Ärsyttää, että ihmiset ajattelee, että kaikki yh:t saisi yhteiskunnan tukia
Välillä kuulen oikeassakin elämässä sellaista, että no hyvähän sen on sun olla, kun yhteiskunta maksaa.
Okei, lapsilisässä on yh-korotus 55€/kk. En sitä kiellä. Mutta muuten en kyllä saa penniäkään enempää kuin te muut, palkalla ja onneksi vähän osinkotuloa on ja niillä on elettävä, vaikka olen perheemme ainoa tienaaja.
Olen korkeasti koulutettu, palkka on hyvä, en sitä valita enkä veroistakaan valita, vaan ihmisten asenteesta, että ajattelevat, että saan jotain mystisiä tukia ja apuja elämääni ja näistä pitää olla kateellinen.
Oikeassa elämässä on aika raskasta olla yksin vastuussa lapsista henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti.
Ja ei, yksinhuoltajuus ei ollut oma valintani.
Kommentit (56)
Arvostan todella maksutonta koulua. Tarkoitan aloitiksellani verrata yksinhuoltajaperhettä kahden vanhemman perheeseen, en lapsettomiin.
Uhriutumisenkulttuuri. Ihminen luulee olevansa jollakin tapaa uhri ja puolustelee ja liioittelee omia heikkouksiaan.
Ap tarkentaa, siis tarkoitan, että yksinhuoltaja saisi automaattosesti jotain etuja, joita muut lapsiperheet ei saa.
Yh:t jossain erityisasemassa? Sano aihe johon ei liity tätä yksinkerstamista?
Noh, oltiin esim. lounalla työkaverit kommentoi jostain, että hyvähän sen on ostaa uusi vene, kun saa kaikki yksinhuoltajien edut
Oikeassa elämässä ei ole raskasta olla vastuussa lapsista henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti, jos jakaa sen vastuun?
No kun ne saa sen yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään. Se on yhteiskunnan tuki.
Kukaan ei ole muuta väittänyt, se on vain sun omassa päässä.
Miksi tästäkin asiasta tarttee vääntää kerran kuussa?
Niinpä. Itse en saa enää edes sitä lapsilisän yh-korotusta, koska lapseni täytti jo 17. En todellakaan saa siis mitään ylimääräisiä tukia ja helpotuksia, lapsen opintorahaakin alennettiin mun tulojen takia.
T. Hyvätuloinen yh-äiti
Kaikki työttömät on tupakoivia alkoholisteja, kaikki eläkeläiset varakkaita jne
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet unohtavat aina maksuttoman koulun, päivähoidon ja terveydenhoidon. Ne kun eivät ole mitään "etuja" heille. Kuten ei näköjään sinullekaan. Yhtä helposti ne voi ottaa pois
Sullakin on ollut maksuton koulutus, terveydenhoito ei ole maksutonta.-vela
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa elämässä ei ole raskasta olla vastuussa lapsista henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti, jos jakaa sen vastuun?
Kun ei ole ristinä kannettava vielä sitä parisuhdettakin on yksi stressi vähemmän.😂
Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkin ja leuka pystyyn ettei kruunu tipu.
- yh
Ois se jännä, jos ap sais pennejä.
Kiitti kun kerroit. Olen aina ollut töissä, enkä nostanut edes opintotukea tästä syystä. En tiedä hittojakaan siitä mitä tukia on mahdollista saada. Nyt voin jatkaa päivääni yhtä tietoa rikkaampana.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Väsynyt inttäjä. Luonnollisesti normipalkkainen yh, jolle lasten toinen vanhempi maksaa normielarit, ei muuta saa kuin yh korotuksen. Vaikea kuitenkin on n ymmärtää, miksi tätä pitää koko ajan inttää + vastaavasti suuri osa yh:sta unohtaa sen, että ne saa ne elarit tai elatustuen, jos niitä ei lapsen toinen vanhempi maksa.
Mua taas ärsyttää että ihmiset tekee keskustelupalstalla heittoja jotka on liioiteltuja ja siksi valheita. Kukaan ei luule ap:n väitettä.
Mutta nyt voimme väittää että yksinhuoltajat yleensä valehtelee yhteiskunnan tuistaan.
Miten haluaisit asian ratkeavan? Ihmiset nyt ovat mitä ovat ja sen kanssa nyt on vaan tultava toimeen.
Ap, ymmärrän. Minäkin olen yh enkä omasta halustani. Lapsella on lisäksi autismi perunut isältään joka ei sitten itse jaksanut perhe elämää ( en tiennyt diagnoosista kun tapasimme). Lapselta ei voi vielä nyt 13 v odottaa että hoitaisi peseytymisen tms itsekseen kouluun lähdöt tms. Käytännössä tarvitsee jonkun sanomaan koko ajan mitä pitää tehdä.
Olen työtön kun en voi töissä nyt köydä toivon että lapsi saa kuntoutusta tms tai joku ratkaisu syntyy että pääsisin töihin. Nyt elämme tt tuella ja muut luulevat tämän olevan joku hulppea raha. Kaikki eivät tyedä lapsen diag kun eb ole halunnut kertoa ja luulevat etten viitsi mennä töihin.
Me saamme sen yh korotuksen myös ja asumistukea saa kahdelle yht 450 e kk. Muuta tukea ei saada, lapsen isän maksamat elarit ovat sen verran ettei lapsi saa tt tukea. Eli saamme sen yh korotuksen ja lapsen osuuden asumistuesta vrt työtön itsekseen eläjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Väsynyt inttäjä. Luonnollisesti normipalkkainen yh, jolle lasten toinen vanhempi maksaa normielarit, ei muuta saa kuin yh korotuksen. Vaikea kuitenkin on n ymmärtää, miksi tätä pitää koko ajan inttää + vastaavasti suuri osa yh:sta unohtaa sen, että ne saa ne elarit tai elatustuen, jos niitä ei lapsen toinen vanhempi maksa.
Yli kolmasosassa eronneita perheitä ei maksella elareita suuntaan tai toiseen, eikä niitä tule myöskään kelalta, sillä sopimusta elatuksesta ei ole.
Ihme kuvitelmaa, että aina maksettaisiin elareita suuntaan tai toiseen.
Lapsiperheet unohtavat aina maksuttoman koulun, päivähoidon ja terveydenhoidon. Ne kun eivät ole mitään "etuja" heille. Kuten ei näköjään sinullekaan. Yhtä helposti ne voi ottaa pois