Onko mitään typerämpää sanaa kuin esihenkilö
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne ihmisen esi-isät nykykielessä sitten ovat?
-winner-
Jenkkien mukaan ne on jotain ancestoreita... kas kun ei transistoreita?
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Esi siittäjät?:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljonkin
Vaikka puhua naisesta esimiehenä.
Harvaa esimiesasemassa olevaa naista se on haitannut. Ei myöskään minua, ikinä.
No itseäni on haitannut ja haittaa. Muistan lapsena kysyneeni jostain ammatista että voiko nainen edes tehdä sitä kun nimessä on "mies" kuten vaikkapa palomies. Sain kuulla että tottakai saa, mutta silloin jo pidin nimeä typeränä. En halua kutsuttavan itseäni mieheksi kun en semmoinen ole, eikä työhön liity mieheys mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Muunsukupuolinen,sukupuoleton, jokaisen oikeudet (entinen jokamiehen oikeudet), palohenkilö (palomies),sukupuolineutraalit liikennemerkit....onhan näitä. Toi esihenkilö on vain jäävuorenhuippu.
Pelastaja, ei palohenkilö.
Henkilö on outo sana. Kuka lie keksinyt. Henki + lö. Samantapainen kuin putki + lo.
Suomesta puuttuu kiva sana korvaamaan henkilön. Ihminen ei myöskään käy joka paikkaan. Taas tarvittaisiin Agricolaa ja Lönnrothia.
Monellako teistä kommentoijista on oikeasti joskus ollut naisesimies?
Vierailija kirjoitti:
Monellako teistä kommentoijista on oikeasti joskus ollut naisesimies?i
No itse asiassa mun kaikki pomot ovat olleet naisia. Enkä ole missään sotealalla tms.
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Esivanhemmat
Muistan, kun joku ensimmäisen kerran käytti palaverissa sanaa esihenkilö, niin tirskahdin. Luulin, että vitsaili. Tasa-arvo on ihan jossain muussa kuin sanojen saivartelussa... tasapuolisuuden nimissä sitten pitäisi käyttää palohenkilö, eduskunnanpuhehenkilö, nimishenkilö, lakihenkilö jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljonkin
No itseäni on haitannut ja haittaa. Muistan lapsena kysyneeni jostain ammatista että voiko nainen edes tehdä sitä kun nimessä on "mies" kuten vaikkapa palomies. Sain kuulla että tottakai saa, mutta silloin jo pidin nimeä typeränä. En halua kutsuttavan itseäni mieheksi kun en semmoinen ole, eikä työhön liity mieheys mitenkään.
Minä taas olen paljon mieluummin esimies kuin esihenkilö. Jälkimmäinen kuulostaa ihan liian teennäiseltä ja korostaa mielestäni täysin turhaan sitä että olen esihenkilöasemassa siitä huolimatta että en ole mies. T:Nainen
Sanasta en tiedä, mutta kyllä sinä olet itse palstan typerin otus.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kun joku ensimmäisen kerran käytti palaverissa sanaa esihenkilö, niin tirskahdin. Luulin, että vitsaili. Tasa-arvo on ihan jossain muussa kuin sanojen saivartelussa... tasapuolisuuden nimissä sitten pitäisi käyttää palohenkilö, eduskunnanpuhehenkilö, nimishenkilö, lakihenkilö jne...
Mitä vikaa palotaistelijassa? Kelpaa se ausseillekin.
Minun pomoni on nainen ja me molemmat kyllä kutsumme häntä sujuvasti esimieheksi.
Esihenkilö on kyllä niin kömpelö väännös esimies-sanasta, että typerämpää sanaa kuvaamaan esimiesasemaa on vaikea keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Monellako teistä kommentoijista on oikeasti joskus ollut naisesimies?
Täh. :D Eiköhän niitä ole useimmilla ollut, jos nyt ei ole koko elämäänsä viettänyt samassa työpaikassa jossa ei koskaan johtoporras vaihdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljonkin
Mihin tutkimukseen tässä viitataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa palotaistelijassa? Kelpaa se ausseillekin.
Älkää nyt uusseelantilaisia unohtako!
Vierailija kirjoitti:
Eihän lakimies enää olekaan käytössä, se on jo pitkään ollut virallisesti juristi. Nimismies on ammattinimikkeenä ajat sitten lakkautettu. Pelastaja jo mainittiinkin. Herää tähän päivää!
-winner-