Ärsyttää, että ihmiset ajattelee, että kaikki yh:t saisi yhteiskunnan tukia
Välillä kuulen oikeassakin elämässä sellaista, että no hyvähän sen on sun olla, kun yhteiskunta maksaa.
Okei, lapsilisässä on yh-korotus 55€/kk. En sitä kiellä. Mutta muuten en kyllä saa penniäkään enempää kuin te muut, palkalla ja onneksi vähän osinkotuloa on ja niillä on elettävä, vaikka olen perheemme ainoa tienaaja.
Olen korkeasti koulutettu, palkka on hyvä, en sitä valita enkä veroistakaan valita, vaan ihmisten asenteesta, että ajattelevat, että saan jotain mystisiä tukia ja apuja elämääni ja näistä pitää olla kateellinen.
Oikeassa elämässä on aika raskasta olla yksin vastuussa lapsista henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti.
Ja ei, yksinhuoltajuus ei ollut oma valintani.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Onko se mikään ihme kun yli puolet esim asumis-ja toimeentuen saajista ovat yksinhuoltajia ja nämä ovat myös kärkisijoilla jättitukien saajina? Tilastot puhuu karua kieltä.
Suurin toimeentulotukea saavien ryhmä on yksinasuvat, joissa korostuu tuen saajina nuoret miehet.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, lapsilisä on aina ollut ainoa tuki ja päiväkodista on maksettu täydet maksut.
Itse maksoin aikoinaan myös täydet maksut päiväkodista, onneksi lukio on muuttunut maksuttomaksi, sillä esikoisrni on nyt lukioiässä.
Olen ihan superhämmästynyt. Onko täällä yksi kiukkuaja joka vastaa ilkeästi? En minä hauku ketään.
Sama juttu. Se on tietynlaista rasismia sekin. Kuten ajatellaan, että vaikka kaikki jonkun etnisen ryhmän edustajat on työttömiä, niin ihan se ikävää sille, joka on superahkera ja tekee monta työtä. Vastaavia esimerkkejä on paljon.
Jos olet yh, joudut sen kohteeksi, vaikka olisit kieltäytynyt lapsilisistä ja elelisit pääomatuloilla.
Kyllä ne lapsilisätkin on yhteiskunnan tukia....
Koska ihan kaikki yh:t saa yhteiskunnan tukia. Tukia ne lapsilisätkin on ja te saatte ne korotettuna. Ne kaikki palvelut mitä äiti saa lapsen varjolla on myös yhteiskunnan tukia jos et itse maksa täysimääräisesti sitä palvelua
Siis eiks YH:t ole nimenomaan lyhenne YHteiskunnan Tuki- sanasta?
Ehkä siksi jengi tosiaan "luulee" että kaikki yht elää yhteiskunnan tuilla.
saako sut viedä treffeille ja rakastumaan palavasti? :)
Vierailija kirjoitti:
Yh:t ovat vähän itse luoneet sitä vaikutelmaa, vaikka tietenkään kaikki eivät sellaisia ole. Mutta kyllä huomiotaherättävän suuri ja äänekäs osa esim eri fb-ryhmissä on usean lapsen yh:t, jotka nimenomaan nostavat kaikki mahdolliset tuet korotuksineen, elarit, asumistukea, toimeentulotukea, työttömyystukea, on lasten lukuisat terapiat ja taksikyydit, pienryhmätarpeet kun tuntuu aina olevan sitä ja tätä nepsyä koko porukalla jne. Ja aina uhriutuvat joka mahdollisessa välissä miten vähän heille maksetaan. Todellisuudessa ovat aivan hillitön kuluerä veronmaksajille vuositasolla. Ja aina jos joku lahjoittaa jotain, on arvonta tms, on kommenteissa takuuvarmasti säälinkerjuuperusteluna tämä sama litania, miten kyseessä on yh, nyyh nyyh. Joten onhan se selvää, että ihmiset silloin ajattelevat näitä sellaisina.
Tämä on kyllä niin totta. Kyllä yksinhuoltajat ovat yksi parhaiten hyysätty ja rahoitettu kansanosa Suomessa. Jotku tekee lapsia eri miesten kanssa, eikä isistä ole tietoakaan. Mutta tuilla tienataan enemmän kuin jotkut saa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Noh, oltiin esim. lounalla työkaverit kommentoi jostain, että hyvähän sen on ostaa uusi vene, kun saa kaikki yksinhuoltajien edut
Jos sä vaan pyörit jossain reikäpääporukoissa, niin tuskin se nyt muiden vika on. Hän oli vielä kateellinen yh:n eduille. Eli mitähän ne sitten ovat?
Lähtikö äijä käveleen? Löysikö paremman? Kuoliko?
Lapsivähennys verotuksessa?
en mä ainakaan mitään vähennyksiä saa lapsettomana joten ei, saat enemmän kuin me muut, kuten minä.
Onneksi sulla ei ole mitään oikeita ongelmia elämässäs. Kivastihan teillä menee, mitä nyt ärsyttää jotkut randomin jutut.
Yh:t elättää itsensä lisäksi jotain toista ihmistä(lapset).Rasismilta tämä haiskahtaa kun työttömiä yksineläjiä(perheettömiä)tukiensaajia ei samallalailla haukuta.
Ei kai verotuksessa enää ole lapsivähennystä? Ei mulla ainakaan.
Sama täällä, lapsilisä on aina ollut ainoa tuki ja päiväkodista on maksettu täydet maksut.