ärsyttääkö muita äitejä mummot,
jotka yrittävät tuputtaa esim. 3kk ikäiselle vauvalle ties mitä ruokaa maksamakkarasta jäätelöön... mulla ainakin moni isomummo ja mummo on näitä jo yrittänyt tyrkyttää meidän (kohta 5kk) vauvalle ja kun kiellän jyrkästi esim. jäätelön niin toteavat että kyllä heidänkin lapset söi ton ikäisenä mitä vaan.. voi hemmetti että ärsytti...ei kai neuvola huvikseen rajoittele vauvojen syömisiä...
Kommentit (9)
Isomummo tarkoittaa hyvää, ei usko siitä olevan haittaa " kun niin on aina tehty" . Uskoo kieltoja mun silmien alla, mutta kun menin köymään vessassa niin jo oli vauvalla domino-keksiä suussa ja varmaan jotain minkä oli itse ensin haukannut palasiksi. Eli toinen asia mitä eivät usko on ettei samasta lusikasta/ruuasta joka on ollut omasa suussa tule antaa lapselle....huoh.
joka olisi syöttänyt tyyliin maksamakkaraa on vasta 49v. isomummo sentään kohta 80. v joten siitä nyt tota vois uskookkin... jotenki tosi ärsyttävää kun pitävät minua sitten TOSI TIUKKIKSENA... ap
itsellä jos tuolla tavalla kävisi niin lähtisin menemään enkä toiste menisi vauvan kanssa kylään.
Meidän esikko on sellainen " ujo hiiri" vähän liiankin lepsukka sälli... niinpä kun mummo jotakin antaa (lue tunkee suuhun) niin poika ottaa ja sitten itkun kanssa yrittää raukka sitä syödä mistä ei tykkää... Tiukkana siinä pitää äidin olla, että poika ei tykkää siitä ja tästä (esim. raaka sipuli ja silli) kun sitten poika parka tulee pyytämään " äitii tuu mun kaa vessaan" ja näin pääsee sylkäisemään suunsa tyhjäksi. Miten ihmeessä se dementoitunut isomummo onkin niin vikkelä iskemään kaikkea pojalle? Nuoremman perässä kun yrittää pysyä ja vahtia siinä isomummoa niin huih, rentous on reissusta kaukana...
No voisko vielä jostain pienemmästä pistää välit poikki?
Meillä ärsyttää se, että lapsi, joka sairauden takia on taipuvainen lihavuuteen, saa mummolassa jatkuvasti jotain herkkuja. Kotona ei saa kuin hedelmiä ja joskus harvoin pullaa tms., mutta mummo ei tunnu edes tietävän, mikä on terveellistä ja mikä ei. Esim. sen mielestä pitsa on ihan hyvä illallinen 5-vuotiaalle. Ja sit kovia irtareita ja jätskiä ja donitseja on koko ajan pöydät täynnä.
Tää on niin rasittava tilanne, oon sanonut sata kertaa, jopa ottanut mummon (60 vee, ei ikäloppu) mukaan ravitsemusterapeutille että ymmärtäis tilanteen vakavuuden, noh, enää ei sitten kyläillä siellä vaan mummo tulee meille ja jos tuo namia, otetaan ne pois.
Vaikka ärsyttääkin niin ei tuo mielestäni ole syy laittaa välejä poikki, todellakaan... ei se niin vaarallista ole. Isomummo on lähes 90 ja olen iloinen että hänelle on ollut vielä mahdollisuus saada tuntea lapsenlapsenlapsensa. Ja tiedän ettei tarkoita pahaa, mutta " vanhalla kansalla" on omat päähänpinttymänsä.
Ei välejä tarvitse poikki pistää, mutta ei sitä lastakaan tarvitse sinne raahata. Jos puhe ei mene perille niin älkää viekö lapsia kylään. Ylempi vastaaja lisää.
asuvat kummatkin n. 2km säteellä ja etenkin tuolla isomummolla ollaan paljon kun esikoinen 3,5v sinne aina kinuaa... on muuten tosi mukava ja tulemme juttuun miehen mummon kanssa (asuimme siellä viime syksynä n.2kk) mutta juuri nuo sen tyylit että hänenkin aikana on tehty näin ja näin ärsyttää välillä... ja eniten ottaa myös päähän toi että kun menemme sinne hän kysyy pojalta otatko ruokaa ja poika sanoo että en, niin sitten tarjotaan pullaa,kakkua tms. herkkua joka kyllä kelpaa.. sitten mummo myöhemmin ihmettelee kun poika ei mitään syö... ap
ovat tietoisia mitä vauvalle annetaan ja mitä ei. uskovat myös kun kerran sanotaan.