksia ilmeisesti ..? Niitä on jo aamun aikana tullut aika monta kertaa, mutta mitään säännöllistä ei kuitenkaan ja kestostakaan en tiedä kun vaan sit häviävät huomaamatta..

Mä oon sen eilisen neuvolakäynnin jälkeen yrittäny pähkäillä että missä ihmeen asennossa tämä vauva tuolla masussa asustelee kun pää on kuulemma terkkarin mukaan alhaalla, mutta ei kuitenkaan raivotarjonnassa, ja kaikki liikkeet tuntuu tossa alhaalla vasemmalla ihan selvästi. Mutta voiko siis olla niin kaksinkerroin että pää ja jalat oli vierekkäin ??

Selviää viimeistään maanantaina ja siihen asti pitäis olla ' rauhallisin mielin' mutta mä vaan oon semmonen etten ikinä oikeestaan jaksais odottaa vaan heti pitäis saada vastauksia.

Mietin jopa että kävis yksityisellä kurkkaamassa ultralla mutta se taitaa olla aika turhaa ja kallistakin vielä. Ja eipä se kauheesti mitään muuttaisi kuitenkaan..

Tavaroista sen verran että aika paljon meillä oli jo valmiina, sänky, sitteri, hoitotaso. Vaatteita ollaan ostettu aika paljon kun edelliset oli vaaleansinisiä ja nyt hankitaan vaaleanpunaista ;) Ja tosi paljon oon saanu mun siskolta vähän käytettyjä ihana vaatteita amerikasta.

Autoistuin ostettiin kaverilta sekin käytettynä mut sit sitä pientä tilpehööriä, kynsisaksia ja semmosta oon ostellu uutena. Aika fifty-fifty varmaan menee :)

Kaikki alkaa olla valmista, vauva vaan puuttuu ;)

Onko kellään muulla allergiat jo alkanut vaivaamaan? Mä ainakin niiskutan yötä päivää ja aivastelen koko ajan, mutta muuten on vielä aika helppo olla. Viime keväänä en voinu mennä ulos ollenkaan, sisälllä piti istua tai hengittämisestä ei tullu mitään. Nyt oon vielä uhallakin pitäny ikkunoita auki mutta viimestään sit kun koivun kukinta alkaa täytyy varmaan lopettaa sekin..

Nasolinia menee litratolkulla mutta sitä oon muutenkin nyt tässä raskaudessa joutunut käyttämään vaikka kuinka kauan. Mutta kuka muistaa mitä, jos mitään, muita mömmäjä saa raskauden ja imetyksen aikana ottaa?

Menee ihan jaaritteluksi, tässäpä vielä plussat tälle päivälle

+ vauvan syntymään 6 päivää

+ aurinko paistaa ja kevät tulee

+ poika on ollut hyvällä tuulella

marie 38+2

Vierailija
12/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy vastata. Valkohomejuusto, ehdottomasti. Rakastan juustoja, ja kyllähän homejuustojakin saa raskaana syödä kunhan ne vaan on kuumennettuna ruoassa. Mutta ei se ole sama kuin vetää brieta suoraan paketista. NAM! ;D Toinen " himotus" on maksa. Taitaa olla pari ekaa viikkoa aika eksoottinen ruokavalio, juustoja ja maksamakkaraa... Ruokien lisäksi odotan myös sitä että pystyy taas nukkumaan mahallaan, esikoisen jälkeen oli auvoinen tunne kun sai kotona kellahtaa mahalleen sänkyyn. No, kaikista eniten raskauden jälkeisestä elämästä odotan tietty sitä uutta vauvaa. :)

Pyrrhyla

Yksi plussa vielä

+ päivä lähti kuitenkin käyntiin vaikka aamulla näytti surkeelta

Vierailija
13/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista kevätpäivää, täällä edelleen ollaan yhtenä kappaleena vaikka olisin edellisyönä voinut vannoa että maanantai illalla on jo vauva kainalossa. No kun ei niin ei, supistukset loppui maanantai iltapäivällä vaikka siihen mennessä oli ihan säännöllisesti supistanut koko yön, no kärsivällisyyttä vain!

Aamu lähti ihan hyvin käyntiin ja nyt on esikoinen käynyt jo kerhossa, me kuopuksen kanssa kaupassa ja neuvolassa, syöty on ja nyt suunnistetaan päikkäreille minkä jälkeen on pakko lähteä nauttimaan tuosta auringosta!

G:Ei mitään suuria hankintoja olla tehty, vähän vaatteita mutta ajattelin että ostetaan sit lisää kun varmistuu toi sukupuoli. Vaunut on esikoisen vanhat, matkarattaat täytyis ostaa kun menin poikien rattaat myymään kun ajattelin että lapsia ei enää meille tule, vaunut ei onneksi mennyt kaupaksi niin ovat nyt sitten valmiina.

Neuvolan täti ei muuten antanut enää uutta aikaa ensiviikolle, vaan ennusti että kyllä se sieltä ennen tulee. Sunnuntai maanantai välisenä yönä on täysikuu ja silloin kuulemma syntyy aina paljon vauvoja, eli tähtäämmekö sinne?

Plussat:

+ Sain ihanan kastelahjan siskonpojalle (vauvakirjan, slipoverin ja kravatin, kaikki sävy sävyyn!)

+ kevättä ilmassa

+ taas päivän lähempänä laskettua aikaa

Vierailija
14/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisina kun jatkuisi säät kesään asti, niin nää kivut ja väsymykset jaksaisi paljon paremmin! Oon ihan rikki fyysisesti, vauva painaa kaikkia hermoja tuolla alhaalla ja häntäluuta myös, joka on jo ennestään arka paikka. Lisäksi meidän poju on ollu kipeä jo perjantaista lähtien, joten lepohetkiä ei kauheasti ole ollut, tänään jo kuvittelin vieväni sen päiväkotiin, mutta yskä ja itkuisuus vaan jatkuvat... En oikein voi enää mitään sen kanssa tehdä, kun kaikki sattuu niin mua paljon, istuminen, seisominen, kyykkiminen...pelkkä tavallinenkin liikkuminen aiheuttaa suurta painetta tuonne alakertaan.

Jos on vinkkejä miten saa 1v9kk viihtymään olemalla itse makuuasennossa, niitä otetaan täällä ilomielin vastaan!!! :)

Perjantaina sitten Kätilöopistolle kokeisiin ja tutkimuksiin, kun sf-mitta vaan jatkaa samaa kulkuaan (ollut jo yli 7 viikkoa suunnilleen samoissa, noin 27-28) ja omakin paino on vähän laskenut... Tiedän, että vauva on TODELLA alhaalla, mutta kyllähän tässä loppusuoralla pitäisi vähän kasvaa kuitenkin, edes painoa tulla. Onneksi pääsen tutkittavaksi!

Tän päivän suurin plussa on ehdottomasti

+AURINKO ja 15 ASTETTA LÄMPÖÄ!

+kotona on kerrankin siistiä, narsissejakin on pöydällä

+tein ihanaa mansikkarahkaa, johon on ollut kauhea himo koko ajan

+yöllä tarvitsi käydä 3 kertaa pissalla, joten olo on levänneempi

Terkut masuille! t. Bebe-b 36+4

Vierailija
15/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mua vaivaa kun en millään jaksais kirjottaa, jotenkin on levoton olo vaikka samalla oon jotenkin yli väsynyt koko ajan.

Viime yö oli ihan paska, heräsin parin tunnin nukkumisen jälkeen ihan kauheeseen närästykseen ja sitä jatku sitte ainakin viiteen sen jälkeen sain vasta nukuttua.

Oon ollu pikkasen huolissaan tuosta masusta kun tuntuu niin hiljasta olevan. Ja sitten vielä mietin että tihkuuko mulla lapsivettä vai onko tosi litkuista valkovuotoa. Onko vaarallista jos tihkuu lapsivettä??

G: Meille ostettu aika paljon uutena kun ensimmäisiä odotellaan, joitakin vaatteita oon kaverilta saanut ja sitterin ja turvaistuimen.

Mä oon oikeestaan syöny kaikkea mitä olis pitäny välttää, en maksaa, siitä en tykkää. Eniten kaipaan viiniä ja tupakkaa. Yritän kyllä olla alottamatta tupakointia uudestaan kun mulla tulee siitä maha joskus niin kipeeksi, silti on pitäny vaan poltella...

Oisko plussia...

+ viikot vaihtuu

+ ulkona aurinkoista, vaikka sisällä kökinkin varmaan koko päivän

+ nyt on KAIKKI pesty vauvoille

Manuselle onnittelut!! Kateeksi käy...

-p- 36 *poks*

Vierailija
16/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikkoja kasassa 37+1. Äitiysloman alettua olen tiiviisti lukenut muiden huhtislaisetn kuulumisia ja aika monihan on jo " jakautunut" , joten PALJON ONNEA!

Itsellä oli tänään neuvola..Terv.hoitaja hämmästeli et miten tämä voi olla vielä näin ylhäällä..eli ei ainakaan synnytys ole ihan lähiaikoina tiedossa. Painoa tullut nyt yht. 6kg, SF-käyrä yläkäyrällä (36cm), mutta ei povattavissa mitään isoa vauvaa, koska pääsee vielä kylkeä kääntämään. Rautaa syön ja se hieman helpottanut. Vauvan syke 143.

No, itsellä ei ole vielä kiirettä synnyttämään, kun on monta asiaa vielä tekemättä. Nyt on hyvä olla kun ei enää närästä, muttei paina lantioon. Mitä nyt selkäkivut ja jumiutumiset välillä riesana.

Tää on meidän 2. vauveli. Eka onkin jo reilut 4v. lellikki, joka odottaa innolla pääsevänsä ISOveljeksi. Poitsu on vielä tarhassa tämän viikon, kunnes jää omien sanojen mukaan " vauvalomalle" .

Perjantaina aion vielä lähteä pojan kanssa junalla mummolaan (3.5t), kun kerran vointi näin hyvä eikä synnytys ole heti käsillä.

G: Meillä sänky, kaukalo, osa vaatteista lainattuja sisaruksilta. Mutta sitteri täytyy vielä hankkia. Vauvalelut, vaunut ym. esikoisen vanhoja ja vielä hyvässä kunnossa.

G: Synnytyksen jälkeen tekee mieli kylmää tuoremehua ja juusto, salaatti, tomaatti leipää. Kahvia en ole pystynyt koko raskauden aikana juomaan ja odotan innolla milloin taas uskaltaa kokeilla ettei lennä laatta!

Päivän plussat:

+ Aurinko paistaa täällä pohjoisessakin

+ Poika tarhassa, omaa aikaa :)

+ Vauvalla kaikki hyvin, samoin itsellä

+ Kämppä siisti, kun eilen tuli siivottua. Saa laiskotella

+ Tuli syötyä " lounaaksi" Fazerin Sininen -NAM.

Aurinkoisia päivänjatkoja muille huhtislaisille!

T: Tikanpoika 37+1

Vierailija
17/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä plussia

+pojan kanssa tehtiin onnistunu uintiretki aamupäivällä

+pikkuveli tulee perjantaihin asti yllätysvierailulle..tässähän vois lähteä synnyttämään,kun lastenvahtiki talossa=)

+ilma edelleen

Mulla kanssa noita allergioita,ja oon ottanu nyt muutaman päivän sumutetta.Pyysin neuvolalääkäriltä reseptit,ja jotain nappeja se kirjoitti,mitä voi ottaa vaikka imettäisi=)

Ja graavilohta vedän hyvällä omalla tunnolla kun vauva syntyny.

Alkoholin suhteen oon pitäny 0-linjan raskaudessa,mutta kesällä saa mies olla vauvan kanssa sen aikaa,kun äiti käy terassilla juomassa kylmän perrysiiderin..jäillä=)Sitä oon himoinnu koko raskauden=)

Jos sais käydä tunnin kaverin kanssa istumassa terassilla,ja juoda siidun auringos paisteessa=)ja pongailla silmänruokaa;)ja sitten kotiin vauva-arkeen äkkiä takaisin=)Ja mä haluun päästä tuohon pururadalle juoksemaan,ilman,että nivuset särkee ja supistaa pienestäkin liikkeestä..ja kauppaan niin,ettei tarvii miettiä missä käy seuraavana vessassa=)

HUiskutin 38+0

Vierailija
18/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa oikeasti olla supistuksia?!?? ei tule mitenkään säännöllisesti tai mitään, mutta aamusta on tullu useemman kerran sellasta selkäsärkyä, eli tuntuu että henki salpaantuu hetkeks ku joku vääntäis puukkoa ristiselässä, tai silleen ovelasti jyskyttää... vaikea kuvailla, mutta en ole aijemmin moista kokenut... kestää ehkä 0,5-1min kerrallaan. Onko kokemusta " selkäpainotteisesta" synnytyskivusta?

G: Ollaan saatu paljon tavaraa, jopa riesaks asti jos jonkinnäköstä viritystä... me ollaan viimeset kaveriporukassa, jossa tulee nyt lapsi, joten sitä kamaa löytyy kyllä. Miehen sisko teki reilu vuosi sitten iltatähtensä, joten sieltä ostettiin lähes kaikki " isompi" tavara, kun he halusivat viimeselle kaikki uutena, niin ovat vain yhden lapsen jäljiltä. Periaatteesta ostimme sitten turvakaukalon uutena, haluttiin edes jotain itse hankkia. Minun vanhemmat on myös ostelleet ihan sikana kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta, kun tämä on heille ensimmäinen (suuresti odotettu) lapsenlapsi.

G2: kunhan pääsen sairaalasta NIIN: Nukun ensimmäiset 2viikkoa vain mahallaan, syön maksalaatikkoa päivittäin ja iltasin juon yhden jääkylmän saunakaljan. Herkuttelen juustotarjottimella ja hyvällä punaviinillä joku viikonloppuilta ja POLTAN savukkeen juodessani saunakaljaa kesäillassa terassilla... Tässäpä haaveeni, joka ei nyt varsinaisesti liity syömiseen, mutta aika vahvasti kuitenkin... :) Mulla tekee ihan älyttömästi mieli KUNNON olutta (vaikka normaalioloissa en juuri kaljaa juo...)

Juups, siinäpä tärkeemmät!

+ saatiin hääkutsu!! (jes, jotain muutakin odotettavaa)

+ tänään tulee pioni

+ supistuksia?!?

miksu 38+1

Vierailija
19/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tänne aina silloin tällöin syksyllä, mutta sitten pitkään jatkunut pahoinvointi (joka onneksi kuitenkin loppui) ja kuukauden joululoma erossa tietokoneesta katkaisivat kirjoitusinnon. Nyt olen taas ehkä kuukauden verran lueskellut listaa, ja nyt päätin pitkästä aikaa kirjoittaakin jotain. Jotkut ovatkin jo synnyttäneet, joten rutkasti onnea heille! Onnea tietysti myös tuleville synnyttäjille koitokseen :).

Raskaus on sujunut minulla aika lailla normaalisti, terveydenhoitajan mukaan niin kuin kirjoissa. Nyt mennään viikolla 39, mutta tuntuu, ettei tässä nyt aivan juuri olla synnyttämään menossa. Välillä kyllä vihloo alamahaa kivuliaasti, niin kuin joku tökkisi virtsarakkoa kepillä (joku siellä varmaan tökkiikin, muttei kai sentään kepillä :)). Vähän silti alkaa jännitämään, että ei siihen synnytykseen aivan hirveän kauan kuitenkaan ole. Ensimmäistä kun odotellaan, niin kaikki on niin uutta. Äitiyslomalla on kyllä ollut kivaa olla rennosti ja hoitaa asioita kuntoon vauvaa varten (paitsi että välillä on tylsistyttänyt toden teolla, eikä vauvajutut kiinnosta ihan koko ajan).

G: Uutta ei ole ostettu kuin turvakaukalo ja yksi kestovaippakuori. Ai niin, tuttipullot, tutit ja rintapumppu olivat myös uusia. Hyvää ja laadukasta ollaan pyritty hommaamaan käytettynä ja tekemään itse. Huuto.netistä olen ostellut 70-luvun (hyväkuntoisia) vaatteita, jotka ovat mielestäni kivempia kuin nykyiset aika hailakanväriset. Olemme saaneet tosi ison läjän hyviä kestovaippoja, harsoja ja vaatteita myös sukulaisilta.

G: Juustokakku on kyllä yksi, mitä kaipaa. Olen pieniä siivuja silloin tällöin juhlilla uskaltautunut syömään, mutta sen enempää en ole viitsinyt. Toinen on tumma olut (Velko) jonkun hyvän aterian kanssa.

Plussia:

+ Saatiin juuri eilen kuulla, että saamme ihka uuden vuokrarivariasunnon kaupungista, johon olemme muuttamassa toukokuussa (vaikka vuokranantaja oli kauan harkinnut päätöstään kissamme vuoksi).

+ Aivan ihana sää pihalla!!

+ Pystyn vieläkin liikkumaan melko ketterästi.

+ Tänään olen saanut paljon aikaan kotona, ja tekemisen into vain jatkuu.

Kerttu

Vierailija
20/28 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä tosiaan on nyt sisävoittoinen päivä.. Toi esikoinen on pariin otteeseen nyt oksentanut.. Että silleen.. Pesukone pyörimässä.. Onneks osaa jonkin verran jo tähdätä ämpäriinkin.. Äsken pyysi jopa ruokaa ja söikin ihan hyvällä halulla.. Jospa alkais mennä jo ohi.. Jollei sitten tule ulos.. Tulis jo mies töistä niin sais itte käydä tuolla pihalla happihyppelyllä..

Galluppiin on pakko vastata.. KAHVIA haluan saada HETI synnytyksen jälkeen sekä RUISleipää.. Mua on närästellyt nyt niin paljon, että molemmat on täytyny jättää.. Mutta mieli tekis...

Noista selkävoittoisista suppareista.. Mulla esikoista synnyttäessä ei pahemmin muunlaisia ollutkaan kuin sellaisia, jotka tuntuu selässä.. Masuun sattui vain silloin kun otti vastaan potkuja.. Eli vauvan potkut tuntui ihan eri tavalla kivuliaille ku odotusaikana.. Mutta se selkäkipu oli ihan kamalata.. Vihloi ja kovasti.. Lähinnä alaselkään.. Nytkin huomaan supistusten tuntuvan pääasiassa selän puolella..

Timpura 38+1...vieläkin...