Onko miehillä runsaasti valinnanvaraa naisissa deittiäpissä?
Olen miettinyt, että onko miehillä runsaasti valinnanvaraa sinkkunaisissa deittisovelluksissa ollessa? Tuntuuko heistä, että on helppoa löytää treffiseuraa sieltä? Entä, jos mies on tavannut jonkun kivan naisen, jonka seurassa viihtyy, niin hiipiikö hänelle herkästi mieleen, että "pitäisikö mun kuitenkin palata takaisin sinne Tinderiin swaippailemaan, että jospa mä paremmankin naisen sieltä löydän?"
Kun itse ainakin saan jatkuvasti pakkeja ihan tsvallisiltakin miehiltä, jotka eivät ole suosittuja Tinderissä. Sitten ne samat miehet ovat vielä vuosien jälkeenkin Tinderissä.
Koska jos ajatellaan, että sä olet mies ja jos sä olet ollut Tinderissä vaikka 5kk ja olet saanut vain niukasti matchejä ja vihdoin mukavalta vaikuttava Miia kutsui sinut treffeillä. Teillä on kivaa ja viihdyt hänen seurassaan, ja Miia haluaisi tavata sinua uudelleen. Sinulla ei kuitenkaan ole tullut heti ensitreffeillä sellaista fiilistä, että tuntisit kemiaa eikä jalat menneet alta. Eikö tässä tapauksessa kuitenkin sun kannattais edes yrittää jatkaa tutustumista, jos niitä ihastumisen tunteita tulisi myöhemmin? Kun sä tiedät, että seuraavan kerran voi mahdollisuus tavata uusi nainen tulla vasta kuukausien kuluttua...?
Kommentit (32)
Ymmärrän kyllä ettei ap:lla luista suksi deittiapeissa, jos on livenäkin yhtä rasittava jankkaaja kuin täällä palstalla. Tämä oli varmaan kolmaskymmenes avaus samasta aiheesta (jonka minä näen), todennäköisesti on näitä tuutannut palstalle enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että miehillä on korkeat kynnys antaa pakitz jos he tietävät, että heillä ei oikeasti ole vaihtoehtoja.
Voit yrittää ymmärtää tätä vaikka niin että 5 naispuolisen ystäväsi kanssa valitset täysin randomit 20 miesten profiilia vaikka tinderistä.
Valitsette kaikki 3 mielenkiintoisinta miestä. Lopputulos on toki se että 20 miestä jakaa 5 naisen huomion, mutta käytännössä valintanne on tyyliin suosituin mies pisteitä (1, 2 tai 3 valinta):
1. 5 pts
2. 4 pts
3. 3 pts
4. 2 pts.
5. 1 pts.
6. - 20. 0 pts.
Tarkoitatko, että sieltä ensin valittaisiin testiin 20 täysin randomia ilman, että niitä on suodatettu minkäänlaisen kiinnostusfiltterin läpi? Tällöin on iso riski, että joukkoon osuu useampi seuraavista: kuvaton ja tekstitön, pelkän seksiseuran hakija, passiivisaggressiivisen, ylimielisen tai naisvihamielisen tekstin kirjoittanut, mies, jolla tekstinä jokin mitäänsanomaton, tyyliin "kysymällä lisää", "yksi hyvä riittää", ulkomaalainen, mies jolla kädessä kaljatölkki tai tupakka.... ja mitäs muita tällaisia nyt siellä onkaan. Tiedoksi vaan, että nämä eivät kiinnosta "ketään", ja näitä on yllättävän iso määrä miesten profiileista. Mikäli tuohon 20 täysin randomin joukkoon eksyy näitä edes puolet, käytännössä se tarkoittaa sitä, että 3 kiinnostavimman valinta pitääkin tehdä 10 miehen joukosta. Koska Tinderissä on todella paljon miehiä, joiden profiili on pelkkää urheilua, voi olla, että tämä karsii monen kohdalla myös näitä. Taiteetsa ja kulttuurista kiinnostuneita on Tinderissä pieni vähemmistö, joten todennäköisesti jos tällaisia on eksynyt 10 miehen otantaan vaikkapa 2 kpl, nämä kaksi miestä olisivat melkein kaikkien viiden ystäväni listalla.
Mitä töllainen testi sitten muka kertoo? Kertooko se, että kaikilla on samanlainen miesmaku, vai kertooko se vain siitä, että 20 täysin randomin miehen profiileista erottuvat jotkut edukseen. Täytyy muistaa, että noin pienessä otannassa ei välttämättä yksikään ole yhdenkään ystävyksen miesmaun mukainen. Se, että valitsee 20 randomista kiinnostavimmat, ei tarkoita, että nämä oikeasti olisivat kiinnostavia. Vaikka nuo sinun ennustamasi pisteiden "jakautumiset" pitäisi paikkansa, se kertoo lähinnä siitä, että osalla miehistä on hyvin tehty profiili ja osalla ei.
Toisaalta sitten... kyllä sitäkin varmasti tapahtuu, että moni mies on yleisesti ottaen naisten mielestä kiinnostavampi kuin moni muu. Mutta entäs sitten? Listasin jo ylle, millaisia epäkiinnostavia profiileita Tinderissä on valtavasti - ei sille nyt vaan voi mitään, että kaljatölkkimiehet tai passiivisaggressiivisesti kirjoittajat eivät kiinnosta siellä naisia. Sillekään ei mahda mitään, että salikuvat eivät lisää suosiota, mutta moni nainen etsii miestä, jota kiinnostaisi taide ja kulttuuri. Koska taide- ja kulttuurimiehiä on vähemmän, heille kasaantuu kaikkien näistä kiinnostuneiden naisten tykkäykset. Samaan aikaan sadat ja tuhannen sporttimiehet saavat vähemän tykkäyksiä, koska harvempi nainen etsii miestä, jonka elämää on pelkkää liikuntaa, urheilua, sporttia, ulkoilua, salia, treenausta, lihaksia, hikea, treenivaatteita, jne.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että miehillä on korkeat kynnys antaa pakitz jos he tietävät, että heillä ei oikeasti ole vaihtoehtoja.
Kuinka korkea kynnys pitkään sinkkuna olleella miehellä on oikeasti ryhtyä parisuhteeseen, jossa hänen on tehtävä kompromisseja ja huomioitava sitä toista osapuolta?
Aika korkea.
Käsittääkseni ihmisten pariutuminen sinkkuuntumisen jälkeen noudattaa samankaltaista käyrää kuin työllistyminen työttömäksi joutumisen jälkeen. Osa työllistyy käytännössä heti - uusi työpaikka saattaa olla jo katsottu valmiiksi. Osa työllistyy kohtuullisen pian "pölyn laskettua". Osa työllistyy siinä vaiheessa, kun ansiosidonnainen uhkaa päättyä. Osa jää pitkäaikaistyöttömiksi, jotka työllistyvät vasta jopa vuosien työllistymisen jälkeen, jos oikeastaan enää koskaan, ainakaan avoimille työmarkkinoille.
Miehet, jotka kokevat eron, voi jakaa kolmeen ryhmään: parisuhdekelpoiset miehet, jotka etsivät aktiivisesti parisuhdetta; parisuhdekelpoiset miehet, jotka eivät aktiivisesti etsi uutta parisuhdetta sekä parisuhdekelvottomat miehet.
Näistä ensimmäisen ryhmän edustajat käytännössä löytävät parisuhteen melko pian - koska ovat järkeviä, mukavia, tavallisia ihmisiä, jotka eivät odota mitään somekaunotarta, pitävät itsestään ja asioistaan huolta, ja osaavat kohdella naista arvostavasti ja kanssaihmisenä. Ehkä heillä onkin jo kontakteja (sinkku)naisiin, ystäviä jne.
Toiseen ryhmään kuuluvat miehet eivät löydä parisuhdetta nopeasti, koska eivät uskalla, halua, viitsi tai pysty etsimään parisuhdetta aktiivisesti, ainakaan lyhyellä tai jopa keskipitkällä aikavälillä. He kyllä saattavat jossakin vaiheessa etsiä aktiivisemmin parisuhdetta, ja ehkä löytävätkin sen, jos eivät menetä sosiaalisia kykyjään ja parisuhdetaitojaan siinä välillä.
Sitten kolmas ryhmä on isohko ryhmä, johon kuuluvat ne miehet, jotka eivät oikeastaan ole parisuhdekelpoisia - ja siitä syystä ovat päätyneetkin sinkuiksi. Heillä on ainakin joitakin seuraavista ongelmista: MT-ongelmia, päihdeongelmia, sosiaalisten taitojen vakavia puutteita, vihamielinen tai muuten nurja suhtautumistapa naisiin, muita henkilökohtaisia ongelmia (esim. talousongelma, toiminnalliset riippuvuudet, hankala elämän- tai perhetilanne) tai sitten jostakin selkeästä syystä heidän ulkoinen habituksensa on epäedukseen selkeästi poikkeava (vaikea ylipaino, erittäin epäedulliset kasvonpiirteet, sairaus tai vamma, hyvin huonosti hoidettu ulkoinen habitus; erittäin epäsiisti). Nämä miehet eivät saa muodostettua parisuhteita, vaikka yrittäisivätkin, ja vaikka haluaisivatkin. Tosin osa heistä ei edes halua, ja iso osa - ongelmistaan johtuen - ei yksinkertaisesti osaa.
En kovin usein missään tinderissä käy naista iskemässä. Ennemmin menen tuonne ulos terasseille ja sieltä olen helpommin saanut naista koska siellä pääsee heti juttelee naisen kanssa. Tinderit ja netissä olevat deitti sivut on sellaisia ettei naiset juuri vastaile siellä mitään. Siksi menen mielummin baareihin jossa pääsee heti juttelee.
Tavis naiset on just niitä jotka pakkeja antaa tindereissä ja kaikkialla.
Ulkoisesti en ole mikään ihannemies - ainakaan toisten miesten mielestä. Olen saanut jatkuvasti ihmettelyjä siitä, miten löydän naisseuraa, vaikka olen lyhyt, en kovin liikunnallinen, enkä erityisen komea ja tuuheatukkainen (ihan tavallisen näköinen mies, jonka hiukset harvenevat vähitellen ikääntyessä).
Olen kuitenkin useiden naisten mielestä mukavaa seuraa. Harrastan taidetta ja kulttuuria monipuolisesti. Minun on helppo tehdä tuttavuutta erilaisten ihmisten kanssa. Olen mielestäni kohtuullisen hyvä keskustelija - en mikään sukkela seuramies, joka cocktailtilaisuudessa uiskentelee kuin kala vedessä - mutta kahdenkeskisissä keskusteluissa tai pienessä ryhmässä olen mielestäni hyvä; osaan kuunnella, kysyä, kertoa itsestäni ja ajatuksistani, ja myös yleistietoni on varsin hyvällä tasolla.
Useamman kerran olen yllättänyt miespuoliset kaverini sillä, että - no, en ole ollut sinkku kovin kauaa. En syöksy suinpäin parisuhteesta toiseen, mutta parisuhteiden päätyttyä olen halunnut kuitenkin tapailla naisia, ja etsiä kohdalle sopivaa, jonka kanssa voisin pitemmässä juoksussa muodostaa luontevan ja hyvän parisuhteen. Näin on aina käynytkin. Joillekin miehille tämä on tuntunut kuin myrkyn juomiselta, etenkin, jos heidän mielestään kumppanini on ollut jotenkin "paremman" näköinen kuin minä itse. Kerran, vuosia sitten, joku hieman humaltunut mies on uhannut lyödäkin, kun hänen mielestään en olisi "ansainnut" niin hyvää naisystävää.
Vaikka ihmisellä olisi kuinka vähän valinnanvaraa, hän ei silti ota sellaista, jota ei halua. Kun ei ole mitenkään pakollista ottaa ketään.
Joten se, että mies antaa sinulle pakit, ei tarkoita, että hänellä olisi valinnanvaraa. Se tarkoittaa vain sitä, että hän ei halua juuri sinua.
Tämä on taidettu selittää sinulle aika monta kertaa, joten miksi jatkat tämän aloituksen spämmäämistä?
Vierailija kirjoitti:
Ulkoisesti en ole mikään ihannemies - ainakaan toisten miesten mielestä. Olen saanut jatkuvasti ihmettelyjä siitä, miten löydän naisseuraa, vaikka olen lyhyt, en kovin liikunnallinen, enkä erityisen komea ja tuuheatukkainen (ihan tavallisen näköinen mies, jonka hiukset harvenevat vähitellen ikääntyessä).
Olen kuitenkin useiden naisten mielestä mukavaa seuraa. Harrastan taidetta ja kulttuuria monipuolisesti. Minun on helppo tehdä tuttavuutta erilaisten ihmisten kanssa. Olen mielestäni kohtuullisen hyvä keskustelija - en mikään sukkela seuramies, joka cocktailtilaisuudessa uiskentelee kuin kala vedessä - mutta kahdenkeskisissä keskusteluissa tai pienessä ryhmässä olen mielestäni hyvä; osaan kuunnella, kysyä, kertoa itsestäni ja ajatuksistani, ja myös yleistietoni on varsin hyvällä tasolla.
Useamman kerran olen yllättänyt miespuoliset kaverini sillä, että - no, en ole ollut sinkku kovin kauaa. En syöksy suinpäin parisuhteesta toiseen, mutta parisuhteiden päätyttyä olen halunnut kuitenkin tapailla naisia, ja etsiä kohdalle sopivaa, jonka kanssa voisin pitemmässä juoksussa muodostaa luontevan ja hyvän parisuhteen. Näin on aina käynytkin. Joillekin miehille tämä on tuntunut kuin myrkyn juomiselta, etenkin, jos heidän mielestään kumppanini on ollut jotenkin "paremman" näköinen kuin minä itse. Kerran, vuosia sitten, joku hieman humaltunut mies on uhannut lyödäkin, kun hänen mielestään en olisi "ansainnut" niin hyvää naisystävää.
Nuo viimeiset lauseet muistuttavat sitä, miten osa miehistä käyttäytyy täällä palstalla. Ovatko nuo miehet, jotka suuttuvat sinulle "liian hyvien" naisystävien löytämisestä, itse sinkkuja vai kenties suhteissa sellaisten naisten kanssa, joista eivät oikeastaan pidä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit yrittää ymmärtää tätä vaikka niin että 5 naispuolisen ystäväsi kanssa valitset täysin randomit 20 miesten profiilia vaikka tinderistä.
Valitsette kaikki 3 mielenkiintoisinta miestä. Lopputulos on toki se että 20 miestä jakaa 5 naisen huomion, mutta käytännössä valintanne on tyyliin suosituin mies pisteitä (1, 2 tai 3 valinta):
1. 5 pts
2. 4 pts
3. 3 pts
4. 2 pts.
5. 1 pts.
6. - 20. 0 pts.
Tarkoitatko, että sieltä ensin valittaisiin testiin 20 täysin randomia ilman, että niitä on suodatettu minkäänlaisen kiinnostusfiltterin läpi? Tällöin on iso riski, että joukkoon osuu useampi seuraavista: kuvaton ja teks
Kirjoitus oli nopea esimerkki. Olet huomioissasi täysin oikeassa, eli muuta speksejä. Sinä + 4 ystävääsi ja 1 00 random profiilia. Tietty näistä profiileista voisin itsekin arvata pois enemmistön, sillä osaisin kyllä itsekin jotenkin arvioida ketkä voisivat kiinnostaa. Heitä sivuun puolet, eli jos sovelluksessa on 3 000 miestä ja 1 000 naista, se ei tarkoita että kaikilla miehillä olisi vähän kysyntää, sillä puolet voi helposti heittää sivuun. Lopuista 10% kerää reilusti yli puolet huomiosta ja loput 90% vähemmän kuin loput puolet.
Se että miehistä suurella osalla on huonot kuvat ja huonot tekstit tuottaa tietysti sen että enemmistö on heti kättelyssä ulkona kisasta. Toisaalta valtava miesenemmistö tuottaa tilanteen missä ihan ok. kuvia ja tekstejä on edelleen todella paljon. Miehillä ja naisilla on keskimäärin hyvin erilaiset mielenkiinnon kohteet, joten en itse suosittelisi esimerkiksi kalastus-, sali-, tai moottoripyöräkuvia. Mutta käännettynä ajattelisin että eikö ole parempi että naiset näkevät kuvista mistä miehet ovat kiinnostuneita, mutta että naiset eivät olettaisi vain kuvien perusteella että tämä kiinnostus olisi lähtenyt käsistä? Ymmärrän kyllä että jos nainen kysyisi minulta mistä olen kiinnostunut, niin en todellakaan vastaisi rehellisesti. Yrittäisin itse ehtiä ensin kyselemään mistä hän on kiinnostunut ja valitsemaan niistä edes siedettäviä mielenkiinnon kohteita.
Vierailija kirjoitti:
En kovin usein missään tinderissä käy naista iskemässä. Ennemmin menen tuonne ulos terasseille ja sieltä olen helpommin saanut naista koska siellä pääsee heti juttelee naisen kanssa. Tinderit ja netissä olevat deitti sivut on sellaisia ettei naiset juuri vastaile siellä mitään. Siksi menen mielummin baareihin jossa pääsee heti juttelee.
Uskon teoriaan että naiset etsivät kuvista ja profiilista muutenkin negatiivisia signaaleja. Eli vähemmän on enemmän. Sisältöä pitäisi rajata kovalla kädellä, välttäen kaikkea mistä joku voisi olla pitämättä. Siksi taviksille luonnossa tapaaminen on parempi idea, niin voi keskittyä yhteen naiseen kerrallaan vaikuttamiseen. Esimerkiksi olen aivan varma että enemmistö naisista pitää menestyneiden urheilijoiden vartaloista, mutta eivät kuitenkaan pidä siitä että miehet treenaavat saavuttaakseen nämä tulokset. On parempi olla hyvin treenattu vartaloinen ja kertoa olevansa kyseisen naisen kanssa samasta tv sarjasta pitävä kasvissyöjä, pasifisti ja vastemmistohenkinen tossukka...
Kyllä sinä tiedät ap, että miehiä on niissä 80% ja naisia vain 20%, ja nainen on se, joka valitsee. Siellä riippuu samat epätoivoiset ukkelit vuosikausia joka sovelluksessa samoilla kuvilla ja samalla profiilitekstillä. Miehet ei panosta, joten ne ei myöskään mitään saa.
Ja tämän olen kuullut hölmöltä ystävättäreltäni, joka roikkuu Tinderissä vaikka on jo nähnyt kaiken: ovea avaamaan tulevan alastoman korsolaisen, päälle hyppäävän kaatopaikalla elävän ääliön Salosta ja sen Martinlaakson reiskan, jolla oli vielä asiat sopimatta ex-vaimon kanssa.
Olen yrittänyt sanoa hänelle, että tulisi pois sieltä alentamasta ja masentamasta itseään mutta kuten sanottu, akka on tyhmä. Oletan, että muistisairautta pukkaa kun ikää on lähes 70.